ایمپلنت دندانایمپلنت all on 4

افرادی که یک یا چند تا از دندان های خود را ازدست داده باشند معمولا با کاشت ایمپلنت دندان و یا دندان مصنوعی ثابت جزئی بر پایه ایمپلنت دندان های از دست رفته خود را جایگزین می کنند. اما خیلی از افراد هستند که به دلایل مختلف مثل افزایش سن یا تصادفات و … همه دندان های خود را از دست می دهند. در این شرایط یکی از پیشنهادات دندانپزشکان متخصص از جمله دکتر آرش غفوری متخصص مجرب ایمپلنت و کاشت دائمی دندان در رشت جایگزینی دندان های از دست رفته با دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت است.همانطور که می دانید استفاده از دندان مصنوعی های متحرک می تواند درد سر زیادی برای بیمار داشته باشد و مسلما بهترین روش برای ثابت نگه داشتن دندان مصنوعی استفاده از ایمپلنت می باشد. یکی از بهترین و جدیدترین روش های دندان مصنوعی ثابت برای جایگزینی همه دندان های از دست رفته تکنیک کاشت ایمپلنت all on 4 است که در روش all on 4 دندان مصنوعی ثابت بر روی 4 ایمپلنت کاشته شده در فک پیچ و ثابت می شود.

ایمپلنت all on 4 یکی از روشهای جدید برای کاشت ایمپلنت می باشد که نیاز به پیوند استخوان را یا انجام لیفت سینوسی را کاملاً کنار می گذارد. در این متد این قابلیت برای شما ایجاد می‌شود که در یک روز دهانی که خالی از دندان تان است را به ساده ترین شکل ممکن درمان کنید.

در بیشتر افراد کاشت ایمپلنت بهترین راه در طولانی مدت می باشد. زمانی که شما دندان تان را از دست می دهید؛ حرف زدن، خوردن، جویدن و حتی خیلی از موارد دیگر برایتان سخت می شود، به خصوص اگر دندان های جلویی شما دچار مشکل شده باشد؛ روی زیبایی و اعتماد به نفستان هم تا حد زیادی موثر است. بسیاری از افراد استخوان کافی برای بهره گیری از یک ایمپلنت و کاشت مناسب را ندارند؛ به صورت کلی دندانپزشکان معمولاً به آنها می‌گویند که نمی توانند از این خدمات بهره بگیرند یا اینکه باید پیوند استخوان فک انجام دهند و یا خدمات ایمپلنت به اندازه افراد عادی روی آنها موفقیت ‌آمیز نخواهد بود.

در این زمان این روش جدید از ایمپلنت پیاده سازی می شود که به آن ایمپلنت all on 4 گفته می شود و ما در ادامه در مرکز تخصصی کاشت ایمپلنت دکتر آرش غفوری به شما مواردی در این مورد خواهیم گفت پس با ما همراه باشید.

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات بیشتری در مورد تکنیک all on 4  برای دندان مصنوعی های ثابت و مطمئن ارائه دهیم. همراه ما باشید.

 

 

ایمپلنت all on 4  چیست؟

نوعی تکنیک جایگذاری دندان های مصنوعی در جای خالی دندان های از دست رفته است که در این روش با قرار دادن چهار پایه ایمپلنت در استخوان فک تمامی دندان ها را روی این چهار پایه نصب می شوند. این روش هم در فک بالا و هم در فک پایین قابل اجرا است و می توانند با چهار ایمپلنت تمامی دندان ها را جایگذاری کنند.

در شرایطی که استخوان فک در وضعیتی است که امکان کاشت ایمپلنت در قسمت های پایانی فک وجود ندارد این روش بهترین گزینه ممکن است.

همچنین در شرایطی که فک بالا به دلیل نزدیک بودن استخوان فک به کانال های سینوس  و فک پایین نزدیک بودن استخوان فک به رشته های عصبی قرار دادن پایه ایمپلنت با مشکل مواجه می شود این  تکنیک می تواند یک روش مناسب برای قرار دادن دندان های مصنوعی باشد.

 

 

عملکرد دندان مصنوعی ثابت به روش تکنیک کاشت ایمپلنت all on 4

این تکنیک بهترین روش برای جایگزینی کل دندان های از دست رفته به روش ثابت است، با کاشت 4 ایمپلنت در فک بالا و پایین می توان کل دندان ها در دهان را جایگزین کرد.یکی از مزیت های مهم این روش نسبت به دندان مصنوعی های متحرک، جلوگیری از تحلیل و تجزیه استخوان می باشد.

در کاشت ایمپلنت دندان برای شروع فرآیند درمان متخصص ایمپلنت دندان ابتدا استخوان فک را بررسی می کند تا تعیین کند آیا تراکم کافی برای کاشت ایمپلنت وجود دارد یا خیر؟ اگر استخوان کافی برای پشتیبانی ایمپلنت وجود نداشته باشد جراحی پیوند استخوان انجام می شود و بعد از بهبود و رشد استخوان متخصص پایه های تیتانیومی ایمپلنت را در موقعیت مناسب خود قرار می دهد. اما در این تکنیک جدید در صورت کم بودن تراکم استخوان نیاز به جراحی پیوند استخوان وجود ندارد.

به علت اینکه در قسمت جلوی فک استخوان بیشتری وجود دارد و در قسمت های عقبی فک محدودیت های آناتومیک وجود دارد، 4 ایمپلنت در قسمت جلویی و قدامی فک بالا و فک پایین کاشته می شود.

در روش ایمپلنت 4  all -on فقط به چهار پایه ایمپلنت دندان برای جایگزینی تمام دندان ها نیاز است. در تکنیک‌های قدیمی به 6، 8 یا حتی 10 ایمپلنت دندان و  برای کاشت کامل دندان ها شاید به 20 پایه ایمپلنت نیاز بود که می توانست یک پروسه درمانی خیلی سخت و پر هزینه باشد.

معمولا با این روش نوین فقط یک جراحی برای ثابت نگه داشتن دندان مصنوعی  نیاز است. و همچنین فقط چهار ایمپلنت دندان در هر فک قرار می گیرد و کل جایگزینی دندان مصنوعی برای قوس فکی به راحتی و بی هیچ خطری طی یک پروسه کاری به تکمیل می شود.

 

نگاهی به ایمپلنت  all on4

این روش از ایمپلنت، در واقع یکی از جدیدترین روش ها و متفاوت از ایمپلنت های قبلی به شمار می رود که باعث می شود تا بتوانید خیلی کامل و راحت هر آنچه را که می خواهید به دست آورید در واقع امروزه شما می‌توانید با استفاده کردن از این روش دیگر نگرانی های سابق در مورد ایمپلنت را نداشته باشید.

این روش به شما این قابلیت را می‌دهد که نه تنها از روش های قدیمی دیگر استفاده نکنید بلکه تعداد کل دندانهای یک فک را بر روی تنها 4 ایمپلنت داشته باشید. درصد استفاده و موفقیت از این روش بسیار زیاد می باشد و دیگر نیاز به پیوند استخوان در فک وجود ندارد.

در این روش بیشتر فشار بیومکانیکی جویدن در دو قسمت جلو و عقب گذاشته شده و باقی مانده ها مسئول ۱۵ درصد از تحمل فشار باقیمانده در زمان جویدن غذا می باشند؛ در واقع این باعث می‌شود تا در این زمان دیگر نیازی به انجام مشکلات و انجام کارهایی مثل پیوند استخوان نباشد و از هر فردی که این شرایط را ندارد می تواند بدون نگرانی ایمپلنت all on 4 را انجام بدهد. در واقع یکی از به روز ترین متدهای کاشت ایمپلنت در سراسر دنیا به شمار می رود.

 

مزایای تکنیک کاشت ایمپلنت all on 4  برای جایگذاری دندان های مصنوعی

ایمپلنت4  all on یک سری برتری هایی دارد که سبب شده افراد زیادی بخواهند آن را انجام دهند و بهترین متخصص کاشت ایمپلنت هم این روش را یکی از خدمات درمانی خودش قرار می دهد.

مهم ترین مزایای این تکنیک از کاشت ایمپلنت

 

    • میزان نیاز به پیوند استخوان بسیار کم می شود و افراد می توانند با پیوند استخوان کمتری نتیجه مطلوب خود را به دست بیاورند.
    • موفقیت در ایمپلنت all on 4 بسیار زیاد است.
    • هر فردی می تواند آن را انجام دهد.
    • روشی کوتاه مدت می باشد.
    • بیشتر فرآیند درمانی با توجه به شرایط بیمار در زمان خیلی کوتاهی انجام می شود.
    • نتیجه کار روی آن خیلی با کیفیت تر خواهد بود
    • بیماران و کسانی که نمی توانند از کاشت ایمپلنت استفاده کنند می توانند این خدمات را انجام دهند.
    • هزینه مقرون به صرفه تری دارد.
    • روند بهبودی کوتاه تر و درد و ناراحتی کمتر
    • همه دندان های نصب شده روی این چهار پایه دارای استحکام بالا هستند.
    • ماندگاری طولانی

موارد استفاده از دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت all on 4

شاید بخواهید بدانید چه زمانی نیاز به استفاده از این روش دارید و چه زمانی این روش مناسب ترین انتخاب می باشد؟

      • زمانی که فرد همه دندان های طبیعی خود را در فک بالا و پایین از دست داده باشد این یک روش مطمئن و مقرون به صرفه می باشد.
      • استخوان های فک در قسمت عقب و انتهای دهان از بین رفته باشد.
      • شرایطی که امکان پیوند و بازسازی استخوان فک وجود ندارد.

عوارض کاشت دندان مصنوعی با تکنیک All On 4

1- عوارض فنی (شکستن پروتز ، اباتمنت ، پیچ (پایه)

2- عوارض بیولوژیکی (موکوزیت، پری ایمپلنت، نارسایی ایمپلنت)

ممکن است بعد از مدتی به دلایل مختلف از جمله عدم رعیت بهداشت و مراقبت لازم فرد دچار پری ایمپلنت که عفونت اطراف ایمپلنت دندان شود.

قیمت کاشت ایمپلنت all on 4

همانطور که گفتیم این یک تکنیک مقرون به صرفه است به این دلیل که استفاده از دندان مصنوعی های متحرک می تواند در طول زمان خسته کننده و هزینه آور باشد چون بعد از مدتی نیاز به تعویض و مراقبت های ویژه دارند. همچنین قیمت کاشت ایمپلنت دو فک بالا و پایین می تواند به دلیل تعداد زیاد پایه های ایمپلنت خیلی زیاد شود. اما تکنیک all on 4 به دلیل محدود بودن تعداد ایمپلنت و ماندگاری طولانی آن می تواند یک روش مقرون به صرفه در هزینه کاشت ایمپلنت باشد. بهتر است قبل از تصمیم گیری در این زمینه در مورد قیمت و پرداخت از طریق بیمه دندانپزشکی با متخصص ایمپلنت خود صحبت کنید.

قیمت ایمپلنت all on4 یکی از پر تکرار ترین سوالی است که مراجعه کنندگان از ما می پرسند. برای هزینه کاشت ایمپلنت به صورت کلی یک سری فاکتورها و عوامل زیادی تعیین کننده هستند. تعدادی که دهان شما نیاز به ایمپلنت دارد، جنس آن و نیازهایی جانبی جراحی ایمپلنت که باید برآورده شود از مواردی هستند که روی قیمت تاثیر می گذارد. به همین دلیل برای اطلاع کامل از قیمت ایمپلنت all on4 شما باید به نزد متخصص کاشت ایمپلنت بروید تا بررسی و ارائه مشاوره لیست قیمت بهتان بدهد. ضمنا شما می توانید از طریق لینک زیر لیست قیمت کاشت ایمپلنت دندان را مشاهده کنید.

 

مراحلی که پس از درمان باید انجام دهید

زمانی که شما ایمپلنت all on 4 را انجام داده اید باید یک سری کارهایی را انجام دهید. این دندان ها مانند دندان طبیعی نیاز به مراقبت دارند با این وجود که برخلاف دندان های طبیعی نمی پوسند و خراب نمی شوند. شما باید بهداشت دهان و دندان را کاملا انجام دهید و لثه هایتان را سالم و تمیز نگه دارید. برای افزایش طول عمر ایمپلنت و جلوگیری از بروز سایر مشکلات ایجاد شده بهتر است سالی دو بار به نزد دنداپزشک متخصص مراجعه کنید.

 

جمع بندی

همه افراد زمانی که دندان های خود را از دست می دهند احساس ناخوشایندی دارند و از جای خالی دندان های خود هنگام صحبت کردن و غذا خوردن رنج می برند. علاوه بر افراد مسن خیلی از جوانان نیز به دلایل مختلف ورزشی، تصادف، عفونت و … دندان های خود را از دست می دهند و به دنبال یک راه مطمئن و با دوام برای اصلاح طرح لبخند خود هستند. دندان های مصنوعی بر پایه ایمپلنت all on 4 گزینه ای مناسب، بدون حرکت و جابه جایی و یا لغزش است که می تواند دندان ها را از نظر عملکرد و ظاهر مثل سایر دندان های طبیعی زیبا و درخشان کند.

دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان در رشت و تهران ارائه دهنده انواع روش ها و تکنیک های کاشت دائمی دندان و ایمپلنت مانند ایمپلنت فوری ، ایمپلنت یک روزه ، ایمپلنت all on 4 در محیطی مجهز به پیشرفته ترین امکانات و تکنیک های روز دنیا در زمینه تخصصی کاشت دندان و جراحی لثه می باشد. شما میتوانید برای دریافت وقت ویزیت با مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر ارش غفوری تماس و یا از طریق بخش مشاوره آنلاین ایمپلنت با ما در تماس باشید.

 

 

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر