ایمپلنت دندانAll on 4

در مورد جایگزینی دندان های از دست رفته، گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، از جمله ایمپلنت دندان، بریج و پروتز.در نتیجه شما با توجه به مزایا و معایب هر کدام از این روش های جایگزینی و توصیه و نظر دندانپزشک مناسب ترین روش را برای خود انتخاب می کنید. در این مطلب می خواهیم در مورد ایمپلنت های All on 4 صحبت کنیم.

ایمپلنت های دندان با توجه به ویژگی های زیبایی و دوام بالا بهترین گزینه ی ترمیم دندان ها هستند، اما با توجه به هزینه ی بالای ایمپلنت انجام یک ردیف کامل دندان یا بازسازی همه ی دندان ها برای خیلی از بیماران هزینه بالایی را شامل می شود. دندانهای مصنوعی بسیار مقرون به صرفه تر هستند، اما خیلی ها نظر منفی روی دندان مصنوعی دارند و دردسرهای مربوط به ترمیم و تمیز کردن و جابجایی آن را قبول نمی کنند.

بهترین متخصص ایمپلنت در رشت

یک روش رایج در ایمپلنت دندان به نام  all in 4یا ایمپلنت های آرچ پرو یا teeth tomarow، وجود دارد که در این روش به جای ایمپلنت همه ی دندان ها فقط با 6 یا 4 ایمپلنت دندان یک قوس کامل از فک بازسازی می شوند.

 

روش حمایت کننده ی ایمپلنت

عملکرد اصلی پروتزهای مصنوعی و بریج ها با ایمپلنت های سنتی تفاوتی ندارد. ایمپلنت تیتانیوم یا زیرکونیا با جراحی در فک قرار می گیرد و با استخوان اطراف ادغام می شود و به عنوان ریشه ی مصنوعی دندان عمل می کند. عملکرد ایمپلنتAll on 4  این است که با حداقل تعداد ایمپلنت از جایگزینی هر 16 دندان در یک قوس و ردیف پشتیبانی می کند. این روش همان زیبایی و پشتیبانی را که از ایمپلنت های سنتی به دست می آمد را با نصف هزینه ارائه می دهد.

ایمپلنت تکی دندان در مقابل ایمپلنت های فک کامل

تفاوت دیگر روش سنتی  کاشت ایمپلنت با جدید مربوط به نحوه ی قرار دادن ایمپلنت است.  در ایمپلنت All on 4، برای ارائه حداکثر پشتیبانی، دو ایمپلنت قدامی نزدیک جلوی دهان و دو ایمپلنت خلفی دورتر در پشت قرار می گیرند. قسمت های جلویی به شیوه ای سنتی و مستقیم قرار می گیرند، در حالی که قسمت های پشتی با زاویه 45 درجه کج می شوند که نیاز به پیوند استخوان نباشد. اگر بیمار تراکم استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت را نداشته باشد، معمولا از این روش استفاده می کنند. بنابراین قرار دادن زاویه دار All on 4 و  ایمپلنت ها ی دیگر از ترمیم کامل قوس و ردیف دندان پشتیبانی می کنند، و در نهایت عدم نیاز به پیوند استخوان به ساده شدن روش و کاهش هزینه ها کمک می کند.

شناخت روش ایمپلنت All on 4

این روش بسته به مارک خاص ایمپلنت دندانی که انتخاب می کنید متفاوت است.

مراحل ایمپلنت All on 4 :

مرحله 1 . در قدم اول مشاوره اولیه برای ارزیابی سلامت دهان و دندان و تعیین روش مناسب درمانی انجام می شود. اگر روش درمانی انتخاب شده پروتز ایمپلنت باشد، متخصص ایمپلنت دندان جنبه های کاربردی و زیبایی درمان، از جمله طول تاج مورد نیاز، قرار دادن نیش و غیره را ارزیابی می کند.  لزوم یا عدم لزوم تغییر شکل استخوان فک در طول روند این روش درمان بررسی می شود.

مرحله 2. در این مرحله متخصص ایمپلنت با استفاده از تصویربرداری سه بعدی از دهان، یک شبیه سازی کامپیوتری از درمان را آماده می کند، که دقیقاً مشخص می کند ایمپلنت ها برای پشتیبانی کامل و درست در کجا قرار می گیرند. ساخت الگوی جراحی نیز ممکن است در این مرحله انجام شود تا به عنوان راهنما عمل کند.

چرا باید دندان های از بین رفته را جایگزین کنیم؟

مرحله 3. مرحله ی بعدی انجام جراحی برای قرار دادن چهار ایمپلنت است. این مرحله همچنین ممکن است شامل روش های اضافی مانند کشیدن دندان (در صورت نیاز برای ایجاد فضای جایگزینی قوس) و شکل دهی استخوان باشد. ایمپلنت ها کاشته می شوند و دندان ها به صورت موقت به هم متصل می شوند تا زمانی که ایمپلنت ها با استخوان فک جوش بخورند. معمولا 6 تا  8 هفته روند بهبودی طول می کشد که در این مدت باید از خوردن غذاهای سفت و جویدنی پرهیز شود چون می توانند باعث آسیب به ایمپلنت ها شوند. 

مرحله 4 . تقریبا 3ماه بعد از اولین جایگزینی روند پیوند استخوان تمام می شود. پروتز های دائمی و ثابت جایگزین پروتزهای اکریلیک موقت می شوند. بهبودی باید در زمان کوتاه و با حداقل ناراحتی انجام شود.

ترمیم یک روزه ی دندان

باید بدانید که این مزیت فقط برای همان یک روز و به صورت موقتی با پروتزهای موقتی است، اگرچه باعث بازسازی لبخند در همان روز است. درمان ایمپلنت ها تا چند ماه بعد از شروع روند درمانی طول می کشد تا  کامل شود و هیچ راه میانبری برای روند استخوان سازی وجود ندارد.

در صورت نیاز به روش درمانی ایمپلنت های دندانی میتوانید با مراجعه به مرکز تخصصی ایمپلنت رشت با مدیریت بهترین متخصص ایمپلنت دکتر آرش غفوری در محیطی آرام و دلنشین و بهره گیری از بهترین تجهیزات و تخصص و دانش در زمینه ی ایمپلنت های دندانی بهترین روش درمان کاشت دندان را تجربه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر