ایمپلنت دندانکاشت ایمپلنت دیجیتال در رشت-دکتر آرش غفوری

ایمپلنت، یکی از بهترین روش های جایگزین دندان می باشد که این روزها با اینکه هزینه بالایی دارد ولی مورد توجه بسیاری از بیماران می باشد. ایمپلنت در روش های مختلفی انجام می شود که نحوه کاشت در آن ها متفاوت است. کاشت ایمپلنت دیجیتال، یکی از روش های جدید ایمپلنت می باشد که از طریق آن دندان های جایگزین جدیدی برای پر کردن جای خالی دندان های طبیعی روی فک جاسازی می شوند. این مدل ایمپلنت ، به کسانی که دندان های طبیعی خود را از دست دادن این امکان را می دهد که دوباره دندان های جدیدی داشته باشند.

درکاشت ایمپلنت دیجیتال، به کمک شبیه سازی کامپیوتری یک طرح سه بعدی برای این که دندان پزشک بتواند وضعیت استخوان فک را بررسی کند ساخته می شود. با این شبیه سازی سه بعدی، دندان پزشک با ظرافت بیشتری جراحی ایمپلنت را انجام می دهد. ایمپلنت دیجیتال با کمترین و کوچک ترین برش در بافت لثه انجام می شود و درد آن در مقایسه با ایمپلنت سنتی خیلی کمتر است. در این مدل ایمپلنت با استفاده از یک راهنمای دقیق دندان پزشک کاشت ایمپلنت را بدون کوچک ترین آسیب به بافت لثه و استخوان فک انجام می دهد.

کاشت این مدل ایمپلنت راحت ترین و سریع ترین راه ایمپلنت دندان می باشد. با ایمپلنت دیجیتال در مدت زمان کمتری بافت لثه بهبود پیدا می کند. در امپلنت دیجیتال شکاف های بسیار کوچکی در لثه بیمار ایجاد می شود که نیاز به بخیه زدن ندارد، همین امر باعث می شود که خون ریزی بیمار تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند. در ادامه نکات تخصصی در مورد ایمپلنت به شما می گوییم پس با مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری همراه باشید.

برای آگاهی و اطلاعات بیشتر شما در صفحه سوالات رایج ایمپلنت دندان مطالبی را که شاید کمتر جایی برای شما بازگو و توضیح میدهند با بیانی ساده وکامل برای شما فراهم آورده اند تا با آگاهی بیشتری نسبت به این روش درمانی در آینده تصمیم بکیرید.

 

ایمپلنت دیجیتال چه مزایایی دارد؟

 

مزایای کاشت ایمپلنت دیجیتال، خیلی بیشتر از ایمپلنت معمولی می باشد به همین دلیل است که بیشتر دندان پزشکان این مدل ایمپلنت را به ایمپلنت معمولی ترجیح می دهند. از مزایای ایمپلنت می توان به رضایت بیماران از ایمپلنت دیجیتال اشاره کرد. از مزیت دیگر ایمپلنت نمای طبیعی دندان ها می باشد. در این مدل ایمپلنت، دندان ها کاملاً طبیعی به نظر می رسند. علاوه بر ظاهر طبیعی دندان ها عملکرد دندان ها نیز کاملاً همانند دندان های طبیعی می باشد و هیچ اذیتی برای بیماران ندارند.

در ایمپلنت دیجیتال، به دلیل این که برش های کوچکی در سطح لثه ایجاد می شود بعد از مدت کمی لثه بهبود پیدا می کند و نیاز به مراقبت خاصی ندارد. یکی از مزیت های خوب این مدل ایمپلنت این می باشد که باعث تحریک استخوان فک می شود تا ساختار کلی صورت را حفظ کند. عمر این مدل ایمپلنت نسبت به باقی ایمپلنت ها خیلی زیاد است. نتایجی که در ایمپلنت حاصل می شود طولانی مدت هستند و باعث افزایش اعتماد به نفس بیمار می شود. ایمپلنت در حفظ بهداشت دهان و دندان خیلی مؤثر است.

از مزیت دیگر این مدل ایمپلنت این می باشد که، می توان در یک جلسه درمانی چندین پایه ایمپلنت را در استخوان فک جاسازی کرد. در ایمپلنت از چسب های دندانی استفاده نمی شود و علاوه بر این از تحلیل استخوان فک و لثه جلوگیری می کند.

 

قیمت ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال، یکی از روش های جدید ایمپلنت می باشد که برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته است. در کاشت ایمپلنت دیجیتال، از جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی های دندان پزشکی استفاده می شود برای اینکه فرد بتواند دندان هایی با کیفیت  بالا داشته باشد. ایمپلنت دیجیتال باعث شده تا ایمپلنت دندان با سرعت بسیار بالایی انجام شود. همچنین زیبایی و عملکرد دندان ها در این مدل ایمپلنت خیلی بهتر از ایمپلنت معمولی می باشد.

قیمت ایمپلنت دیجیتال، به دلیل کیفیت بهتری که دارد نسبت به ایمپلنت معمولی بالاتر می باشد. دندان پزشک بعد از معاینه بیمار و بررسی وضعیت دهان و لثه بیمار می تواند قیمت ایمپلنت دیجیتال را تخمین بزند. قیمت ایمپلنت دیجیتال با توجه به تعداد دندان های از دست رفته تعیین می شود.

هر چقدر پایه ایمپلنت بیشتری در لثه و بافت استخوان کاشته شود، قیمت ایمپلنت نیز افزایش پیدا می کند. معمولاً کلینیک های دندان پزشکی و دندان پزشکان ماهر تخفیفات ویژه ای برای ایمپلنت در نظر می گیرند که بیماران می توانند از آن ها استفاده کنند. همچنین هزینه این مدل ایمپلنت را می توان به صورت اقساطی نیز پرداخت کرد.

 

 

مراقبت های پس از انجام کاشت ایمپلنت دیجیتال

از آنجایی که در این مدل ایمپلنت برش های کوچکی در بافت لثه وجود دارد و از بخیه استفاده نمی شود نیاز به مراقبت خاصی ندارد، ولی بهتر است بعد از ایمپلنت دیجیتال از خوردن نوشیدنی های داغ و گرم خودداری کنید. همچنین از کشیدن سیگار و مواد مخدر دیگری باید اجتناب کرد. بعد از ایمپلنت دندان، همانند گذشته باید نظافت دهان و دندان را انجام داد. استفاده کردن از دهانشویه و نخ دندان بعد از ایمپلنت ایرادی ندارد. بهتر است بعد از گذشت یک روز از ایمپلنت، دهان و دندان ها را 2 یا 3 بار در روز با محلول آب نمک شستشو دهید.

بهتر است هر 6 ماه یک بار به دندان پزشک خود مراجعه کنید. بعد از ایمپلنت دیجیتال به دلیل این که خون ریزی زیادی وجود ندارد نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ها نمی باشد و در صورت مصرف حتما باید با دندان پزشک خود مشورت کنید.

فرقی نمی کند که شما ایمپلنت دیجیتال انجام داده اید یا ایمپلنت، معمولی بهتر است تا چند روز غذاهای نرم و سرد مصرف کنید. نوشیدن مشروبات الکلی باعث می شود تا سرعت روند بهبود کاهش یابد. بهتر است تا یک هفته ورزش های سنگین و فعالیت های بدنی سخت انجام ندهید. از مصرف داروهای خودسرانه پرهیز کنید.

 

تفاوت ایمپلنت دیجیتالی با ایمپلنت معمولی

در جراحی دیجیتال ایمپلنت، نیازی به جراحی های پیچیده نیست و با استفاده از تکنیک های جدید دندان پزشکی ایمپلنت دندان به راحت ترین صورت انجام می شود. در ایمپلنت معمولی باید بیمار چندین جلسه به دندان پزشک مراجعه کند، که هر جلسه جراحی هایی انجام می شود و بعد از آن لثه بخیه زده می شود.

این مدل ایمپلنت معمولاً بعد از کشیدن سریع دندان انجام می شود، ولی در ایمپلنت های سنتی و معمولی معمولاً چندین ماه زمان می برد. در این مدل ایمپلنت  برخلاف ایمپلنت معمولی که ماه ها زمان نیاز دارد تا بافت لثه و استخوان کاملاً بهبود یابد خیلی سریع درمان می شود.

اصلی ترین تفاوت ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت معمولی این است که در ایمپلنت با توجه به تصاویر سه بعدی محل ایمپلنت برش های کوچکی ایجاد می شود درحالی که در ایمپلنت معمولی برش های بزرگ تری بر روی لثه انجام می شود. برش هایی که در کاشت ایمپلنت دیجیتال ایجاد می شود خیلی کوچک هستند بنابراین نیازی به بخیه زدن ندارند و همین امر باعث می شود تا دوره ی بهبودی این مدل ایمپلنت خیلی کم باشد.

به دلیل این که در ایمپلنت دیجیتال از تکنولوژی جدید استفاده می شود بنابراین با سرعت زیادی ایمپلنت انجام می شود و دیگر نیازی نیست تا بیمار مدت زمان زیادی را بر روی صندلی دندان پزشکی بنشیند. خطر عفونت در ایمپلنت خیلی کمتر است ایمپلنت معمولی است.

 

عمر ایمپلنت دیجیتال

عمر این مدل ایمپلنت به دلیل این که از تکنولوژی های جدید دندان پزشکی در آن استفاده می شود بسیار بالا است. بیمارانی که از ایمپلنت دیجیتال برای ترمیم دندان های خود استفاده می کنند می توانند تا پایان عمر از ایمپلنت های دیجیتال خود را داشته باشند.

طول عمر این مدل ایمپلنت معمولاً تا پایان عمر بیمار می باشد. علاوه بر این رعایت بهداشت دهان و دندان و همچنین مراقبت های بعد از ایمپلنت نیز در طول عمر ایمپلنت دیجیتال خیلی مؤثر است.

دوام و ماندگاری ایمپلنت دیجیتال نسبت به ایپملنت معمولی خیلی بیشتر می باشد. استفاده از نرم افزارهای سه بعدی پیشرفته باعث می شود تا دندان پزشک درصد خطای پایینی نسبت به ایمپلنت معمولی داشته باشد و به همین دلیل است که طول عمر ایمپلنت دیجیتال بالا می باشد.

نرم افزارهای سه بعدی که در این مدل ایمپلنت به کار می روند به طور دقیق عمق مناسب برای جای گذاری پایه ایمپلنت را مشخص می کنند و پایه ایمپلنت در محل درستی از استخوان فک جاگذاری می شود، همین امر در افزایش طول عمر ایمپلنت تاثیرگذار است. همچنین قرار گرفتن پایه ایمپلنت در فاصله درست از سینوس ها در این مدل ایمپلنت باعث می شود تا طول عمر آن افزایش پیدا کند.

 

 

 

 

معایب ایمپلنت دیجیتال

از معایبی که درباره ایمپلنت دیجیتال وجود دارد این است که هزینه انجام ایمپلنت دیجیتال نسبت به بقیه ایمپلنت ها گران تر می باشد. همچنین ایمپلنت دیجیتال برای همه افراد مناسب نمی باشد حتما باید قبل از کاشت این مدل ایمپلنت با دندان پزشک مشورت کنید و از عوارض و شرایط ایمپلنت دیجیتال آگاه شوید.

یکی از نکات منفی که درباره کاشت ایمپلنت دیجیتال وجود دارد این است که ممکن است پایه ایمپلنت به درستی با استخوان فک جوش نخورد و با وارد آمدن کوچک ترین ضربه ای پایه ایمپلنت لق شود. از معایب دیگر ایمپلنت می توان به شل شدن تاج دندان آن اشاره کرد.

در صورتی که دندان پزشک از چسب مناسبی استفاده نکند ممکن است که روکش این مدل ایمپلنت لق شود. همه روش های ایمپلنت دندان مزایا و معایبی دارد که بیماران با توجه به شرایط خود یکی از آن ها را انتخاب می کنند.

 

ایمپلنت دیجیتال برای چه افرادی خوب است؟

ایمپلنت معمولی، برای همه افراد مناسب نمی باشند. ایمپلنت دیجیتال برای افرادی که بیماری های خاصی مثل دیابت دارند نیز قابل استفاده می باشد. همچنین افرادی که سیگاری هستند می توانند از ایمپلنت دیجیتال برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته خود استفاده کنند.

ایمپلنت دیجیتال، بهترین گزینه برای بیمارانی می باشد که عرض استخوان آن ها خیلی کوتاه است. علاوه بر این ها افرادی که ارتفاع استخوان فک آن ها کوتاه می باشد و برای انجام ایمپلنت معمولی نیاز به جراحی های پیشرفته و زیاد دارند ایمپلنت دیجیتال گزینه مناسبی می باشد. این مدل ایمپلنت برای افرادی که از انجام جراحی های زیاد دچار واهمه می شوند مناسب می باشد.

 

مراحل کاشت ایمپلنت دندان دیجیتالی

ایمپلنت دیجیتال دندان، به این صورت انجام می شود که به 2 جلسه ای یک ساعته نیاز دارد. در مرحله اول دندان پزشک عکس هایی را که از دهان و دندان بیمار گرفته شده است را به دقت بررسی می کند و تشخیص می دهد که پایه در چه مکانی باید کاشته شود. برشی در بافت لثه زده می شود تا محل قرارگیری پایه این مدل ایمپلنت مشخص شود با کمک یک سوراخ کوچک که در استخوان فک ایجاد می شود و دندانپزشک متخصص کاشت یا ایمپلنتولوژیست، پایه ایمپلنت را در فک جاگذاری می کند. دندان پزشک پایه ایمپلنت را در محل مورد نظر کاملاً محکم می کند و برای این که پایه ایمپلنت پوشیده شوند از یک درپوش موقت برای پوشاندن آن استفاده میکند.

اطراف و روی پایه ایمپلنت را بخیه می زند. تقریباً بعد از یک هفته بخیه های اطراف لثه و پایه ایمپلنت کشیده می شود و دندان پزشک محل کاشت ایمپلنت را بررسی می کند که سالم باشد.

بعد از آن بین 10 تا 13 هفته زمان نیاز است که کاملاً پایه به استخوان فک متصل شود. مرحله دوم کاشت ایمپلنت دیجیتال به این صورت است که شکاف کوچکی بر روی لثه زده می شود تا پایه ی ایمپلنت مشخص شود بعد از آن روکش موقت ایمپلنت را دندان پزشک جدا می کند و تاج دندانی جدید بر روی پایه ایمپلنت سوار می شود. در انتها دندان پزشک کاملاً وضعیت این مدل ایمپلنت را بررسی می کند و بعد از آن مراحل کاشت ایمپلنت به اتمام می رسد.

 

بهترین مرکز ایمپلنت دیجیتال

تا به این جا با نکاتی درمورد کاشت ایمپلنت دیجیتال آشنا شده اید اما نحوه انجام آن و ارائه کار تخصصی به بیمار اهمیت زیادی دارد. شما برای انجام این مدل ایمپلنت باید به سراغ بهترین مرکز ایمپلنت دیجیتال بروید؛ چرا که این روش با سایر متدهای کاشت ایمپلنت متفاوت است.

دکتر آرش غفوری با سال ها سابقه به صورت تخصصی در زمینه کاشت ایمپلنت دیجیتال در رشت فعالیت کرده و به شما بهترین خدمات همراه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی را ارائه می دهد. شما برای دریافت خدمات کاشت ایمپلنت پیش از انجام آن، می توانید مشاوره ایمپلنت را انجام داده و سپس با تشخیص دندانپزشک معالج این روش را انجام دهید.

 

 

 

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر