ایمپلنت دندانسوالات متداول ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی ستون های کوچکی از جنس تیتانیوم هستند که جایگزین ریشه دندان های از بین رفته میشوند. متخصص ایمپلنت در طی یک عمل جراحی جزئی ایمپلنت را در مطب دندان پزشکی خود انجام می دهد، ایمپلنت را درون استخوان فک میکارد و بعد از اینکه ایمپلنت را در استخوان فک قرار داد، یک تاج دندان که کاملاً واقعی و شبیه دندان اصلی است را به ایمپلنت متصل میکند. در بعضی موارد، چندین ماه لازم است تا ایمپلنت با استخوان فک پیوند بخورد، و قبل از پیوند نمیتوان تاج دندان را دائمی قرار داد. در بعضی موارد میتوان بصورت موقت تاج دندان را به ایمپلنت وصل کرد. در این مطلب به سوالات متداول ایمپلنت دندان پاسخ خواهیم داد.

ایمپلنت در رشت | دکتر آرش غفوری | متخصص ایمپلنت در رشت

 

چه تعداد از دندان را میتوان با روش ایمپلنت جایگزین کرد؟

شما می توانید یک دندان، چند دندان یا تمام دندان های خود را با ایمپلنت جایگزین کنید. حتی لازم نیست برای هر یک از دندان های از بین رفته یک کاشت یا ایمپلنت نیاز داشته باشید. با کاشت کمتر از دو ایمپلنت می توانید از پروتزهای (دندان های مصنوعی) متحرک پایین استفاده کنید، و در حدود چهار ایمپلنت می توانید یک مجموعه کامل و دائمی از دندان های بالا یا پایین را فراهم کنید. متخصص ایمپلنت می تواند تشخیص دهد که انجام کدام مورد مطابق شرایط خاص شما است.

راهنمای نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان

آیا جراحی کاشت دندان (ایمپلنت) دردناک است؟

بسیاری از افراد جراحی ایمپلنت را به راحتی تحمل میکنند و اگر بعد از عمل درد داشته باشند معمولاً می توانند با داروهای ضد التهابی بدون نیاز به نسخه مانند مسکن های ایبوپروفن درد را کنترل کنند. البته استفاده از یخ نیز می تواند تاثیر مثبتی در کاهش درد داشته باشد. مرکز تخصصی ایمپلنت رشت با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته از قبیل استفاده از سوزن های لیزر کات که باعث میگردد هیچ گونه دردی هنگام تزریق داروی بیحسی متوجه بیمار نگردد و همینطور استفاده از دارو های بیحسی خاص مانند بوپیواکایین و با تکنیک های منحصر به فرد دکتر آرش غفوری در کاشت ایمپلنت و در کمترین زمان ممکن باعث گردیده دغدغه اصلی بیماران که همان احساس درد در هنگام درمان های دندانپزشکی است رفع گردد و این مرکز به عنوان بهترین مرکز کاشت ایمپلنت بدون درد شناخته شود.

آیا کاشت دندان یا ایمپلنت گران است؟

در وحله ی اول، ایمپلنت ها نسبت به سایر روش های جایگزین دندان مانند پروتزهای دندان(دندان مصنوعی) یا بریج گران ترند. اما ایمپلنت سالهای طولانی میتواند برای شما دوام داشته باشند و هیچوقت نیاز به جایگزین دیگری ندارند. بنابراین بهترین گزینه برای سرمایه گذاری طولانی درفراهم کردن سلامت، آسایش و راحتی شما میتواند ایمپلنت باشد و همچنین بهترین و مقرون به صرفه ترین روش جایگزین دندان را ارائه میدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت ها میتوانید به وبسایت مرکز تخصصی ایمپلنت رشت مراجعه کنید.

 

مراقبت از کاشت دندان (ایمپلنت)

مراقبت از دندان های کاشت شده با ایمپلنت دقیقا همانند مراقبتهای دندان های طبیعی می باشد مثل مسواک زدن و استفاده از نخ دندان روزانه و بطور منظم، مراجعه به دندانپزشک در مواقع نیاز و پاکسازی حرفه ایی دندان. اگرچه دندان های کاشت شده با ایمپلنت هرگز خراب نخواهند شد، اما در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، لثه های اطراف آنها ملتهب یا آلوده می شوند. مراقبت های صحیح از ایمپلنت های دندانی باید در طول تمام سالهای زندگی فرد باشد.

آیا بدن فرد می تواند ایمپلنت دندان را قبول نکند؟

یکی دیگر از سوالات متداول به طور دقیق و مشخص نمی توان گفت بدن ایمپلنت را رد میکند زیرا ایمپلنت ها هیچ سلول زنده یا ماده ای با کد ژنتیکی ندارند. ایمپلنت ها از تیتانیوم ساخته شده اند که کاملاً سازگار با زیست بدن است و بروز آلرژی در آن بسیار نادر است. اما اگر در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان عفونت ایجاد شود، یا اگر ایمپلنت ها خیلی زود تحت فشار دندان ها هنگام گاز زدن غذا قرار گیرند، پیوند ایمپلنت با استخوان فک دچار مشکل میشود. اگرچه این وضعیت هم به ندرت اتفاق میوفتد. بیشتر از 95% ایمپلنت ها بطور معمول موفقیت آمیز انجام می شوند.

معرفی انواع کاشت ایمپلنت | کدام یک برای شما مناسب تر است؟

چه کسی می تواند کاندید انجام ایمپلنت باشد؟

احتمال دارد خیلی از افراد نیاز به انجام ایمپلنت دندانی داشته باشند، اما تشخیص آن با معاینه ی کامل دهان و دندان توسط متخصص ایمپلنت و توسط بررسی عکس اشعه ایکس که از فک ها گرفته شده است انجام میگیرد.  برای شروع اقدامات هیجان انگیز ترمیم لبخند و دندان های خود و همچنین اصلاح نحوه ی گاز زدن غذا، بهتر است با دندانپزشک متخصص ایمپلنت خود مشورت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر