ایمپلنت دندانجراحی ایمپلنت دیجیتال

آیا در حال حاضر از ظاهر لبخند خود راضی نیستید؟ از دست دادن دندان نه تنها اعتماد به نفس شما را پایین می آورد بلکه میتواند بر سلامت دهان شما تاثیر بگذارد. ممکن است بسیاری ار شما در مورد جراحی ایمپلنت دیجیتال سوالاتی داشته باشید. ما در این مطلب از مزایای ایمپلنت دیجیتال برای شما خواهیم گفت تا بتوانید در مورد اینکه این نوع کاشت ایپملنت مناسب شما است یا خیر تصمیم بگیرید.

مطلب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال ؛ تحولی باشکوه در دنیای ایمپلنت ها

جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؟

 

جراحی ایمپلنت دیجیتال (digital navigation implant surgery نیز نامیده میشود ) با استفاده از یک شبیه سازی کامپیوتری سه بعدی شرایط استخوان و وضعیت عصب را بررسی میکند. با استفاده از این اطلاعات یک دندانپزشک متخصص ایمپلنت قادر به برنامه ریزی جراحی با حداقل برش خواهد بود. از آنجایی که تمرکز کاشت ایمپلنت دیجیتال بر این است که کوچکترین برش را در دهان شما ایجاد کند، درد به طور قابل توجهی در مقایسه با جراحی ایمپلنت سنتی کمتر است. در حین انجام عمل، جراح و متخصص ایمپلنت یک راهنمای دقیق روی دندان شما نصب می کند تا اطمینان حاصل شود که آسیبی به عصب یا دندان های اطراف وارد نمیشود. این راهنما همچنین به دندانپزشکان کمک میکند تا برش هایی دقیق در عین حال کوچک برای کاشت ایمپلنت دندان ایجاد کنند.

مراحل ایمپلنت دندان | از شروع تا بهبودی دندان

جراحی با حداقل برش در ایمپلنت دییجیتال

 

جراحی با حداقل برش ایده ای است که می گوید بهتر است بیماران برای کاهش درد، ناراحتی و کاهش زمان بهبود خود، حداقل برش ها را تحمل کنند. یعنی کمترین میزان برش در لثه آنها ایجاد شود. این مساله برای ایمپلنت های دندانی این بدان معنی است که تلاش می شود تنها به اندازه کافی برش ایجاد شود و نیازی به بخیه نداشته باشد. جراحی با حداقل برش نیز برای کاهش قابل توجه میزان خونریزی و تورم بعد از جراحی دندان بسیار مناسب است. در مقایسه باید گفت که در جراحی معمولی یا با برش عادی، نیاز است که دندانپزشک تمام لثه را تا رسیدن به استخوان برش بدهد. این مساله به این دلیل انجام می شود که دندانپزشک بتواند تمامی اعصاب و وضعیت استخوان لثه را ببیند.

جراحی لثه: معرفی انواع جراحی لثه

نقش ایمپلنت های دیجیتالی برای جایگزینی دندان های از دست رفته 

 

ایمپلنت های دیجیتالی به صورت جراحی با حداقل برش لثه می باشد و با استفاده از تکنولوژی های نوین ، ایمپلنت در جای دقیق خود کاشته می شود و باعث افزایش کیفیت و ماندگاری ایمپلنت ها می شود. همچنین در این جراحی بیمار درد و خونریزی کمتری را تجربه می کند.

معمولا این عمل حدود 10 الی 30 دقیقه بیشتر طول نمی کشد و البته این زمان با توجه به شرایط افراد متفاوت است . منظور از عمل ، مدت زمان قرار دادن پایه ایمپلنت دندان درون استخوان فک می باشد.

معمولا بعد از مدت کوتاهی تقریبا یک هفته پس از کاشت ایمپلنت های دیجیتال به صورت جراحی دیجیتال ایمپلنت ، می توان اقدامات ترمیمی (نصب اباتمنت و تاج دندان) به صورت موقت انجام داد. در هر صورت ترمیم دائمی (تاج دائمی دندان)، بسته به شرایط بیمار و وضعیت ایمپلنت ها تقریبا 3 تا 6 ماه زمان نیاز دارد.

مراحل انجام ایمپلنت دیجیتال

مشاوره و اسکن از دهان و دندان بیمار

طراحی برنامه کاشت ایمپلنت به صورت سه بعدی در کامپیوتر

پرینت و ساخت راهنمای دیجیتالی جراحی یا همان سرجیکال گاید

قرار دادن پایه ایمپلنت درون استخوان با استفاده از راهنمای جراحی از پیش برنامه ریزی شده که احتمال خطا در آن وجود ندارد.

ایمپلنت دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

 

  • بسیاری از متخصصین ایمپلنت دندان معتقدند که ایمپلنت دیجیتال بهترین و مناسب ترین نوع ایمپلنت برای افرادی که مبتلا به هر نوع از بیماری دیابت و همین طور افراد سیگاری می باشد.
  • همچنین بهترین روش برای بیمارانی که ارتفاع استخوان کمی دارند و به آن‌ها جراحی‌های پیشرفته جابجایی عصب پیشنهاد شده است.
  • مناسب برای کسانی که نیاز به روکش فوری دارند.
  • مناسب ترین روش برای کسانی که ترس از جراحی کاشت دندان دارند.

ایمپلنت دندان دیجیتالی برای چه کسانی مناسب نیست؟

 

به طور کلی همه افرادی که از سلامت عمومی برخوردارند می توانند از این روش برای کاشت دائمی دندان خود استفاده کنند. اما شرایط و بیماری های خاص وجود دارد که ممکن است ایمپلنت را با شکست مواجه کند.

دیابت کنترل نشده

مبتلایان به دیابت کنترل نشده نمی توانند کاشت ایمپلنت دندان انجام دهند. البته انجام ایمپلنت نه تنها برای بیماران مبتلا به دیابت هیچ خطری ندارد بلکه کاشت دندان می تواند به حفظ سلامت دهان و دندان آنها نیز کمک کند. اما محدودیت هایی برای افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده وجود دارد و آن هم این است که ممکن است پس از کاشت ایمپلنت موجب بیماری لثه و یا بروز عفونت بشوند.

ضربان قلب نامنظم و غیر قابل کنترل

بیمارانی که ضربان قلب نامنظم و غیر قابل کنترل دارند نمی توانند جراحی ایمپلنت دندان انجام دهند.

 

 

 

مهم ترین مزایای جراحی دیجیتالی ایمپلنت دندان

  • کم تهاجمی بودن و حداقل درد و خونریزی این روش
  • محافظت از لثه و ناحیه حساس اطراف استخوان
  • کوتاه بودن مدت زمان جراحی
  • مناسب برای بیمارانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند
  • حجم جراحی کمتر، به تبع آن عوارض کمتر
  • راحت بودن بیمار
  • دقت بالا در حین جراحی کاشت دندان و احتمال درصد موفقیت بیشتر
  • کاهش استرس در بیمار و و قابل پیش بینی بودن نتیجه جراحی (به دلیل برنامه ریزی های قبلی که بر روی سیستم های کامپیوتری انجام شده است، دندانپزشک نیز به خوبی از شرایط فرد آگاهی دارد)
  • طراحی پیشرفته قبل از عمل
  • استفاده از ابزار پزشکی مدرن و پیشرفته
  • عملکرد اسکنر داخل دهانی با کارایی بالا در ساخت روکش های دندانی
  • قابلیت قرار دادن روکش فوری

آیا جراحی دیجیتال ایمپلنت دندان معایبی دارد؟

 

تا به الان، هیچ موردی نبوده که این روش ضرری به بیماران رسانده باشد و سلامتی آن ها را دچار مشکل کند. با این حال ایمپلنت های دیجیتال به دلیل مزایا و برتری هایی که نسبت به سایر انواع ایمپلنت ها دارند، هزینه بیشتری خواهند داشت و به همین دلیل، ممکن است برای افرادی که توان مالی بالایی ندارند مناسب نباشد.

ایمپلنت های دیجیتال ماندگاری زیادی دارند و به همین دلیل نیازی به تعویض نخواهند داشت؛ با این حال در صورت عدم مراقبت صحیح و یا بروز مشکلاتی، ممکن است بیمار ملزم به تعویض تاج های مصنوعی ایمپلنت شود.

 

 

شرایط سنی کاشت ایمپلنت دیجیتال

 

در هر سنی که فرایند رشد استخوان های فک و دهان بیمار کامل شده باشد، زمان مناسبی برای کاشت ایمپلنت دندان می باشد. در صورتی که امکان رشد استخوان  همچنان وجود دارد، جراحی ایمپلنت به هیچ عنوان نباید انجام شود، چرا که در آینده مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

 

آیا درد جراحی ایمپلنت دیجیتال کمتر است؟

 

با جراحی سنتی ایمپلنت دندان لثه باید در تمام قسمتی که ایمپلنت انجام میشود بریده شود. به همین دلیل است که اکنون بسیاری از بیماران به جراحی ایمپلنت دیجیتال روی آوردند. جراحی ایمپلنت دیجیتال به حداقل برش نیاز دارد زیرا از عکس سه بعدی CT برای بررسی وضعیت استخوان و موقعیت عصب استفاده میشود. از طرف دیگر جراحی سنتی ایمپلنت دندان نیاز به ایجاد یک برش بزرگ در امتداد لثه ها تا استخوان دارد. حفره ای که برای قرار دادن ایمپلنت دندان ایجاد میکنیم به اندازه ای کوچک است که نیازی به بخیه زدن نمی باشد. این نه تنها دوره بهبودی شما را کاهش میدهد، بلکه  احتمال تورم، خونریزی و عفونت را نیز کاهش میدهد. معمولا کل جراحی ایمپلنت دیجیتال برای یک تا دو ایمپلنت دندان حدودا ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زمان میبرد.

کاشت ایمپلنت در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت | دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت

بهترین مرکز ایمپلنت دیجیتال

 

تا به این جا متوجه شدیم که ایمپلنت دیجیتال تا چه اندازه کارایی دارد و می تواند برای ما تاثیر گذار باشد، اما باید بدانید که ایمپلنت دیجیتال یک سری ریز نکات دارد که در انجام آن باید حتما رعایت شود.

از آن جایی که ایمپلنت دیجیتال یک خدمات تخصصی است که با استفاده از متدهای جدید و به روز انجام می شود، انجام آن نیاز به تجهیزات جدید و مناسب و همین طور تخصص بالای متخصص ایمپلنت دارد، پس هر مرکز ایمپلنت نمی تواند خدمات آن را ارائه دهد و شما باید به سراغ بهترین مرکز ایمپلنت دیجیتال بروید که یک سری ویژگی ها داشته باشد تا به شما خدمات مناسب ارائه دهد. مرکز ایمپلنت دیجیتال باید با توجه به شرایط بیمار در تمام جنبه ها این خدمات را ارائه دهد.

 

 

ویژگی های بهترین مرکز ایمپلنت دیجیتال

 

درمورد ویژگی بهترین مرکز ایمپلنت دیجیتال باید بگوییم که شما می توانید در زمان دریافت خدمات آن ها را بررسی کرده و با توجه به آن ها اقدام کنید. این ویژگی ها عبارتند از:

تجهیزات به روز

ایمپلنت دیجیتال با توجه به فرآیندهایی که دارد توسط یک سری دستگاه های تخصصی صورت می گیرد. شما برای مراجعه به مرکز ایمپلنت برای دریافت این نوع روش کاشت، باید به سراغ آن هایی بروید که بهترین خدمات را با بهترین دستگاه ها و بررسی دهان و دندان شما ارائه میدهند. در ایمپلنت دیجیتال عکسبرداری به صورت دیجیتال انجام می شود، اسکنرهای داحل دهانی یا قالب گیری به صورت دیجیتال انجام شده و دیگر از خمیر قالبگیری دندانپزشکی استفاده نمی شود.

دندانپزشک از اسکنر داخل دهانی استفاده کرده تا تمام وضعیت بافت دهان و دندان ها را به صورت دقیق بررسی کنند و در قدم آخر هم از مدل سازی سه بعدی کامپیوتری بهره بگیرند. تمامی این مراحل نیاز به تجهیزات مخصوص به خودش را دارد که بهترین مرکز کاشت ایمپلنت دیجیتال باید آن ها را داشته باشد و از آن ها بهره بگیرد.

رعایت پروتکل های بهداشتی

برای انجام ایمپلنت باید تجهیزات ضد عفونی شوند و دائما تمیزی محیط چک و بررسی شود. اگر کاشت دیجیتال ایمپلنت با توجه به پروتکل های بهداشتی انجام نشود می تواند سلامت بیمار را تا حد بالایی به خطر بیاندازد. به همین دلیل شما باید پروتکل های بهداشتی را جزء اولویت های انتخاب مرکز ایمپلنت دیجیتال بدانید.

تخصص و مهارت لازم

ایمپلنت دیجیتال روشی متفاوت از سایر متدهای ایمپلنت که با آن ها آشنا هستیم می باشد، از این رو انجام آن ها به مهارت لازم نیاز دارد و هر متخصص ایمپلنت نمی تواند آن را انجام دهد. شما برای دریافت خدمات ایمپلنت دیجیتال باید به سراغ مرکزی بروید که متخصص آن بیشترین مهارت لازم را برای اجرای ایمپلنت دیجیتال دارد.

اگر متخصص ایمپلنت مهارت لازم را نداشته باشد در زمان ایمپلنت دیجیتال کاری که انجام می دهد این است که به بافت های مجاور و همین طور عصب صدمه زده و ایمپلنت نه تنها مشکلات نبود دندان را برطرف نکرده ، بلکه یک سری ناراحتی های دیگری هم ایجاد می کند.

قیمت ایمپلنت دیجیتال

 

قیمت ایمپلنت دیجیتال به دلیل اینکه مستلزم تجهیزات و تخصص بیشتری از طرف مطب و متخصص ایمپلنت است ، هزینه ی بیشتری نسبت به ایمپلنت های سنتی دارد. همچنین عوامل مختلفی بر روی قیمت کاشت ایمپلنت دیجیتال تاثیر دارد. به عنوان مثال تعداد ایمپلنت، نوع ایمپلنت، برند ایمپلنت و… در صورتی که دندان های بیمار دچار عفونت شده یا به دلیل پایین بودن استحکام استخوان فک نیاز به پیوند استخوان فک وجود داشته باشد تاثیر زیادی بر روی قیمت کلی جراحی ایمپلنت دیجیتال دارد.

همینطور میتوانید برای آگاهی از هزینه تخمینی وارد بخش قیمت ایمپلنت دندان و هزینه کاشت دندان شوید و یا با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت تماس و وقت ملاقات با دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندانی دریافت و طرح درمان دقیقی از ایشان دریافت نمایید.

 

 

 


شما می توانید برای دریافت مشاوره دندانپزشکی از دکتر آرش غفوری ، جراح لثه و متخصص ایمپلنت در رشت ، به صفحه مشاوره آنلاین رفته و فرم را پر کنید.

همچنین برای تماس با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت ، به صفحه تماس با ما رفته و اطلاعات تماس با مجموعه ، آدرس و ساعات کاری را مشاهده نمایید.

5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه

    • تفاوتی بین ایمپلنت سنتی و دیجیتال وجود ندارد و بیشتر این مهارت و تخصص دندانپزشک است که درد و خونریزی و یا عدم آن را سبب میشود. ر مرکز تخصصی ایمپلنت رشت ما به شما این اطمینان را میدهیم که هیچ گونه دردی در هنگام جراحی متوجه نمیشوید. درد خفیف بعد جراحی نیز با مسکن هایی مثل ژلوفن یا ایبوبروفن قابل تسکین است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر