ایمپلنت دندانتکنولوژی در کاشت ایمپلنت دندان

تکنولوژی کاشت ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت دندان مانند خیلی از رشته های دندانپزشکی و پزشکی دیگر دستخوش تغییرات مثبتی در جهت استفاده از ابزار و تکنیک های جدید دنیا شده است. تکنولوژی در کاشت ایمپلنت دندان یکی از اصلی ترین عوامل موثر در این تغییرات مثبت است. به این معنی که متخصصین ایمپلنت دندان همراه با پیشرفت و ابداع ابزار و تکنیک های جدید در زمینه ایمپلنت دندان به دنبال ارتقاع دانش و تخصص خود هستند.

در سالهای اخیر متخصصین توانسته اند با کاربرد تکنولوژی در جراحی های ایمپلنت دندان تاثیرات شگرفی را در روند و موفقیت آمیز بودن نتیجه ایمپلنت های دندانی ایجاد کنند. جراحی های آسان تر در مدت زمان کوتاه همراه با کاهش دوره نقاهت و مقرون به صرفه به جهت همین ارتقا تکنولوژی و دانش در جراحی کاشت ایمپلنت و استفاده از آنها توسط متخصص ایمپلنت با سواد و با دانش روز عرصه دندانپزشکی میباشد.

دکتر آرش غفوری یکی از به روز ترین متخصص ایمپلنت دندان در رشت و تهران می باشد که شناخت کافی در مورد تکنیک ها و روشهای جدید ایمپلنت دندان همراه با استفاده از تکنولوژی در جراحی کاشت ایمپلنت دندان را دارد.

 

 تکنولوژی در کاشت ایمپلنت دیجیتال دندان

 

دستگاهی به نام surgical guide (راهنمای جراحی) در جراحی ایمپلنت دیجیتالی مورد استفاده قرار میگیرد که با استفاده از آن مکان دقیق کاشت ایمپلنت مشخص شده و می‌تواند باعث پایداری و ماندگاری بالا و منظم بودن ظاهر دندان شود. با کمک راهنمای جراحی که یک نوع تکنولوژی در کاشت ایمپلنت دندان است، تشخیص و طرح درمان، همچنین عمل جراحی ایمپلنت در زمان بسیار کوتاه و به طور دقیق انجام خواهد شد.

این روشی مطمئن و ایمن برای بیمار است و موجب می شود بیمار در جلسات کوتاه و در زمان اندکی صاحب ایمپلنت و پروتز ثابت گردد. با کمک راهنمای جراحی به طرز بسیار دقیقی از همان ابتدای جراحی می توان، اباتمنت بیمار را تحویل داد و جایگذاری نمود.

 

 

 

 

 در جراحی کاشت ایمپلنت به صورت دیجیتال متخصص از یک شبیه سازی رایانه ای سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان و کانال های عصبی فک استفاده می کند. استفاده از شبیه سازی رایانه سه بعدی که یک تکنولوژی در ایمپلنت دندان محسوب می شود به این معنی است که متخصص برای تشخیص مکان مورد نظر کاشت فیکسچر نیاز به برش جراحی عمیق و گسترده ندارد. این تصاویر جای دقیق و محل مورد نظر را به خوبی نشان می دهند و با ایجاد یک برش کوچک فیکسچر ایمپلنت در جای مناسب خود قرار می گیرد.

هر چقدر برش ایجاد شده برای کاشت ایمپلنت کوچکتر باشد احتمال درد و خونریزی کمتر می شود و محل مورد نظر در مدت زمان کوتاهی ترمیم می شود.

در روش های دیجیتالی متخصص به جای استفاده از تیغ جراحی از لیزر برای برش و شکاف بافت لثه و استخوان فک استفاده می کند که برای ترمیم و بسته شدن نیاز به بخیه ندارند. هرچه قدر خونریزی و درد کمتر باشد دندانپزشک با تمرکز بیشتری که منجربه موفقیت بیشتر در نتیجه نهایی می شود جراحی را انجام می دهد.

یک بیمار زمانی که برای کاشت ایمپلنت دیجیتالی به مرکز مراجعه می‌کند، متخصص ایمپلنت در جلسه اول از کل دهان و بافت نرم و سخت داخل دهان و دندان‌ها با استفاده از اسکنر های سه بعدی اسکن تهیه می کند و یا بیمار به رادیولوژی و تهیه cbct از بافت سخت دهان ارجاع داده می شود.

 

تکنولوژی در کاشت فوری ایمپلنت دندان

 

استفاده از تکنولوژی در کاشت ایمپلنت دندان باعث شده است که افراد بتوانند برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته خود از روش کاشت ایمپلنت دندان فوری و یا یک روزه ااستفاده کنند. متخصص ایمپلنت دندان برای کاشت ایمپلنت دندان در یک روز که یک تکنیک جدید در کاشت دائمی دندان می باشد نیاز به استفاده از تجهیزات پیشرفته و دیجیتالی دارد. ایمپلنت دندان در یک روز یعنی هر دو مرحله کاشت ایمپلنت در یک جلسه انجام می شود. فیکسچر تیتانیومی یا زیرکونیومی ایمپلنت بعد از مشخص شدن مکان مورد نظر با استفاده از اشعه ایکس و تصاویر سه بعدی  در عمق مناسب استخوان کاشته می شوند. و بعد از آن نوبت به نصب اباتمنت (اتصال دهنده بین پایه و پروتز) می رسد. برای اینکه قطعات اباتمنت بتوانند همان روز روی پایه نصب شوند جراحی باید با حداقل برش و به صورت لیزری انجام شود و یا از فیکسچرهای مناسب جراحی در یک روز استفاده می شود. بسیاری از برندهای معتبر ایمپلنت در سراسر دنیا فیکسچرهای مناسب ایمپلنت فوری را تولید می کنند. در ایمپلنت یک روزه در همان روز هیلینگ و تاج موقتی دندان روی پایه نصب می شوند. و بیمار در یک جلسه جای خالی دندان خود را از طریق کاشت ایمپلنت پر می کند. بنابراین ایمپلنت های فوری یکی از دستاوردهای پیشرفت تکنولوژی می باشد.

 

ایمپلنت دندان و ارائه روش All On 4

 

متخصص ایمپلنت دندان برای اینکه بتواند به درستی تشخیص دهد که آیا بیمار دارای تراکم کافی استخوان برای انجام این روش می باشد یا خیر نیاز به استفاده از اسکنرهای سه بعدی دارد. همچنین برای مشخص شدن مکان مناسب کاشت 4 یا 6 پایه ایمپلنت به جای همه دندان ها باید از ابزار و نرم افزارهای دیجیتالی استفاده شود. بنابراین روش پیشرفته ایمپلنت دندان ALL ON 4 یکی از تکنیک های جدید کاشت ایمپلنت برای تعداد زیادی از دندان های از دست رفته با استفاده از ابزار دیجیتالی و دخالت تکنولوژی می باشد.

 

قالب گیری دیجیتالی پروتز ایمپلنت

 

یکی دیگر از موارد موثر تکنولوژی در ایمپلنت دندان اسکنرهای داخلی دهانی است که یک دستگاه شبیه قلم با اندازه بزرگتر و سبک هستند که متخصص با چرخش درون دهان تصاویر سه بعدی و دقیق از تمام ابعاد و جزئیات داخل دهان و دندان را روی نرم افزار نمایشگر مشاهده می کند. اسکنر های داخل دهان می توانند به صورت مستقیم قالب دیجیتالی گرفته شده را جهت ساخت پروتزهای ایمپلنت برای اپراتور لابراتوار سازنده پروتزهای ایمپلنت بفرستد. قالب گیری دیجیتالی توانسته باعث تسریع روند ساخت و طراحی دقیق و بدون خطا پروتزهای ایمپلنت دندان شود. روکش های طراحی شده توسط اسکنرهای داخل دهانی بسیار با کیفیت تر و زیباتر از روکش های معمولی هستند و به دلیل شباهت زیاد از نظر ظاهر و کارایی با دندان های طبیعی قابل تشخیص از دندان واقعی نیستند. با استفاده از این روش ارتفاع روکش ها یا پروتز های ثابت در هنگام خندیدن ، هنگام صحبت کردن، هنگام جویدن و… ارزیابی می شوند و متخصص ایمپلنت می تواند  یک پروتز موقت به بیمار تحویل بدهد تا زمانی که پروتز نهایی را تحویل بگیرد.

 

 

 

تاثیر تکنولوژی در قیمت ایمپلنت دندان

 

هر چقدر بیمار از امکانات و تجهیزات پیشرفته تری که باعث آسان تر شدن روند جراحی و کاهش دوره نقاهت می شود استفاده کند ممکن است ملزم به پرداخت هزینه بیشتر باشد. تکنولوژی ایمپلنت دندان ممکن است در لحظه پرداخت کمی باعث افزایش هزینه شود اما در بلند مدت صرفه اقتصادی دارد.معمولا کاشت دندان توسط متخصصین ایمپلنت دندان و مراکز تخصصی پیشرفته ایمن تر و با کیفیت تر و احتمالا با موفقیت بیشتر انجام می شود بنابراین طبیعی است که استفاده از ابزار دیجیتالی و مواد مرغوب و با کیفیت افزایش هزینه را به دنبال داشته باشد.

شاید تنها عیب استفاده از تکنولوژی در کاشت ایمپلنت دندان قیمت بالاتر آن نسبت به روش های قدیمی و معمولی باشد. البته برای افرادی که به کیفیت بیشتر از هزینه اهمیت می دهند عیب محسوب نخواهد شد.

 

جمع بندی

 

در جراحی ایمپلنت به روش سنتی، باید برای انجام هر مرحله ایمپلنت دندان، به دندانپزشک مراجعه شود، یعنی تعداد دفعات مراجعه به مرکز می تواند زیاد و زمان بر باشد این در حالیست که با روش دیجیتال کاشت دندان، فقط چند بار نیاز به مراجعه و ویزیت دندانپزشک وجود دارد.

در واقع مزیت استفاده از تکنولوژی در کاشت ایمپلنت علاوه بر دقت و سرعت عمل بالا تحویل روکش و پروتز دندان در همان روز جراحی می باشد، به طوریکه بیمار حتی یک روز هم بدون دندان نمی ماند.

هدف استفاده از تکنولوژی در جراحی کاشت ایمپلنت دندان حداقل برش می باشد و با استفاده از تکنولوژی های نوین ، ایمپلنت در جای دقیق خود قرار می گیرد و منجربه ماندگاری بیشتر و عملکرد بهتر ایمپلنت ها می شود. برای کاشت ایمپلنت دیجیتالی باید به یک مرکز دندانپزشکی مدرن با داشتن دستگاه های مورد نیاز و متخصص مجرب مراجعه کنید. مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری در رشت مجهز به ابزار پیشرفته جهت انجام جراحی دیجیتالی ایمپلنت دندان می باشد.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری تماس و یا از طریق بخش مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر