ایمپلنت دندانهزینه کاشت ایمپلنت دندان در سال 1401

هزینه کاشت ایمپلنت دندان یکی از پر تکرار ترین سوالاتی است که افرادی که می خواهند این خدمات را دریافت کنند می پرسند. برای پاسخ به این سوال ابتدا باید یک نگاهی به موارد مرتبط با ایمپلنت و چگونگی انجام آن بگوییم تا به هزینه کاشت ایمپلنت دندان برسیم.

ایمپلنت دندان یکی از خدمات دندانپزشکی به شمار می رود که روز به روز به اهمیت آن افزوده می شود؛ چون که زمانی که در استخوان فک جای گذاشته شود مانند یک دندان طبیعی تا اخر عمر عمل می کند و در زمان استفاده، دیگر شما را با هیچ مشکلی مواجه نمی کند. همین عامل سبب شده تا خیلی از افراد زمانی که دندان هایشان نیاز به ایمپلنت داشت با اطمینان خاطر آن را انجام دهند.

دندان یکی از اعضای مهم در بدن است که روی کارکرد سایر قسمت ها هم تاثیر می گذارد. دندان درد می تواند باعث ایجاد مشکل در سیستم عصبی انسان شود. هر کسی ممکن است یک بار هم که شده با دندان درد مواجه شده و متوجه می شود جزء بدترین دردهاست. از این رو خدمات دندانپزشکی امروزه با استقبال زیادی روبه رو شده و مردم به سلامت دندان هایشان اهمیت خیلی بیشتری می دهند.

از بین رفتن دندان می تواند زمانی که اتفاق بیفتند که دندان آن قدر خراب شده است که دیگر با انجام کارهای دیگر دندانپزشکی قابل به بازیابی نیست و باید ریشه آن کاملا خارج شده و مجدد پروتزهای دندانی روی آن کار گذاشته شود تا دهان به حالت سالم خودش برگردد.

ایمپلنت دندان به دلیل این که نقش دندان اصلی را در استخوان فک بازی می کند اهمیت بسیار زیادی دارد که افرادی که دندان از دست رفته دارند باید آن را انجام دهند؛ اما ممکن است نگران هزینه کاشت ایمپلنت دندان باشند.

در ادامه در مورد هزینه کاشت ایمپلنت دندان در سال 1401 کاملا برای شما توضیح می دهیم پس با ما در مرکز تخصصی دکتر آرش غفوری فوق تخصص ایمپلنت دندانی همراه باشید.

 

آشنایی با ایمپلنت 

 

پیش از آن که بخواهیم درمورد هزینه کاشت ایمپلنت دندان در سال 1401 صحبت کنیم بهتر است ابتدا با خود ایمپلنت آشنا شویم.

ایمپلنت دندان در واقع ریشه دندان مصنوعی است که با انجام جراحی توسط متخصص ایمپلنت که به آن ایمپلنتولوژیست هم گفته می شود به استخوان فک متصل می شود و هنگامی که با استخوان فک سازگار شد، پروتز دندانی به آن متصل می شود.

افراد به دلایل مختلفی ممکن است دندان هایشان را از دست بدهند، خراب شدن عمقی دندان، از بین رفتن آن ها و دلایل این چنینی از مواردی هستند که سبب شده تا یک فرد نیاز به ایمپلنت داشته باشد.

زمانی که فرد یک دندان نداشته باشد در خیلی از موارد به مشکل بر می خورد. او نمی تواند به خوبی غذا بخورد، به خوبی صحبت کند و همین طور یک سری مشکلات دیگر هم برای او ایجاد می شود.

 

تاثیر ایمپلنت در زیبایی چهره 

 

نکته دیگری هم که امروزه سبب شده تا ایمپلنت دندان با استقبال زیبایی مواجه شود؛ تاثیر آن روی زیبایی چهره است. دندان یکی از عواملی است که سبب می شود تا یک فرد لبخند زیبا داشته باشد. لبخند زیبا باعث شده تا چهره شما بیشتر جذاب باشد و همین طور تاثیر زیادی روی دیگران داشته باشد.

نبود دندان روی لبخند شما تاثیر بدی می گذارد و همین طور ارتباط مستقیمی با اعتماد به نفس دارد، در نتیجه اگر شما دندان هایتان نیاز به کاشت دارد. این کار را در اسرع وقت انجام دهید.

 

برتری های کاشت ایمپلنت 

 

همه ما می دانیم که دندان ها چقدر با ارزش هستند. ایمپلنت می تواند مانند دندان طبیعی عمل کند و بهترین راه حل برای کسانی است که به دنبال دندان طبیعی با کارکرد همیشگی هستند. هنگامی که دندان خراب می شود، بافت استخوان اطراف آن هم شروع می کند تا تحلیل برود. اگر این مسئله درمان نشود، بافت استخوان دندان را هم با مشکل روبه رو می کند.

ایمپلنت نه تنها سبب شده تا استخوان فک محکم باقی بماند بلکه از خرابی سایر دندان ها هم ممانعت می کند. همین طور ایمپلنت تاثیر زیادی روی توانایی افراد برای جویدن غذا و تکلم می گذارد.

اگر نگران ظاهر ایمپلنت هم هستید باید بگوییم که تفاوت آن چنانی با سایر دندان های طبیعی نداشته و اصلا قابل شناسایی نیست.

 

 

ایمپلنت معمولی و فوری 

 

ایمپلنت در دسته بندی تخصصی دندانپزشکی قرار می گیرد؛ اما می خواهیم به شما رایج ترین آن، یعنی ایمپلنت معمولی و فوری را معرفی کنیم.

مدل های مختلف ایمپلنت با توجه به کاشت، اتصال، جنس، روکش و برند با هم دیگر تفاوت دارند و همین عامل هم در هزینه کاشت ایمپلنت دندان در سال 1401  تاثیر گذار است.

بعضی از ایمپلنت ها تک مرحله ای اما به صورت دیجیتال کاشته می شوند. بعضی دیگر از آن ها دو مرحله ای بوده؛ اما در بین آن ها ایمپلنت فوری هم وجود دارد که بیشتر برای دندان های جلویی که تاثیر زیادی روی زیبایی صورت دارند اجرا می شود.

 

ایمپلنت معمولی

 

ایمپلنت معمولی یکی از رایج ترین مدل های آن است که در استخوان فک کار گذاشته می شود. فرآیند انجام ایمپلنت معمولی در چند مرحله انجام گرفته و معمولا دو عمل جراحی برای برش و بخیه زدن لثه روی آن صورت می گیرد. برای ایمپلنت کردن باید صبر کرد تا محل کشیده شده دندان خراب کاملا بهتر شود و نیاز به زمان دارد. اما نکته مهم این است که پیش از اجرای ایمپلنت معمولی، دندانپزشک متخصص وضعیت دندان و فک را کاملا ارزیابی کرده تا ببیند شرایط انجام ایمپلنت به چه صورت است.

در ایمپلنت معمولی از پایه ای با جنس تیتانیوم استفاده می شود که در درون استخوان فک قرار گرفته و اگر درست با استخوان فک پیوند بخورد تا اخر عمر فرد دوام می آورد. این ایمپلنت زمانی که درون استخوان جای گذاشته می شود نیاز به مدت زمان سه الی شش ماه برای بهبودی دارد.

 

ایمپلنت فوری

 

نوع دیگر از ایمپلنت وجود دارد که ایمپلنت فوری است. این مدل در یک شرایط خاصی گذاشته می شود. انجام ایمپلنت فوری با معمولی تفاوت دارد و در زمانی که شرایط استخوان فک سالم باشد دیگر نیاز به طی کردن 3 الی 6 ماه زمان نیست شما می توانید بلافاصله این کار را انجام دهید.

در ایمپلنت فوری از پروتز موقت بهره گرفته می شود و پس از گذشت 3 تا 5 ماه از پروتز فاینال بهره می گیرند و کار تمام می شود. پروتز های موقت سبک بوده و فشاری به ایمپلنت وارد نمی کنند و همین سبب شده تا زودتر جوش بخورد و فرآیند درمان کم تر طول بکشد.

 

ایمپلنت فوری چه زمانی انجام می شود؟

 

این مدل هنگامی به کار می رود که دندان های جلو آسیب دیده باشند. زمانی که دندان فرد مشکل داشته باشد چهره تاثیر بدی از آن می گیرد به خصوص که جزء دندان های جلو باشد. از دیگر مزایای این ایمپلنت این است که به ریشه دندان فشاری وارد نشود و از طرفی اگر دندان های کناری هم آسیب دیده باشند و یا این که یک فک کاملا دندان نداشته باشد از ایمپلنت فوری استفاده می کنند.

 

ایمپلنت برای چه کسانی مناسب است؟ 

 

ایمپلنت برای هر کسی مناسب نیست، یک سری افراد که شرایط طبیعی دندانی ندارند نمی توانند آن را انجام دهند. اولین قدم برای انجام این کار این است که تراکم استخوانی شما کافی بوده و بافت لثه  سالمی داشته باشد. همین طور رعایت کردن موارد بهداشتی در طول دوره درمان هم اهمیت زیادی دارد.

کسانی که دخانیات مانند سیگار مصرف می کنند و یا این که بیماری هایی مانند دیابت یا مشکلات قلبی دارند باید پیش از انجام کار، باید با دندانپزشک خود مشورت کرده و سپس اقدام به کاشت ایمپلنت کنند.

 

مراقبت و نگهداری پس از انجام ایمپلنت

 

کاشت ایمپلنت تنها آن زمانی که دندانپزشک برای شما جراحی می کند نیست، بلکه بخش های مهمی از آن به زمانی بستگی دارد که شما از آن مراقبت می کنید. در روزهای اول اصلا جای زخم را دست کاری نکنید؛ چون که ممکن است دچار خون ریزی شود. درد پس از انجام ایمپلنت عادی است و پس از چند روز کاهش پیدا می کند. معمولا پیشنهاد می شود قسمت جراحی شده را مسواک نکرده و از آب نمک به جای آن استفاده کنید.

نکته مهمی که شاید خیلی از افراد آن را رعایت نمی کنند و بعدها ایمپلنت دندان شان دچار آسیب می شود استفاده کردن از دخانیات است. در هفته های نخستین پس از انجام ایمپلنت نباید از دخانیات، قهوه و یا هر ماده دیگری که به بافت آسیب می زند استفاده کنید. همین طور انجام فعالیت های سخت را در زمان های ابتدایی ایمپلنت کنار بگذارید.

 

 

عوامل موثر در هزینه کاشت ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت ها جنس های گوناگونی داشته یعنی این که از برندهای متفاوت از کشورهای دیگر هستند. هر کشوری ممکن است چندین مدل ایمپلنت تولید کند که این نشان دهنده این می باشد که درجه بندی دارند و همین طور با توجه به هزینه کاشت ایمپلنت یکی از آن ها انتخاب می شود.

هر چقدر که کیفیت محصول بیشتر باشد مسلما روی قیمت آن تاثیر بیشتری دارد و با توجه به شرایط بیمار یک ایمپلنت با کارکرد و طول عمر مشخص انتخاب می شود.

 

هزینه کاشت ایمپلنت دندان سال 1401 

 

ابتدایی ترین ایمپلنت ها در سوئیس بودند و هنوز هم بهترین ایمپلنت ها برای برندهای سوئیسی می باشند؛ اما ممکن است برندهای دیگر هم همین اندازه کیفیت داشته باشد، از این رو بهترین کار برای شما این است که از دندان پزشک تان کمک بگیرید. اگر نیاز دارید تا دندان تان ایمپلنت شود اطلاعات متخصص ایمپلنت بیشتر از هر چیز دیگری به کارتان می آید.

از آن جایی که تعرفه های درمانی هم هر سال تغییر می کند شما باید جدیدترین لیست قیمت تعرفه ها را بدانید؛ چرا که هزینه کاشت ایمپلنت دندان در سال 1401 ممکن است با سال های دیگر تفاوت داشته باشد. اما نکته کلی این است که بهترین ها معمولا هزینه ایمپلنت دندان شان بیشتر از مدل های دیگر است.

 

قیمت کاشت ایمپلنت دندان در سال 1401 – ایمپلنت فوری   

 

تا به این جا در مورد ایمپلنت فوری به شما گفتیم به همین دلیل قصد داریم نگاهی هم به هزینه کاشت ایمپلنت دندان فوری بیاندازیم.

این ایمپلنت پس از کشیده شدن دندان، داخل استخوان فک گذاشته می شود. آن را همه افراد نمی توانند انجام دهند؛ اما از آن جایی که دیگر شما نیازی نیست تا زمان زیادی برای طی کردن فرآیند درمان صبر کنید، این روش محبوبیت زیادی پیدا کرده است. مزایای زیادی ایمپلنت فوری دارد یکی از آن ها این است که به سلامت استخوان فک آسیب نمی زند.

هزینه کاشت ایمپلنت دندان در سال 1401 برای کاشت های فوری می تواند هزینه بیشتری نسبت به سایرین داشته باشد؛ اما با توجه به مزایا و برتری آن، ارزش انجامش را دارد.

هزینه کاشت ایمپلنت دندان در سال 1401 برای هر واحد با توجه به برند آن فرق دارد. کاشت های فوری داخل استخوان با توجه به شرایط کار می تواند هزینه های متفاوتی داشته باشد که پیش از انجام آن حتما باید با دندانپزشک مشورت شود.

 

مناسب ترین قیمت کاشت ایملپنت دندان در سال 1401 

 

شاید برخی از افراد به دلیل هزینه کاشت ایمپلنت دندان به دنبال این باشند که ارزان ترین ایمپلنت را انتخاب کنند؛ اما از آن جایی که دندان ها حساسیت بالایی دارند و اگر شما ایمپلنتی را داشته باشید که دوام بالایی نداشته باشد، باید هزینه های بیشتری برای ترمیم آن بکنید، در صورتی که امکان دارد استخوان فک شما هم آسیب ببیند. درنتیجه بهترین کار این است که به سراغ بهترین نوع ایمپلنت بروید.

هزینه کاشت ایمپلنت دندان در سال 1401 علاوه بر موارد گفته شده به شرایط دیگری هم بستگی دارد. این که شما به چند ایمپلنت در دهان تان نیاز دارید هم می تواند روی آن تاثیر داشته باشد.

 

ارزان ترین قیمت کاشت ایمپلنت

 

قیمت کاشت ایمپلنت همان طور که گفته شد به یک سری فاکتورها بستگی دارد؛ اما شما می توانید ارزان ترین قیمت کاشت ایمپلنت را هم در نظر داشته باشید.

قیمت کاشت ایمپلنت برای شما در مراحل انجام کار تاثیر زیادی دارد؛ اما باید بدانید که در مقایسه با کیفیت، کیفیت کار از اولویت بالاتری برخوردار است.

ارزان ترین قیمت کاشت ایمپلنت شاید در نگاه اول برای شما مقرون به صرفه تر باشد؛ اما نمی تواند کیفیت آن را تضمین کند. دندان عضو حساسی از بدن می باشد، که دائما با میکروب ها و مواد غذایی باقی مانده در حال ارتباط است؛ در نتیجه مستعد خرابی زیادی می باشد.

زمانی که دندان شما خیلی خراب می شود و دیگر جایی برای ترمیم و بازسازی ندارد، به سراغ ایمپلنت دندان می روید تا از درد و احساس نبود دندان راحت شوید.

اما اگر کاشت ایمپلنتی را انجام دهید که پس از مدتی نیاز به ترمیم و بازسازی آن باشد و یا این که یک سری مشکلات برایتان ایجاد کند چه تاثیری برای شما دارد؟

اگر به این موارد دقت کرده و فکر کنید، متوجه می شوید که برای کاشت ایمپلنت باید کیفیت را خیلی مهم تر بدانید.

جنس های ایملپنت در قیمت آن تاثیر زیادی دارند اگر به دنبال کاشت ارزان ایمپلنت هستید توقع استفاده از برندهای سوئیسی، آمریکایی یا کره ای را نباید داشته باشید.

 

تخصصی ترین مرکز کاشت ایمپلنت

درمورد قیمت کاشت ایملپنت در سال 1401 نه تنها عوامل گفته شده تاثیر دارند؛ بلکه محل انجام خدمات هم موثر است. کلینیک های تخصصی ایمپلنت که با رعایت استاندارد و پروتکل های بهداشتی این کار را انجام می دهند، نسبت به خدمات معمولی دندانپزشکی تفاوت دارد و می توانند قیمت متفاوت تری دریافت کنند. اما زمانی که شما به این محل ها مراجعه می کنید متوجه می شوید که کیفیت و میزان دریافت خدمات تا چه اندازه متفاوت است.

مرکز تخصصی کاشت ایمپلنت دکتر آرش غفوری با سال ها سابقه در زمینه ارائه خدمات کاشت ایمپلنت در رشت فعالیت کرده و به شما خدمات با کیفیتی در این زمینه ارائه می دهد.

 

هزینه کاشت ایمپلنت در سال 1401 در نگاهی کوتاه

  • جنس ایمپلنت یا کشور سازنده
  • نوع روش ایملپنت
  • تخصص و مهارت دندانپزشک
  • زمان انجام خدمات
  • شرایط سلامتی دهان و دندان

ما در مرکز تخصصی کاشت ایمپلنت دکتر آرش غفوری برای شما مناسب ترین هزینه کاشت ایمپلنت دندان در سال 1401 را آورده ایم که می توانید از طریق لینک زیر مشاهده کنید.

 

هزینه کاشت ایمپلنت دندان در سال 1401

 

 

4.5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر