ایمپلنت دندانبهترین متخصص ایمپلنت در رشت

مرحله دوم جراحی کاشت ایمپلنت دندان

همانطور که می دانید هدف اصلی از کاشت ایمپلنت دندان حفظ و نگهداری استخوان در جای خالی دندان از دست رفته است. بنابراین در مواردی که دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان با عدم تراکم کافی استخوان فک مواجهه می شوند در مرحله اول جراحی همراه با کاشت فیکسچر پیوند استخوان را انجام می دهند. بنابراین به طور کلی جراحی ایمپلنت دندان در دو مرحله انجام می شود. مرحله اول کاشت ایمپلنت یا فیکسچر درون استخوان فک و در مرحله دوم قرار دادن اباتمنت و تاج دندان است.

مرحله دوم جراحی کاشت دندان به اندازه مرحله اول نیاز به دقت و مهارت کافی متخصص ایمپلنت دارد. همچنین این مرحله از جراحی  دارای هزینه مجزا می باشد که در هزینه کاشت ایمپلنت دندان موثر است. دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت در رشت از پیشرفته ترین تجهیزات و تکنیک های روز دنیا برای جایگزینی دندان های از دست رفته بیماران استفاده می کند.

در ادامه به اهمیت و شناخت مرحله دوم از جراحی کاشت ایمپلنت دندان خواهیم پرداخت.

مراحل جراحی کاشت ایمپلنت دندان

  • انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت ماهر و با تجربه
  • بعد از مراجعه به متخصص و جراح ایمپلنت دندان نوبت به بررسی وضعیت دهان و دندان و ارائه طرح درمان مناسب توسط متخصص می باشد
  • در مرحله بعدی در صورت مناسب بودن شرایط نوبت به ارائه جراحی ایمپلنت و قرار دادن فیکسچر مناسب در استخوان فک بیمار می باشد
  • ادغام و جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک نیاز به زمان دارد بنابراین بعد از گذشت زمان کافی نوبت به مرحله قرار دادن هیلینگ ایمپلنت میرسد . نصب این تاج برای ایجاد بافت مناسب لثه در اطراف آن است. این تاج یک قطعه فلزی است و مانع از ایجاد بافت لثه در اطراف ایمپلنت می شود.
  • مرحله دوم جراحی زمانی است که بعد از ترمیم بافت لثه و ادغام کامل فیکسچر ایمپلنت با استخوان نوبت اتصال اباتمنت و تاج گذاری و قالب گیری و ارسال به لابراتور می باشد. در واقع این مرحله پایانی کاشت دندان است که در این مرحله تاج مصنوعی دندان به پایه ایمپلنت که به عنوان ریشه مصنوعی دندان نگه دارنده تاج دندان هستند نصب می شوند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مرحله دوم جراحی ایمپلنت دندان یعنی نصب اباتمنت و تاج گذاری تا ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

قرار دادن اباتمنت

بعد از به پایان رسیدن و تکمیل روند ادغام استخوان و فیکسچر ( Osseo integration)، هیلینگ ایمپلنت برداشته میشود و یک جراحی جزئی برای اتصال قطعه اباتمنت که در واقع اتصال دهنده فیکسچر با تاج دندان است تحت بی حسی کامل انجام می شود. به اینصورت که جراح دوباره بافت لثه در همان قسمت که فیکسچر کاشته شده است را  برش می دهد و اباتمنت را به درستی به فیکسچر متصل می کند. البته بعضی از ایمپلنت های به گونه ای طراحی شده اند که برای اتصال اباتمنت نیاز به جراحی و برش مجدد لثه وجود ندارد. اباتمنت ایمپلنت از طریق یکی از روش های زیر به فیکسچر متصل می‌شود.

اباتمنت پیچ شونده

در وسط پروتزهایی که روی اباتمنت قرار می‌گیرند سوراخ‌هایی قرار دارد. از طریق این سوراخ‌ها، اباتمنت با پیچ به روکش متصل می‌شود.

اباتمنت چسبنده (Cemented)

 این قطعه با چسباندن به تنه اصلی محکم میشود؛ زیرا در این مورد سطح اباتمنت صاف است.

اتصالات اوردنچری

 این نوع برای اتصال پروتزهای جزئی یا یکدست با ایمپلنت به کار میروند. نحوه اتصالات مانند دکمه‌های فشاری هستند که با یک فشار جا رفته و یا جدا میشوند.

 

 

اباتمنت چیست؟

 اباتمنت یک سوکت توپ مانند است که به عنوان کمک فنر عمل می کند و روی خط لثه در بالای ایمپلنت دندان قرار می گیرد و به عنوان رابط بین تاج و خود ایمپلنت می باشد. اباتمنت مثل یک تکیه گاه عمل می کند و قطعه ای است که از پایین به ایمپلنت و از بالا به تاج متصل می شود.

جنس اباتمنت به طور معمول از سرامیک، فولاد ضد زنگ، زیرکونیا، طلا یا تیتانیوم ساخته می شود.

 اباتمنت‌های تیتانیومی

 تیتانیوم به علت خواص منحصر به فرد آلیاژهای خود به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنها قدرت و زیست سازگاری خیلی بالایی دارند، و می‌توانند در هر نوع بازسازی پروتزی مورد استقاده قرار بگیرند.

اباتمنت‌های زیرکونیومی

 این اباتمنت های جدید برای پیشرفت زیبایی‌ شناسی ایمپلنت دندان در دندانپزشکی کاربرد دارند. زمانی که بازسازی زیرکونیومی یا سرامیکی انجام شد، اباتمنت‌های زیرکونیومی ایمپلنت‌ها، گزینه بسیار مناسبی هستند.

اباتمنت های دیگر معمولا کاربرد کمتری نسبت به این دو نوع دارند.

علت نصب اباتمنت ها چیست؟

از فیکسچر به عنوان اتصال دهنده تاج دندان و پایه ایمپلنت استفاده شده و برای تضمین استحکام خود آن از دیگر اتصالات کمک گرفته می شود. مزایای استفاده از اباتمنت  جلوگیری از افتادن تاج دندان از روی پایه بوده و یا عدم ترک خوردن آن به هنگام زدن فشار زیاد به روی آن می باشد.بعد از نصب اباتمنت به فیکسچر حدود دوهفته زمان لازم است که بتوانیم تاج آماده شده دندان را روی اباتمنت نصب کنیم.

تاج دندان

برای اینکه ایمپلنت به دندان طبیعی شباهت بیشتری پیدا کند از تاج دندان استفاده می شود. تاج را به عنوان یک کپ بر روی ایمپلنت قرار داده و جایگزین مناسبی برای دندان طبیعی خواهد بود. تاج دندان از جنس بسیار سخت ساخته شده و نسبت به زرد شدن و پوسیدگی نیز مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد.

البته برای آماده سازی تاج مصنوعی دندان نیاز به قالب گیری داریم. به اینصورت که بعد از قرار گرفتن پایه ایمپلنت در استخوان و جوش خوردن آن به اباتمنت مرحله روکش و قالب گیری شروع می شود . متخصص ایمپلنت دندان پس چک کردن وضعیت ایمپلنت ، قالب گیری را انجام می دهد. البته این مرحله در بیشتر موارد  توسط متخصص پروتز های دندانی انجام می شود .پس از انجام قالب گیری ، قالب ها به لابراتور دندانپزشکی ارسال می شود و روکش دندان  ساخته می شود . همانطور که می دانید روکش های دندان میتوانند از جنس ها و مدل های متفاوت و مناسب شرایط بیمار ساخته شوند. ممکن است قبل از اتصال پروتز نهایی، یک تاج موقت نصب شود. به این دلیل که بتوان از آن برای ارزیابی ظرفیت تحمل ایمپلنت دندان استفاده کرد. همچنین در نواحی در معرض دید باعث ترمیم بافت لثه ها در اطراف ایمپلنت و ظاهر طبیعی تر دندان می شود.

به طور دقیق نمی توان گفت که قالب گیری روکش به چه مقدار زمان نیاز دارد چون به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور یقین می دانیم که قالب گیری به یک جلسه کامل و مجزا  نیاز دارد.

مدت زمان لازم از ابتدا تا انتهای جراحی کاشت ایمپلنت دندان

پروسه جراحی ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی مثل وضعیت سلامت دهان و دندان بیمار ، وضعیت تراکم استخوان فک و نیاز به پیوند استخوان و یا لیفت سینوس ، همچنین انجام ایمپلنت فوری یا غیر فوری بستگی دارد.

معمولا مدت جراحی کاشت ایمپلنت زیاد طول نمی کشد و نهایت نیم ساعت تا یک ساعت انجام می شود اما چیزی که زمان بر است دوره بهبودی بعد از جراحی می باشد که حدود چند هفته نیاز دارد تا فیکسچر به درستی با استخوان فک جوش بخورد و اباتمنت و روکش بر روی آن قرار بگیرد. در ایمپلنت هایی که به صورت فوری انجام نمی شوند به 4 هفته تا 8 هفته زمان برای بهبودی و نصب تاج نیاز داریم. همانطور که مشخص است در صورتی که بیمار نیاز به عمل لیفت سینوس یا پیوند استخوان داشته باشد ، با توجه به وضعیت و شدت جراحی می تواند عاملی باشد برای به تعویق افتادن کاشت فیکسچر درون استخوان فک و در نهایت پروسه کاشت دندان طبیعی طولانی تر می شود.

هزینه مرحله دوم ایمپلنت دندان

مرحله دوم جراحی ایمپلنت دندان دارای هزینه جدا از مرحله اول جراحی و کاشت فیکسچر می باشد. نصب اباتمنت ها با توجه به کیفیت و جنس آنها و همچنین نوع و جنس پروتز انتخاب شده عواملی هستند که بر روی قیمت جراحی ایمپلنت ها تاثیرگذار هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ایمپلنت دندان می توانید به صفحه لیست قیمت ایمپلنت ها در همین سایت مراجعه فرمایید.

جمع بندی

دکتر آرش غفوری تمام مراحل کاشت دندان را طبق اصول و تکنیک های روز دنیا در محیطی آرام و دارای تجهیزات پیشرفته و مدرن با استفاده از تکنیک های خاص و منحصر به فرد برای بیماران عزیز ارائه میدهد. نصب اباتمنت به عنوان مرحله دوم جراحی در همین مرکز انجام می شود. اگر از جای خالی دندان های خود رنج می برید بهتر است هرچه زودتر برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود با مرکز تخصصی ایمپلنت در رشت و تهران تماس بگیرید.

دکتر آرش غوری بهترین متخصص ایمپلنت دندان در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت می باشد که با توجه به شرایط و وضعیت خاص بیمار خود بهترین برنامه درمانی کاشت دندان را طراحی و ارائه می دهد.انواع روش های ایمپلنت دندان در رشت مانند ایمپلنت فوری در رشت ، ایمپلنت all on 4 در رشت , … برای جایگزینی دندان های از دست رفته افراد با شرایط و نیاز های مختلف بیماران ارائه میگردد.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس و یا از طریق بخش مشاوره آنلاین ایمپلنت سوالات خود را مطرح نمایید. به سرعت آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم.

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر