ایمپلنت دندانسن کاشت ایمپلنت

از دست رفتن دندان های اصلی در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد. در واقع دندان های اصلی ممکن است در اثر سانحه، بیماری و مشکلاتی از این دست از بین بروند. بهترین روش در حال حاضر برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته کاشت ایمپلنت دندان است. در این مطلب به سوالات شما در مورد سن کاشت ایمپلنت پاسخ خواهیم داد.

از چه سنی می توان کاشت ایمپلنت را انجام داد؟

برای کاشت ایمپلنت فک بیمار باید به حد کافی رشد کرده باشد. این اتفاق به طور نرمال در 17 یا 18 سالگی اتفاق می افتد. هر چند ممکن است این رشد استخوان در کشورهای گوناگون متفاوت باشد. به هر حال بعد از رشد کامل استخوان فک می توان از ایمپلنت استفاده کرد. برای تعیین این که آیا یک بیمار نوجوان برای انجام ایمپلنت دندان آماده است یا خیر ایمپلنتولوژیست از عکس اشعه ایکس استخوان فک استفاده می کند تا مشخص شود که آیا به طور کامل برای انجام عمل جراحی رشد کرده است یا خیر . معمولاً جراح اجازه والدین افراد زیر ۱۸ سال را نیز که تمایل به جایگزین کردن دندان از دست رفته با روش ایمپلنت دارند؛ می گیرد.

سن کاشت ایمپلنت

مطلب مفید:‌ ایمپلنت دندان چیست ؟

محدودیتی برای سن کاشت ایمپلنت وجود دارد؟

طبق نظر انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) نیمی از مردان و زنان بالای 65 سال حداقل یک دندان از دست رفته دارند. این باعث می شود که آنها کاندیداهای ایده آل برای روش کاشت ایمپلنت باشند. در صورت مساعد بودن وضعیت جسمانی عمل ایمپلنت می تواند برای افراد 80 یا 90 ساله نیز انجام شود.

اگر در افراد بزرگسال ساختار فک نازک و یا خیلی نرم باشد امکان کاشت ایمپلنت وجود دارد؟

کاشت ایمپلنت نیازمند ساختار مناسب فک است. در افرادی که ساختار فک نازک و یا نرم باشد امکان کاشت ایمپلنت وجود ندارد. البته با توجه به پیشرفت های علم پزشکی امروزه روش هایی برای افرایش تراکم استخوان فک ( پیوند استخوان ) وجود دارد که می تواند این مشکل را در بعضی افراد برطرف کند.

سن کاشت ایمپلنت

مطلب مفید: قیمت ایمپلنت | بررسی عوامل تاثیر گذار در قیمت ایمپلنت

مدت زمان استفاده از ایمپلنت چقدر است؟

ایمپلنت دندان روشی دائمی است. اگر جنس ایمپلنت مناسب باشد و کاشت دندان توسط متخصصان زبده انجام شده باشد این روش دائمی خواهد بود. با این حال تاج دندان ممکن است بعد از 10 تا 20 سال فرسوده شود و نیاز به تعویض داشته باشد که این کار نیز به راحتی انجام پذیر است.

آیا در 70 سالگی هم می توان کاشت ایمپلنت انجام داد؟

همانطور که عنوان شد اگر بیمار وضعیت سلامتی مناسبی داشته باشد حتی تا 90 سالگی هم می توان کاشت ایمپلنت را انجام داد. در واقع این روش بیشتر تابع سلامتی فرد است تا سن. بعد از کامل شدن رشد فک در حدود 18 سالگی می توان کاشت دندان را انجام داد.

ایمپلنت در رشت

مطلب مفید:‌ ایمپلنت دیجیتال | تحولی با شکوه در دنیای ایمپلنت ها

 


چنانچه شما هم خواهان کاشت ایمپلنت در رشت هستید، یا اینکه میخواهید قبل از تصمیم گیری برای عمل ایمپلنت، مشاوره انجام دهید. به برگه مشاوره آنلاین رفته و فرم مربوطه را پر نمایید. اطلاعات تماس مرکز تخصصی ایمپلنت رشت ،‌ به مدیریت دکتر آرش غفوری، متخصص ، جراح لثه و ایمپلنت به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

امتیاز این مطلب

2 دیدگاه

    • ایمپلنت در بیماران مبتلا به دیابت قابل انجام ه به شرطی که قند خون کنترل شده باشه یعنی HbA1c که نشان دهنده قند خون در دو ماه اخیره باید زیر 8% باشه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر