ایمپلنت دندانمعایب ایمپلنت دندان ارزان

معایب ایمپلنت دندان ارزان

امروزه با توجه به سخت بودن امرارمعاش برای خیلی از اقشار جامعه و اهمیت هزینه ها یکی از دغدغه های افرادی که دندان خود را ازدست داده اند مخصوصا افرادی که بیشتر از یک یا دو دندان را از دست داده باشند قیمت کاشت ایمپلنت دندان است. بسیاری از افراد از عواقب و معایب ایمپلنت دندان ارزان بی خبرند. دکتر آرش غفوری در مرکز تخصصی ایمپلنت خود در رشت و تهران به تمام شرایط بیماران خود از جمله هزینه کاشت دندان اهمیت داده است و از سه گروه ایمپلنت های دندانی با قیمت های متفاوت استفاده می کند.

خیلی از افراد ممکن است به دنبال ایمپلنت های ارزان باشند و هر مرکزی که قیمت پایین تری ارائه دهد را انتخاب کنند. ما در این مطلب سعی می کنیم به بررسی ایمپلنت های ارزان بپردازیم.

 

قابل اعتماد نبودن یکی از معایب ایمپلنت دندان ارزان است

 

اولین توصیه ما در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان به شما عزیزان این است که به جای پیدا کردن ایمپلنت های ارزان به دنبال راه حلی مقرون به صرفه برای کاشت دندان های خود باشید. به این دلیل که خیلی از مراکز وجود دارند که با وعده ها و تبلیغات کاشت دندان ارزان باعث ضرر مالی و سلامتی بیماران در دراز مدت میشوند.

یکی از معایب ایمپلنت دندان ارزان این است که مرکزی که ایمپلنت دندان ارزان و خیلی پایین تر از هزینه معقول ارائه می دهد طبیعتا از تجهیزات پیشرفته و ارائه ایمپلنت های دیجیتالی و اسکنرهای داخل دهانی محروم می باشد.

تجهیزات پیشرفت و استفاده از تکنولوژی در کاشت ایمپلنت دندان هزینه بر است و مراکز ایمپلنت دندانی که مجهز به امکانات و تکنیک های روز دنیا باشد به تبع آن باعث افزایش هزینه کاشت ایمپلنت ها می شود. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که مراجعه به متخصصین ماهر ایمپلنت دندان و مراکز پیشرفته تخصصی تضمین کننده نتیجه دائمی دندان های کاشته شده و یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شوند.

 

 

تاثیر برند ها در هزینه کاشت دندان

 

شرکت های سازنده مختلفی در سراسر دنیا در حال تولید و پیشرفت ایمپلنت و قطعات آن می باشند. کشورهایی مثل سوئد و ایتالیا و فرانسه و آمریکا و…

همانطور که مشخص است هر چه از برندهای معتبر جهانی مثل ایمپلنت های آمریکایی که رتبه اول دنیا را به خود اختصاص داده اند استفاده شود قیمت کل کاشت ایمپلنت افزایش می یابد. در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری از سه برند معتبر ایمپلنت استفاده می شود. ایمپلنت های آمریکایی و آلمانی و کره ای. برای اطلاع از قیمت ها می توانید به صفحه لیست قیمت ایمپلنت دندان در همین سایت مراجعه فرمایید.

دکتر آرش غفوری با توجه به وضعیت و شرایط بیمار بعد از مشورت با خود بیمار مناسب ترین ایمپلنت دندان برای بیمار را ارائه می دهد. ایمپلنت های کره ای نسبت به دو ایمپلنت آلمانی و آمریکایی قیمت مقرون به صرفه ای دارند و در عین حال دارای کیفیت مرغوب و ضمانت پس از فروش می باشند.

یکی دیگر از معایب ایمپلنت دندان ارزان این است که دندانپزشک از برندهای بی کیفیت و نامرغوب ایمپلنت برای بیمار خود استفاده می کند که عواقب زیادی را مثل تعویض زودهنگام در پی خواهد داشت.

 

معایب استفاده از ایمپلنت های ارزان

 

یکی از مهم ترین و اصلی ترین معایب ایمپلنت دندان ارزان و استفاده از آنها برای جایگزینی دندان ها کم بودن طول عمر و ماندگاری آنها می باشد و ممکن است به دلیل فشار مکرر ناشی از جویدن غذاهای کمی سفت دچار آسیب و شکستگی شوند.

اگر ایمپلنت کاشته شده درون استخوان فک نتواند فشار طبیعی جویدن را تحمل کند، باعث شل شدن و شکستگی اباتمنت ها و پروتزهای نصب شده می شود. در نهایت بیمار مجبور می شود هر بار برای بر طرف کردن مشکل به متخصص ایمپلنت مراجعه کند و این باعث از دست دادن زمان و معمولا هزینه های اضافی مرتبط با رفع مشکل می شود.

 

 

استفاده از پروتز های دندانی بی کیفیت

 

استفاده از پروتزهای بی کیفیت یکی دیگر از عوامل موثر در ارزان تر شدن قیمت کاشت ایمپلنت است. پروتزها انواع مختلفی دارند از جمله پروتزهای تمام سرامیکی و یا فلزی و یا مختلط. هرچه از پروتزهایی با جنس مرغوب تر استفاده شود هزینه کاشت دندان بیشتر می شود. پروتزها در مراکز پیشرفته ایمپلنت دندان توسط اسکنرهای داخل دهانی قالب گیری و طراحی می شوند و به بهترین لابراتوار دندانپزشکی برای ساخت سفارش داده می شوند.

اما در ایمپلنت های ارزان ممکن است دندانپزشک برای ارزان شدن هزینه ایمپلنت  از یک لابراتوار دندانپزشکی ارزان استفاده کند. یک لابراتوار دندانپزشکی ارزان نمی تواند پروتزی با کیفیت و ظاهری زیبا برای بیمار ارائه دهد و به دلیل پایین بودن مهارت های لابراتوار دندانپزشکی هزینه کمتری دریافت میکند. بنابراین استفاده از قطعات و اجزای ایمپلنت با کیفیت نامرغوب از اصلی ترین معایب ایمپلنت دندان ارزان می باشد.

 

 

 

مقرون به صرفه بودن قیمت ایمپلنت دندان

 

توصیه دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان با توجه به معایب ایمپلنت دندان ارزان به همه افرادی که دندان های خود را ازدست داده اند این است که به جای انتخاب ایمپلنت های ارزان و دندانپزشکان غیر قابل اعتماد به دنبال روش های مقرون به صرفه در کاشت دندان های خود باشند. یکی از روش های مقرون به صرفه برای افرادی که تعداد زیادی از دندان های خود را بر اثر عوامل مختلف مثل تصادف یا بیماری لثه از دست داده اند ارائه روش ایمپلنت all on 4  می باشد.

دکتر آرش غفوری و متخصصین ماهر ایمپلنت دندان از این روش کاهش هزینه برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته تعداد زیاد استفاده می کنند و به جای قرار دادن تعداد زیادی فیکسچرهای تکی از 4 یا 6 فیکسچر برای ثبات پروتزها استفاده می کنند.

یکی دیگر از عوامل مهمی که می تواند باعث مقرون به صرفه شدن هزینه ایمپلنت دندان شود و از طرف دیگر دارای کیفیت مناسب و فاقد معایب ایمپلنت دندان ارزان باشد ، مناسب بودن طرح درمان مختص بیمار است. دکتر آرش غفوری در جلسه مشاوره بعد از معاینات لازم و بررسی عکس های ایمپلنت ، طرح درمانی مناسب و منحصر به فرد بیمار را پیشنهاد می دهد.

عوامل موثر دیگر در قیمت ایمپلنت دندان

 

علاوه بر برند و کیفیت ایمپلنت استفاده شده عوامل دیگری مثل انجام ایمپلنت فوری که در یک جلسه انجام می شود. در ایمپلنت دندان جلو ، برای بازگشت هرچه سریع تر زیبایی لبخند بهتر است از ایمپلنت های فوری استفاده شود. همچنین در انتخاب جنس روکش و نوع لابراتور دقت بیشتری لازم است ، زیرا زیبایی ایمپلنت ارتباط مستقیم با کیفیت روکش دارد.

یا ایمپلنت های دیجیتالی که با استفاده از اسنکرها و دستگاه های لیزری با حداقل برش جراحی و دوره نقاهت کوتاه انجام می شود و همچنین استفاده از مینی ایمپلنت ها در قیمت جراحی ایمپلنت دندان تاثیرگذار هستند.

بنابراین عدم امکان اجرای ایمپلنت های فوری و یا اجرای ناموفق آنها یکی دیگر از معایب ایمپلنت دندان ارزان است. ایمپلنت های فوری به دلیل استفاده از ابزار و قطعات مرغوب ایمپلنت نمی توانند جزو دسته ایمپلنت های ارزان قیمت و بی کیفیت باشند.

 

 

 

 

جمع بندی

ایمپلنت دندان یک روش جراحی است که در آن پایه ای از جنس تیتانیوم در استخوان فک قرار می گیرد تا جایگزین دندان از دست رفته شود. سپس، پروتزی دندان مصنوعی روی این پایه قرار می گیرد. ایمپلنت دندان می تواند یک راه حل دائمی برای جایگزینی دندان های از دست رفته باشد، اما ممکن است هزینه بالایی داشته باشد.

ایمپلنت دندان ارزان ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد این گزینه، معایب آن را در نظر بگیرید. برخی از معایب ایمپلنت دندان ارزان عبارتند از:
کیفیت پایین مواد:
ایمپلنت های ارزان معمولاً از مواد با کیفیت پایین ساخته می شوند که ممکن است دوام کمتری داشته باشند و بیشتر در معرض شکستگی یا شل شدن باشند.
استفاده از تکنیک های ضعیف:
دندانپزشکانی که ایمپلنت دندان ارزان ارائه می دهند ممکن است تجربه یا مهارت کمتری در این زمینه داشته باشند و ممکن است از تکنیک های ضعیفی برای کاشت ایمپلنت استفاده کنند.
خطرات بیشتر:
ایمپلنت های ارزان ممکن است خطرات بیشتری از جمله عفونت، التهاب و آسیب به بافت های اطراف داشته باشند.
اگر به دنبال ایمپلنت دندان هستید، مهم است که تحقیق کنید و با یک دندانپزشک واجد شرایط و با تجربه صحبت کنید. دندانپزشک می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا ایمپلنت دندان برای شما مناسب است یا خیر و بهترین گزینه را برای شما توصیه کند.
در اینجا چند نکته برای انتخاب ایمپلنت دندان با کیفیت بالا آورده شده است:
– از متخصص ایمپلنت خود در مورد مواد و تکنیک های مورد استفاده برای کاشت ایمپلنت سوال کنید.
– از متخصص ایمپلنت خود در مورد ضمانت ایمپلنت سوال کنید.
– از متخصص ایمپلنت خود در مورد تجربه و مهارت خود در زمینه ایمپلنت دندان سوال کنید.
با انجام این تحقیقات، می توانید مطمئن شوید که ایمپلنت دندانی را انتخاب می کنید که برای شما ماندگار و ایمن باشد.

از مهمترین عوارض و معایب ایمپلنت دندان ارزان شکست درمان ایمپلنت می باشد. ایمپلنت دندان اگر به درستی انجام شود دارای موفقیت صد در صدی می باشد. اما اگر از برندهای معتبر و قطعات با کیفیت استفاده نشود و استخوان فک استحکام کافی نداشته باشد و بررسی های لازم انجام نشود، ممکن است سبب شکست درمان ایمپلنت شود. بنابراین ایمپلنت دندان ارزان نمی تواند یک انتخاب به صرفه و اقتصادی باشد.

جراحی ایمپلنت دندان یکی از جراحی های بسیار پیچیده است که می تواند نیاز به انجام اقدامات اضافی قبل از کاشت فیکسچر درون استخوان فک داشته باشد. مثل درمان بیماری های لثه و جراحی پیوند استخوان و یا لیفت سینوس ها.

به همین دلیل به هیچ عنوان توصیه نمی شود که بیماران به دنبال ارزان ترین گزینه باشند زیرا در بیشتر مواقع ارزان بودن این عمل می‌ تواند خطرات جبران ناپذیر و هزینه های اضافی را در بلند مدت  به همراه داشته باشد.

دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان در رشت به دلیل استفاده از تکنیک های جدید ایمپلنت و ابزار دیجیتالی و پیشرفته بیماران خود را از معایب ایمپلنت دندان ارزان و بی کیفیت در امان نگه می دارد.

 

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر