ایمپلنت دندانانواع روش کاشت ایمپلنت

انواع روش کاشت ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت دندان به عنوان یکی از روش های بسیار موفق و محبوب افراد به منظور جایگزین کردن دندان های از دست رفته همراه با زیباتر شدن لبخند و داشتن دندان های طبیعی میباشد. به دلیل پیشرفت تکنولوژی در علم و صنعت دندانپزشکی انواع ایمپلنت دندان برای متخصصین ایمپلنت دندان و دندانپزشکان و همچنین افراد داوطلب کاشت ایمپلنت به یکی از موضوعات بسیار مهم برای انتخاب روش کاشت ایمپلنت تبدیل شده است.

 

مفهوم انواع ایمپلنت دندان

برای اینکه بتوانیم در مورد انواع روش کاشت ایمپلنت دندان توضیح دهیم ابتدا باید بدانید ایمپلنت دندان چیست و چه کارایی دارد.

ایمپلنت دندان در واقع دارای سه بخش مجزا برای کاشت یک دندان هستند. پایه های فلزی (تیتانیومی) یا سرامیکی (زیرکونیومی) که به آنها فیکسچر می گویند یکی از بخش های اصلی ایمپلنت می باشد که در مرحله اول درون استخوان فک کاشته می شوند و انواع مختلفی دارند.

 

انواع فیکسچر ایمپلنت دندان 

فیکسچرها یا همان پایه های ایمپلنت مهم ترین بخش کاشت دندان در انواع روش کاشت ایمپلنت های دندانی هستند. فیکسچرها که دارای مدل و اندازه و کیفیت متفاوت هستند بعد از کاشته شدن درون استخوان فک به عنوان ریشه دندان نگه دارنده پروتزهای نصب شده هستند. متخصص ایمپلنت دندان شما بعد از معاینات اولیه و بررسی وضعیت جای خالی دندان و استخوان فک بیمار بهترین فیکسچر ایمپلنت دندان را برای کاشت انتخاب می کند. فیکسچرها به صورت کلی شبیه پیچ هستند که با کاشته شدن درون استخوان به دلیل آغشته شدن به مواد بازسازی استخوان باعث رشد و محکم تر شدن بافت استخوان فک می شوند.

 

 

سه مدل فیکسچر ایمپلنت برای کاشت وجود دارد:

 

فیکسچر Endosteal

این نوع از فیکسچرها معروف ترین آنها هستند که در شرایط نرمال وضعیت دهان و استخوان فک بیمار بعد از بی حسی با ایجاد حفره درون استخوان فک قرار می گیرد و بعد از کاشت توسط متخصص ایمپلنت کاور اسکرو می شوند تا بعد از گذشت سه الی چهارماه نوبت به مرحله دوم جراحی یعنی نصب به اباتمنت ها می رسد.

 

فیکسچر Subperiosteal

این دسته از فیکسچرها در رده بعدی فیکسچرهای Endosteal هستند و متخصص ایمپلنت دندان در شرایطی که بیمار دارای تحلیل رفتگی استخوان فک می باشد و امکان جراحی پیوند استخوان برای بیمار وجود ندارد استفاده می شود. به اینصورت که به جای کاشته شدن درون استخوان زیر خط لثه محکم می شوند و به مرور زمان در طی چند ماه فیکسچر و بافت لثه باهم ادغام می شوند. این فیکسچرها به محکمی فیکسچرهای دسته اول نیستند.

 

فیکسچر Zygomatic

این گروه از فیکسچرهای ایمپلنت برای جایگزینی دندان های جلو زمانی که بیمار دارای تراکم مناسب استخوان فک نمی باشد درون استخوان گونه کاشته می شود. معمولا این روش در موارد نادر اتفاق میوفتد.

نکته: بهتر است بعد از انتخاب برند ایمپلنت خود به کمک متخصص ایمپلنت انتخاب فیکسچر مناسب را به عهده متخصص بگذارید. متخصصین ایمپلنت دندان مناسب ترین و بهترین نوع ایمپلنت را از کیت برند ایمپلنت مورد نظر برای بیمار انتخاب می کنند. طوری که ایمپلنت دندان شما بتواند تا سالیان سال کارایی دندان طبیعی را داشته باشد بدون اینکه نیاز به تعویض داشته باشد.

در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت در رشت از بهترین برندهای ایمپلنت آمریکایی ، ایمپلنت آلمانی ، ایمپلنت کره ای و سوییسی و با بهره گیری از روش های نوین و منحصر به فرد و تخصصی در زمینه کاشت ایمپلنت افراد بسیاری را که از بی دندانی رنج میبردند درمان مینمایند.

 

انواع ایمپلنت دندان از لحاظ ارائه تکنیک کاشت

 

کاشت ایمپلنت به روش سنتی

به طور معمول کاشت ایمپلنت دندان در طی دو الی سه مرحله جراحی از زمان کاشت فیکسچر تا زمان نصب روکش های دائمی می باشد. متخصص ایمپلنت دندان در جلسه مشاوره ایمپلنت به خوبی از شرایط دهان و دندان از دست رفته شما آگاه می شود. بعد از مشاهده وضعیت بافت استخوان ها و شرایط زیر دندان توسط عکسبرداری رادیوگرافی و استفاده از اسکنرهای داخل دهانی بهترین و مناسب ترین برند و فیکسچر ایمپلنت مطابق با شرایط فیزیولوژیکی و همچنین بودجه مالی بیمار انتخاب می شود.

برای کاشت فیکسچرها درون استخوان فک باید از بی حسی استفاده شود به این دلیل که قرار دادن فیکسچر درون استخوان نیاز به شکافته شدن بافت لثه و سوراخ شدن استخوان دارد. در مرکز تخصصی ایمپلنت  در رشت ما برای راحتی و آرامش بیماران عزیز قبل از شروع عمل از مواد بی حسی به صورت دیجیتالی و کاملا بدون درد استفاده می شود.

فیکسچرهای کاشته شده درون استخوان سالم فک نیاز به مدت زمان لازم برای ادغام شدن با استخوان دارند. این مدت زمان تقریبا سه الی شش ماه طول می کشد.

 بعداز تکمیل مرحله استخوان سازی نوبت به نصب اباتمنت ها میرسد. بافت بسته شده روی ایمپلنت دوباره باز می شود و اباتمنت مناسب ایمپلنت که می تواند از نوع اباتمنت سفارشی یا آماده باشد به ایمپلنت پیچ یا چسبیده می شود.

در این مرحله قالب گیری لازم جهت ساخت روکش های دائمی انجام می شود و برای ساخت پروتز دائمی به لابراتوار فرستاده می شود. آخرین مرحله از کاشت ایمپلنت دندان نصب پروتزهای آماده شده می باشد. پروتزها بنابر سلیقه خود بیمار می توانند از جنس سرامیک یا فلز یا پی اف ام باشند.

بعد از نصب روکش های دائمی شما می توانید از ایمپلنت دندان خود مانند یک دندان طبیعی استفاده کنید.

 

 

 

کاشت ایمپلنت فوری دندان

ایمپلنت فوری دندان یکی از تکنیکهای پیشرفته در کاشت ایمپلنت دندان است. در این روش متخصص ایمپلنت دندان بعد از معاینات اولیه و مناسب بودن شرایط استخوان فک بیمار تمام مراحل جراحی کاشت ایمپلنت را در یک جلسه انجام می دهد. یعنی کاشت فیکسچردرون استخوان فک و نصب اباتمنت ها و نصب روکش موقت در یک روز و در یک جلسه جراحی انجام می شود و بیمار باید چند ماه بعد برای گرفتن روکش های دائمی خود به مرکز مراجعه کند.

ایمپلنت فوری معمولا باید توسط متخصص ایمپلنت دندان مجرب و ماهر توسط ابزار و امکانات پیشرفته دندانپزشکی انجام شود. به این دلیل که جراحی ایمپلنت دندان به صورت فوری نیازمند وجود یکسری شرایط مثل حجم مناسب استخوان فک می باشد. در غیر اینصورت ابتدا باید پیوند جراحی انجام شود سپس پروسه کاشت ایمپلنت دندان شروع شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی انجام ایمپلنت فوری در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری می توانید به مطلب کاشت ایمپلنت فوری در رشت مراجعه کنید.

 

ایمپلنت دیجیتال

یکی دیگر از انواع ایمپلنت دندان ایمپلنت های دیجیتالی هستند. ایمپلنت دیجیتال به این معنی است که تمامی پروسه کاشت ایمپلنت دندان از مرحله معاینه و بررسی تا زمان قالبگیری روکش ها و نصب روکش ها با استفاده از ابزار هوشمند مثل عکسبرداری سه بعدی و اسکنرهای داخل دهانی و تکنولوژی انجام می شود. در واقع ایمپلنت های دیجیتالی توانسته اند بخش زیادی از استرس و درد و خونریزی و هزینه های اضافه برای رفت و آمدهای مکرر را حذف کنند.

امروزه به دلیل پرطرفدار بودن و محبوب بودن روش کاشت ایمپلنت دندان مراکز تخصصی ایمپلنت دندان ارائه دهنده جراحی ایمپلنت دندان به صورت دیجیتالی هستند. کاشت ایمپلنت دیجیتال در رشت با استفاده از اکسنر و تجهیزات مدرن ایمپلنت دیجیتال در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت توسط دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان انجام میگردد.

 

ایمپلنت های دندانی all on 4

اگر شما یا اطرافیانتان تمامی دندانها یا تعداد زیادی از دندان های خود  را بر اثر تصادف یا بیماری یا کهولت سن از دست داده اید باید بدانید که شما یک گزینه مناسب برای انجام ایمپلنت های دندان all on 4 برای جایگزینی دندان های خود هستید. در این روش که یک تکنیک مقرون به صرفه در انواع ایمپلنت دندان است متخصص به جای استفاده از تعداد زیادی ایمپلنت فقط از 4 یا 6 پایه ایمپلنت برای هر ردیف از دندان و نصب پروتزها استفاده می کند. ایمپلنت  all on 4  یکی از انواع ایمپلنت های دندانی هستند که به دلیل حساس و مهم بودن و تشخیص قرار دادن ایمپلنت در زاویه مناسب حتما باید توسط یک متخصص ایمپلنت دندان مجرب و مطمئن انجام شود.

شما در مرکز مدرن و مجهز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری می توانید با خیال راحت از انجام تمامی انواع ایمپلنت دندان از جمله ایمپلنت های on all 4 لذت ببرید و با اطمینان کامل و بدون ترس و استرس دندان های از دست رفته خود را جایگزین کنید.

 

 

 

 

انواع ایمپلنت دندان از لحاظ اتصال به روکش های دندانی

پروتزها به دو صورت می توانند روی ایمپلنت ها نصب شوند. بعضی از اباتمنت ها جوری طراحی شده اند که پروتزها برای نصب باید به صورت پیچ شونده ساخته شوند. پروتزهایی که به صورت پیچی به اباتمنت ها نصب می شوند از لحاظ مقاومت و تعویض بسیار مناسب هستند. ممکن است در طی حادثه ای ایمپلنت شما دچار شکستگی شوند و نیاز به تعویض داشته باشد در این حالت پروتز پیچی به راحتی بدون اینکه آسیبی ببیند از ایمپلنت جدا و تعویض می شود. بعد از کاشت ایمپلنت جدید دوباره همان پروتز قابلیت استفاده را دارد.

مدل بعدی نصب پروتز با ایمپلنت اتصال چسبی است. به اینصورت که پروتزها به دلیل ساختار اباتمنت ها با استفاده از مواد چسبی قوی روی ایمپلنت ها نصب می شوندو از لحاظ زیبایی نسبت به روش پیچی زیباتر هستند ولی در هنگام جدا سازی امکان آسیب به روکش ها وجود دارد.

برای انجام ایمپلنت های فوری معمولا متخصصین ایمپلنت دندان از اتصال پیچی به دلیل محکم تر بودن آنها استفاده می کنند.

مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری به دلیل مجهز بودن به آخرین تکنیک های روز دنیا و فناوری های پیشرفته ارائه دهنده انواع ایمپلنت های دندان بدون درد و خونریزی در محیطی کاملا آرام برای بیماران خود می باشد. شما میتوانید از طریق لینک نظرات مراجعین ایمپلنت و افرادی که تجربه ایمپلنت را در این مرکز داشته اند را مشاهده نمایید. همچنین میتوانید از طریق بخش مشاوره ایمپلنت از هر منطقه و شهری که هستید مستندات پزشکی خود را برای ما ارسال کنید تا از مشاوره آنلاین ایمپلنت بهره مند شوید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر