ایمپلنت دندانعوامل تاثیر گذار در قیمت ایمپلنت دندان

فرق ایمپلنت های ارزان و گران چیست؟

بیش از ۲۰۰ کمپانی در سراسر دنیا در حال تولید ایمپلنت دندانی هستند و هر یک قیمت متفاوتی را برای محصول خود در نظر گرفته اند.به صورت خلاصه عوامل تاثیرگذار در قیمت ایمپلنت دندان مربوط است به :

  1. کیفیت و تکنولوژی سطح ایمپلنت
  2. کیفیت و دقت کانکشن ایمپلنت ( اتصال ایمپلنت به اباتمنت )
  3.  کیفیت فرز ها و کیت جراحی
  4. استراتژی بازاریابی و قیمت گذاری کمپانی

– آیا موفقیت در اتصال به استخوان فک در ایمپلنت های با قیمت بالاتر بیشتر از ایمپلنت های ارزان تر است؟

مطالعات مستقل در این مورد به ندرت یافت می شود و باید به گزارشات خود کمپانی ها رجوع کنیم. طبق این گزارشات میزان موفقیت ایمپلنت های مختلف بین ۹۴ تا ۹۸٪ گزارش شده است. در شرایط مناسب یعنی وجود میزان کافی استخوان و عدم وجود بیماری سیستمیک مانند دیابت و با فرض اینکه جراحان مختلف مهارت یکسانی در کاشت ایمپلنت داشته باشند می توان تصدیق کرد که موفقیت ایمپلنت های امروزی فارغ از قیمت آنها بالای ۹۴٪ می باشد. پس عوامل تاثیرگذار در قیمت ایمپلنت دندان در این مورد تاثیر زیادی نخواهند داشت.

با اینحال در شرایط دشوار مانند کمبود استخوان ناحیه و یا سینوس لیفت و نیز وجود بیماری های پس زمینه ای مخرب مانند دیابت موفقیت ایمپلنت های گرانتر بیشتر است ( بنابر تجربه ۱۰ ساله ی نویسنده در زمینه ایمپلنت ) بنابراین در شرایط عادی انتخاب بین ایمپلنت های گرانتر یا ارزانتر به بیمار سپرده می شود اما در شرایط خاص که به تشخیص جراح نیاز است از ایمپلنت های با مشخصات ویژه استفاده شود قبل از شروع کار با شما در میان گذاشته می شود.

– آیا دوام ایمپلنت های گران تر بیشتر است؟

مطالعات مستقلی در این خصوص وجود ندارد و ما نمی توانیم به این سوال دقیق پاسخ دهیم . اما می توان گفت در شرایط مشابه احتمال بروز عوارض مختلف مثل تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت و شل شدن پیچ اباتمنت و … در ایمپلنت های با کیفیت کمتر است.
بعد از فاز ترمیم ( ۳ تا ۶ ماه اول ) تفاوت بین ایمپلنت های مختلف کمرنگ می شود اما به صفر نمی رسد.
طول عمر یک ایمپلنت فارغ از برند و کیفیت در صورت اتصال به استخوان فک و رعایت اصول بهداشتی از سوی بیمار بیشتر از ۱۵ سال خواهد بود. با این حال عوامل تاثیرگذار در قیمت ایمپلنت دندان نیز خود را نشان خواهند داد.

اولین بیماری که ایمپلنت دندانی را در سال ۱۹۶۵ دریافت نمود تا آخرین لحظات زندگی از ایمپلنت ها با موفقیت استفاده نمود.

 

 

– بهترین سیستم ایمپلنت دنیا چیست؟

در حال حاضر سیستم های با کیفیت زیادی وجود دارند اما استفاده از عنوان بهترین در این زمینه بی معناست زیرا که معیار صحیحی برای این انتخاب نمی توان مشخص کرد.اما میتوان سیستم های ایمپلنت های معتبر پیشرو در تکنولوژی را نام برد..NobleBiocare و Zimmer و ‌‌Biohorizons و Bicon از امریکا Straumann و SPI از سویس Branemark و Astra از سوئد 3i و Ankylos و Bego از آلمان، Antogyr فرانسه، Dyna هلند و سیستم های کره ای با کیفیت مثل Osstem و Cowell

نام نبردن از سایر سیستم ها نشانه ی بی کیفیت بودن سایرین نیست اما با توجه به تجربه نسبتا طولانی ای که در خصوص ایمپلنت های دندانی داشته ام این سیستم ها جزو سیستم های بسیار قابل احترام و اطمینان هستند.


عوامل موثر در قیمت ایمپلنت دندان

عوامل تاثیرگذار در قیمت ایمپلنت دندان محدودند. ایمپلنت دندان یا درون کاشت دندانی اگرچه امروزه عملی نسبتاً ساده با شانس موفقیت تقریباً بسیار بالاست اما این جراحی نیازمند دو فاکتور مهم یعنی مواد اولیه با کیفیت و تبحر دندانپزشک است. اگر این دو فاکتور به درستی انتخاب شوند می توان به طور یقین اطمینان داشت که دندان از دست رفته به بهترین و ساده ترین شکل ممکن برای بیمار جایگزین خواهد شد.

در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری ، خیال شما از بابت استفاده از متریال با کیفیت و تبحر کادر پزشکی آسوده خواهد بود.

قیمت ایمپلنت دندان

همانگونه که پیشتر عنوان شد عوامل متعددی در قیمت ایمپلنت دندان موثر است. از مهمترین این عوامل می توان به :
• جنس ایملپنت
• کشور سازنده ایمپلنت
• نوع متریال ایمپلنت
• زمان کاشت ایمپلنت
• دستمزد پزشک متخصص کاشت
اشاره کرد. البته تعداد ایمپلنت های مورد نیاز، پیوند استخوان و سینوس لیفت یا جراحی بالابردن سینوس می تواند مقداری هزینه ایمپلنت دندان را افزایش دهد.
یکی از عوامل موثر در قیمت ایمپلنت دندان متریال مورد استفاده است.

 

عوامل تاثیرگذار در قیمت ایمپلنت دندان

لیست قیمت ایمپلنت در سال 1403

 

 

جدول لیست قیمت ایمپلنت دندان در سال 1403

برند ایمپلنتقیمت کشور سازندهگارانتی
Cowell10.000.000 تومانکرهدارد
DIO10.000.000 تومانکرهدارد
SNUC10.000.000 تومانکرهدارد
SIS10.000.000 تومانکرهدارد
DENTIS10.000.000 تومانکرهدارد
DENTIUM10.000.000 تومانکرهدارد
BEGO18.000.000 تومانآلماندارد
IRES18.000.000 تومانسوئیسدارد
BIOHORIZONS18.000.000 تومانآمریکادارد
تمامی هزینه ها بدون در نطر گرفتن پروتز دندان درج شده است.

 

 

هزینه جراحی های وابسته به ایمپلنت

نوع جراحیقیمتتوضیحات
پیوند استخوان6.000.000 الی 10.000.000با توجه به وسعت منطقه جراحی
سینوس لیفت بسته6.000.000-
سینوس لیفت باز25.000.000-
جراحی مرحله دوم1.000.0000 به ازای هر واحد

 

قیمت ایمپلنت کره ای

برندهای متفاوتی از ایمپلنت که توسط شرکت های مختلفی تولید می شوند، در دندان پزشکی ها وجود دارند. بیماران با توجه به هزینه و بودجه ای که دارند یکی از این برندها را انتخاب می کنند. از رایج ترین نوع ایمپلنت در داخل ایران برندهای کره ای، اروپایی و آمریکایی است. برند کره ای، به دلیل قیمت مناسبی که دارد بیشتر مورد توجه بیماران است و اقتصادی تر می باشد.

معمولا ایمپلنت ها با ضمانت و گارانتی به بیماران عرضه می شوند. نمونه های کره ای نسبت به اروپایی و آمریکایی گارانتی کوتاه تری دارند و ضمانتنامه آن ها 5 تا 15 ساله می باشد. برای اینکه بتوان بهتر با نوع برند کره ای آشنا شد به برخی از ویژگی های آن اشاره می کنیم.

اولین ویژگی مثبت، مقرون به صرفه بودن و قیمت ارزان آن می باشد. هچنین به راحتی در بازار دندان پزشکی یافت می شود. نکته منفی که درباره برند کره ای ایمپلنت وجود دارد این است که کیفیت پایین تری نسبت به بقیه دارد ولی برندهای مشهورتر کره ای در حال فعالیت هستند که از نظر کیفی با نمونه های آمریکایی نیز هیچ تفاوتی ندارند. طول عمر ایمپلنت برند کره ای با توجه به عوامل مختلفی مثل: کیفیت برند، شرایط نگهداری از آن، میزان سلامت دهان بیمار و مهارت ایمپلنتولوژیست تعیین می شود.

 

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

ایمپلنت فک بالا و پایین که با نام “کامل” نیز شناخته می شود، آسانترین روش برای جایگزین کردن تعداد زیادی از دندان ها می باشد. در این روش تعدادی پایه در استخوان فک جاگذاری می شود. تعداد پایه ها به شرایط سلامت و تراکم استخوان فک بیمار بستگی دارد. بعد از گذشت مدتی روکش دندان و بقیه اتصالات به پایه اضافه می شود.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین به مواردی مثل: جنس و برند، مواد به کار رفته، تعداد روکش های دندانی، تعداد پایه ها، کیفیت تاج دندان و زمان کاشت بستگی دارد. مراحل کار به این صورت است که ابتدا تمام دندان های خراب و آسیب دیده را از دهان خارج می کنند.

کشیدن دندان باید به گونه ای باشد که هیچ آسیبی به بافت لثه و استخوان فک وارد نشود. بعد از کشیدن دندان اگر استخوان فک احتیاج به پیوند استخوان داشت این کار انجام می شود. بعد از پیوند استخوان و بهبود آن، مراحل کاشت پایه ها آغاز می شود. پس از کاشت پایه ها ( فیکسچر ) و بعد از سه تا 7 ماه تاج دندان ها گذاشته می شود. از مزایا ایمپلنت کامل این است که تعداد زیادی از دندان ها جایگزین می شوند.

تمیز نگه داشتن و رعایت بهداشت آن ها آسان تر از دندان مصنوعی است. زیبایی نمای دندان ها خیلی بهتر است و دندان ها به صورت ثابت هستند. البته نمونه متحرک نیز وجود دارند که با توجه به سلیقه بیمار و تشخیص دندان پزشک انجام می شود. تعداد پایه ها برای فک بالا اگر هیچ دندانی نباشد هشت پایه می باشد.

 

در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری از بهترین برندهای جهان که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان کشور است استفاده می شود.

این نکته را در نظر داشته باشید انتخاب دندانپزشکی که عمل کاشت ایمپلنت را انجام می دهد به اندازه یا حتی بیش از متریال مورد استفاده اهمیت دارد. اگر جراح شما تجربه زیادی در زمینه ایمپلنت نداشته باشد ، امکان شکست خوردن ایمپلنت بالاتر می رود. از این رو حتماً در انتخاب جراح و متخصص دقت داشته باشید. برخی از مراکز و متخصصان تازه کار عمل ایمپلنت را با قیمت های پایین تر انجام می دهند. اینگونه عمل ها نه تنها در نهایت رضایت بیمار را فراهم نمی کند بلکه ممکن است سلامت بیمار را به خطر بیندازد. دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت دندان در رشت و تهران با بیش از 10000 جراحی کاشت ایمپلنت افراد بسیاری را که از بی دندانی رنج میبردند درمان نموده است. استفاده از متریال بی کیفیت می تواند مشکلات جدی را برای فرد متقاضی کاشت دندان به همراه داشته باشد. معمولاً اینگونه ایمپلنت ها دوام چندانی ندارند و ظرف چند سال کیفیت خود را از دست می دهند و در نتیجه بیمار مجبور است ایمپلنت را تعویض نماید. این تعویض علاوه بر مشکلات فراوان هزینه مضاعفی را به بیمار تحمیل می کند.
قیمت ایمپلنت دندان شامل دو هزینه جراحی و کاشت و هزینه متریال ایمپلنت است. مجموع این دو هزینه به اضافه هزینه های جانبی (در صورت نیاز) قیمت نهایی ایمپلنت را تشکیل می دهد. به یاد داشته باشید قیمت ایمپلنت دندان را بدون مشاوره و نظر نهایی دندان پزشک نمی توان به صورت قطعی تعیین کرد. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که برای اطلاع از قیمت ایمپلنت و همچنین خدمات مورد نیاز و مشاوره با ما تماس بگیرید و یا از طریق بخش مشاوره آنلاین اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید تا در کمترین زمان ممکن نتیجه نهایی به شما اعلام شود.

 

 

5/5 - (7 امتیاز)

6 دیدگاه

  1. سلام من متاسفانه به یک پزشک اماتور بر خوردم که بلایی سر من اورد که روزی هزار بار ارزوی مرگ میکمم و از نظر روحی میتونم بگم منفی میلیاردم ..سوالم از شما اینه که اگر کل فک بالا و پایینم رو که الان یک بریج نصف و نیمه ای داره رو ایمپلنت دیجیتال انجام بدم حدودا قدر هزینه داره و این که سوال مهمتر من که خیلی برام مهه اینه که ایا شما ایمپلنت با مایع سکرت که ۲۱ روزه جوش میخوره رو انجام میدین ..و میدونم تو هر بدنی شرایط فرق میکنه فقط میخوام‌بدونم تو مرکز شما علاوه بر دیجیتال بودن اون مدل که ۲۱ روز هستش هم دارین یا خیر ..با تشکر از شما

    • سلام
      برای طرح درمان دقیق ایمپلنت و بررسی کامل باید عکس رادیوگرافی بررسی بشه.
      برای جواب سوال دومتون باید بگم که این مورد بیشتر جنبه تبلیغاتی داره و مثل بار اول قراره اشتباه دومتون رو هم انجام بدین. بهترین کار برای درمان ایمپلنت این هستش که بزارید ایمپلنت با استخوان فک کاملا جوش بخوره که معمولا 3 تا 4 ماه ظول میکشه.

  2. سلام خسته نباشید من یک دندونم ایمپلنت فوری کردم و پس داد و بعد 6 ماه دوباره پیچش رو گذاشتن ایا دندون دیگمو می تونم الان ایمپلنت فوری کنم یا اون هم مثل قبلی پس میده و باید صبر کنم ؟
    ممنون میشم پاسخ بدید اقای دکتر

    • سلام
      پس زدن ایمپلنت و در اصطلاح fail شدن ایمپلنت به عوامل متعددی بستگی داره که شما باید از دندانپزشک خودتون جویا بشین. ولی ما در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری پس از بررسی کامل و دارا بودن شرایط استخوان فک ایمپلنت رو به صورت کاشت فوری پس از خارج کردن دندانها انجام میدیم.

  3. سلام خسته نباشید خواستم از آقای دکتر بپرسم من بالا و پایین 4 یت 5 عدد فقط جلو دارم میتونم ایمپلنت کنم کلا برام بعد دندون بزارید ممنون میشم اگه جواب بدین

    • با سلام..بهترین حالت کاشت ایمپلنت دندان بلافاصله بعد از کشیدن و خارج کردن دندان از دست رفته است…ابتدا جراحی و کاشت ایمپلنت انجام میشه و بعد از گذشت ۴ تا ۵ ماه و بعد از اینکه ایمپلنت با استخوان فک کاملا جوش خورد تاج دندان کاشته میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر