ایمپلنت دندانکاشت ایمپلنت فوری در رشت

ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت فوری در رشت یکی از بهترین گزینه های جایگزین دندان می باشد که توسط متخصص ایمپلنت دکتر آرش غفوری انجام می شود. همانطور که می دانیم به پروسه ی کشیدن دندان و کاشت ایمپنت دندان در یک روز “ایمپلنت فوری دندان” گفته می شود. در سال‌های اخیر، استفاده از  تکنیک ایمپلنت فوری دندان بین متخصصان ایمپلنت رو به افزایش است. دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت در رشت و در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان در رشت  بیماران خود را از متدهای روز دنیا و فواید این روش ها در ارائه ی خدمات درمانی بهره مند می کند.

ایمپلنت فوری  تعداد ویزیت های مورد نیاز و مدت زمان لازم برای کاشت ایمپلنت را به حداقل می رساند که می تواند یکی از بهترین مزایا هم برای بیمار و هم برای متخصص ایمپلنت باشد. البته این تکنیک مزایای بیشتری هم دارد که در ادامه به آنها می پردازیم. همه افراد نمیتوانند کاشت ایمپلنت فوری یا کاشت ایمپلنت یک روزه را انجام دهند. یک کاندیدای مناسب باید از سلامت کلی خوبی برخوردار باشد، دیابت کنترل نشده نداشته باشد و از سیگار و الکل به مقدار زیاد استفاده نکند. همچنین شخص باید مایل به ترک این دو مورد، دو ماه قبل از جراحی باشد.

کاشت ایمپلنت دندان | دکتر آرش غفوری | متخصص ایمپلنت دندان در رشت | جراحی لثه در رشت

چه کسانی نمیتوانند از ایمپلنت فوری استفاده کنند؟

  • بیماری لثه
  • مشکلات سیستم ایمنی بدن
  • بیماری مزمن
  • سلامت دهان یا عمومی ضعیف
  • بهداشت نامناسب
  • دندان قروچه و …
  • استخوان خیلی نازک یا نرم

برخی از این موضوعات ذکر شده در بالا قابل حل و رسیدگی است و به راحتی می توان با رعایت بهداشت دهان و دندان، آن را رفع نمود. برای مشکلی مثل استخوان نازک و نرم نیز پیوند استخوان پیشنهاد می شود. اگر تصمیم به کاشت ایمپلنت یک روزه دارید، حتما با دندانپزشک متخصص خود مشاوره انجام داده و پس از معاینه نظر کارشناسی وی را در روند درمان خود انجام دهید.
معمولاً از این روش کاشت ایمپلنت دندان برای جایگزینی یک یا چند دندان می توان استفاده نمود. استفاده از این روش کاشت، برای دندان های جلویی بسیار پرطرفدار است.

 

قیمت ایمپلنت | بررسی عوامل تاثیرگذار در قیمت ایمپلنت دندان

مزایا و معایب ایمپلنت فوری

هر عمل جراحی پزشکی خطرات خود را نیز به همراه دارد. ایمپلنت های نوین امروزی بسیار متکی به تخصص متخصص ایمپلنت هستند. به همین دلیل اطمینان حاصل کنید که دندانپزشک و کلینیک مورد انتخاب شما، دارای تمام مدارک لازم و حرفه ای این کار است.
برای مثال دندانپزشک متخصص ایمپلنت  شما باید هنگام  کاشت ایمپلنت، از خطر آن آگاه باشد. فشار اضافی قسمت تاج دندان بر روی ایمپلنت می تواند منجر به شکست جوش خوردگی ایمپلنت با استخوان و عدم موفقیت کاشت دندان شود.

خطرات ایمپلنت یک روزه در دوران بهبود بیشتر برجسته است و اگر به دستورالعمل های متخصص ایمپلنت دندان خود عمل نکنید، خطر حرکت ایمپلنت و عفونت افزایش می یابد. همچنین لازم است که سیگار نکشید و دندان های خود را به هم نسایید. چنین عادت هایی احتمال موفق نشدن کاشت دندان را بسیار بیشتر می کند و درنتیجه ممکن است دندان های جدید خود را به سرعت از دست بدهید. اما به طور کلی نتایج به دست آمده از کاشت ایمپلنت های یک روزه مثبت است و درصد بسیار کمی از آن به عدم موفقیت منجر می شود.

 

نکات مثبت کاشت ایمپلنت فوری :

  • درمان سریع
  • ظاهر طبیعی به دلیل اینکه لثه ها در اطراف منطقه کاشت آزادانه رشد می کنند
  • دندان های جدید در طول دوره بهبودی در جای خود قرار دارند
  • مقرون به صرفه بودن در مقایسه با سایر روشهای کاشت دندان

نکات منفی کاشت ایمپلنت فوری:

  • باید در انتخاب متخصص ایمپلنت دقت نمایید
  • دستورالعمل های بعد از عمل، تا بهبودی کامل، کمی محدود کننده است

کاشت ایمپلنت یک روزه در مقابل کاشت ایمپلنت سنتی

بزرگترین مزیت ایمپلنت های یک روزه کوتاه تر بودن دوره درمان است. علاوه بر این، از آنجا که دندان جدید بلافاصله قرار می گیرد، لثه ها می توانند در اطراف آن رشد کنند، و جلوه طبیعی تری به دهان شما می دهند. بسته به میزان برداشتن استخوان، لثه ها نیز کمتر عقب می روند.

هزینه کاشت ایمپلنت دندان در رشت | دکتر آرش غفوری

معمولا ایمپلنت های معمولی، به 3 تا 6 ماه زمان برای قرار گرفتن دندان های جدید نیاز دارند. این بدان معناست که بیمار ممکن است مجبور شود بدون دندان مطب را ترک کند.
حرکت ایمپلنت در ایمپلنت های فوری بسیار بیشتر است و از نظر موفقیت، موفقیت کاشت ایمپلنت سنتی حدود 95٪ است، در حالی که در کاشت ایمپلنت یک روزه  تنها 70٪ است. البته به این نکته توجه کنید که در صورت اینکه این عمل را متخصص ایمپلنت برای شما انجام داده باشد، احتمال موفقیت عمل به همان اندازه ایمپلنت سنتی است.
هزینه کاشت دندانها در یک روز در مقایسه با درمان های سنتی می توانند مقرون به صرفه تر باشند، این مساله اگر تمام دندان هایتان را بخواهید با کاشت ایمپلنت درمان کنید بیشتر خودش را نشان می دهد. دلیل این مساله این است که به طور میانگین، زمان کمتری صرف کاشت دندان های شما می شود.

در ادامه خلاصه ای سریع از مزایا و معایب کاشت ایمپلنت های یک روزه در مقابل ایمپلنت های سنتی آورده شده است :

کاشت ایمپلنت یک روزه :

  • نتیجه فوری
  • مقرون به صرفه تر
  • وقت کمتری در دندانپزشک سپری می شود
  • میزان موفقیت 70٪

کاشت ایمپلنت سنتی :

  • نتایج در عرض چند ماه
  • کمتر مقرون به صرفه
  • ملاقات بیشتر دندانپزشکی
  • میزان موفقیت 95٪

 

مراحل انجام ایمپلنت فوری دندان

بعد از معاینه و بررسی های لازم از طریق تصاویر به دست آمده ی اشعه ایکس از شرایط استخوان های فک و دندان ها, در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، بعد از استفاده از بی حسی موضعی جراحی ایمپلنت شروع می شود.

  • ابتدا متخصص با استفاده از ابزار جراحی استرلیزه شده لثه را برش می دهد.
  • با دریل دندانپزشکی سوراخ کوچکی در استخوان فک در محل مشخص شده ایجاد می شود. این سوراخ به تدریج با مته های مختلف بزرگتر می شود تا به ابعاد ایمپلنت دندان برسد.
  • پایه ی تیتانیومی ایمپلنت دندان که شبیه به یک پیچ کوچک و باریک است در داخل این سوراخ قرار داده می شود.
  • بعد از کاشت پایه واسطه‌ ای به نام اباتمنت برای گذاشتن روکش روی پایه و سطح لثه قرار می گیرد.
  • روکش ها که معمولا با دستگاههای دیجیتالی به صورت فوری طراحی و ساخته می شوند، بر روی آن نصب می‌شوند.

و در مرحله ی اخر لثه بسته شده و در صورت لزوم بخیه می خورد.

 

ایمپلنت فوری در رشت

 ایملپنت فوری، همانطوری که از نام آن مشخص است در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود. ایملپنت فوری، از جدیدترین روش های ایمپلنت می باشد که بیشتر برای دندان های جلویی که تاثیر زیادی در زیبایی صورت دارند استفاده می شود. اگر استخوان فک بیمار آمادگی و سلامت خوبی داشته باشد می توان در یک جلسه کاشت ایمپلنت را انجام داد. برای بیماری که قصد انجام ایملپنت فوری در رشت را دارند باید به این نکته توجه کنند که برند ایملپنت فوری خیلی مهم است و همچنین انتخاب ایمپلنتولوژیست ماهر از مواردی می باشد که باید در نظر داشته باشند. برای اینکه ایملپنت فوری در رشت را با بهترین برند ایمپلنت و بهترین متخصص ایملپنت فوری در رشت انجام دهید لازم است کمی اطلاعات راجب ایملپنت فوری کسب کنید.

ایملپنت فوری در رشت و در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری ، طول درمان کوتاهی دارد و نتایج ظاهری آن برای بیماری خیلی بهتر می باشد. از مزیت های خوب ایملپنت فوری در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری در رشت این است که در یک جلسه انجام می شود و بیماران رضایت خیلی زیادی دارند. نکته مهمی که درباره ایملپنت فوری وجود دارد این است که عوارض آن خیلی کم می باشد. ایملپنت فوری، یکی از تحولات بزرگ دندان پزشکی می باشد که باعث تحول در کاشت ایمپلنت دندان شد.

کاشت ایمپلنت فوری در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری در رشت، با کمک جدیدترین تکنیک ها ایمپلنت دندان را در یک روز انجام می دهند و بیماران می توانند سریع دندان از دست رفته خود را جایگزین کنند. مراحل ایملپنت فوری و نوع پایه ایمپلنت، هیچ تفاوتی با ایمپلنت سنتی ندارد. مرکز تخصصی ایملپنت دکتر آرش غفوری در رشت، با کمک بهترین تجهیزات خدمات ایملپنت فوری در رشت را به مراجعین ارائه می دهند. افراد باید از دست رفتن دندان را جدی بگیرند و به دنبال جایگزین کردن آن باشند تا دچار مشکلاتی در دهان و دستگاه گوارش نشوند.

قیمت ایملپنت فوری در رشت به عوامل مختلفی مثل برند ایمپلنت بستگی دارد. برای بیمارانی که به دنبال کاشت ایملپنت فوری در رشت با قیمت مناسب هستند، می توانند از ایمپلنت های که ساخت کشور کره می باشند استفاده کنند. این ایمپلنت ها دارای کیفیت مرغوبی هستند و کارایی آن ها همانند دیگر ایملپنت ها می باشد. ایملپنت فوری در رشت به ایمپلنت یک روزه در رشت معروف است که تمام مراحل انجام ایمپلنت در یک روز انجام می شود و تفاوت اصلی آن با ایمپلنت معمولی در مدت زمان انجام آن است.

 

 

چه فاکتورهایی در تعیین بهترین زمان کاشت ایمپلنت دندان موثر هستند؟

هر پروسه ای در دندانپزشکی نیازمند برخی شرایط خاص است و اینگونه نیست که هر زمان شما بخواهید ایمپلنت بکارید در یک چشم به هم زدن صاحب ایمپلنت شوید. اولین قدم برای داشتن ، بررسی موارد زیر توسط جراح دهان و دندان یا یا متخصص ایمپلنتولوژی است:

  • شیوه کشیده شدن دندان
  • ویژگی های جای خالی دندان
  • بررسی استحکام استخوان فک در جایی که میخواهیم ایمپلنتی بکاریم (سنجش تراکم استخوان)
  • و سلامتی عمومی شما

دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان در رشت بررسی ها را با معاینه فیزیکی و تصاویر اسکن اشعه ایکس و سی تی اسکن دهان و دندان شما انجام میدهد. بعد از بررسی و ارزیابی های اولیه، اگر دندان به درستی کشیده شده باشد، جای خالی آن مشکلی نداشته باشد و اگر سلامتی عمومی شما مناسب باشد جراح میتواند اقدام به کاشت ایمپلنت فوری کند. اما اگر مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد، برای مثال اگر لثه عفونت کرده باشد، جراح تا زمان برطرف شدن عفونت دست نگه میدارد. و  بعد از فراهم شدن شرایط اقدام به کاشت می‌کند.

 

دقیقا چه مدت بعد از کشیده شدن دندان باید ایمپلنت کاشت؟

درست از لحظه ای که دندان کشیده شود میتوان ایمپلنت دندانی کاشت. حتی اگر چند ماه و یا بیش از یک سال هم گذشته باشد باز هم میتوان این عمل را انجام داد. اما انجام عمل در هر زمانی کمی متفاوت است و شرایط خاص خودش را می‌طلبد. در ادامه با 4 زمان اصلی کاشت آشنا میشوید . با مطالعه این بخش میتوانید متوجه شوید که بهترین زمان کاشت ایمپلنت دندان چه وقتی است.

در اولین فرصت ممکن: ایمپلنت فوری

اگر همه چیز عالی باشد و مشکلی متوجه استخوان فک، لثه و دندان های مجاور نباشد. دقیقا بعد از اینکه دندان کشیده شد میتوان ایمپلنت فوری را به استخوان فک پیچ کرد. اگر متخصص ایمپلنت ترجیح دهد بعد از کشیدن دندان ایمپلنت نکارد و 2 ماه بعد از آن اینکار را انجام دهد، هنوز هم به ایمپلنت کاشته شده، ایمپلنت فوری گفته میشود.

در این روش دقیقا بعد از خارج شدن دندان، پایه ایمپلنت که در واقع یک پیچ کوچک تیتانیومی است (معمولا تیتانیومی) در جای خالی به فک پیچ میشود. اگر مابین استخوان فک و پیچ کمی فضای خالی وجود داشته باشد، جراح با کمک گرافت های استخوانی فضای خالی را پر میکند. هرچند که ایمپلنت فوری میتواند موثر باشد، اما اگر آن را 1 تا 2 ماه بعد از کشیدن دندان انجام دهید بهتر است. زیرا در این مدت بافت لثه بهبود پیدا میکند و بهتر میتواند از پایه ایمپلنت حمایت کند.

بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت دندان – ایمپلنت‌ استاندارد

اگر به هر دلیلی نتوان تا 2 ماه بعد از کشیده شدن دندان ایمپلنت گذاری کرد، جراح می‌تواند 2 تا 4 ماه بعد، اینکار را برای بیمار انجام دهد. در این بازه زمانی استخوان فک، لثه و سلامتی دهان و دندان تا حد زیادی بهبود پیدا کرده و به نظر میرسد که بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت دندان همین بازه باشد. دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت در رشت معتقدند که در بازه زمانی 2 تا 4 ماه بعد از کشیده شدن دندان، فرآیند بهبود بافت استخوان فک و پذیرش ایمپلنت با سرعت و کیفیت بیشتری صورت میگیرد. بنابراین ایمپلنت در بهترین زمان ممکن و بهتر به استخوان فک جوش خورده و مستحکم میشود.

دیر اما سر حوصله: ایمپلنت با تاخیر

اگر تا 4 ماه ایمپلنت در فک پیچ شود میتوانید انتظار داشته باشید که نتایج خوبی در انتظارتان باشد. اما بعد از 4 ماه حفره استخوانی تقریبا پر میشود و استخوان بهبود کامل پیدا میکند و این یعنی برای ایمپلنت کردن باید استخوان فک را دریل کنید. حتی در این صورت هم میتوان اقدام به کاشتن پیچ کرد اما شاید درد و عوارض بعد از عمل بیشتری تجربه کنید.

 

با اینکه خیلی گذشته، اما باز هم دیر نشده : ایمپلنت با تأخیر بسیار زیاد

حتی بعد از گذشت 1 سال از زمان کشیده شدن دندان ها همچنان میتوان با موفقیت اقدام به کرد. اما همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، برای اینکه متخصص ایمپلنت مطمئن شود که شما کاندید مناسب عمل هستید یا خیر، باید شما را ارزیابی کند. او اینکار را با گرفتن اشعه ایکس انجام میدهد و قبل از هرچیزی باید تراکم استخوانتان را بسنجد.

بعد از بررسی های اولیه اگر جراح دندان متوجه شود که تراکم بافت استخوانی فک شما کم است، شما را برای عمل پیوند استخوان آماده میکند. بعد از اینکه تحت عمل پیوند استخوان قرار گرفتید، حدود 6 تا 9 ماه بهترین زمان کاشت ایمپلنت دندان برای شما خواهد بود.

 

 

ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یکروزه زمانی است که یک ریشه‌ دندون رو ما بیایم خارج بکنیم و بلافاصله در همون لحظه بیایم در جای ریشه دندان خارج شده ایمپلنت بگزاریم . به این روش ایمپلنت فوری گفته میشود. از نظر موفقیت میزان موفقیتش مثل ایمپلنتهای عادی هستش ، از نظر تکنیکی برای جراح سخت هستش این کار و احتیاج به مهارت بیشتری داره.

و از نظر این که بیمار چه حسی داره؟ خب طبیعتا برای بیمار چون 1 بار ناحیه بی‌حس میشه و همون لحظه ایمپلنت در داخل فک قرار داده میشه برای شما راحت‌ تر هستش همچنین اون طول زمان که به دندون نهایی می‌رسیم برای بیمار کمتره .

به همین دلیل هستش که کیت‌های جراحی ایمپلنت فوری امروزه خیلی بیشتر و بیشتر دارن مورد استفاده قرار میگیرن چون همه دوست دارن که زودتر به دندونشون برسن و این امکان از طریق ایمپلنت فوری در رشت مهیا شده است.

 

 

کلام آخر

کاشت ایمپلنت فوری  یا یک روزه  نیاز به یک متخصص با دانش دقیق زیاد دارد. علاوه بر این، هر متخصص ایمپلنت این روش را انجام نمی دهد.  متخصص کاشت ایمپلنت، باید دانش و مهارت کافی در این زمینه را داشته باشد تا از بروز هرگونه خطرات و هزینه های احتمالی در آینده جلوگیری شود. دکتر آرش غفوری در انجام ایمپلنت فوری به نوع یا برند ایمپلنت انتخابی دقت نطر بالایی دارند چون نوع ایمپلنت به کار رفته تاثیر خیلی زیادی در موفقیت آمیز بودن نتیجه کار خواهد داشت.
دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت در رشت با استفاده از تجهیزات مدرن و روشهای منحصر به فرد کاشت ایمپلنت فوری دندان را برای مراجعینی که از شرایظ لازم برخوردارند بدون درد و خونریزی انجام میدهد.
شما عزیزان همینطور میتوانید برای آگاهی از هزینه تخمینی کاشت ایمپلنت فوری دندان در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت وارد بخش قیمت ایمپلنت دندان و هزینه کاشت دندان شوید .

مراحل کاشت ایمپلنت دندان / سوالات متداول ایمپلنت

 

 


شما می توانید برای دریافت مشاوره دندانپزشکی از دکتر آرش غفوری ، جراح لثه و متخصص ایمپلنت در رشت ، به صفحه مشاوره آنلاین رفته و فرم را پر کنید.
همچنین برای تماس با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت ، به صفحه تماس با ما مراجعه و اطلاعات تماس با مجموعه ، آدرس و ساعات کاری را مشاهده نمایید.

برای تعیین وقت ملاقات با متخصص ایمپلنت در تهران میتوانید با شماره 02122246002 تماس مشاوره های لازم برای کاشت ایمپلنت در تهران را انجام دهید.

 

رشت،میدان صابرین،ابتدای بلوار قلی پور،جنب خیابان نواب،پلاک 184 رشت, گیلان, 4163733955
01332134040
09303012500
02122246002

تلفن تماس : 01332134040 و 09303012500

 

4.9/5 - (77 امتیاز)

6 دیدگاه

  1. سلام آقای دکتر دوستانم بهترین متخصص ایمپلنت در رشت شما رو معرفی کردند .من هشت عدد از دندان های فک بالا و پایینم احتیاج به ایمپلنت دارند و چون از تهران باید مزاحم شما بشم می خواستم ببینم میشه تو یک جلسه دندان ها کشیده و بعد ایمپلنت فوری انجام بشه؟اگر امکانش هست چطور باید وقت بگیرم برای ویزیت؟

    • ممنون از لطف و محبت شما
      بله امکان ایمپلنت فوری در یک جلسه برای شما وجود داره..شما میتونید از طریق تماس با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت وقت و نوبت جراحی ایمپلنت رو دریافت کنین…همکاران ما پاسخگوی شما هستند و راهنمایی کامل رو براتون انجام میدن.

    • بله.امکانپذیر است..ولی اول توصیه میشه که ترک کنید مصرف مواد رو ..چون ممکن است باعث عدم جوش خوردگی ایمپلنت با استخوان فک بشه.
      تمام ریشه های دندان شما خارج و بعد کاشت ایمپلنت انجام میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر