ایمپلنت دندانکاشت ایمپلنت all on 4

ممکن است فردی دندان‌ های فک پایین و بالا یا هر دو را با هم از دست داده باشد، در این حالت یکی از سریع ‌ترین و آسان‌ ترین روش جایگزینی دندان های از دست رفته در دو ردیف، می تواند پروتزهای سنتی (دندان مصنوعی) باشد. اما همانطور که خیلی از شماها می دانید یا شنیده اید پروتزهای مصنوعی به دلیل دست و پا گیر بودنشان و یا جدا شدن و بیرون آمدن ناگهانی از دهان و همچنین دشواری تمیز کردن آنها و … گزینه مناسبی برای جایگزینی دندان های از دست رفته نمی باشند. در ادامه با مطلب کاشت ایمپلنت به روش all on 4 و دلیل اصلی انتخاب این روش توسط افرادی که متقاضی ایمپلنت هستند همراه ما باشید.

در تنها مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه در رشت ، متخصص ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری برای افرادی که دندان های فک بالا و پایین یا هر دو را از دست داده اند سیستم ایمپلنت دندان all on 4 را در صورت داشتن شرایط مناسب توصیه می کند. این  نوع از ایمپلنت های دندانی فقط از چهار پایه تیتانیومی قوی و بلند در هر فک استفاده می‌کنند تا پروتزهای ثابت محکم و پایدار را به درستی حمایت کنند. ایمپلنت all on 4 عملکردی شبیه عملکرد دندان های طبیعی به پروتزهای نصب شده می دهند.

شاید شما شناخت کافی و اطلاعات زیادی در زمینه ایمپلنت های all on 4 نداشته باشید. در این مطلب چند مورد از اصلی ترین دلایلی که افراد برای جایگزینی دندان های خود پیشرفته ترین سیستم جایگزینی دندان را انتخاب می کنند ارائه می دهیم.

 

دلایل انتخاب سیستم all on 4

 

ثبات و محکم بودن و امن بودن 

البته که پروتزهای سنتی به صورت سفارشی از روی استخوان فک و لثه ی بیمار  قالب گیری و ساخته می شوند، اما حتی در صورت استفاده از بهترین پروتزها با کیفیت بالا و علیرغم استفاده از چسب های دندان مصنوعی خوب باز هم امکان بیرون آمدن  از جای خود وجود دارد. به ویژه زمانی که فرد در حال خوردن غذاهای سفت است که نیاز به جویدن زیاد دارد مثل سیب یا گوشت، ممکن است یک لحظه متوجه شل شدن پروتزهای خود در دهان شوید. مواردی وجود داشته است که فرد در حال صحبت کردن یا خندیدن معمولی با بیرون آمدن پروتز خود مواجه شده است.

 

 

 

 

اما سیستم پیشرفته ایمپلنت های دندانی مثل سیستم all on 4 با ثابت نگه داشتن دندان های مصنوعی طراحی شده (پروتزها)  به صورت سفارشی به وسیله ی کاشت چهار پایه تیتانیومی ایمپلنت در هر فک، از لغزش و افتادن خجالت آور پروتزها جلوگیری می کند. متخصصین ایمپلنت مجرب و ماهر این نوع از ایمپلنت ها را با زاویه کمی وارد استخوان فک می کنند، که با استفاده از استحکام و ثبات بیشتر استخوان فک، میزان حمایت و پشتیبانی آنها افزایش یابد.

اگر دچار کمبود تراکم استخوان هستید ممکن است متخصص کاشت ایمپلنت های all in 4 را درون استخوان زیگوماتیک (استخوان گونه) انجام دهد و از پیوند استخوان اجتناب کند.

 

احساس راحتی در هنگام صحبت کردن است

پروتزهای سنتی در قسمت فک بالا سقف دهان را می پوشانند، که این حالت ممکن است باعث ایجاد احساس ناراحتی و تغییر نحوه حرکت زبان هنگام صحبت کردن شود. دندان مصنوعی می تواند منجربه ایجاد یک احساس جدید و اذیت کننده و همچنین اختلال در گفتار طبیعی شما شود.

اما  پروتزهای حمایت شده از طریق کاشت ایمپلنت  all on 4پروتزهایی هستند که فقط روی بافت لثه قرار می گیرند و تا سقف دهان کشیده نمی شوند و بعد از انجام تنظیمات لازم هم از نظر ظاهر و هم عملکرد مثل دندان های طبیعی عمل می کنند و هیچ تفاوتی در نحوه ی صحبت کردن شما به وجود نمی آورند.

 

لذت بردن از غذا خوردن 

با کاشت ایمپلنت های All on 4 مثل دندان های طبیعی می توانید همه ی غذاهای مورد علاقه خود را با خیال راحت بجوید و گاز بزنید و همچنین مزه ی غذاها را نسبت به دندان های مصنوعی بهتر و کامل تر حس می کنید چون این نوع از ایمپلنت ها باعث پوشاندن سقف دهان مثل دندان های مصنوعی نمی  شوند.

 

خارج کردن دندان مصنوعی از دهان قبل از خواب و دردسر تمیز کردن آن

افرادی که دندان مصنوعی دارند می دانند که بعد از  صرف غذا حتما باید بلافاصله لثه، زبان و دهان خود را کاملا تمیز کنند. همچنین باید دندان مصنوعی ها را برای مسواک زدن از دهان خارج کنند و در نهایت در شب، قبل از خوابیدن آنها در محلول مخصوص دندان مصنوعی  بخوابانند.

این در حالی است که افرادی که کاشت ایمپلنت های All on 4  انجام داده اند نیازی به خارج کردن پروتز ها از دهان خود ندارند و می توانند به راحتی روزی دو بار مسواک بزنند و از نخ دندان استفاده کنند دقیقا مثل دندان های طبیعی. همچنین مراجعه ی سالانه ی خود به دندانپزشک را جهت تمیز کردن حرفه ای انجام می دهند و از همه مهم تر این که لازم نیست هنگام خواب دندان های خود را بیرون آورند.

 

 

 

 

یکی از موارد مهم در جایگزینی دندان های از دست رفته حفظ تراکم استخوان فک است.

دندان های مصنوعی که جایگزین دندان های از دست رفته شما می شوند، فقط روی استخوان فک قرار می گیرند به همین دلیل نمی توانند فشار طبیعی دندان های طبیعی یا ایمپلنت های دندانی را در استخوان فک ایجاد کنند و به مرور زمان تناسب و فرم خود را از دست می دهند. همانطور که می دانید استخوان فک برای رشد و حفظ تراکم موجود نیاز به تحریک از طریق ریشه های دندان و فشار جویدن دارد. بدون وجود فشار دندان به استخوان فک، تولید استخوان جدید کند می شود و منجر به تحلیل و از دست دادن استخوان فک می شود.

کاشت ایمپلنت ها all on 4 درون استخوان فک زیر دندان های از دست رفته فشار طبیعی را بر روی استخوان فک ایجاد می کند. هر بار که غذا می خورید و می جوید فشار وارد شده به استخوان فک یادآوری می‌کند که از آن استفاده می‌شود، بنابراین باید سلول‌ های استخوانی قوی و جدید ایجاد کند. کاشت ایمپلنت ها درون فک باعث تقویت استخوان فک می شود و به حفظ ظاهر جوان تر و بدون چروک صورت شما کمک می کند.

 

پروتز دندان ثابت بر پایه ایمپلنت

برای اینکه بتوان پروتز را به حالت دائمی و ثابت در آورد لازم است بیش از دو ایمپلنت (معمولا 4 عدد) در هر فک کاشته شود. یعنی برای فک بالا 4 عدد و برای فک پایین نیز 4 عدد دیگر و در مجموع 8 عدد ایمپلنت باید کاشته شود. دقت کنید که هزینه و قیمت ایمپلنت دندان برای هر فک جدا محاسبه می شود. محبوب ترین روش برای جایگزین کردن دندان ها که از این پروتزها پشتیبانی می شود تحت نام  All-On-Four شناخته میشود. در هر کدام از این روش ها روی هر فک  4 ایمپلنت کاشته میشود و بیمار نمیتواند پروتزهای سوار شده روی این ایمپلنت ها را بردارد.

پروتزهای ثابت بر پایه ایمپلنت معمولا بهترین روش جایگزینی بیش از چند دندان از دست رفته است که راحتی، دوام و ماندگاری، زیبایی، عملکرد بسیار بالایی دارند. آن ها همچنین مراقبت کمتری نیاز دارند.

 

 

 

 

صرفه جویی در هزینه یکی از موارد مهم دیگر در انتخاب ایمپلنت های all on 4  می باشد.

کاشت ایمپلنت های دندانی طبیعی ترین روش جایگزینی جای خالی دندان هستند، اما وقتی یک ردیف کامل از دندان های خود را از دست داده باشید هزینه کاشت ایمپلنت برای هر کدام از آنها بالا می رود و هزینه بالای آن برای خیلی ها می تواند دردسر ساز باشد. سیستم ایمپلنت All on 4  بهترین روش استفاده از پروتز های ثابت را با هزینه کمتر و کاشت کمتر ایمپلنت برای جایگزینی یک ردیف کامل دندان را در اختیار شما قرار می دهد، در عین حال که باعث صرفه جویی در هزینه و ثبات پروتز ها می شود منجربه حفظ تراکم  استخوان فک هم می شود.

بنابراین با توجه به موارد گفته شده ایمپلنت های all on 4 برای افرادی که یک یا دو ردیف کامل از دندان های خود را از دست داده اند بهترین گزینه ی جایگزینی دندان می باشد. شما می توانید با مراجعه به مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه دکتر آرش غفوری در رشت برای جایگزینی دندان های از دست رفته ی خود در یک یا دو ردیف کامل مشاوره و راهنمایی کامل از کاشت سیستم پیشرفته ایمپلنت های دندانی ارائه شده در این مرکز بهره مند شوید.

در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت در رشت با استفاده از بهترین برندهای ایمپلنت دندان در محیطی کاملا آرام و پیشرفته و پرسنلی حرفه ای و آموزش دیده، دغدغه و نگرانی مراجعین گرامی از روند جراحی و پیگیری های بعد از آن کاملا رفع و تجربه ای شیرین از جراحی ایمپلنت دندان برایشان رقم خواهد خورد. نظرات مراجعین گرامی از تجربه ایمپلنت دندان در این مرکز خود گواهی بر این ادعا میباشد. 

 

بیشتر بخوانید:

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر