ایمپلنت دندانانواع برندهای ایمپلنت

انواع برند ایمپلنت دندان

همانطور که می دانید ایمپلنت دندان یکی از روش های موثر و فوق العاده عالی کاشت دائمی دندان می باشد. عوامل زیادی در موفقیت آمیز بودن نتیجه کاشت ایمپلنت دندان دخیل هستند که یکی از آنها استفاده از بهترین برند ایمپلنت دندان و کیفیت بالا آن می باشد.در این مقاله سعی داریم در مورد انواع ایمپلنت های دندانی و کیفیت و کشور سازنده آنها توضیحاتی ارائه دهیم و در مقالات آینده به صورت تخصصی در مورد هر کدام برای شما مطالب جالبی را ارائه میدهیم. انتخاب ایمپلنت مناسب و با کیفیت به متخصص ایمپلنت دندان مربوط می شود. دکتر آرش غفوری بهترین متخصصین ایمپلنت دندان در برای کاشت دائمی دندان و جایگزینی دندان های از دست رفته بیماران خود از بهترین برند و با کیفیت ترین ایمپلنت های دندان در مرکز تخصصی ایمپلنت استفاده می کند و برای آگاهی و اطلاعات بیشتر شما در صفحه سوالات رایج ایمپلنت دندان مطالبی را که شاید کمتر جایی برای شما بازگو و توضیح میدهند با بیانی ساده وکامل برای شما فراهم آورده اند تا با آگاهی بیشتری نسبت به این روش درمانی در آینده تصمیم بکیرید.

برای آشنایی بیشتر با انواع برند ایمپلنت دندان با ما همراه باشید.

 

اهمیت شناخت انواع برند ایمپلنت دندان

 

شاید تا به حال نام برند های متنوعی از ایمپلنت دندان با قیمت های ارزان یا گران را شنیده باشید. بهتر است بدانید که انتخاب یک برند معتبر و با کیفیت در نتیجه نهایی درمان بسیار تاثیر گذار است. البته امروزه بسیاری از افراد آگاهی بالایی از اهمیت نوع و کیفیت ایمپلنت دندان برخوردارند و از متخصص ایمپلنت خود می خواهند که از برند های معتبر و شناخته شده برای کاشت دائمی دندان استفاده کند. برند های معتبر در سراسر جهان این اطمینان را برای بیماران ایجاد می کنند که درمان آن ها با درصد موفقیت بالا و بدون عوارض بعدی انجام می شود.

انواع برند های موجود ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان دارای برند ها و کیفیت های متنوعی هستند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

 

انواع برند ایمپلنت های آمریکایی

 

ایمپلنت های آمریکایی از بهترین، با کیفیت ترین و مطمئن ترین انواع ایمپلنت در جهان هستند که از نظر کیفیت و دوام و زیبایی رتبه اول ایمپلنت را دارند. همچنین از لحاظ  قیمت ایمپلنت های آمریکایی گران ترین ایمپلنت های دنیا میباشند. این ایمپلنت ها توسط شرکت های مختلف و با برند های متفاوت تولید می شوند.

 

انواع ایمپلنت های آمریکایی

 

ایمپلنت زیمر

 

ایمپلنت Zimmer  یکی از انواع ایمپلنت های امریکایی بوده که محبوبیت زیادی دارد. یکی از ویژگی های جدید آن این است که به جای تیتانیوم از جنس تانتالیوم استفاده نموده است. این پوشش تهیه شده از، فرایند رسوب فیزیکی  با بخار بوده و سازگاری بسیار خوبی با بدن انسان دارد. قیمت ایمپلنت آمریکایی زیمر تا حدودی بالا است و شاید به همین علت کاربرد آن در ایران کمی محدود شده است.

 

ایمپلنت بایو مت تری آی BIOMET 3i

 

ایمپلنت آمریکایی بایومت تری آی محصول دیگر از شرکت زیمر است. این نوع از ایمپلنت ها علاوه بر انعطاف ‌پذیری در کاشت و عمل جراحی ایمپلنت دندان، دوام و طول عمر بسیار بالایی دارد.

 

ایمپلنت اینترالاک

 

ایمپلنت آمریکایی اینترالاک از جنس میکرو بلاست برای سطح فیکسچر استفاده کرده است که باعث می شود جراح کنترل بیشتری برای کاشت آن درون استخوان فک داشته باشد. سطح این نوع از ایمپلنت ها عاری از هرگونه آلودگی است و از موادی مثل کلسیم فسفات در آن استفاده شده که منجربه تسریع روند جوش خوردن فیکسچر با استخوان فک می شود.

 ایمپلنت اینترالاک کاملا با بافت لثه و استخوان فک و دندانهای بیمار سازگار است. تمام ساختار فیکسچر به صورت نانو متریک بررسی شده است و از لحاظ کارایی و عملکرد مورد تایید قرار گرفته است. پایه ایمپلنت به نحوی است که رشد استخوان فک  را به طور قابل توجهی در مرحله اولیه تکمیل فرآیند رشد و ادغام استخوان افزایش می دهد.

 

 

ایمپلنت بایوکر Nobel Biocare

 

این نوع از ایمپلنت آمریکایی ساخت شرکت نوبل بایوکر در مدل های مختلف با قیمت متفاوت وجود دارد. در دو مدل  NobelActive و NobelParallel از تیتانیوم خالص برای ساخت پایه ایمپلنت استفاده شده است؛ در حالی که NobelPearl  ایمپلنت سرامیکی هستند. نوبل بایوکر طراحی سیستم ساده ای دارد که ظاهر و عملکرد بهتری نسبت به ایمپلنت های دیگر دارد.  این شرکت نیز جزء پرفروش ترین شرکت های عرضه ایمپلنت می باشد، به طوری که به علت قیمت بسیار مناسب آن حدود ۷۰ درصد بازار ایمپلنت دندان را در آمریکا و اروپا به خود اختصاص داده است. در ایران به علت ارزان بودن نسبت به سایر برندها بیشتر مورد استفاده است. در سالهای اخیر با افزایش قیمت دلار خرید آن در ایران با مشکل مواجه شده است.

 

ایمپلنت آمریکایی بیکون BICON

 

ایمپلنت های ساخت بایکون از حدود 35 سال پیش تحول جدید در صنعت ایمپلنت آمریکایی هستند که تکنیک های موثری در طراحی آنها ارائه شده است. این شرکت سه نوع ایمپلنت با مدل های SHORT®، NARROW™،  Bicon MAX  و SynthoGraft را طراحی کرده که هرکدام مزایای خاص خود را دارد. طراحی ایمپلنت بایکون مکس  برای کاشت دندان های فک بالا مناسب می باشد و دارای 4 سایز متفاوت است که متخصص ایمپلنت با توجه به موقعیت دندان از دست رفته، نوع مناسب آن را انتخاب می کند. این برند با وجود کارایی بالا، قیمت مناسبی دارد.

 

 ایمپلنت بایوهورایزون Biohorizons

 

ایمپلنت بایوهورایزون یک برند معروف است که با استفاده از تکنولوژی لیزرلاک بهترین نوع ایمپلنت در بین برند های آمریکایی می باشد. تکنولوژی آن به این صورت است که از برخی میکروکانال ها روی سطح فیکسچر و اباتمنت استفاده می کند. روند استخوان سازی در این ایمپلنت به خوبی انجام می شود. همچنین با وجود کیفیت بالا و کارایی بی نظیری که دارد، قیمت مناسبی دارد.

 

ایمپلنت آمریکایی بایوهورایزون

 

قیمت ایمپلنت آمریکایی و هزینه کاشت دندان

انواع برند ایمپلنت های اروپایی

 

بعد از ایمپلنت های آمریکایی، انواع برند ایمپلنت های اروپایی که توسط کشور های انگلیس، ایتالیا، آلمان، فرانسه، سوئیس ، هلند و سوئد تولید می شوند جایگاه دوم را در جهان به خود اختصاص داده اند و از نظر کیفیت و زیبایی از ایمپلنت های آمریکایی سطح پایین تر هستند. ایمپلنت های اروپایی ایمپلنت های درجه دو هستند. همچنین تنوع زیادی در تولید کنندگان وجود دارد. از برترین ایمپلنت های اروپایی می توان به ایمپلنت اشترومن اشاره کرد.

 

ایمپلنت سوئیسی

 

از بهترین ایمپلنت های سوئیسی میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

 

ایمپلنت اشترومن Strauman

 

این شرکت دارای ۴۰ سال سابقه در زمینه تولید ایمپلنت دندان است. ایمپلنت های این شرکت دارای سطح کیفیتی خوبی هستند و به دلیل سازگاری با بدن، به راحتی با استخوان فک جوش می خورند و ماندگاری خوبی دارند.  به دلیل کیفیت بالا قیمت ایمپلنت دندان اشترومن بالا است ولی در عین حال طرفداران زیادی هم دارد.

 

برند اس آی سی  SIC

 

 این برند تقریبا جدید است و قدمت زیادی ندارد و در ایران به دلیل قیمت مناسب محبوبیت زیادی دارد. این برند از جنس تیتانیوم است و همگی دارای پوشش فیکسچر تیتانیومی هستند و با وجود دوام و ماندگاری قابل قبول قیمت مناسبی دارد.

 

ایمپلنت سوئدی

 

برند استراتک AStraTech

 

 یکی از مزایای مهم این ایمپلنت ها این است که بیشترین تماس را با استخوان دارند و در نتیجه سبب تحلیل استخوان نمی شوند. همین ویژگی سبب شده تا این شرکت جزء معتبرترین شرکت های عرضه ایمپلنت باشد و تنها شرکتی است که محصولات آن کمترین اثر را در تحلیل استخوان دارد. هزینه کاشت دندان با این برند ایمپلنت گران ترین در بین برندهای اروپایی است.

 

ایمپلنت آلمانی

 

ایمپلنت  ICX

 

ایمپلنت های ICX  یکی از برند های آلمانی می باشد که دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند. نتیجه این ایمپلنت ها موفقیت آمیز بوده است. اتصال بین فیکسچر و روکش ها در ایمپلنت های آلمانی ICX به خوبی انجام می شود به همین دلیل شل شدگی در این ایمپلنت ها تجربه نمی شود.

 

ایمپلنت Xive

 

این ایمپلنت جزو برندهای معروف ایمپلنت آلمانی است که دارای تنوع سایز و موفقیت بالا از نظر کاشت دندان می باشد. به دلیل تحریم های وارد شده در ایران استفاده از این نوع ایمپلنت در ایران کم شده است.

 

ایمپلنت دندان Ankylos

 

این برند هم دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد و بسیار گران تر از دیگر برندها می باشد. در ایران با محدودیت واردات مواجه شده است.

 

ایمپلنت دندان Bego

 

در بین انواع برند ایمپلنت آلمانی ایمپلنت BEGO مناسب روش های جراحی با لیزر می باشد. شرکت Bego از آلیاژ بسیار خوبی در ایمپلنت ها استفاده می کند که باعث می شود به خوبی با استخوان و لثه جوش بخورد. محصولات این شرکت در ایران وجود دارد و استفاده می شود.  این ایمپلنت ها اباتمنت های زیرکونیم دارند که باعث زیبایی ظاهر میشوند. بنابراین این برند می تواند یکی از برندهای خوب و با کیفیت برای کاشت دائمی دندان باشد.این برند ایمپلنت توسط دکتر آرش غفوری در مرکز تخصصی ایمپلنت استفاده میگردد که نتایج بسیار عالی به همراه داشته است. شما میتوانید برای تخمین هزینه به بخش قیمت ایمپلنت دندان و هزینه کاشت دندان مراجعه نمایید.

 

قیمت ایمپلنت آلمانی

 

ایمپلنت دندان DRS (Ratio)

 

 این برند در گروه گران قیمت ترین انواع ایمپلنت آلمانی قرار دارد و توسط شرکتی به نام میزینگر ساخته و تولید می شود. برند DRS یکی از ورژن های جدید ایمپلنت اشترومن است که سابقه خوبی در کاشت ایمپلنت دندان دارد.

 

ایمپلنت دندان Alphatech

 

این نوع از ایمپلنت برای افرادی که مشکل تحلیل رفتگی استخوان دارند مناسب است و با سطح هیدروکسید کلسیم تشکیل می شوند و قسمت های تحلیل رفته استخوان را به خوبی تقویت می کند. یکی از معایب این ایمپلنت ها می تواند قیمت بالای آنها باشد.

 

ایمپلنت دندان Ritter

 

ایمپلنت های جدیدی که به تازگی وارد ایران شده اند و بیشتر در تولید یونیت های دندانپزشکی کاربرد دارند. قیمت تقریبا پایینی ندارد اما مشکلاتی مانند عدم تطابق دریل با سایز فیکسچر و ست جراحی ضعیف در این ایمپلنت ها وجود دارد و باعث عدم موفقیت نتیجه درمان می شود.

 

ایمپلنت دندان Argon

 

Argon نیز یکی دیگر از انواع ایمپلنت آلمانی از نوع جدید آن می باشد که فیکسچر آن انطباق خوبی در فک پایین ندارد و جراحی آن را مشکل می کند. از لحاظ هزینه کاشت دندان دارای قیمت متوسط می باشد که در جلوگیری از تحلیل استخوان و موفقیت و ماندگاری ایمپلنت به پای بقیه برندها نمی رسد.

 

ایمپلنت ایتالیایی

 

ایمپلنت ایتالیایی سوییدن و مارتینا Sweden & Martina از بهترین ایمپلنت های اروپایی است.از دیگر برند های ایمپلنت ایتالیایی می توان به برند Leader Italia Srl اشاره کرد.این برند از تکنولوژی جدید و به روزی مانند لیزر و نانو استفاده می کند.برند GEASS دارای بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه ساخت قطعات ایمپلنت در ایتالیا است. روند کار ساده و راحت بودن آن از مزایای این ایمپلنت است. برندهای ایتالیایی ایمپلنت محصولات و طرح های متنوعی در زمینه طراحی و ساخت قطعات ایمپلنت دارند.


قیمت ایمپلنت اروپایی و هزینه کاشت دندان

 

 

 

انواع برند ایمپلنت های آسیایی

 

انواع ایمپلنت آسیایی فقط محدود به یک یا دو کشور نیستند و کشورهای دیگر نیز توانسته اند به تکنولوژی ساخت قطعات ایمپلنت برسند.اگر چه برندهای ایمپلنت آسیایی از برندهای ایمپلنت درجه ۲ به پایین در سطح جهان هستند اما با توجه به نزدیک شدن تکنولوژی ساخت ایمپلنت در آسیا به سطح اول دنیا و هم چنین رشد سریع علم ممکن است ایمپلنت های آسیایی به جایگاه های بالاتر در سطح یک جهان برسند. ایمپلنت های ایرانی در سالهای اخیر وارد بازار رقابتی آسیایی شده اند اما درحال حاضر ایمپلنت کره ای یکه تاز ساخت قطعات ایمپلنت در آسیا است.

 

ایمپلنت کره ای

 

انواع ایمپلنت کره ای در ایران به دلیل جنس و کیفیت عالی مورد استقبال بسیاری از دندانپزشکان قرار گرفته اند.موفقیت آمیز بودن ایمپلنت های کره ای از عوامل مهم در استفاده از این نوع ایمپلنت ها می باشد. همچنین قیمت ایمپلنت دندان کره ای در سال 1401 بسیار مناسب بوده است و به همین دلیل برای بیماران مقرون به صرفه تر است.

 

برند Osstem

 

اوستم یکی از برندهای کره ای می باشد و تنها برند کره ای می باشد که توسط انجمن غذا و داروی آمریکا تایید شده است و قابلیت رقابت با برند های مطرح اروپا دارد. این شرکت در سال ۱۹۹۵ در کره جنوبی تأسیس شد و در حال حاضر جزء ۱۰ ایمپلنت برتر جهان است که دارای تنوع سطح بالایی می باشد.

شما میتوانید هزینه کاشت دندان با استفاده از این ایمپلنت را نیز از طریق لینک قیمت ایمپلنت دندان مشاهده کنید.

 

ایمپلنت کره ای luna

 

ایمپلنت کره ای luna یکی دیگر از ایمپلنت های دندانی موجود در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه دکتر آرش غفوری در رشت می باشد. این ایمپلنت ها در سال 1955 توسط شرکت شینهانگ در کره جنوبی همراه با تجهیزات دیگر دندانپزشکی تولید شدند. ایمپلنت های دندانی luna  امروزه به عنوان برندی معتبر و با اصالت در زمینه کاشت و جراحی ایمپلنت دندان در سراسر جهان شناخته شده اند. این شرکت، در گروه بزرگترین تولید کنندگان در کره جنوبی می باشد که در حال حاضر در زمینه یونیت های دندانپزشکی، سرسوزن، کیت های جراحی پیشرفته، ایمپلنت های دندانی، اتوکلاو، کمپرسور و کرون استیل اطفال تولید دارد. شرکت شینهانگ سه سیستم ایمپلنتی با نام های Luna ،Sola و Stella دارد که به مدت ده سال سیستم ایمپلنتی لونا با سطح RBM Plus با موفقیت بسیار بالا در ایران مورد استفاده متخصصین ایمپلنت دندان قرار گرفته است و هم اکنون سطح SLA Plus آن با نام S&E  با نام مستعار Luna S در ایران عرضه می گردد.

 

ایمپلنت کره ای کاول

ایمپلنت کره ای cowell

 

یکی دیگر از ایمپلنت های دندانی با کیفیت که در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری در رشت مورد استفاده در جراحی کاشت دندان طبیعی قرار می گیرد ایمپلنت های کره ای cowell می باشد.  شرکت کره ای Cowellmedi در سال 1994  طراحی و تولید ایمپلنت های دندان را در کره جنوبی شروع کرده است. این شرکت از سال 1389 در ایران نمایندگی دارد.  شرکت دانا راوک گیتی نماینده انحصاری ایمپلنت های کاوول محصول مشترک کره جنوبی و سوئیس را در ایران دارد. یکی دیگر از نمایندگان این شرکت کره ای شرکت هنگام دندان است که نماینده رسمی کمپانی COWELL MEDI CO,LTD از کشور کره جنوبی ، کمپانی DYNA DENTAL ENGINEERING BV از کشور هلند می باشد و در زمینه  تجهیزات و جراحی دندانپزشکی و پروتز فعالیت می کند. از محصولات وارداتی این شرکت می توان به کیت جراحی ایمپلنت ، فیکسچر ، اباتمنت ایمپلنت اشاره کرد.

در طول ۲۰ سال گذشته گروهی از محققین و دندانپزشکان و متخصصین  شرکت Cowellmedi  محصولات جدیدی را در زمینه ایمپلنتولوژی طراحی و تولید کرده است و در سال ۲۰۱۲ ایمپلنت INNO با سطح SLA–Active و ویژگی های منحصر به فرد وارد بازار در سراسر دنیا کرده است.

انواع مختلف فیکسچرهای ایمپلنت دندان cowell دارای خصوصیات یکسانی می باشند. سطح SLA اکتیو در ایمپلنت های Cowellmedi سطحی یکپارچه و یکدست دارای خلل های ریز و درشت هستند که باعث افزایش سرعت ادغام ایمپلنت و استخوان، همچنین افزایش قدرت جذب خون و در نتیجه  اتصال مناسب و راحت تر سلول های استخوانی و تسریع روند استخوان سازی می شود. ایمپلنت های کره ای cowell  به دلیل پیشرفته بودن و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در تولید قطعات مناسب ترین ایمپلنت های دندانی برای جراحی های یک روزه و دیجیتالی می باشد.

ایمپلنت کره ای cowell  با توجه به کیفیت مطلوب خود از لحاظ قیمت نسبت به ایمپلنت های اروپایی و امریکایی ارزان تر و مقرون به صرفه تر هستند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه لیست قیمت ایمپلنت دندان در همین سایت مراجعه فرمایید.

 

برند Dentium

 

این برند در ایران با نام ایمپلنتیوم شناخته می شود و یکی از پر فروش ترین برندهای ایمپلنت کره ای در ایران به دلیل ساده بودن روند کاشت و قیمت مناسب ایمپلنت می باشد.

برند Megagen

 

یکی از بهترین ایمپلنت های کره ای می باشد که توسط شرکت اروپایی تولید می شود.

 

 

برند DIO

 

 یکی از برند های معروف ایمپلنت در کشور کره می باشد که توسط شرکت معروف دنس پلی امریکا تولید می شوند . این برند زیر مجموعه شرکت DSI می باشد . بعد از ایمپلنت OSSTEM برند DIO  یکی از گران ترین برند های ایمپلنت ساخت کره در ایران است .

 

برند Neo Biotech

 

این برند در ایران به عنوان  سی ام سی معروف است. به دلیل قیمت مناسب توانسته است مورد استفاده بسیاری از دندانپزشکان در ایران باشد.

برند Dentis

 

برند دنتیس یک برند متوسط است که دارای مشکلاتی در جراحی می باشد اما اخیرا سطح آن ارتقا پیدا کرده است و در سایزهای مختلف تولید می شود.

 

ایمپلنت یوفیت

 

یوفیت از ایمپلنت های رده متوسط کره ای می باشد و دارای خصوصیت Sylbutment می باشد. ایمپلنت یوفیت تماس میان سطح صاف و شیارها را برقرار می کند. این شیارها باعث عملکرد یک بدنه الاستیک و توزیع فشارها یی می شود که بر اثر جویدن به وجود می آید.

 

انواع برند ایمپلنت ایرانی

 

در سالهای اخیر انواع برند ایمپلنت ایرانی موجود در بازار نمونه مونتاژ شده و اصلاح شده دیگر برند ها بودند. تعدادی از شرکت های ایرانی، ایمپلنت ایرانی را به صورت اختصاصی تولید می کنند. این شرکت مدعی این است که این برند قابل رقابت با ایمپلنت های اروپایی،آمریکایی و کره ای است.این برند دارای کیفیت مناسب و ضمانت مادام العمر است.

در تولید ایمپلنت نیاز به آزمون و خطاهای بسیاری وجود دارد و باید امکانات تولید تمامی اجزای ایمپلنت وجود داشته باشد. شاید تکنولوژی ساخت همه قسمت های ایمپلنت هنوز در ایران وجود نداشته باشد، به همین دلیل برخی از این قطعات از کشورهای دیگر وارد می شود.

 

ایمپلنت چینی

 

کشور چین در عرصه ایمپلنت هنوز نتوانسته است حرفی برای گفتن داشته باشد. ایمپلنت چینی چه در ایران و چه در تمام کشورها هنوز نتوانسته  استانداردهای اولیه انجمن دندانپزشکی را به دست آورد و به همین دلیل هیچ کشوری ایمپلنت چینی را به رسمیت نمی شناسد و هیچ برند و شرکت خاصی برای تولید و ساخت ایمپلنت چینی وجود ندارد.عمده فعالیت ایمپلنت چینی کپی از برندهای معروف و معتبر اروپایی و آمریکایی است که بسیار بی کیفیت و ارزان هستند.

 

قیمت ایمپلنت آسیایی و هزینه کاشت دندان

جمع بندی

هرکدام از برندهای ایمپلنتی که معرفی کردیم مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. اما علاوه بر بهترین برند ایمپلنت یکی از مهم ترین عامل های موثر در موفقیت آمیز بودن کاشت ایمپلنت دندان مهارت متخصص ایمپلنت در جراحی است. اگر حتی از بهترین مارک ایمپلنت استفاده کنید اما جراح مهارت کافی نداشته باشد نتیجه موفیت آمیز نخواهد بود. خبر خوب این است که دکتر آرش غفوری بهترین متخصصین ایمپلنت دندان می باشد که علاوه بر استفاده از بهترین برندهای با کیفیت و روز دنیا دارای مهارت و تخصص لازم برای کاشت ایمپلنت دندان می باشد.

شما میتوانید برای مشاهده قیمت های ایمپلنت در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری به صفحه قیمت ایمپلنت دندان مراجعه و بعد از مشخص شدن تعداد مورد نیاز ایمپلنت  صورت تخمینی از هزینه کاشت ایمپلنت آگاهی پیدا نمایید.

 

 

رشت،میدان صابرین،ابتدای بلوار قلی پور،جنب خیابان نواب،پلاک 184 رشت, گیلان, 4163733955
01332134040
09303012500
02122246002

تلفن تماس : 01332134040 و 09303012500

5/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر