ایمپلنت دندانهزینه دندان مصنوعی

افرادی که دندان خود را از دست می دهند می توانند برای جایگزینی هم ایمپلنت دندان انجام دهند هم از پروتزها (دندان مصنوعی) استفاده کنند. دندانپزشک با توجه به شرایط و نیاز فرد گزینه ی مناسب را انجام می دهد. در این بین خیلی از افراد نگران هزینه های جایگزینی دندان خود هستند. در ادامه ی این مقاله هزینه ی دندان مصنوعی و ایمپلنت دندان را بررسی می کنیم.

هزینه ایمپلنت در رشت |‌ هزینه جراحی لثه در رشت

آیا درمان های ترمیمی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند؟

اگر تحت پوشش بیمه هستید اکثر درمان های ترمیمی مانند پروتز یا ایمپلنت دندان تا حدی تحت پوشش بیمه ی شما قرار می گیرند چون جایگزینی دندان از بین رفته در رده ی درمان سلامتی قرار می گیرد و بیمه آن را حمایت می کند. از بیمه ی خود مطمئن شوید که آیا این نوع از درمان را تحت پوشش قرار می دهد یا خیر؟

هزینه ی دندان مصنوعی چقدر است؟

دندانهای مصنوعی سنتی که جایگزین دندان های از دست رفته پی در پی می شوند متحرک هستند. ایمپلنت های دندانی به صورت دایمی در استخوان فک قرار می گیرند، اما دندان های مصنوعی در قسمت بالای لثه ها قرار می گیرند که می توان برای راحت تر تمیز کردن بعد از غذا یا در شب قبل از خواب شستشو شوند. ماندگاری دندان های مصنوعی بین 5 تا 10 سال است.

انجام کدام روش در جایگزینی دندان بهتر است: ایمپلنت دندان یا بریج دندان

دندانهای مصنوعی خیلی بیشتر از ایمپلنت ها مقرون به صرفه تر هستند، هزینه ی هر دو با توجه به وضعیت فردی، موقعیت جغرافیایی و وسعت درمان مورد نیاز (مانند نیاز  به پروتز جزئی یا کامل) متفاوت است.

قیمت دندان های مصنوعی یا اوردنچر در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت برای هر فک 25 میلیون تومان است. در قیمت های پایین دندان مصنوعی، ممکن است از مواد پلاستیکی باشد، و زیبایی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. در قیمت بالا، دندان مصنوعی از مواد بسیار طبیعی و قوی مثل سرامیک یا پرسلن ساخته می شوند

هزینه ی ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایمپلنت های دندانی قطعه های تیتانیومی هستند که با جراحی در فک قرار می گیرند تا از ترمیم هایی مثل روکش دندان، بریج یا پروتزهای ایمپلنت پشتیبانی کنند.

هزینه ی ایمپلنت دندان خیلی متفاوت تر از دندان مصنوعی است. دلیلش این است که انجام ایمپلنت های دندانی معمولا نیاز به آماده سازی فک و دهان برای قرار دادن ایمپلنت مثل پیوند استخوان یا لیفت سینوس و نیاز به روش های اضافی دارند. هزینه ی متوسط ​​قرار دادن یک ایمپلنت دندانی می تواند بین 5 تا 12 میلیون تومان باشد، بدون احتساب هزینه ی تاج، بریج یا پروتزهایی که روی ایمپلنت قرار داده می شوند. در ایمپلنت ها دقیقا مثل پروتزهای دندانی، انتخاب دندانپزشک، تعداد ایمپلنت های مورد نیاز و نوع ترمیم روی ایمپلنت همگی می توانند بر هزینه های نهایی درمان تأثیر بگذارند.

مراحل کاشت ایمپلنت دندان / سوالات متداول ایمپلنت

کدام نوع از درمان جایگزینی دندان بهتر است؟

هزینه ی درمان عامل مهمی در تصمیم گیری انتخاب نوع درمان است. اما باید مزایای هر درمان و همچنین معایب آن را در نظر گرفت. ایمپلنت های دندانی خیلی بیشتر از پروتزهای مصنوعی گزینه ی مناسب جایگزینی دندان هستند، اما بعضی از بیماران به دلیل فقدان استخوان یا سایر شرایط آماده سازی انجام ایمپلنت دندان برایشان مناسب نیست و باید روش های دیگر درمان جایگزینی دندان ارائه شود.

اگر نیاز به درمان جایگزینی دندان دارید می توانید برای مشاوره و درمان با کیفیت به مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری مراجعه فرمایید. در مرکز ما برای بر طرف کردن نیازهای دندانپزشکی شما برنامه های درمانی مناسبی در نظر گرفته میشود.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر