ایمپلنت دندانهیلینگ اباتمنت

اگر شما احتیاج داشته باشید که جایگزینی برای دندان از دست رفته انجام دهید، ممکن است جراح دهان یا جراح لثه شما ایمپلنت دندان را پیشنهاد کند. این روش شامل قرار دادن ایمپلنت و اتصال اباتمنت و روکش میشود. هیلینگ اباتمنت میتواند به روند بهبود کمک کند. مهم است که در مورد روش و مزایای هیلینگ اباتمنت بیشتر بدانید.

ایمپلنت دندان چیست ؟

هیلینگ اباتمنت برای ایمپلنت دندان

یک هیلینگ اباتمنت همچنین به عنوان هیلینگ کپ یا جینجیوال فورمر نیز شناخته میشود. این وسیله میتواند به بهبود بافت نرم و سخت اطراف ایمپلنت کمک کند. این وسیله همچنین از قسمت اصلی ایمپلنت در برابر تجمع پلاک و باقی مانده غذا محافظت میکند. این وسیله اغلب در بالای ایمپلنت قرار میگیرد. از نظر عرض، این قطعه کمی عریض تر از ایمپلنت است تا به شکل گرفتن خط لثه کمک کند. یک جراح و متخصص ایمپلنت میتواند این وسیله را در یک یا دو مرحله قرار دهد.

اتصال اباتمنت

در روش یک مرحله ای جراح دهان و دندان ممکن است ایمپلنت و هیلینگ ایمپلنت را هم زمان باهم قرار دهد. ایمپلنت ابتدا در استخوان قرار داده میشود سپس هیلینگ کپ به آن متصل میشود. هیلینگ اباتمنت از سطح لثه بیرون زده و تا زمان بهبودی ایمپلنت دندان در جای خود باقی میماند. بعد از ادغام کامل ایمپلنت و استخوان فک، هیلینگ کپ برداشته میشود تا دکتر بتواند به ایمپلنت دسترسی پیدا کند. سپس اباتمنت جایگزین هیلینگ کپ میشود. در آخر روکش روی اباتمنت قرار میگیرد.

هیلینگ اباتمنت ایمپلنت

در روش دو مرحله ای بعد از اینکه جراح دهان و دندان ایمپلنت را درون استخوان قرار داد، خود ایمپلنت با بافت لثه پوشانده میشود و برای بهبودی باقی میماند. بعد از بهبودی برای چندین ماه در فرآیند استخوان سازی، ایمپلنت با استخوان جوش میخورد. مرحله دوم شامل ایجاد یک برش دیگر برای در معرض گذاشتن ایمپلنت قبل از وصل کردن هیلینگ کپ روی آن است. هیلینگ اباتمنت به بهبود اطراف لثه کمک میکند. بعد از گذشت چند هفته این قطعه قبل از اتصال اباتمنت برداشته میشود ودر نهایت روکش در جای خود قرار میگیرد.

مراحل کاشت ایمپلنت دندان / سوالات متداول ایمپلنت

برخی افراد ترجیح میدهند از این درمان استفاده کنند زیرا روند کار را کوتاه تر میکند. در روش یک مرحله ای هنگامی که جراح دهان و دندان هیلینگ کپ را قرار داد دیگر نیازی به جراحی دوم برای اتصال اباتمنت نیست. بعد از بهبودی لثه هیلینگ اباتمنت برداشته میشود و قبل از نصب روکش اباتمنت اتصال دهنده قرار میگیرد. با این حال معمولا به افراد توصیه میشود برای کسب اطلاعات و راهنمایی در مورد روش ایده آل به جراح لثه و متخصص ایمپلنت خود مراجعه کنند.

جراحی لثه: معرفی انواع جراحی لثه

از هیلینگ اباتمنت نباید استفاده مجدد کرد. بیماران نباید از کپ استفاده مجدد کنند یکی از دلایل اصلی این است که ایجاد مجدد سطح یک اباتمنت جدید حتی با میکروب زدایی امکان پذیر نمی باشد. میکروب زدایی همچنین میتواند ترکیب اولیه سطح تیتانیوم را تغییر دهد که باعث میشود محصول اثر کمتری پیدا کند. بعضی اوقات تمیز کردن ممکن است به پیچ های ایمپلنت هیلینگ کپ در حال بهبود آسیب برساند این باعث میشود به سختی بتوان آن را در ایمپلنت ثابت کرد.


شما می توانید با ما در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدریت دکتر آرش غفوری ، با شماره 32134040-013 تماس بگیرید و یا برای دریافت مشاوره آنلاین می توانید اطلاعات خود را از طریق بخش مشاوره آنلاین برای ما ارسال کنید. همکاران ما در مرکز ایمپلنت رشت ، در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند و مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر