ایمپلنت دندانایمپلنت فوری بعد از کشیدن دندان

ایمپلنت فوری دندان بعد از کشیدن

یکی از روش های کاشت دندان که می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن جای خالی دندان های از دست را رفته را پر کند ایمپلنت فوری دندان بعد از کشیدن دندان یعنی بعد از خارج کردن دندان و یا ریشه دندان است.

 

مفهوم ایمپلنت فوری دندان بعد از کشیدن دندان

به طور کلی به کاشت ایمپلنت دندان در یک روز و یک جلسه  ایمپلنت فوری دندان گفته می شود. اما ایمپلنت فوری دندان بعد از کشیدن به چه معنی می تواند باشد؟

بعضی از دندان ها ممکن است بر اثر تصادف و یا ورود ضربه بشکنند و یا به طور کامل از جای خود خارج شوند. در بعضی مواقع هم دندان ها به علت پوسیدگی زیاد نیاز به کشیده شدن دارند و ترمیم و پرکردگی جواب نمی دهد. به طور کلی در شرایطی که فرد یک دندان یا چند دندان خود را به هر دلیلی از دست بدهد و جای خالی آن باقی بماند می تواند در همان روز یا چند روز بعد کاشت ایمپلنت دندان انجام دهد و این به معنی ایمپلنت فوری دندان بعد از کشیدن است.

به توصیه متخصصین ایمپلنت دندان اگر قصد انجام ایمپلنت فوری دندان را دارید بهتر است حداکثر سه ماه بعد از خارج شدن دندان به هر دلیلی که از دست داده باشید برای کاشت ایمپلنت خود اقدام کنید. ایمپلنت فوری دندان بعد از کاشت یکی از بهترین موقعیت های کاشت دندان و جایگزینی دندان می باشد. به این دلیل که هنوز استخوان فک می تواند میزان تراکم خوبی برای کاشت ایمپلنت داشته باشد و سایر دندان ها هنوز تحت تاثیر جای خالی دندان جابجا نشده اند.

 

آیا ایمپلنت فوری دندان برای همه افراد امکان پذیر است؟

انجام ایمپلنت فوری دندان بعد از کشیدن به موارد زیر معطوف می شود:

اولین موردی که برای کاشت ایمپلنت فوری دندان باید در نظر بگیرید انتخاب متخصص ایمپلنت دندان است. ایمپلنت فوری دندان همانقدر که می تواند یک روش جایگزینی راحت برای دندان ها باشد به همان اندازه نیاز به مهارت و شناخت تکنیک و ابزار پیشرفته کاشت ایمپلنت  دارد. به همین دلیل باید در انتخاب متخصص ایمپلنت دندان خود دقت کنید. با یک نگاه به تصاویر ایمپلنت دندان در صفحه اصلی سایت و بیوگرافی علمی دکتر آرش غفوری متوجه سوابق و تجربه موفقیت آمیز انواع کاشت ایمپلنت دندان به روش های مختلف از جمله ایمپلنت فوری دندان می شوید.

دکتر آرش غفوری تمام تمرکز خود را معطوف به کاشت ایمپلنت ها کرده است به همین دلیل علاوه بر آپدیت علمی و شناخت تکنیک های جدید کاشت ایمپلنت توانسته است محیطی آرام همراه با تجهیزات پیشرفته از جمله اسکنرهای داخل دهانی را جهت قالب گیری کاشت ایمپلنت ها برای راحتی بیماران خود فراهم کند. انجام ایمپلنت های فوری دندان نیازمند به استفاده از ابزار و فناوری های تکنولوژی می باشد. بنابراین دندانپزشکی های عمومی اغلب نمی توانند از پس کاشت ایمپلنت فوری دندان بعد از کشیدن بر آیند.

دومین موردی که برای انجام کاشت ایمپلنت فوری دندان بعد از کشیدن ضروری است میزان تراکم استخوان فک است. ممکن است استخوان فک به دلایل مختلف مثل وجود بیماری های لثه و عفونت دچار تحلیل و فرسایش شده باشد یا به صورت مادرزادی دارای حجم کم باشد در این شرایط امکان انجام کاشت ایمپلنت فوری دندان بعد از کشیدن وجود ندارد.

 

 

 

متخصص ایمپلنت دندان زمانی می تواند در همان جلسه یا چند روز بعد از خارج شدن دندان ایمپلنت یک روزه را انجام دهد که تراکم استخوان فک در وضعیت خوبی باشد و به دلیل حجم کم نیاز به پیوند استخوان وجود نداشته باشد. اگر بعد از کشیده شدن با کمبود تراکم استخوان فک مواجه شویم دکتر آرش غفوری ابتدا جراحی پیوند استخوان فک را انجام می دهد سپس بعد از گذشت دوره نقاهت و تکمیل پیوند استخوان که حدودا سه الی چهار ماه زمان نیاز دارد کاشت ایمپلنت فوری دندان برای بیمار در یک جلسه را انجام می دهد.

سومین مورد مربوط می شود به سن افراد. ایمپلنت دندان به طور کلی برای افراد بالغی که رشد استخوان و دندان های آنها کامل شده است قابل انجام می باشد. بنابراین اگر کودک و نوجوان قبل از سن بلوغ دندان خود را بکشید نمی تواند بلافاصله بعد از کشیده شدن دندان ایمپلنت انجام دهد به این دلیل که ممکن است به دلیل کامل نشدن رشد کودک استخوان فک از ساختار محکم و خوبی برخوردار نباشد.

استفاده از تصاویر رادیولوژی و تصاویر سه بعدی اسکنرهای داخل دهانی برای تشخیص موقعیت مناسب کاشت ایمپلنت ها و همچنین بررسی استخوان فک قبل از اقدام به کاشت ایمپلنت فوری دندان بعد از کشیدن الزامی می باشد. متخصص ایمپلنت دندان با استفاده از عکسبرداری رادیولوژی و اسکنرهای داخل دهانی بعد از خارج شدن دندان وضعیت ریشه باقی مانده دندان و موقعیت استخوان و محل مناسب کاشت ایمپلنت را بررسی می کند. اینگونه بررسی ها و تشخیص موقعیت مناسب کاشت منجربه راحت تر شدن و تسریع روند جراحی با حداقل درد و خونریزی می شود.

هرچقدر محل کاشت ایمپلنت دقیق تر باشد نیاز کمتری به شکافته شدن و برش جراحی وجود دارد. ایمپلنت های پانچی و ایمپلنت دیجیتال با استفاده از برش های لیزری که نیاز به بخیه ندارند یکی از دستاوردهای استفاده از تکنولوژی و اسکنر های داخل دهانی می باشد که در ایمپلنت فوری دندان بعد از کشیدن نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارند.

 

میزان موفقیت ایمپلنت فوری دندان چقدر است؟

ایمپلنت فوری دندان بعد از کشیدن اگر توسط یک متخصص ایمپلنت دندان مجرب و مطمئن در شرایط ایده آل با حجم استخوان مناسب انجام شود مانند ایمپلنت های معمولی دارای درصد بالای موفقیت هستند. تمامی مراحل ایمپلنت دندان از جمله کاشت فیکسچر درون استخوان و نصب اباتمنت و هیلینگ روی ایمپلنت ها و در نهایت نصب روکش های موقت آماده شده در یک جلسه در صورت ارائه صحیح و اصولی و تخصص و مهارت دندانپزشک می توانند 80 تا 90 درصد موفقیت آمیز باشند.

پس مهمترین موضوع در موفقیت آمیز بودن ایمپلنت فوری دندان بعد از کشیدن انتخاب متخصص ایمپلنت مجرب و سپس انتخاب برند خوب و دارای گارانتی ایمپلنت دندان می باشد که اگر متخصص ایمپلنت دندان شما خوب باشد قطعا از برند ایمپلنت با کیفیت و مطمئن برای کاشت فوری دندان شما استفاده می کند.

ایمپلنت های آمریکایی و آلمانی و همچنین ایمپلنت کره ای که در گروه برندهای مطرح دنیا هستند می توانند گزینه عالی برای کاشت ایمپلنت فوری دندان بعد از کشیدن باشند. دکتر آرش غفوری در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان خود از این سه نوع برند معروف برای انواع روش های کاشت ایمپلنت دندان استفاده می کند.

البته نحوه مراقبت و نگه داری از ایمپلنت های کاشته شده بعد از جراحی در نتیجه و طول عمر آنها بسیار مهم است.

 

 

قیمت ایمپلنت فوری دندان

هزینه کاشت ایمپلنت فوری دندان بعد از کشیدن خیلی مقرون به صرفه تر از روش های معمولی کاشت ایمپلنت دندان می باشد. به این دلیل که در صورت مهیا بودن شرایط در یک جلسه تمامی مراحل کاشت ایمپلنت در یک روز و طی یک جراحی انجام می شود.

در حالی که کاشت ایمپلنت دندان به روش معمولی ممکن است به دلیل جراحی های پیوند استخوان و سینوس لیفت همچنین چندین مرحله جراحی و مراجعه به مرکز هزینه بیشتری را برای بیمار در پی داشته بشد. ایمپلنت فوری دندان مانند ایمپلنت های معمولی مشمول پرداخت هزینه از طرف بیمه نمی باشند مگر بیمه های تکمیلی که باز هم بستگی به شرکت بیمه مورد نظر دارد که چه بخشی از هزینه را تقبل کند.

 

جمع بندی

انجام ایمپلنت فوری دندان بعد از کاشت مانند روش های دیگر کاشت ایمپلنت بستگی به وجود شرایطی مثل حجم مناسب تراکم استخوان فک و عدم بیماری های عفونتی دهان و دندان مثل بیماری پریودنتال و یا بیماران دیابتی کنترل شده و … دارد.

دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت دندان در رشت و سطح کشور می باشد که به دلیل شناخت تکنیک های نوین در زمینه ایمپلنت دندان می تواند یک انتخاب عالی و مطمئن برای انجام کاشت ایمپلنت فوری دندان بعد از کشیدن باشد.

مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری ارائه دهنده انواع روش های کاشت ایمپلنت دندان از جمله ایمپلنت های یک روزه و ایمپلنت فوری در رشت ایمپلنت دیجیتالی و ایمپلنت دندان all on 4 می باشد.

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر