ایمپلنت دندانایمپلنت سوئیسی

سوئیس یکی از معروفترین کشورهای سازنده ایمپلنت دندان در جهان است. بعد از ساعت و پنیر سوئیسی، می توان ایمپلنت سوئیسی را یکی از معروف ترین محصولات این کشور دانست. برندهای سوئیسی سابقه ای بسیار طولانی در تولید ایمپلنت دارند و تقریباً اولین ایمپلنت های دندانی در این کشور ساخته شده است. به همین دلیل محصولات این کشور از نظر کیفیت و تکنولوژی ساخت یک سر و گردن بالاتر از دیگر برندهای جهان هستند. تنوع ایمپلنت در میان برندهای سوئیسی زیاد است و به همین علت انتخاب از میان این برندها گاهی اوقات باعث سردرگمی می شود. در این مطلب ما تعدادی از برترین برندهای ایمپلنت سوئیسی را معرفی خواهیم کرد.

بررسی انواع برند ایمپلنت سوئیسی

ایمپلنت یکی از روش های تخصصی دندانپزشکی است. زمانی که افراد دندان خودشان را بر اثر پوسیدگی بیش از حد، شکستگی و یا به هر دلیل دیگر از دست می دهند بهترین روش برای جایگزینی دندان از دست رفته یا شکسته و خراب این است که به سراغ ایمپلنت بروند. در روش کاشت ایمپلنت، دندانپزشک با استفاده از پایه تیتانیومی و همین طور پروتز دندانی، نبود دندان از دست رفته را جبران می کند و ایمپلنت کاشته شده مانند دندان طبیعی معمولا تا آخر عمر کارایی دارد.
ایمپلنت هم مانند سایر روش های دندانپزشکی تحت تاثیر یک سری عوامل قرار دارد. اما درمورد کیفیت ایمپلنت و طول عمر آن، یک عامل بیشتر از هر چیز دیگری تاثیر گذار است و آن هم نوع ایمپلنت و برند و کشور سازنده آن است.

در مقالات گذشته در مورد انواع ایمپلنت کره ای ، ایمپلنت آلمانی ، ایمپلنت آمریکایی به شما عزیزان اطلاعاتی را ارائه نمودیم در ادامه به شما درمورد انواع مدل ایمپلنت سوئیسی که می توانید از آن ها بهره بگیرید توضیح داده ایم، پس با ما در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری همراه شوید.

 

اهمیت کیفیت ایمپلنت

امروزه ایمپلنت در کشورهای مختلف که دانش و فناوری آن را دارند ساخته می شود و هر برند به نام همان کشوری که ساخته می شود نام دارد، به عنوان مثال برندهایی که در کشور سوئیس ساخته می شوند، ایمپلنت سوئیسی نام دارند. ایمپلنت های سوئیسی با توجه به مواد اولیه با کیفیتی که دارند، جزء بهترین برندهای ایمپلنت در سراسر دنیا به شمار می روند.

اگر شما می خواهید دندان تان را ایمپلنت کنید، دندانپزشک از  یکی از برندهای ایمپلنت کره ای، آلمانی، سوئیسی، ایتالیایی و آمریکایی استفاده می کند که ممکن است پیشنهاد ما به شما ایمپلنت سوئیسی باشد. و اما چرا؟

سوئیس از کشورهای پر سابقه و معتبر در حوزه کاشت ایمپلنت است. این کشور روش های جدیدی را در خدمات ایمپلنت استفاده کرده است و مواد اولیه که برای تولید و ساخت ایمپلنت استفاده می کند از تیتانیوم خالص یا آلیاژ های با کیفیت ساخته شده است. هر اندازه که کیفیت تیتانیوم بهتر باشد، ماندگاری و دوام آن بالاتر است.

 

 

 

 

مطلب مفید: ایمپلنت دندان چیست؟

برندهای ایمپلنت سوئیسی

در بین شرکت هایی که در زمینه ساخت ایمپلنت فعالیت می کنند یک سری برندهای ایمپلنت سوئیسی از بهترین آن ها و شناخته شده تر هستند که عبارتند از:

 

ایمپلنت سوئیسی Thommen Medical

Thommen Medical یکی از شناخته شده ترین برندهای سوئیسی است. Thommen Medical یک برند خانوادگی و مستقل است که وابستگی به شرکت ها و هلدینگ های دولتی ندارد. این شرکت با بیش از 33 سال سابقه یکی از برندهای بسیار خوش نام کشور سوئیس است. امروز شعب مختلف این شرکت در سرتاسر جهان پراکنده شده است و در نقاط مختلف جهان در دسترس مردم قرار دارد.

این برند که یک برند شخصی است و وابستگی به دولت ندارد، در سال 1975 میلادی شروع به کار در حوزه ایمپلنت کرده است. این شرکت مواد اولیه با کیفیتی را در طراحی ایمپلنت ها استفاده می کند که سبب شده جزء برندهای معتبر سوئیسی باشد، در کنار آن به طراحی و تولید مواد بازسازی استخوان هم فعالیت می کند.

 

ایمپلنت سوئیسی اشترومن Straumann

برند ایملپنت دندان Straumann نماد ایمپلنت سوییسی و مظهر کیفیت و مقاومت این کشور در زمینه تولید و توسعه ایمپلنت دندان است که توسط تعداد زیادی متخصص و دانشمند دهان و دندان همواره در حال پیشرفت است. Straumann تنها به تولید ایمپلنت اکتفا نکرده است و این شرکت طیف وسیعی از خدمات از جمله وسایل و حتی نرم افزارهای مرتبط با برنامه ریزی درمانی و راهنمای جراحی را ارائه می کند.

برند اشترومن که در داخل کشور ما هم ITI نام دارد، محبوب ترین و گران ترین برند ایمپلنت سوئیسی به شمار می رود و جزء یکی از بهترین برندهای جهانی است. دلیل محبوبیت اشترومن، کیفیت بالای مواد اولیه آن می باشد. از طرفی برای ساخت ایمپلنت ها هم از روش های جدیدی استفاده می کنند و آزمایشات زیادی روی آن صورت می گیرد.

محصولاتی که اشترومن تولید می کند مطابق استانداردهای جهانی است و طول عمر بسیار زیادی دارد، شکستگی و آسیب دیدگی در این مدل برند ایمپلنت اصلا اتفاق نمی افتد. اگر شما به دنبال برندی هستید که سال ها برایتان بدون هیچ مشکلی مانند دندان اصلی عمل کند ما بهتان ایمپلنت اشترومن سوئیس را پیشنهاد می دهیم.

  • کیفیت بالای مواد اولیه
  • استفاده از تجهیزات جدید در تولید
  • طول عمر دائمی ایمپلنت
  • بهبود استخوان سازی
  • شباهت ایمپلنت به دندان و ریشه طبیعی
  • کاهش زمان درمان به دلیل مهندسی دقیق در زمان ساخت

 

ایمپلنت سوئیسی

مرکز تخصصی ایمپلنت در رشت

ایمپلنت سوئیسی NOBEL BIOCARE

Nobel Biocare یکی از تولیدکنندگان پیشرو در ساخت ایمپلنت های دندانی و پروتزهای فردی مبتنی بر CAD (طراحی به کمک کامپیوتر) / CAM (ساخت با کمک کامپیوتر) است. Nobel Biocare در سال 2002 با مرکزیت خود در کلوتن ، نزدیک زوریخ ، سوئیس تاسیس شد. از آن زمان ، آنها با راه حل های ایمن و قابل اعتماد و محصولات نوآورانه با کیفیت بالا ، کیفیت زندگی میلیون ها بیمار در سراسر جهان را بهبود بخشیده اند.

 

ایمپلنت سوئیسی SPI

برند دیگری که می خواهیم به شما معرفی کنیم، برند SPI است. این برند یکی از قدیمیت ترین برندهای کشور سوئیس می باشد که دارای رتبه A در سازمان بهداشت جهانی است.

کیفیت بالا و رعایت جدیدترین پروتکل های بهداشتی در زمان ساخت، آن را جزء بهترین برندها قرار داده است. ویژگی ای که در مورد برند SPI وجود دارد، این است که به دلیل بهره گیری از مواد اکتیو در ساخت آن، افراد می توانند پس از مدت زمان حدودا 45 روز، پروتز آن را روی دندان شان قرار دهند. در صورتی که برای سایر برندها پس از زمان کاشت اولیه، حدودا 4 الی 6 ماه برای طول درمان نیاز است.

اگر زمان کاشت ایمپلنت در کنار کیفیت آن برایتان اهمیت دارد ما به شما برند SPI را معرفی می کنیم.

  • استفاده از مواد اولیه با کیفیت
  • کاهش طول دوره درمان
  • دارای درجه A سازمان بهداشت جهانی
  • طول عمر زیاد
  • سازگاری زیاد با پروتز و تاج دندان

 

ایمپلنت SMI

شرکت SMI یکی از شرکت های تولید ایمپلنت مستقر در ژنو سوئیس است. این برند طیف وسیعی از ایمپلنت های دندانی را ارائه می کند. محصولات این شرکت تاییدیه FDA را دارند. این شرکت موفق شده است دو گواهینامه ISO 13485:2003 & 9001:2008 را کسب کند.

برند SMI یا Swiss Medical Implant از نوآوری های جدیدی در بازسازی و درمان ایمپلنت و روش های زیبایی دندانپزشکی انجام داده است. طراحی منحصر به فرد در کاشت ایمپلنت ها برای ایجاد بیشترین میزان پایداری نقطه قوت این مدل برند سوئیسی می باشد.

 

مطلب مفید: معرفی انواع ایمپلنت های کره ای

ایمپلنت سوئیسی SIC

SIC از برند های ایمپلنت ساخت کشور سوئیس است. این شرکت قدمت زیادی ندارد ولی در ایران فروش مناسبی دارد. قیمت پایین این برند نسبت به برند های اروپایی از دلایل فروش مناسب آن در ایران است.

این برند از کشور سوئیس که به شما معرفی می کنیم SIC نام دارد، این برند در کنار سایر برندها  تازه کار تر است و طراحی و تولید آن مشابه با ایمپلنت های کره ای می باشد، به همین دلیل بسیاری آن را کم کیفیت تر از سایر محصولات می دانند، اما اگر شما به دنبال یک برند سوئیسی مقرون به صرفه می گردید، این برند برای شما محصول مناسبی می باشد. سطح این ایمپلنت به روشی ساخته می شود که زیرکونیا ریز ساختاری ایجاد می کند که سبب می شود تا پایه های ایمپلنت با استخوان فک راحت تر اقدام شود. در کشورهای مختلف هزینه درمان ایمپلنت SIC با توجه به مراحل درمانی محاسبه می شود، اما در کشور ما می تواند هزینه های درمانی متفاوت و با توجه به بودجه بیمار و صلاح دید دندانپزشک صورت بگیرد.

ایمپلنت سوئیسی بایودنتال  Biodental Implant

Biodental Implant یکی از برند های ایمپلنت سوئیسی موجود در باز ایران است که قدمت چندان زیادی ندارد. این شرکت در سال های اخیر با تغییر طراحی و ارائه اباتمنت های زیرکونیوم در بازار ایمپلنت دندان ایران سهم کوچکی پیدا کرده است.

بایودنتال شرکت ساخت ایمپلنت است که به نام CAMLOG هم نامیده می شود. این برند تجهیزات ایمپلنت و همین طور تجهیزات زیبایی دندانپزشکی را تولید و عرضه می کند. این شرکت نسبت به سایر برندهای دیگر سابقه کمتری دارد، اما به دلیل مواد اولیه و کیفیت روز آن ها، توانسته جزء بهترین برندهای سوئیسی به شمار رود.

محصولات بیودنتال، با ایجاد یک سری تغییرات در تولید و طراحی پایه و اباتمنت های زیر کونیا انجام می گیرد که این تغییر باعث می شود تا ایمپلنت داخل استخوان فک شما سریع تر و راحت تر کاشته شده و همین طور انعطاف بالاتری از خودش نشان دهد. برند سوئیسی بیودنتال برای دندانپزشکان یکی از برندهای معتبر این کشور محسوب می شود.

  • سازگاری بالا با استخوان فک
  • راحتی در زمان کاشت
  • طول عمر بالا
  • استفاده از تجهیزات به روز

ایمپلنت سوئیسی Ihdeh

برند Ihdeh که بنام دکتر ایده شناخته می شود یکی از ایمپلنت های دندانی ساخت کشور سوئیس است. قیمت پایین این برند ایمپلنت برای بسیاری از بیماران وسوسه انگیز است. این ایمپلنت در رده بندی جزو ایمپلنت های متوسط محسوب می شود. کیفیت این برند در حد اندازه برندهایی مانند Thommen Medical یا Straumann نیست.

این برند از برندهای ایمپلنت سوئیسی که نسبت به سایر برندها داخل کشورماهم شناخته شده تر است، ایمپلنت دکتر ایده می باشد. قیمت این برند نسبت به برندهای آسیایی بیشتر است، اما کیفیت و مدل طراحی و سازگاری آن بسیار بهتر می باشد. به همین دلیل اگر شما می خواهید هزینه خوبی روی ایمپلنت دندان تان کنید بهتر است از ایمپلنت های سوئیسی مانند ایده استفاده کنید. این برند 4 نمایندگی در اروپا و 45 نمایندگی در سراسر دنیا دارد.
طراحی که برای ساخت ایمپلنت های ایده می شود، سبب شده تا دیگر شما درد زیادی را در حین جراحی تحمل نکنید، چون که انعطاف پذیری بالای آن کاشت ایمپلنت را راحت تر کرده است.

برند ایده پایه های فیکسچر را به صورتی می سازد که اباتمنت به پایه زاویه دار خودش متصل شود و به راحتی در جای خودش قرار بگیرد، این پایه را می توان به صورتی کاشت که استخوان فک در هر شرایطی بتواند با پروتز خودش هماهنگ شود. از برند ایده سوئیس در کنار سایر متدهای ایمپلنت، بیشتر برای روش های کاشت ایمپلنت ALL ON 4 استفاده می شود.

 

ایمپلنت سوئیسی TRT

تی آر تی، برند جدید در بین شرکت های سوئیسی است که طراحی و ساخت مشابه با روش شرکت آمریکایی زیمر دارد. این برند کیفیت خوبی دارد، اما قیمت ان نسبت به سایر کاشت سوئیسی کم تر است. اگر شما به دنبال این هستید که ایمپلنت سوئیسی با کیفیت و قیمت مناسب تری داشته باشید، می توانید TRT را انتخاب کنید.

 

مطلب مفید: معرفی بهترین برندهای ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت سوئیسی

به صورت کلی کاشت ایمپلنت یکی از خدمات پر هزینه دندانپزشکی است. اگر شما بخواهید از ایمپلنت های سوئیسی هم استفاده کنید، هزینه های آن بیشتر از برندهای دیگر است. اگر شما قصد دارید که از ایمپلنت سوئیسی بهره بگیرید باید بدانید که نسبت به هزینه ای که دریافت می کنید، ایمپلنت همیشه و بدون هیچ مشکلی در دهان شما به کار خودش ادامه می دهد و شما با مشکلات دیگری روبه رو نمی شوید.

درمورد هزینه های کاشت ایمپلنت سوئیسی همراه با روکش باید پیش از اقدام به شروع مراحل درمان با دندانپزشک خود مشورت کنید.

در مرکز تخصصی ایمپلنت در رشت بهترین برندهای ایمپلنت با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا در کنار مهارت و روش های منحصر به فرد دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت در رشت برای شما مراجعین عزیز ارائه میگردد که تمامی این موارد باعث میشود که یک تجربه خوب از درمان کاشت ایمپلنت با نتایج عالی داشته باشید.

همینطور میتوانید برای مشاهده لیست قیمت ها به صفحه قیمت ایمپلنت دندان مراجعه نمایید.

 

جمع بندی

ما درمورد کاشت ایمپلنت برندهای دیگر مانند ایمپلنت کره ای، ایتالیایی، آلمانی و … را برای شما ارائه داریم، اما برندهای سوئیسی را به شما پیشنهاد می دهیم، چرا که محصولات سوئیسی به دلیل کیفیت زیاد و مقاومت بالایی که دارند در سطح جهانی از استانداردهای خوبی برخوردارند و همین طور سازگار با استخوان فک طراحی می شوند که مشکلات دیگری را برای دهان و دندان ایجاد نمی کنند. سازگاری بالا و کیفیت زیاد آن ها برای لثه های حساس و بافت های ضعیف هم مناسب است و در کنار آن طول درمان شما را کاهش می دهد. اگر قصد دارید ایمپلنت با کیفیتی استفاده کنید، بهترین برندهای حال حاضر دنیا، برندهای سوئیسی هستند.

 

 


معرفی مرکز تخصصی ایمپلنت رشت :

مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری، متخصص جراحی لثه و ایمپلنت در رشت افتخار دارد از سال 1394 تا کنون به افراد زیادی در زمینه جایگزینی دندان های خارج شده با استفاده از ایمپلنت دندانی کمک کند.

مهارت و احساس مسئولیت تیم مرکز تخصصی ایمپلنت رشت در کنار استفاده از محصولات و برند های شناخته شده معتبر دنیا، این مرکز را به یکی از مراکز مورد اعتماد در بین بیماران تبدیل کرده است و تمام تلاش تیم درمانی ما فراهم آوردن محیطی آرام و با نشاط است تا تجربه تازه از درمان های دندانپزشکی و ایمپلنت را برای شما خلق کنند.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر