ایمپلنت دندانایمپلنت تکی دندان

اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده اید و علاقه مند به ایمپلنت دندان در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری هستید، ممکن است کمی تردید داشته باشید و مطمئن نباشید که ایمپلنت تکی دندان برایتان مناسب است یا ایمپلنت کامل دندان ها. پس ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد اصول درمان ارائه می دهیم که راهنما و کمکی در مورد تعیین نوع درمان و ایمپلنت برای شما باشد. با ما همراه باشید.

 

اصول اولیه ایمپلنت دندان تک

در این روش از یک ایمپلنت دندانی تک استفاده می شود که متخصص ایمپلنت از طریق جراحی در بافت لثه و فک قرار می دهد و سپس تاج دندان (روکش دندان) را بر روی آن نصب می کنند.

ایمپلنت یک قطعه تیتانیوم پیچ دار است که بعد از قرار دادن در فک و بافت لثه به صورت دائمی با استخوان فک جوش می خورد و به آن متصل می شود. با این فرایند یک ریشه ی مصنوعی بوجود می آید که می تواند تاج دندان را نگه داری و پشتیبانی کند.

اگر بیشتر از یک دندان خود را از دست داده باشید می توانید باز هم از این روش استفاده کنید. برای هر دندان از بین رفته یک ایمپلنت دندان جدا انجام می شود.

انجام کدام روش در جایگزینی دندان بهتر است: ایمپلنت دندان یا بریج دندان

فرایند و روش ایمپلنت تک دندان

در اولین اقدام برای شروع ایمپلنت، ابتدا دهان بیمار را ضدعفونی و بی حس می کنند.در مرحله ی بعد، متخصص ایمپلنت قسمتی از بافت لثه و فک را برش می دهد و بر طبق برنامه ی درمانی که برای بیمار در نظر گرفته شده است ایمپلنت را مستقیماً در استخوان فک قرار می دهد. اگر یک بیمار چندین ایمپلنت جداگانه و تکی انجام می دهد، ممکن است همین روند  هر چند بار در ایمپلنت های جداگانه تکرار شود.

بعد از انجام این مراحل، بیمار برای بهبودی و استراحت مطب را ترک می کند و به خانه می رود. بهبودی اولیه تقریبا دو هفته طول می کشد، اما برای اینکه ایمپلنت ها به صورت دائمی با فک  جوش بخورند ممکن است 3 تا 6 ماه طول بکشد. بیمار برای چکاپ های منظم به مرکز تخصصی ایمپلنت مراجعه می کند و متخصص ایمپلنت برای ساخت یک یا چند تاج دندان از عکس برداری و تصویر برداری دندانی استفاده می کند.

تاج دندان در مرحله ی آخر بعد از بهبودی کامل ایمپلنت ها، به صورت دائمی به ایمپلنت ها متصل می شود و زیبایی لبخند را به شما باز می گردانند.

اصول اولیه ایمپلنت قوس کامل فک

ایمپلنت های قوس کامل از مجموعه ای از 4 و 6 ایمپلنت دندانی برای بازسازی کل ردیف دندان های از بین رفته استفاده می کنند. بعد از قرار دادن این ایمپلنت ها و بهبودی آنها، متخصص ایمپلنت پروتزهای دائمی یا متحرک را روی ایمپلنت ها متصل می کنند.

برخلاف پروتزهای سنتی (دندان مصنوعی های سنتی)، این پروتزها هرگز جابجا نمی شوند و حرکت نمی کنند و کاملاً طبیعی به نظر می رسند. ایمپلنت قوس کامل فک باعث  تقویت و محافظت از استخوان فک می شوند و از تحلیل رفتن استخوان بعد از دست دادن دندان جلوگیری می کند.

بازسازی دندان ها با ایمپلنت ثابت و متحرک

فرایند و روش ایمپلنت قوس کامل فک

این روش تقریبا شبیه همان روش ایمپلنت تک دندان عمل می کند. با این تفاوت که قبل از انجام ایمپلنت کامل، باید تمام دندانهای طبیعی باقی مانده کشیده شود سپس دهان بیمار تمیز و بی حس می شود و یک ردیف 4 یا 6 تایی از ایمپلنت در قسمت قوس دهان قرار می گیرد.

در مرحله ی بعد، متخصص ایمپلنت مجموعه ای از پروتزهای موقت را به ایمپلنت وصل می کند. هنگام جویدن با این دندان ها باید احتیاط های خاصی رعایت شود تا از آسیب رساندن به ایمپلنت جلوگیری شود. بهبودی اولیه چند هفته طول می کشد، اما  پیوند ایمپلنت ها به طور دائم با فک معمولا 3 تا 6 ماه طول می کشد.

در طول روند بهبودی، برای معاینه به مرکز تخصصی ایمپلنت مراجعه می کنید. متخصص ایمپلنت شروع به ساختن مجموعه ی دائمی پروتزهای متحرک یا ثابت ایمپلنت می کند.

بعد از بهبودی کامل برای نصب پروتز های دائمی و تکمیل درمان برای آخرین بار به مرکز تخصصی ایمپلنت مراجعه می کنید.

سوالی که برای هر بیماری مطرح می شود. کدام روش برای من مناسب است؟

اگر فقط یک یا دوتا از دندان های خود را ازدست داده اید و بقیه ی دندان ها سالم هستند، ایمپلنت تکی دندان می تواند روش مناسبی برای شما باشد. اما اگر بیشتر یا همه دندان های خود را از دست داده اید، روش ایمپلنت کامل برای شما بهتر است.

بهتر است قبل از تعیین روش مناسب ایمپلنت برای جایگزینی دندان های خود به مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت بهترین متخصص و جراح ایمپلنت در رشت، دکتر آرش غفوری مراجعه کنید تا برای تعیین بهترین و مناسب ترین روش درمانی مشورت بگیرید. 


معرفی مرکز تخصصی ایمپلنت رشت :

شما می توانید برای جراحی لثه به مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری مراجعه نمایید. ما در مرکز تخصصی ایمپلنت در رشت به صورت تخصصی بر روی ایمپلنت دندان و جراحی لثه تمرکز کرده ایم و تضمین می دهیم که بهترین نتیجه را در زمینه ایمپلنت دندانی و جراحی لثه برای شما به ارمغان بیاوریم.

تماس با ما

مشاوره آنلاین دندانپزشکی

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر