ایمپلنت دنداندندان مصنوعیجایگزینی دندان های از دست رفته

اگر شما یکی از چند میلیون افرادی در ایران هستید که حداقل یکی از دندان های خود را از دست داده است،  بهتر است در جریان باشید که از دست دادن دندان نمی تواند فقط یکی از چالش های زیبایی باشد که شما با آن روبرو شده اید. البته بیشتر افرادی که دندان خود را از دست داده اند از ظاهر خود با جای خالی دندان خوششان نمی آید، اما مسئله ی مهم دیگر این است که جایگزینی دندان از دست رفته ممکن است خطرات دیگری برای سلامتی دهان و دندان های سالم دیگر داشته باشد ،که با جایگزین نکردن دندان به وجود می آید. در ادامه به این مشکلات اشاره میکنیم تا تصویر بهتری از مشکلات جایگزین نکردن دندان داشته باشید.

 

 

جابجایی دندان ها

هر دندانی که در محل خود قرار دارد به عنوان نگهدارنده ای عمل می کند که سایر دندانهای اطراف خود را در جای خود نگه می دارد. هنگامی که یک دندان از بین می رود و جای خالی آن باقی می ماند، بقیه ی دندان های اطراف آن می توانند به مرور زمان تغییر مکان داده و کلا محل بایت دندان های شما را نامناسب کنند. ممکن است با یکبار مشاهده ی  لبخندتان به سرعت متوجه شوید که دندان های شما دیگر هم تراز نیستند و در یک ردیف قرار ندارند. بنابراین هنگامی که یکی از دندان های خود را  دست می دهید ، جایگزین کردن آنها در اسرع وقت برای جلوگیری از جابجایی و ناهماهنگی دندان های دیگر خیلی اهمیت دارد.

 

مراقبت های بهداشت دهان و دندان

مراقبت روزانه از لثه ها و دندان ها برای سلامت کلی دهان و دندان شما بسیار مهم است. زمانی که دندان ها در اثر جای خالی دندان از دست رفته جابجا می شوند و هم ترازی خود را از دست می دهند، دسترسی به قسمت های خاصی برای نخ دندان کشیدن یا مسواک زدن دشوارتر می شود و  در صورت تجمع و ماندگاری باکتری و پلاک روی دندان ها، ممکن است به سرعت به بیماری پریودنتال مبتلا شوید و در نهایت  می تواند منجر به از دست رفتن تعداد بیشتری از دندان ها به مرور زمان شود.

 

 

 

 

TMJ یا مشکل مفصل فکی

اگر هنگام گاز زدن فک بالا و پایین به هم نرسند، ممکن است شما با مشکلات مفصل فکی مواجه شده باشید. با تغییر وضعیت دندان ها در یک دوره ی طولانی، ممکن است متوجه درد فک، سردرد ، ایجاد صدا در باز و بسته کردن و ناتوانی در بازکردن کامل فک خود شوید.

 

از دست دادن استخوان

ریشه ی دندان ها که در استخوان فک به صورت  محکم قرار دارند باعث رشد و بازسازی استخوان فک هستند. وقتی این ریشه از بین می رود، استخوان فک می تواند خرد شود و از بین برود. ایمپلنت های دندانی همانند ریشه ی دندان مستقیماً در فک قرار می گیرند، بنابراین با جایگزینی سریع دندان ها ، از دست دادن استخوان ها به حداقل می رسد.

 

کاهش اعتماد به نفس در افراد

افرادی که دندان های خود را از دست می دهند به  دلیل ظاهر نا خوشایندی که جای خالی دندان ها باعث آن می شوند، در زندگی و روابط شخصی و حرفه ای خود ناخودآگاه احساس ناراحتی و کاهش احساس ارزشمندی می کنند. بنابراین جایگزین کردن دندان ها در اسرع وقت در پیشرفت و احساس ارزشمندی شما در زندگی تاثیر زیادی می تواند داشته باشد.

مرکز تخصصی ایمپلنت دندان در رشت

اگر علاقه مند و نیازمند به انجام ایمپلنت دندان هستید، با تیم تخصصی ما در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری تماس بگیرید. در این مرکز خدمات ایمپلنت دندانی برای جایگزینی دندان های از دست رفته ی شما در محیطی آرام همراه با تجهیزات پیشرفته و مدرن ارائه می شود.

در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت در رشت با استفاده از بهترین برندهای ایمپلنت دندان در محیطی کاملا آرام و پیشرفته و پرسنلی حرفه ای و آموزش دیده، دغدغه و نگرانی مراجعین گرامی از روند جراحی و پیگیری های بعد از آن کاملا رفع و تجربه ای شیرین از جراحی ایمپلنت دندان برایشان رقم خواهد خورد. نظرات مراجعین گرامی از تجربه ایمپلنت دندان در این مرکز خود گواهی بر این ادعا میباشد.

 
 
 
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر