ایمپلنت دنداناسکنر داخل دهانی توسط دکتر آرش غفوری

اسکنر های داخل دهانی چگونه کار می کنند؟

اگر می خواهید بدانید ایمپلنت به صورت دیجیتال چیست و چه ابزاری در آن جایگزین روش سنتی جراحی ایمپلنت ها شده اند بهتر است بدانید که اسکنرهای داخل دهانی یکی دیگر از فناوری های دیجیتالی پیشرفته در روش های نوین و ایمپلنت دیجیتالی دندان می باشد. عملکرد اسکنر های داخل دهانی به صورت زیر است.

 اسکنر های داخل دهانی دوربین های کوچکی هستند که بخاطر برخورداری از طراحی خاص و راحتی که دارند به آسانی توسط متخصص یا پرسنل آموزش دیده و حرفه ای مرکز درون فضای دهان بیمار چرخانده می شوند و از تمام جزئیات درون دهان از جمله دندان ها و بافت لثه و استخوان فک تصاویر سه بعدی روی مانیتور به نمایش می گذارند.

در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان ما برای راحت تر شدن روند جراحی ایمپلنت دندان و همچنین سرعت عمل از اسکنر های داخل دهانی استفاده می شود. دکتر آرش غفوری برای راحتی و آسایش بیماران خود از به روز ترین ابزار دندانپزشکی جراحی ایمپلنت دندان در مرکز تخصصی خود استفاده می کند.

اما حتما برایتان جالب است بدانید این دستگاه پیشرفته چه شکلی است و یا عملکرد و کارایی اسکنرهای داخل دهانی به چه صورت است؟  امروز می خواهیم برایتان در این مطلب به این سری از سوال های شما پاسخ های روشنی دهیم. پس جای نروید و همراه ما باشید.

 

برای آشنایی بیشتر با عملکرد و کارایی اسکنرهای داخل دهانی اول می خواهیم در مورد فناوری های دیجیتالی و ایمپلنت های دیجیتالی صحبت کنیم.

استفاده از فناوری های دیجیتال مثل اسکنرهای داخل دهانی می توانند باعث افزایش رضایت بیماران در کاشت دندان و همچنین افزایش موفقیت جراحی های ایمپلنت دندان شوند.  از جمله فناوری های دیجیتال موجود برای دندانپزشکی می توان به تصویربرداری تشخیصی، تصویربرداری داخل دهانی و اسکن و ترمیم های CAD/CAM اشاره کرد.

در واقع ایمپلنت دیجیتال به این معنی است که با استفاده از ابزارها و دستگاهای پیشرفته صفر تا صد جراحی در مدت زمانی کوتاه تر از روش سنتی و همچنین راحت تر انجام می شود. در ایمپلنت های دیجیتالی به دلیل درد و آسیب و خونریزی کمتر بیمار خیلی راحت تر و با آرامش به مرکز مراجعه می کند و بدون اینکه هیچگونه ناراحتی را حین عمل تجربه کند مرکز را ترک می کند.

ایمپلنت های دیجیتالی به دلیل استفاده از دوربین های سه بعدی داخل دهان و برش های لیزری کمترین درد و خونریزی را برای بیمار به همراه دارند و متخصص ایمپلنت با کمترین درصد خطا کار خود را ارائه می دهد.

موردی که در ایمپلنت های دیجیتالی  وجود دارد این است که فقط متخصصین ایمپلنت دندان که آموزش های تخصصی در مورد استفاده از ابزارهای دیجیتالی و عملکرد اسکنر های داخل دهانی دیده اند می توانند انتخاب مناسبی برای مراجعه و انجام جراحی کاشت دندان باشند. مرکز ما به دلیل تخصصی بودن در زمینه جراحی ایمپلنت دندان علاوه بر متخصص مجربی که دارد دارای پرسنل آموزش دیده و ماهری در زمینه استفاده از فناوری های دیجیتالی و کارایی اسکنر های داخل دهانی می باشد.

 

 

نحوه عملکرد دوربین داخل دهانی یا اسکنر های داخل دهانی چگونه است؟

 

تعریف ساده اسکنر داخل دهانی می تواند این باشد که با استفاده از دوربین های قلمی کمی کلفت تر از قلم معمولی که درون دهان چرخیده می شود همه اجزا و جزئیات درون دهان مثل بافت لثه و یا موقعیت دندان ها  و… در مانیتور که به وسیله سیم به دستگاه وصل شده است به صورت واضح قابل مشاهده است.

اسکنر های درون دهان تصاویر دقیقی از دندان‌ها و ساختارهای نگهدارنده تولید می‌کنند و به بیماران این امکان را می‌دهند که مشکلات دندان‌ها و لثه‌های خود ، دندان‌های شکسته و غیره را ببینند.

عملکرد و کارایی اسکنر های داخل دهانی به این شکل است که  دندانپزشک می تواند وضعیت دندان و سلامت دهان و دندان شما را به طور دقیق تجزیه و تحلیل کند. همچنین با اسکنر داخل دهانی دندانپزشک می تواند به سرعت مشکل موجود در دهان را تشخیص دهد و نیاز رفتن به مراکز عکس برداری و آزمایشگاه ها حذف می شود.

متخصص با استفاده از این دوربین های داخل از فضای درون دهان و بافت های موجود در آن مثل استخوان زیر لثه به سرعت و به راحتی می تواند موقعیت مناسب کاشت ایمپلنت را پیدا کند.

از اسکنر های داخل دهانی که در واقع دوربین های نوری هستند برای ایجاد یک طرح سه بعدی به صورت تصاویر دیجیتالی برای موقعیت کاشت ایمپلنت استفاده می شود. قالب‌های دیجیتال راحتی را برای بیماران فراهم می‌کند که مجبور نباشند روش های سنتی قالب گیری و یا برش های عمیق برای کاشت ایمپلنت را تحمل کنند.

این اسکنرها همانطور که گفتیم برای اینکه بتوانند به راحتی درون دهان جا شوند به اندازه یک قلم کلفت یا مسواک برقی هستند که توسط کابل برای نمایش دادن تصاویر سه بعدی به مانیتور وصل می شوند.

این دستگاه با چرخش مناسب درون دهان که توسط متخصص یا پرسنل آموزش دیده انجام می شود محیط درون دهان را به صورت سه بعدی اسکن می گیرد. این باعث می شود متخصص با دیدن تمام ابعاد دهان و دندان بهترین روش درمانی را با موفقیت بالا برای بیمار خود ارائه دهد.

اسکنر های سه بعدی با نشان دادن تصاویر از عمق دندان باعث می شوند که موقعیت تحلیل رفتگی استخوان های فک به خوبی نشان داده شوند و متخصص بتواند جراحی پیوند استخوان یا لیفت سینوس را تشخیص دهد و یا در صورت عمق مناسب از مینی ایمپلنت ها استفاده کند. نشان دادن عمق و موقعیت مناسب باعث می شود نیاز به برش و شکافته شدن عمیق توسط تیغ جراحی وجود نداشته باشد و به تبع آن نیاز به بی حسی و بخیه کمتر و همچنین استفاده از لیزر برای حداقل برش و خونریزی کمتر وجود داشته باشد.

 

 

موارد عملکرد و کارایی اسکنر های داخل دهانی

 

استفاده از اسکنر‌ های داخل دهانی طیف وسیعی دارند. اما بیشترین کاربرد آن‌ها در دندانپزشکی و قالب گیری است. یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های اسکن داخل دهانی، جایگزینی برای قالب گیری ایمپلنت دندان است. متخصص ایمپلنت دندان با استفاده از این اسکن‌ها و داده‌ های دقیق آن می‌تواند به راحتی موقعیت دندان از دست رفته و وضعیت دندان‌های کناری آن را به دست آورد. این شرایط می توانند برای ساخت ایمپلنت و روکش آن بسیار کمک کننده باشند.

یکی دیگر از موارد عملکرد و کارایی اسکنر های داخل دهانی ساخت پروتز‌ ثابت و متحرک دندان  است. با استفاده از این اسکن‌ها می‌توان مدل های بسیار دقیقی از فضای داخل دهان و دندان‌های اطراف آن به دست آورد که برای ساخت پروتزها بسیار موثر هستند.

همچنین می‌توان از تصاویر به دست آمده از این اسکنر ها برای ساخت انواع روکش، لمینیت، بریج و… استفاده نمود. به طور کلی در هر اقدام درمانی که نیازمند تصاویر دقیق از فضای دهان یا موقعیت دندان‌ها باشد، می‌توان از اسکن داخل دهانی استفاده شود.

 

جمع بندی

 

در مرکز تخصصی ما با مدیریت دکتر آرش غفوری یکی از بهترین متخصصین ایمپلنت دندان در رشت و سطح کشور می توانید از خدمات ایمپلنت دیجیتالی و عملکرد و کارایی اسکنرهای داخل دهانی بهره مند شوید.

شما در محیطی آرام و صمیمی در مدت زمان کوتاه و بدون استرس دارای دندان ها و لبخند زیبا و ایده عال خود می شوید. ما به شما این تضمین را می دهیم که در پایان کار با یک لبخند رضایت بخش و دندانهای جدید خود مرکز ما را ترک می کنید.

 

 

 

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر