ایمپلنت دندانکاشت دیجیتال ایمپلنت در رشت

ایمپلنت های دندانی، دندان های شما را در جای خود نگه می دارند. در اصل مانند ریشه دندان های طبیعی شما رفتار می کنند. ایمپلنت ها پایه های کوچک سازگار از جنس تیتانیوم هستند که با جراحی در فک شما قرار میگیرند تا دندان جایگزین، بریج یا پروتز های مصنوعی را نگه دارند. هنگامی که ایمپلنت دندان در استخوان فک شما کار گذاشته شد، استخوان سازی شروع می شود. یکی از انواع کاشت ایمپلنت، ایمپلنت دیجیتال است. در این مطلب با مزایای کاشت دیجیتال ایمپلنت بیشتر آشنا می شویم و در مورد آن توضیحات کاملی می دهیم.

 

آیا هزینه برای ایمپلنت دیجیتال ارزشش را دارد؟

 

پس از کاشت ایمپلنت، استخوان اطراف آن شروع به ساختن بافت در اطراف پایه تیتانیوم میکند و پیوندی بسیار محکمی برای نگه داشتن آن در محل ایجاد می کند. ایمپلنت ها با استخوان فک شما ادغام میشوند و با استحکام زیادی در جای خود در فک قرار می گیرند. هنگامی که ایمپلنت ها در جای خود قرار گرفتند و محل جراحی بهبود یافت، متخصص ایمپلنت می تواند دندان های مصنوعی جایگزین شما را برروی آنها نصب کند.

یکی از سیستم های معروف در زمینه کاشت دیجیتال ایمپلنت دندان، سیستم ایمپلنت دندانی شرکت DIO است. از اسکن تا برنامه ریزی و تولید کردن، این سیستم کاملا دیجیتال امکان تجزیه و تحلیل جزئیات هر چیزی که در جراحی لازم است را برای ما فراهم می نماید.

فناوری ایمپلنت دیجیتال از مدل های سه بعدی کامپیوتری استخوان فک شما استفاده میکند تا امکان قرارگیری دقیق را فراهم کند. برای مثال سیستم کاشت دیجیتال ایمپلنت دندان فرآیند کار را ساده میکند و میتواند زمان شما را روی صندلی دندانپزشکی به طور چشمگیری کوتاه کند. کاهش میزان زمان صرف شده در جراحی خطر عفونت را کاهش میدهد و منجر به بهبود سریعتر بعد از جراحی میشود.

 

 

ایمپلنت دیجیتال دندان یا جدیدترین تکنولوژی کاشت ایمپلنت دندان

در ابتدا باید به شما بگوییم که همه مزایایی که در ایمپلنت سنتی هست در ایمپلنت دیجیتال هم وجود دارد، اما از نظر آموزشی و کارایی ایمپلنت دیجیتال یک سری برتری های دیگر نسبت به روش های قدیمی دارد که سبب شده تا مردم از آن استقبال کنند. در طول دوره کاشت، از بی حسی های موضعی استفاده می شود که سبب می شوند تا بیمار هیچ گونه دردی را حس نکند، در صورتی که در روش های سنتی ممکن است بیمار فشار وارد شده به لثه را تا حدودی متوجه شود. عدم وجود درد یکی از بزرگ ترین مزایای کاشت ایمپلنت دیجیتال است.

از طرفی تجربیات نشان داده که بسیاری از بیماران از پروسه های درمانی دندانپزشکی واهمه دارند و در طول آن استرس می گیرند.

اگر شما جزء این دسته از افراد هستید باید روند درمانی انتخاب کنید که برای شما زمان کمتری دارد. در روش های قدیمی و سنتی ایمپلنت برای انجام آن حدودا نزدیک به دو ساعت زمان نیاز است، در صورتی که در کاشت ایمپلنت دیجیتال دندان حدودا 20 الی 30 دقیقه متخصص ایمپلنت زمان نیاز دارد.

تفاوت زمانی این دو نشان می دهد که ایمپلنت دیجیتال دندان از نظر زمانی بهتر است.

از طرفی با توجه به کاهش مدت زمان درمان، شما می توانید سریع تر پروتز دندانی را در جای خودش قرار دهید و حدودا دوره درمانی شما به 5 تا 7 روز طول می کشد، در صورتی که اگر بخواهید از طریق روش سنتی پیش بروید دوره درمان می تواند بیشتر از 4 ماه هم باشد.

کسانی که دندان های جلویی خودشان را هم از دست داده اند، بهترین کار این است که به سراغ کاشت ایمپلنت دیجیتال دندان بروند.

از طرفی یکی دیگر از بزرگ ترین تفاوت هایی کاشت دیجیتال دندان و ایمپلنت معمولی این است که در کاشت دیجیتال ایمپلنت دندان معمولا نیازی به جراحی سنگین لثه ندارد و بیشتر فرآیند کار با کم ترین میزان خونریزی انجام می شود.

زمانی که کاشت ایمپلنت دیجیتال را انجام می دهید از آن جایی که فرآیند درمان با کم ترین زمان انجام می شود، استخوان و لثه با کم ترین میزان آسیب دیدگی و تحلیل مواجه می شوند و همین امر نیاز به پودر استخوان یا انجام کارهای درمانی دیگر برای لثه ها ندارد. در صورتی که در کاشت معمولی امکان آسیب دیدن لثه به شدت بیشتر خواهد بود.

 

مراحل ایمپلنت دیجیتال

  • اسکن داخل دهان با بهره گیری از پرینتر سه بعدی
  • به کارگیری گاید جراحی
  • استفاده از تزریق بی حسی موضعی
  • خالی نمودن ریشه دندان
  • گذاشتن ایمپلنت دندانی
  • اضافه کردن پودر استخوان در اطراف کاشت برای افزایش مقاومت
  • کار گذاشتن پایه تاج یا اباتمنت
  • گذاشت تاج دندان

میزان درد در جراحی ایمپلنت دیجیتال

با استفاده از جراحی قدیمی ایمپلنت دندان، دندانپزشک باید یک برش بزرگ در امتداد خط لثه شما تا استخوان ایجاد کند. با استفاده از فناوری ایمپلنت دیجیتال و با کمک کامپیوتر، ایمپلنت بدون باز کردن خط لثه در محل قرار میگیرد. بنابراین آسیب کمتری به محل وارد می شود و نیازی به بخیه نیست و عملا باعث کاهش خونریزی ، تورم و زمان بهبودی می شود.

 

ایمپلنت دیجیتال ؛ تحولی باشکوه در دنیای ایمپلنت ها

راه حل دائمی

وقتی دندان ها در اثر پوسیدگی یا جراحت صدمه می بینند، ایمپلنت های دیجیتال دندان می توانند عملکرد و زیبایی لبخند شما را ترمیم کنند. هنگامی که ایمپلنت های دندانی کاشته می شوند، میتوان آنها را دائمی در نظر گرفت. زیرا آنها برای ماندگاری بدون ترک و شکستگی طراحی شده اند.

 

مزیت های ایمپلنت دیجیتال

۱- بازیابی قابلیت های دندان ها و بهترین گزینه ممکن بعد از دندان های طبیعی است

۲- بهبود زیبایی کلی لبخند شما

۳- میتوانند طرز گفتار شما را بهبود ببخشند زیرا به دندان های طبیعی شما خیلی نزدیک هستند و صحبت کردن با آنها نسبت به دندان مصنوعی های قدیمی آسان تر است.

۴- آنها با حمایت از استخوان فک و سایر ویژگی های صورت به حفظ ساختار صورت شما کمک میکنند.

۵- غذا خوردن با آنها نسبت به دندان مصنوعی های قدیمی راحت تر است و به اندازه کافی قوی هستند که در برابر گاز گرفتن همه نوع غذایی مقاومت کنند.

۶- با استفاده از ایمپلنت های دندانی، در دراز مدت دیگر نگران ایجاد حفره نباشید. اگر چه هنوز باید مرتبا به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا اطمینان حاصل شود که ایمپلنت ها و لثه ها تا حد ممکن تمیز و سالم نگه داشته میشوند.

۷- ایمپلنت دندان دیجیتال می تواند کمک کند دندان های دیگر شما را در موقعیت مناسب خود نگه دارد و اجازه نمی دهند فشاری ایجاد شود که باعث جابجایی دندان ها شود.

۸- ایمپلنت دندان دیجیتال هنگام خندیدن، عطسه، غذا خوردن یا سرفه مانند بسیاری از دندان مصنوعی های قدیمی نمی افتند و باعث خجالت شما نمیشوند

۹- ایمپلنت دندان دیجیتال بسیار بیشتر از دندان های مصنوعی و بریج های ثابت دوام دارند. اگر چه روکش ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد اما اگر شما به درستی از آنها مراقبت کنید، میتوانید یک دهه یا بیشتر دوام داشته باشند.

۱۰- هنگامی که با روش های قدیمی کاشت دندان مقایسه میشود چندین مزیت اضافی برای ایمپلنت دندان دیجیتال وجود دارد. به دلیل پیشرفت های جدید در تصویربرداری ،اسکن و محاسبات میتوان کل فرآیند را ساده کرد در نتیجه به تعداد معاینات کمتری برای عمل نیاز است.

۱۱- در بافت حساس لثه اختلال کمتری بوجود می آید. زیرا جراحی بدون برش یا بخیه انجام میشود و این نیز منجر به کوتاه تر شدن عمل می شود.

۱۲- فرآیند ایمپلنت دندان با کاشت دیجیتال ایمپلنت دندان منجر به درد و ناراحتی کمتر میشود در نتیجه رضایت بیشتر بیمار را در برخواهد داشت.

 

جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؟ | سوالات متداول

ایمپلنت دندان دیجیتال در مقایسه با دندان مصنوعی

بسیاری از بیماران ما به دلیل راحتی، زیبایی و کیفیت زندگی ایمپلنت های دندانی را به دندان مصنوعی های متحرک قدیمی یا یک بریج ثابت ترجیح میدهند. معمولا قرار دادن یک بریج نگهدارنده دندان، نیاز به تراشیدن دندان های سالم مجاور در دو طرف جای خالی، برای حمایت از دندان مصنوعی را دارد.

اغلب اوقات بریج های معمولی و دندان های مصنوعی میتوانند احساس ناراحتی ایجاد کنند. در بعضی موارد آن ها میتوانند باعث ایجاد حالت تهوع شوند. احتمال حساسیت بیماران به اجزای فلزی بکار برده شده در دندان های مصنوعی بسیار بالاست و همچنین ممکن است به اکریلیک که معمولا در ساخت آنها استفاده میشود نیز واکنش نشان دهند.

 

کاشت دیجیتال ایمپلنت دندان

 

کاشت ایمپلنت دیجیتال در رشت | دکتر آرش غفوری | متخصص ایمپلنت و جراح لثه در رشت

 

یک بریج دندان و دندان مصنوعی نیاز به نگهداری دارند و هرچند سال یک بار به دلیل پوسیدگی و تغییر شکل لثه ها به دلیل از دست دادن استخوان و افزایش سن باید تعویض شوند. برخلاف پروتز یا بریج، ایمپلنت های دندانی جا به جا نمی شوند یا نمی لغزند که این یک مزیت قابل توجه است. همچنین هنگامی که صحبت میکنید یا غذا میخورید ، با آنها احساس راحتی و طبیعی تری دارید. کاشت دیجیتال ایمپلنت می تواند بهترین گزینه برای داشتن دندانی دوباره برای شما باشد.

 

پس نتیجه میگیریم که مهمترین مزیت های ایمپلنت دیجیتال شامل

  • اعمال فشار پایین به لثه
  • بدون درد و خون ریزی
  • زمان کوتاه برای درمان
  • محافظت از ناحیه حساس لثه و اطراف آن
  • افزایش دقت
  • عدم وجود خطر برای بیمارانی که داروهای رقیق کننده می خورند
  • رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی
  • قابلیت انجام برای افراد حساس و مستعد

میباشند که به همین خاطر امروزه بسیار مورد توجه بیماران و متخصصین ایمپلنت قرار گرفته است. دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت دندان در رشت با استفاده از بهترین ابزارها و اسکنرهای پیشرفته در زمینه دندانپزشکی دیجیتال افرادی را که میتوانند از این روش درمانی استفاده کنند درمان نموده اند. برای اگاهی از هزینه های این روش درمانی و شرایط انجام کار میتوانید به صفحه قیمت ایمپلنت دندان مراجعه نمایید.

 

 

 

 


شما می توانید برای دریافت مشاوره دندانپزشکی از دکتر آرش غفوری ، جراح لثه و متخصص ایمپلنت در رشت ، به صفحه مشاوره آنلاین رفته و فرم را پر کنید.

همچنین برای تماس با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت ، به صفحه تماس با ما رفته و اطلاعات تماس با مجموعه ، آدرس و ساعات کاری را مشاهده نمایید.

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر