ایمپلنت دنداندوام ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی یک روش درمانی و راه حلی با ماندگاری بالا و دارای نتیجه ی زیبایی در جایگزینی دندان های از بین رفته هستند. طراحی ایمپلنت ها به گونه ای است که جایگزینی بادوام تر و ماندگارتر از دندان های مصنوعی یا بریج های دندانی هستند. ایمپلنت ها در دهان و جای خود به صورت دائمی قرار می گیرند و قابل حرکت و جابجایی نیستند، اما ایمپلنت های دندان را می توانید مثل دندان های طبیعی درمان کنید و تا وقتی که به خوبی از ایمپلنت ها مراقبت شود، تا ده ها سال دوام می آورند. در این مطلب به مساله دوام ایمپلنت دندان خواهیم پرداخت.

ایمپلنت بدون درد | دکتر آرش غفوری

در دندانپزشکی زیبایی مدرن، ایمپلنت دندان برای جایگزینی یک یا چند دندان از بین رفته بیشتر از دندان مصنوعی کاربرد دارد. آمار نشان داده شده از آکادمی دندانپزشکی ایمپلنت می گوید حدود سه میلیون نفر قبلاً ایمپلنت های دندانی انجام داده اند و حدود 500000 نفر سالانه ایمپلنت دندان را انتخاب می کنند. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که، دوام و ماندگاری ایمپلنت دندان چقدر است؟ و مواردی که باعث  افزایش طول عمر ایمپلنت های دندانی میشوند چیست؟

چگونگی مراقبت از ایمپلنت های دندان | بهبود دوام ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندان دائمی هستند ولی باید از آنها به درستی مراقبت شود. برای اینکه بتوانید از دوام ایمپلنت های دندان خود مطمئن شوید، باید آنها را مثل دندان های طبیعی خود درمان کنید. به طور منظم و درست مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید تا از تجمع باکتری و پلاک جلوگیری کنید. ایمپلنت های خود را می توانید با یک مسواک نرم و خمیردندان های ملایم دوبار در روز تمیز کنید انجام این کار باعث کاهش احتمالی عفونت می شود، عفونت هایی که می تواند منجر به از بین رفتن ایمپلنت و عوارض اضافی شوند.

دکتر آرش غفوری | جراح لثه در رشت

دکتر آرش غفوری | متخصص جراحی لثه در رشت

از متخصص ایمپلنت خود می توانید جهت انتخاب بهترین نوع مسواک و خمیر دندان مشاوره بگیرید. با استفاده از نخ دندان قسمت های زیر تاج ایمپلنت و اطراف ایمپلنت را با دقت تمیز کنید، همچنین می توانید از برس های بین دندانی برای تمیز کردن قسمت هایی که به سختی در دسترس هستند استفاده کنید. علاوه بر مسواک زدن و استفاده از نخ دندان بهتر است از دهان شویه ها هم استفاده کنید. داشتن یک روال بهداشتی مناسب دهان و دندان به تمیز بودن ایمپلنت کمک کرده و باعث افزایش طول عمر آن می شود. ممکن است با رعایت اصول بهداشتی مناسب تاج متصل به ایمپلنت در طی 10 تا 15 سال نیاز به تعویض داشته باشد که این اتفاق ممکن است در تاج طبیعی هم اتفاق بیوفتد. انجام معاینات منظم دندانپزشکی به دندانپزشک این امکان را می دهد که شرایط ایمپلنت را به خوبی بررسی کند.

احتمال موفقیت در ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان میزان موفقیت بالایی دارد و خیلی از افرادی که ایمپلنت انجام می دهند از طبیعی بودن و قدرت بالای آن تعجب می کنند. به همین دلیل، ایمپلنت دندان بیشترین درخواست را برای ترمیم دندان دارد. هیچ کس دلش نمی خواهد که در موقعیتی قرار بگیرد که مجبور باشد از روش های جایگزینی دندان استفاده کند ولی متاسفانه، این یک واقعیت است که ممکن است خیلی ها در مقطعی از زندگی خود با این موضوع روبرو شوند. پس بهتر است در بین روش های جایگزین دندان طولانی ترین، با دوام ترین و بهترین روش را انتخاب کنیم.

اگر شما یک درخواست کننده ی ایمپلنت دندان هستید و نیاز دارید که در زمینه ی ایمپلنت دندان اطلاعات کافی داشته باشید می توانید با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت با مدیریت بهترین متخصص ایمپلنت در رشت ، دکتر آرش غفوری تماس بگیرید.

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر