ایمپلنت دندانایمپلنت فوری – ایمپلنت دیجیتال در رشت

ایمپلنت فوری – ایمپلنت دیجیتال در رشت

ایمپلنت فوری که ایمپلنت یک روزه هم نام دارد، یکی از روش های ایمپلنت است که شاید بارها نام آن را شنیده باشید، اگر بخواهیم توضیح اولیه درمورد این مدل، به شما بدهیم، روشی از کاشت ایمپلنت می باشد که در این متد بلافاصله پس از درآوردن ریشه دندان، دندانپزشک پایه و روکش آن را می گذارد. بیماران از ایمپلنت فوری به دلیل این که در کم ترین زمان ممکن روی دندان قرار می گیرد، استقبال زیادی می کنند. ایمپلنت فوری به خصوص برای کسانی که دندان جلوییشان را از دست داده اند استفاده می شود.ایمپلنت دیجیتال دندان هم یکی دیگر از روش های جدید و مدرن در کاشت ایمپلنت میباشد که امروزه طرفداران بسیاری را پیدا نموده است. در ادامه با این روشها بیشتر آشنا میشویم.

 

نگاهی به ایمپلنت دیجیتال

علاوه بر ایمپلنت فوری یا یک روزه که درمورد آن توضیح دادیم، ایمپلنت دیجیتال هم روشی دیگری است که افراد زیادی برای درمان دندان های از بین رفته شان انجام می دهند. ایمپلنت ها، مثل ریشه طبیعی هستند که در استخوان فک ها قرار داده می شوند و به استخوان فک متصل شده و یک پایه ایجاد می کند. جنس ایمپلنت ها از تیتانیوم است که با بدن انسان سازگاری کاملی دارد، پس نگرانی درمورد حساسیت یا پس زدن آن توسط بدن نداشته باشید.

زمانی که لثه و ایمپلنت پس از انجام کاشت بهبود پیدا می کنند، نوبت به روکش دندان شما می رسد که با توجه به شکل طبیعی دندان شما ساخته می شود و روی پایه ایمپلنت گذاشته شده و کاملا مانند دندان طبیعی عمل می کند. این مفهوم و سازوکار کلی ایمپلنت است.

اما در روش های ایمپلنت، می توان از مدل های مختلف برای انجام این کار استفاده کرد. در روش ایمپلنت دیجیتال که می خواهیم به شما توضیح دهیم از فناوری های سه بعدی کامپیوتری برای بررسی کردن مقاومت استخوان فک استفاده می کنند، یعنی کل وضعیت استخوان فک شما و موقعیت عصب های آن بررسی شده تا جراح برش های کوچک و مفید تری بزند و لثه خیلی آسیب نبیند و خون ریزی آن هم کم تر شود.

اگر بخواهیم مزیت ایمپلنت دیجیتال نسبت به روش عادی یا سنتی کاشت ایمپلنت بگوییم را بگوییم این است که در روش های قدیمی و معمولی ایمپلنت، برش هایی که زده می شوند بزرگ هستند و آسیب به لثه بیشتر خواهد بود و معمولا نیاز به زدن بخیه دارد. در صورتی که در ایمپلنت دیجیتال این ها وجود نداشته و عفونت و تورم شما خیلی کم تر می شود.

پس مزیت ایمپلنت دیجیتال به سایر روش ها به این صورت است:

  • در ایمپلنت دیجیتال جراحی عمیق نیست
  • خون ریزی در این روش خیلی کم تر است
  • روند درمان و طول دوره آن کمتر از سایر روش هاست
  • سرعت انجام ایمپلنت بیشتر می باشد

مراحل کاشت ایمپلنت دیجیتال در رشت

برای این که کاشت ایمپلنت دیجیتال در رشت را بهتر درک کنید روش های آن را به صورت مرحله به مرحله توضیح می دهیم.

قدم اول: مشاوره پیش از انجام خدمات

اولین مرحله یا قدم پیش از کاشت دیجیتال مشاوره ایمپلنت و بررسی وضعیت دندان های شما است. در این مرحله دندانپزشک کاملا دندان ها و فک شما را بررسی کرده و همین طور تراکم استخوان فک تان را هم می بیند تا بافت آن مشکلی نداشته باشد.

در ایمپلنت دیجیتال در این مرحله دندانپزشک از اسکن دیجیتال سه بعدی استفاده می کند تا بتواند یک مدل کامپیوتری دقیق از فک و دهان شما داشته باشد تا ایمپلنت مطابق با آن انجام بشود.

قدم 2: برنامه ریزی انجام کاشت

مرحله بعدی پس از این که طرح درمان ایمپلنت شما مشخص شد، زمان انجام کاشت ایمپلنت است. برای انجام کاشت دندان و برنامه ریزی آن باید به صورتی باشد که هیچ آسیبی به سینوس ها یا اعصاب دندان نرسد و پایه تیتانیومی ایمپلنت در جای درست خودش قرار بگیرد.

قدم 3: کاشت ایمپلنت دندان

مرحله بعدی جراحی برای قرار دادن پایه دندان می باشد. در این روش کاشت ایمپلنت دندان بهترین کار این است که از فناوری سه بعدی دندان استفاده گردد تا پروسه جراحی بدون هیچ خون ریزی و درد اضافی صورت بگیرد. یکی از دلایلی که بیماران علاقه دارند تا کاشت دیجیتال را انجام دهند عدم نیاز آن به برش و بخیه کردن لثه است، چون طراحی دندان سه بعدی انجام شده، ایمپلنت در جای درست خودش کاشته می شود. معمولا متخصص ایمپلنت فوری و دیجیتال، این کار را در 15 الی 20 دقیقه انجام می دهد.

 

 

 

 

چرا قیمت ایمپلنت دیجیتال بیشتر است؟

خود کاشت ایمپلنت یکی از خدمات نسبتا گران دندانپزشکی به شمار می رود که هزینه بیشتری در برابر سایر روش های دندانپزشکی دارد. اما چرا در بین تمامی روش های کاشت، قیمت ایمپلنت دیجیتال آن بیشتر می باشد؟

  • استفاده از دستگاه های پیشرفته
  • محدود بودن تعداد متخصصان کاشت دیجیتال
  • نیاز به مهارت بالا
  • استفاده از متریال گران قیمت تر
  • نیاز به نیرو و مهارت های بیشتر

چرا کاشت دیجیتال و ایمپلنت فوری؟

این دو روش یعنی کاشت دیجیتال و ایمپلنت فوری نسبت به سایر روش ها بیشتر پیشنهاد می شود به خاطر:

  • در کمترین زمان ممکن انجام میگیرد
  • طول درمان کوتاه تر
  • ترمیم سریع
  • جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان فک
  • عدم نیاز به مراقبت های زیاد
  • حفظ ساختار صورت
  • ماندگاری همیشگی
  • عدم ایجاد عفونت و التهاب
  • درمان سریع تر نبود دندان ها

آیا ایمپلنت دیجیتال و فوری برای شما مناسب است؟

تا به این جا درمورد ایمپلنت دیجیتال و فوری آشنا شده اید، اما ایا می توانید یکی از این روش های کاشت را انجام دهید؟ برای انجام این روش ها چه ویژگی هایی باید داشته باشید؟

احتمالا تا به حال شنیده اید، کسانی که سیگار می کشند یا این که دیابت دارند برای ایمپلنت مناسب نیستند، اما اگر شما از ایمپلنت فوری و دیجیتال استفاده کنید در صورت داشتن ویژگی های بالا هم می توانید آن را انجام دهید، پس نتیجه می گیریم که:

  • افراد سیگاری و دیابتی می توانند ایمپلنت دیجیتال انجام دهند در صورتی که بیماری آنها نزد پزشک کنترل شده باشد.
  • افرادی که عرض و ارتفاع استخوان کمی دارند باید ایمپلنت دیجیتال انجام دهند.
  • کسانی که نسبت به جراحی دندان ترس و استرس دارند و افرادی که می خواهند زودتر درمان شوند بهتر است ایمپلنت فوری و دیجیتال را انجام دهند.

 

 

کارهایی که پس از کاشت ایمپلنت باید انجام دهید؟

دوره ایمپلنت دیجیتال و فوری تنها با کاشت آن ها تمام نمی شود، بلکه بیمار برای نتیجه دهی بهتر باید یک سری مراقبت ها را هم انجام دهد تا بهترین نتیجه را بگیرد.

روز اول:

مسلما روز اول پس از کاشت ایمپلنت برای شما سخت ترین روز خواهد بود، لثه شما ممکن است ملتهب شود و یا این که عفونت کند، البته اگر دندانپزشک ماهر باشد، لثه شما کم ترین آسیب را می بیند. در روز اول کاری که باید انجام دهید این است که مایعات بیشتر استفاده کنید. به سراغ غذاهای سفت و محکم، فست  فود ها و  دخانیات نروید. روز اول لثه شما تا ساعاتی بی حس است، سعی کنید تا زمانی که بی حسی کاملا از بین نرفته است، غذایی را نخورید.

اگر دندانپزشک شما برایتان مسکن یا آنتی بیوتیک تجویز کرده است، آن را هم در زمان مناسب مصرف کنید تا میزان بروز عفونت در آن کم تر شود.

روز دوم:

روز دوم مقدار حساسیت آن کمی کم تر از روز اول شده است، اما بازهم باید مراقب باشید، غذاهای تند و گرم دشمن بافت لثه ملتهب هستند سعی کنید از این غذاها دوری کنید. برای قسمتی که ایمپلنت قرار داده شده است از وسایلی مانند خلال دندان، نخ دندان و حتی مسواک هم استفاده نکنید. سعی کنید آن ها را با آب نمک جایگزین کنید تا لثه شما به حالت اول برگردد.

روز سوم، چهارم و پنجم:

پس از روز دوم تا انتهای هفته، شما شاهد کاهش خونریزی، درد و تورم هستید، کم کم می توانید به رژیم غذایی روزانه تان برگردید، اما نباید زیاده روی کنید، چرا که هر گونه بروز آسیب در آن ها می تواند لثه شما را دچار مشکل کند، اگر در روزهای سوم تا پنجم همچنان با درد و خون ریزی مواجه هستید بهترین کار این است که به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا لثه تان را بررسی کند.

 

ورم صورت پس از کاشت ایمپلنت

اگر صورت تان پس از کاشت ایمپلنت ورم کرد نگران نشوید، چرا که عادی است. تورم کردن صورت به دلیل درگیر شدن لثه می باشد، اما اگر ورم صورت ادامه دار باشد نگران کننده است. برای بعضی بیماران تورم لثه ادامه پیدا می کند که می تواند نشانه ای از پس زدن ایمپلنت باشد.

اگر ورم صورت شما کماکان ادامه داشت بهترین کار این است که به دندانپزشک مراجعه کنید، چرا که می توانید به دلیل عفونت هم باشد. البته یک سری عوامل هم روی ورم صورت تاثیر دارند، میزان سن بیمار، رعایت و مراقبت های پس از ایمپلنت، سابقه بیماری و میزان حساسیت لثه روی آن تاثیر می گذارند.

 

چه زمانی مجدد به دندانپزشک مراجعه کنید؟

اگر در روند درمانی شما هر گونه مشکل ایجاد شد، پیش از هر گونه کار خودسرانه بهترین کار مراجعه به متخصصتان می باشد تا دندان شما را بررسی کند، عموما پس از طی دوره درمان نیازی نیست تا به دندانپزشک مراجعه کنید، اما برای بررسی بافت لثه و عدم وجود عفونت بهتر است هر از چند گاهی با توجه به تشخیص پزشک متخصص، ایمپلنت شما مورد بررسی قرار بگیرد. ورم و عفونت از مواردی هستند که اگر با آن پس از طی کردن روز های اولیه درمان مواجه شدید باید به متخصص ایمپلنت مراجعه کنید.

مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری بهترین مرکز تخصصی ایمپلنت فوری و دیجیتال در رشت با استفاده از بهترین تجهیزات و استفاده از روشهای مدرن و روز دنیا اقراد بسیاری را که از بی دندانی رنج میبردند درمان نموده است.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق مشاوره آنلاین ایمپلنت در وبسایت مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری در ارتباط باشید. همچنین از طریق بخش نظرات مراجعین از تجربه مردم در مورد ایمپلنت در این مرکز اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر