ایمپلنت دندانتفاوت قیمت ایمپلنت دندان

 

به طور یقین برای همه افرادی که می خواهد کاشت دندان انجام دهند اولین و مهم ترین سوالی که از متخصص ایمپلنت خود می پرسند این است که قیمت ایمپلنت دندان چقدر است و تفاوت قیمت ایمپلنت های دندان مختلف در چیست؟ پاسخ دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان و جراح لثه در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه در رشت به بیماران خود در مورد قیمت ایمپلنت دندان و تفاوت قیمت ایمپلنت های دندان مختلف این است که هیچ وقت دو جراحی کاشت دندان یکسان نیستند، و به دلیل وجود عوامل مختلفی هزینه های کاشت دندان همیشه به صورت طیف گسترده ای از قیمت در نظر گرفته می شود.
همانطور که می دانید روش‌ کاشت ایمپلنت یک روش پیچیده دندانپزشکی است که از زمان شروع تا پایان دارای قسمت های مختلفی می باشد که هر قسمت آن هزینه خاص خودش را دارد. قیمت ایمپلنت دندان در بخش های مختلف آن معیار خاص خودش را دارد.
در ادامه به آنچه که می تواند بر ساختار قیمت گذاری ایمپلنت های دندانی تأثیر بگذارد نگاهی می اندازیم. با ما همراه باشید.

عوامل موثر در متغیر بودن قیمت ایمپلنت دندان کدام ها هستند؟

منظور از قیمت ایمپلنت دندان فقط خود پایه ایمپلنت یا همان فیکسچر نمی باشد چون ایمپلنت فقط پیچ فلزی یا سرامیکی است که درون استخوان فک کاشته می شود. برای کاشت دندان دائمی متخصص ایمپلنت به یک اباتمنت (قسمتی که تاج را به ایمپلنت متصل می کند) و خود تاج دندان نیاز دارد.همینطور ممکن است قبل از نصب تاج دندان هیلینگ ایمپلنت نیز نصب شود. تمامی این قسمت ها دارای قیمت جداگانه می باشند. همچنین بسیاری از بیماران برای کاشت صحیح ایمپلنت دندان به لیفت سینوس یا پیوند استخوان فک نیاز دارند که می تواند یک هزینه جدا در روند کاشت دندان باشد.
معاینه جامع دندانپزشکی شامل تصویربرداری سه بعدی هم می تواند یک متغیر دیگر در قیمت کاشت ایمپلنت دندان باشد.

 

عوامل تاثیر گذار دیگر عبارتند از :

 

نوع ایمپلنت ارائه شده

در واقع، بیش از 150 مدل و برند مختلف ایمپلنت در بازار وجود دارد و برخی از آنها ارزان تر یا گرانتر از بقیه هستند. مثلا ایمپلنت ‌های برند ممتاز در سطح بالایی قرار دارند که توسط شرکت‌هایی مانند Nobel Biocare، Straumann ، Biohorizons و Bego ساخته می‌شوند و سال‌هاست در صنعت ایمپلنت فعالیت می‌کنند. آن‌ها میلیون‌ها دلار/ پوند/ یورو را برای آزمایش و اصلاح ایمپلنت‌های خود هزینه می‌کنند برای اینکه ایمپلنت ها به بهترین شکل ممکن خود عمل کنند و این خود یک عامل موثر در تفاوت قیمت ایمپلنت های دندان مختلف است.

ارائه درمان های مورد نیاز 

هر بیمار می تواند در طی عمل نیازهای متفاوتی داشته باشد به همین دلیل جراحی ایمپلنت یک خدمات سفارشی دندانپزشکی در نظر گرفته می شود. برای مثال ممکن است یک بیمار استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت داشته باشد، در حالی که بیمار دیگر ممکن است قبل از کاشت ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان داشته باشد. جراحی پیوند استخوان می تواند یک هزینه اضافی بر قیمت کل کاشت دندان باشد.

اباتمنت ها

قطعه اباتمنت در دو حالت وجود دارد. یکی به صورت اباتمنت پیش ساخته و  دیگری اباتمنت سفارشی که از مواد مختلفی ساخته می شوند. اباتمنت های از پیش ساخته شده ارزان تر از اباتمنت های سفارشی هستند و این می تواند یک متغیر در قیمت کلی ایمپلنت دندان باشد. همچنین اباتمنت ‌های زیرکونیایی معمولاً به دلیل ظاهر طبیعی‌ شان گران‌ تر از انواع تیتانیوم هستند.

نوع تاج استفاده شده

تاج ها که در مرحله آخر روی اباتمنت ها نصب می شوند از جنس های مختلف هستند پرسلن یا فلز ترکیبی با پرسلن یا تمام سرامیکی) که هر کدام قیمت مخصوص به خود را دارد.
 
تعداد کاشت ایمپلنت دندان

اگر بخواهید بیشتر از یک دندان از دست رفته را جایگزین ‌کنید نیاز به گزینه‌ های ایمپلنت بیشتری دارید و در نتیجه  باعث افزایش قیمت می شود. البته در تعداد بالای کاشت ایمپلنت دندان و اصلاح کامل فک با ایمپلنت روش های مختلفی وجود دارد که می تواند کمی در صرفه جویی هزینه ها تاثیر داشته باشد. مثل ایمپلنت های all on 4

 

هزینه های اضافی ایمپلنت های دندانی

داروهای بدون نسخه یا نسخه ‌ای ، مانند مسکن بعد از برخی از عمل‌ ها یا آنتی‌بیوتیک ‌ها قبل یا بعد از آن به تجویز متخصص ایمپلنت دندان لازم دارند. از آنجا که کاشت دندان یک فرآیند طولانی است، شما هزینه های آن را در طول چندین ماه پرداخت خواهید کرد.

 

آیا درمان ایمپلنت دندان تحت پوشش بیمه است؟

در حال حاضر، بیمه دندان معمولاً بخش کوچکی از هزینه کل ایمپلنت دندان را پرداخت می کند. درصد بازپرداخت ممکن است بسته به روش ارائه شده متفاوت باشد. همچنین ممکن است یک سقف مشخص برای بازپرداخت در طی مدت مشخص یا حتی مادام العمر برای یک روش خاص وجود داشته باشد. اگر از بیمه دندانپزشکی برخوردار هستید قبل از شروع مراحل کاشت ایمپلنت دندان، مطمئن شوید که شرکت بیمه شما تا چه حد ایمپلنت دندان را پوشش می دهد تا کاملاً متوجه شوید که چه هزینه ‌هایی را در پایان روند کاشت دندان خود  متحمل خواهید شد.

 

جمع بندی

همانطور که گفتیم، تعداد زیادی از عوامل می توانند بر قیمت جراحی ایمپلنت دندان تاثیر گذار باشند. البته مهارت و آموزش های تخصصی جراح و متخصص ایمپلنت دندان می تواند در نحوه کاشت ایمپلنت و قیمت نهایی تاثیر گذار باشد. دکتر آرش غفوری  متخصص باتجربه و ماهر ایمپلنت دندان بعد از گذراندن دوره های آموزشی لازم و دارای بورد تخصصی ایمپلنت و جراحی لثه مدت ها است که انتخاب اول افراد نیازمند به یک جراحی ایمپلنت دندان مطمئن در رشت و گیلان میباشد. با تمام موارد گفته شده  یک مورد مطمئنی که وجود دارد این است که اگر نزد یک متخصص ماهر، کاشت ایمپلنت دندان خود را انجام دهید در نهایت مجموعه ای از ایمپلنت های دندانی خواهید داشت که به آنها افتخار خواهید کرد و سال های زیادی برای شما دوام خواهند داشت.
به طور کلی، ایمپلنت یک سرمایه گذاری مادام العمر است و بر اساس آن قیمت گذاری می شود. دلیل اصلی عدم وجود قیمت استاندارد این است که روند کاشت ایمپلنت ها مشابه نمی باشد.

شما عزیزان همینطور میتوانید برای آگاهی از هزینه تخمینی کاشت ایمپلنت دندان وارد بخش قیمت ایمپلنت دندان و هزینه کاشت دندان شوید و یا با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت تماس و وقت ملاقات با دکتر آرش غفوری دریافت و طرح درمان دقیقی از ایشان دریافت نمایید.

دکتر آرش غوری بهترین متخصص ایمپلنت دندان در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت می باشد که با توجه به شرایط و وضعیت خاص بیمار خود بهترین برنامه درمانی کاشت دندان را طراحی و ارائه می دهد.انواع روش های ایمپلنت دندان در رشت مانند ایمپلنت فوری در رشت ، ایمپلنت all on 4 در رشت , … برای جایگزینی دندان های از دست رفته افراد با شرایط و نیاز های مختلف بیماران ارائه میگردد.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس و یا از طریق بخش مشاوره آنلاین ایمپلنت سوالات خود را مطرح نمایید. به سرعت آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر