ایمپلنت دندانروش دیجیتالی ایمپلنت

روش دیجیتالی ایمپلنت دندان

از زمان اولین استفاده از ایمپلنت دندان در جایگزین کردن دندان های از دست رفته افراد تا کنون تحولات زیادی در روند انجام ایمپلنت دندان رخ داده است. با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ابزار و سیستم های دیجیتالی در جراحی کاشت ایمپلنت دندان، دندانپزشکان و متخصصین ایمپلنت دندان توانسته اند روش های جدیدی را در تسهیل و تسریع پروسه ایمپلنت دندان به کار بگیرند که جراحی ایمپلنت فوری دندان یکی از نتایج استفاده از سیستم های دیجیتالی دندانپزشکی و روش دیجیتالی ایمپلنت دندان می باشد.

ایمپلنت فوری دندان در رشت در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری در رشت برای افراد داوطلب در کمترین زمان ممکن همراه با نتایج موفقیت آمیز ارائه می شود.

علت پیشرفت و استفاده از سیستم های دیجیتال در روش های کاشت ایمپلنت دندان این است که دندان مصنوعی و بریج های دندانی شاید پنج تا ده سال ماندگاری داشته باشند و در صورت نگه داری مناسب ممکن است تا ده سال دوام داشته باشند اما بالاخره زمان تعویض آنها فرا می رسد.

در صورتی که ایمپلنت دندانی اگر چه نیاز به تنظیمات و چکاپ های دوره ای دارد اما در صورتی که به درستی از آن مراقبت شود می تواند تا آخر عمر دوام داشته باشد و هیچ نگرانی ایجاد نکند.

استفاده از روش دیجیتالی ایمپلنت دندان مثل اجرای روش ایمپلنت فوری دندان برای بیماران علاوه بر کاهش زمان با حذف مراحل و متریال اضافه باعث کاهش قیمت ایمپلنت دندان شده است. همانطور که می دانید قیمت ایمپلنت دندان دغدغه ایست برای افرادی که تعدادی از دندان های خود را ازدست داده اند.

 

 

تفاوت ایمپلنت فوری به روش دیجیتالی با ایمپلنت به روش معمول

دوره تکمیل جراحی ایمپلنت های معمولی سه تا شش ماه زمان لازم است. در ایمپلنت های دندانی به روش معمولی دندانپزشک متخصص ایمپلنت بعد از بی حسی کامل برای اینکه بتواند فیکسچر تیتانیومی یا زیرکونیومی ایمپلنت را درون استخوان فک قرار دهد نیاز دارد تا مقداری از بافته لثه را به صورت عمودی و مستقیم برش دهد تا بتواند پایه ایمپلنت را در جای مناسب خود بکارد.

لثه شکافته شده نیاز به بخیه و کشیدن بخیه بعد از چند روز و همچنین مدت زمان لازم برای بهبودی بافت دارد که می تواند هم زمان بر باشد هم با درد و خونریزی همراه باشد. اما مرحله کاشت فیکسچر در روش ایمپلنت فوری به عنوان یک روش دیجیتالی ایمپلنت بوسیله ابزار دیجیتالی متخصص را از برش بافت لثه بی نیاز می کند. به اینصورت که با استفاده از اسکنرهای دیجیتالی و تصاویر سه بعدی محل دقیق کاشت پایه و وضعیت استخوان فک به صورت دقیق و واضح قابل مشاهده و برنامه ریزی می شود.

این داده های دقیق باعث می شوند متخصص بتواند بدون نیاز به برش با حداق برش فیکسچر را در جای مناسب خود قرار دهد. سوراخ یا شکافی که در ایمپلنت فوری به روش دیجیتال وجود دارد آنقدر کوچک و ظریف است که معمولا نیازی به بخیه زدن وجود ندارد و بافت لثه در زمان کوتاهی به صورت طبیعی ترمیم می شود.

دوره بهبودی و ریکاوری در روش دیجیتالی ایمپلنت بسیار کوتاه می شود و همچنین امکان ایجاد تورم و خون ریزی بسیار در قسمت جراحی شده کاهش میابد. به دلیل  کاهش خونریزی و تورم خطر ابتلا به عفونت در ناحیه مورد نظر کمتر می شود و بیمار کمتر نیاز به مصرف آنتی بیوتیک پیدا می کند.

مدت زمان انجام کاشت فیکسچر در جراحی دیجیتال ایمپلنت برای یک یا دو  دندان حدودا 20 دقیقه است در حالی در کاشت ایمپلنت به روش معمول حدود یک الی دو ساعت زمان می برد.

پروسه کاشت دندان در روش ایمپلنت فوری به اصطلاح یک روزه است به این دلیل که بعد از کاشت فیکسچر درون استخوان با حداقل برش یا به روش پانچ در همان روز اباتمنت روی پایه نصب شده و مانند روش های قدیمی نیاز به مدت زمان چند هفته ای برای نصب اباتمنت وجود ندارد. ممکن است تا زمان آماده شدن پروتز در لابراتوار دندانپزشکی از یک روکش موقت برای عملکرد و ظاهر بهتر به کار گرفته شود.

یکی از تفاوت های مهم در دو روش معمولی و روش دیجیتالی ایمپلنت دندان این است که در ایمپلنت دندان معمولی زمان و فرصت لازم برای ادغام و محکم شدن پایه با استخوان داده می شود اما در ایمپلنت دندان فوری احتمال حرکت کردن پایه و جابجا شدن وجود دارد که احتمال رد شدن و عدم موفقیت ایمپلنت را بالا می برد.

 

 

لزوم تراکم کافی استخوان در اجرای روش دیجیتالی ایمپلنت  

 ایمپلنت فوری به روش دیجیتالی برای افرادی مناسب است که مدت زیادی از کشیدن دندان و جای خالی آن نمی گذرد. به این دلیل که هر چه مدت طولانی تری از جای خالی دندان از دست رفته گذشته باشد احتمال تحلیل رفتگی استخوان بیشتر خواهد شد و در نتیجه متخصص نمی تواند به روش پانچ و یکروزه ایمپلنت را انجام دهد. چون در اینصورت ابتدا باید جراحی پیوند استخوان انجام شود و بعد از گذشتن مدت زمان لازم برای  بهبودی جراحی کاشت فیکسچر انجام شود.

 

اسکنر داخل دهانی در روش دیجیتالی ایمپلنت

اسکنر داخل دهانی به عنوان یکی از ابزار پیشرفته و دیجیتالی در صنعت دندانپزشکی قادر به تسریع و تسهیل روند جراحی های ایمپلنت دندان می شود. بنابراین می تواند یک ابزار اصلی و کمک کننده در روش کاشت ایمپلنت فوری محسوب شود.

متخصص ایمپلنت دندان ابتدا یک اسکنر داخل دهانی را بعد از آماده سازی های لازم وارد دهان بیمار می کند و از تمام نواحی مورد نیاز و جای خالی دندان تصاویر سه بعدی را در مانیتور مشاهده و ثبت می کند.

متخصصین ایمپلنت دندان با استفاده از اسکنرها تمامی اطلاعاتی که در رابطه با بافت نرم و دندان های بیمار لازم است به دست می آورند. برای بررسی وضعیت تراکم استخوان بیمار باید به رادیولوژی مراجعه کند و یک عکس CBCT از بافت سخت دهان و تراکم استخوان تهیه کند.

اسکنر داخل دهانی قالبگیری برای طراحی و ساخت پروتزهای ایمپلنت دندان را انجام می دهند و متخصص می تواند خروجی ارائه شده مستقیم برای لابراتوار دندانپزشکی و ساخت پروتزها بفرستد. این خود یکی از عامل های مهم در سرعت عمل و کاهش زمان درمان می باشد.

متخصص با استفاده از این اطلاعات دقیق می تواند مکان و زاویه کاشت ایمپلنت را درون استخوان فک به درستی و بدون خطا مشخص کند. داشتن این داده های دقیق یکی از راه های تسریع و تسهیل انجام ایمپلنت فوری دندان است.

با مشخص شدن مکان دقیق کاشت فیکسچر و وضعیت استخوان فک متخصص نیازی ندارد که بخواهد برش عمیقی در جای خالی ایجاد کند تا بتواند موقعیت را بررسی کند و فقط با ایجاد یک سوراخ کوچک می تواند پایه را در جای مناسب خود قرار دهد.

 

 

 

 

جمع بندی

در روش دیجیتال ایمپلنت از مدل سازی کامپیوتری سه بعدی برای بررسی شرایط استخوان فک و موقعیت قرار گیری رشته های عصبی استفاده می کند. دندانپزشک متخصص ایمپلنت با استفاده از این اطلاعات دقیق و خروجی های اسکنرهای داخل دهانی می‌تواند جراحی کاشت ایمپلنت را با کمترین برش بافت لثه در یکروز انجام دهد. راهنمای دیجیتال به دندانپزشک کمک می کند یک سوراخ کوچک با دقت بالا ایجاد کند و ایمپلنت را درون آن قرار دهد.

در این روش کاشت ایمپلنت دندانپزشک پایه ایمپلنت، اباتمنت و تاج دندان مصنوعی موقت را در همان جلسه اول بارگذاری می کند. بهبود لثه پس از کاشت ایمپلنت و نصب تاج دندان مصنوعی موقتی بدون استفاده از هیلینگ کپ انجام می گیرد. در این روش نیازی به بخیه زدن و انتظار 3 تا 6 ماهه برای نصب تاج دندان روی ایمپلنت وجود ندارد.

دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت در رشت با سالها تجربه در روش دیجیتالی جراحی ایمپلنت دندان بعد از بررسی های لازم و دقیق در صورت مساعد بودن وضعیت دهان و دندان بیمار ایمپلنت فوری را برای جایگزینی دندان های از دست رفته بیمار خود ارائه می دهد.

اگر به دنبال هزینه و قیمت جراحی ایمپلنت دندان فوری هستید می توانید به قسمت قیمت ایمپلنت دندان و هزینه ایمپلنت دندان در همین سایت مراجعه فرمایید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر