ایمپلنت دندانایمپلنت دیجیتال دکتر آرش غفوری

آیا از ظاهر لبخند خود راضی نیستید؟ از دست دادن دندان ها نه تنها می تواند باعث پایین آمد عزت نفس شما شود بلکه می تواند بر سلامت دهان و دندان شما نیز تأثیر بگذارد.یکی از روشهای مدرن برای جایگزینی دندانهای از دست رقته کاشت ایمپلنت به روش جراحی دیجیتال ایمپلنت میباشد. قطعا بیماران سوالات زیادی در مورد فواید جراحی دیجیتال ایمپلنت خواهند داشت.

برای دیدن اینکه آیا ایمپلنت دیجیتال برای شما مناسب است یا نه، بهتر است مقاله ی زیر را مطالعه کنید و در صورت نیاز با تیم تخصصی ما در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت دکتر آرش غفوری تماس بگیرید.

ایمپلنت بدون درد در رشت | مرکز تخصصی ایمپلنت رشت

جراحی دیجیتال ایمپلنت چیست؟

جراحی ایمپلنت دیجیتال با استفاده از یک شبیه سازی رایانه ای وضعیت استخوان و موقعیت عصبی را بررسی میکند. دندانپزشک متخصص و با تجربه با توجه به اطلاعاتی که توسط عکس برداری سه بعدی به دست می آورد، میتواند جراحی را با حداقل برش انجام دهد. در جراحی ایمپلنت دیجیتالی دندان به دلیل وجود دقت و تمرکز بالا در ایجاد شکاف های کوچک، درد به طور قابل توجهی در مقایسه با جراحی سنتی ایمپلنت کمتر است.

در حین انجام جراحی دیجیتالی، برای اینکه آسیبی به عصب یا دندان اطراف وارد نشود یک راهنمای دقیق جراحی بر روی دندان ها نصب می شود همچنین این راهنما به دندانپزشکان کمک می کند تا برش هایی دقیق، در عین حال کوچک، برای کاشت ایمپلنت دندان ایجاد کنند.

جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؟ | سوالات متداول

حداقل برش در جراحی کاشت دیجیتال ایمپلنت صورت میگیرد

کمترین میزان برش، برای کاهش درد و ناراحتی بیماران و کوتاه شدن زمان بهبودی بعد از عمل در جراحی ایمپلنت دیجیتال صورت میگیرد. در جراحی ایمپلنت دندان به صورت دیجیتالی، به اندازه ای برش ایجاد می کنند که نیازی به بخیه نخواهد داشت.

این روش از جراحی برای کاهش قابل توجه میزان خونریزی و تورم و التهاب بعد از عمل بسیار مناسب است. از طرف دیگر،در جراحی سنتی ایمپلنت دندانپزشک باید لثه را تا انتهای استخوان ببرد تا بتواند موقعیت عصب ها و استخوان را بررسی کند.

جراحی دیجیتال ایمپلنت

ایمپلنت در رشت | مرکز تخصصی ایمپلنت رشت

آیا میزان درد در جراحی دیجیتال کمتر از سایر جراحی های ایمپلنت دندان است؟

در جراحی سنتی ایمپلنت دندان، لثه های اطراف محل کاشت دندان بریده می شوند. به همین دلیل بسیاری از بیماران برای درمان به جراحی ایمپلنت دیجیتال روی آورده اند. در جراحی ایمپلنت به روش دیجیتال برای بررسی وضعیت استخوان و موقعیت عصب ها از عکس سه بعدی (CT) استفاده میشود به همین دلیل برش لثه ها به حداقل می رسند. در صورتی که، در جراحی سنتی ایمپلنت برای بررسی و درمان، نیاز به ایجاد برش بزرگ در امتداد لثه ها تا استخوان وجود دارد.

مزایای کاشت دیجیتال ایمپلنت دندان چیست؟

سوراخی که برای قرار دادن ایمپلنت دندان ایجاد می شود، آنقدرکوچک است که نیازی به بخیه زدن ندارد و این نه تنها زمان بهبود درمان را کاهش می دهد، بلکه خطر التهاب، خونریزی و عفونت را نیز کاهش می دهد. معمولاً کل جراحی ایمپلنت دیجیتال در هر 1 تا 2 ایمپلنت دندان حدود 10 تا 20 دقیقه طول می کشد.

کاشت دندان (ایمپلنت) چیست؟

ایمپلنت دندان یک ریشه ی مصنوعی دندان است (که معمولا جنس آن از تیتانیوم است) و به عنوان یک پایه نگهدارنده برای تاج دندان طراحی شده است. اگر فردی در بزرگسالی یک یا چند تا از دندان های دائمی خود را از دست داده باشد و زیبایی لبخند برایش مهم باشد، ممکن است کاشت ایمپلنت را انتخاب کند. ایمپلنت های تیتانیومی دندان را می توان به درستی در استخوان لثه جوش داد، و یک پایه محکم برای قرار دادن دندان های جایگزین ایجاد کرد.

اطلاعاتی در مورد درد ایمپلنت دیجیتال

برای شبیه شدن دندان کاشته شده به دندان طبیعی تاج را درون ایمپلنت پیچ میکنند، که این تاج را نباید با ایمپلنت دندان اشتباه گرفت. تاج ایمپلنت باعث تکرار شکل، اندازه و قدرت دندان اصلی هستند و لبخند رضایت بخشی به شما ارائه میدهد.

بهترین مرکز ایمپلنت دیجیتال

تا به این جا متوجه شدیم که ایمپلنت دیجیتال تا چه اندازه کارایی دارد و می تواند برای ما تاثیر گذار باشد، اما باید بدانید که ایمپلنت دیجیتال یک سری ریز نکات دارد که در انجام آن باید حتما رعایت شود.

از آن جایی که ایمپلنت دیجیتال یک خدمات تخصصی است که با استفاده از متدهای جدید و به روز انجام می شود، انجام آن نیاز به تجهیزات جدید و مناسب و همین طور تخصص بالای متخصص ایمپلنت دارد، پس هر مرکز ایمپلنت نمی تواند خدمات آن را ارائه دهد و شما باید به سراغ بهترین مرکز ایمپلنت دیجیتال بروید که یک سری ویژگی ها داشته باشد تا به شما خدمات مناسب ارائه دهد. مرکز ایمپلنت دیجیتال باید با توجه به شرایط بیمار در تمام جنبه ها این خدمات را ارائه دهد.

ویژگی های بهترین مرکز ایمپلنت دیجیتال

درمورد بهترین مرکز ایمپلنت دیجیتال باید بهتان بگوییم که یک سری ویژگی هایی دارد که شما می توانید در زمان دریافت خدمات آن ها را بررسی کرده و با توجه به آن ها اقدام کنید. این ویژگی ها عبارتند از:

تجهیزات به روز

ایمپلنت دیجیتال با توجه به فرآیندهایی که دارد توسط یک سری دستگاه های تخصصی صورت می گیرد. شما برای مراجعه به مرکز ایمپلنت برای دریافت این نوع روش کاشت، باید به سراغ آن هایی بروید که بهترین خدمات را با بهترین دستگاه ها و بررسی دهان و دندان شما بهتان ارائه میدهند. در ایمپلنت دیجیتال عکسبرداری به صورت دیجیتال انجام می شود، اسکنرهای دندانی یا قالب گیری به صورت دیجیتال انجام شده و دیگر از خمیر قالبگیری دندانپزشکی استفاده نمی شود.

دندانپزشک از دوربین داخل دهانی استفاده کرده تا تمام وضعیت بافت دهان و دندان ها را به صورت دقیق بررسی کنند و در قدم آخر هم از مدل سازی سه بعدی کامپیوتری بهره بگیرند. تمامی این مراحل نیاز به تجهیزات مخصوص به خودش را دارد که بهترین مرکز کاشت ایمپلنت دیجیتال باید آن ها را داشته باشد و از آن ها بهره بگیرد. به خاطر همین به کار گیری از تجهیزات روز و مدرن قیمت ایمپلنت دیجیتال و هزینه ایمپلنت دیجیتال کمی بالاتر از روش های سنتی کاشت دندان میباشد.

رعایت پروتکل های بهداشتی

برای انجام ایمپلنت باید تجهیزات ضد عفونی شوند و دائما تمیزی محیط چک و بررسی شود. اگر کاشت ایمپلنت با توجه به پروتکل های بهداشتی انجام نشود می تواند سلامت بیمار را تا حد بالایی به خطر بیاندازد. به همین دلیل شما باید پروتکل های بهداشتی را جزء اولویت های انتخاب مرکز ایمپلنت دیجیتال بدانید.

تخصص و مهارت لازم

ایمپلنت دیجیتال روشی متفاوت از سایر متدهای ایمپلنت که با آن ها آشنا هستیم می باشد، از این رو انجام آن ها به مهارت لازم نیاز دارد و هر متخصص ایمپلنت نمی تواند آن را انجام دهد. شما برای دریافت خدمات ایمپلنت دیجیتال باید به سراغ مرکزی بروید که متخصص آن بیشترین مهارت لازم را برای اجرای ایمپلنت دیجیتال دارد.

اگر متخصص ایمپلنت مهارت لازم را نداشته باشد در زمان ایمپلنت دیجیتال کاری که انجام می دهد این است که به بافت های مجاور و همین طور عصب صدمه زده و ایمپلنت نه تنها مشکلات نبود دندان را برطرف نکرده ، بلکه یک سری ناراحتی های دیگری هم ایجاد می کند.

بهترین مرکزکاشت ایمپلنت دیجیتال در رشت با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته از قبیل استفاده از سوزن های لیزر کات که باعث میگردد هیچ گونه دردی هنگام تزریق داروی بیحسی متوجه بیمار نگردد و همینطور استفاده از دارو های بیحسی خاص مانند بوپیواکایین و با تکنیک های منحصر به فرد دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت دیجیتال در کاشت ایمپلنت و در کمترین زمان ممکن باعث گردیده دغدغه اصلی بیماران که همان احساس درد در هنگام درمان های دندانپزشکی است رفع گردد و این مرکز به عنوان بهترین مرکز کاشت ایمپلنت بدون درد شناخته شود.

4.9/5 - (25 امتیاز)