ایمپلنت دندانمراحل کاشت ایمپلنت

روند کاشت ایمپلنت دندان شامل مراحل مختلفی است. مراحل کاشت ایمپلنت دندان برای افراد مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد اما به صورت کلی این روند شامل این مراحل است:

  • برداشتن دندان آسیب دیده
  • آماده سازی استخوان فک (در صورت نیاز)
  • کاشت پایه ایمپلنت
  • رشد و ترمیم استخوان
  • قرار دادن اباتمنت
  • قرار دادن تاج دندان و پایان مرحله کاشت ایمپلنت

کاشت ایمپلنت از ابتدا تا انتها چه مدت طول می کشد؟

یکی از مهمترین سوال ها درباره کاشت ایمپلنت دندان مدت زمان این کاشت است. در واقع پاسخ به این سوال برای هر بیماری متفاوت است و نمی توان به طور قطع گفت که از زمان کاشت پایه تا زمان قرار گرفتن تاج دندان چه مدت زمانی طول می کشد. با این حال بر اساس پروتکل های درمانی این کاشت معمولاً بین حداقل 3 تا حداکثر 9 ماه زمان نیاز دارد.

هنگام کاشت ایمپلنت باید انتظار چه میزان دردی داشت؟

کاشت ایمپلنت دندان به طور کلی بدون درد است ، اما ممکن است برخی از افراد مقداری درد را تجربه کنند. این درد به احتمال زیاد کم خواهد بود. بیشتر بیماران درد را در سطح 2 در مقیاس 1 تا 10 گزارش می کنند. تورم و کبودی طبیعی معمولاً 3 تا 5 روز طول می کشد و پس از آن کاهش می یابد.

آیا ایمپلنت هم می تواند خراب شود؟

ایمپلنت هم مانند دندان های طبیعی به مراقبت و نگهداری احتیاج دارد. رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان می تواند باعث آسیب به لثه و دندان های سالم شود و ایمپلنت را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل بهداشت دهان و دندان پس از کاشت ایمپلنت به اندازه قبل از کاشت مهم و ضروری است.

معایب کاشت ایمپلنت چیست؟معایب کاشت ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت در حال حاضر یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. بزرگترین عیب این روش پر هزینه بودن آن است. قرار نگرفتن زیر پوشش بسیاری از بیمه های درمانی نیز از دیگر معایب این روش به شمار می رود.

پس از کاشت ایمپلنت از خوردن چه غذاهایی باید اجتناب کرد؟

پس از کاشت ایمپلنت دندان بهتر است تا چند ماه مراقبت از دندان ادامه داشته باشد. در این دوره زمانی باید از خوردن و آشامیدن این غذاها خودداری کرد:
غذاهای سخت ، مانند استیک و سبزیجات خام
غذاهای ترد مانند پاپ کورن و چیپس
خوراکی های چسبناک مانند کارامل، تافی و آدامس
غذاهای تند
خوراکی های اسیدی ، مانند پرتقال و گوجه فرنگی
غذاها و مایعات بسیار گرم، مانند قهوه و سوپ

کشیدن دندان دردناک تر است یا کاشت ایمپلنت؟

بسیاری از افرادی که تجربه کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت را داشته اند عنوان می کنند که درد کشیدن دندان از کاشت ایمپلنت بیشتر است.

آیا کاشت ایمپلنت با روش بیهوشی هم انجام می شود؟

به طور معمول کاشت ایمپلنت نیازی به بیهوشی ندارد. در موارد خاص و با توجه به مشکلات بیمار ممکن است برای برخی بیماران بیهوشی هم انجام شود اما این روش مرسوم نیست.

آیا ممکن است لثه ایمپلنت را پس بزند؟

بر اساس نظر کارشناسان در مواردی بسیار نادر ممکن است بدن از قبول ایمپلنت سر باز بزند و این جسم خارجی را نپذیرد. این اتفاق بسیار نادر است و نباید نگران این موضوع بود.

امتیاز این مطلب

2 دیدگاه

  1. سلام آقای دکتر روزتون بخیر.من بصورت مادرزادی ی دندون نیش کم داشتم الان با کمک ارتودنسی فضای کافی واسه کاشت دندون فراهم شده با توجه به ترسی ک کلا از دندون پزشکی دارم میخوام بدونم این ک هیچ جای خالی از قبل واسه ریشه دندون وجود نداشته کارو سخت تر و دردناکتر میکنه یا بی تاثیره؟
    و همینطور میخواستم بدونم هزینه تاج دندون هم ب همراه هزینه ایمپلنت هست و شما انجام میدین یا باید جدا بپردازم و توسط دکتر دیگه ای انجام بشه؟
    ممنونم.

    • سلام
      جای هیچ نگرانی وجود نداره و میتونید با مشاوره توسط جراح ایمپلنت برای جایگزینی منطقه بی دندانی اقدام کنید..مطمئن باشید هیچ گونه دردی هنگام جراحی متوجه بیمار نمیشود :))
      برای آگاهی از میزان هزینه ها هم میتونید از لینک https://www.dr-ghafoori.com/pricing/ و یا از طریق منوی تماس با ما https://www.dr-ghafoori.com/contact/ اطلاع پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر