ایمپلنت دندانمحاسبه هزینه ایمپلنت دندان

محاسبه هزینه ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی در هر برند و شرکت سازنده ای که باشند دارای قیمت منحصر به فرد خود هستند که برند ایمپلنت ارتباط مستقیم در محاسبه هزینه ایمپلنت دندان دارد. مثلا ایمپلنت های کره ای دارای قیمت مشخص شده در صفحه لیست قیمت های ایمپلنت دندان در همین سایت می باشند. همچنین قیمت ایمپلنت های آمریکایی و آلمانی که دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان خود در رشت برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته بیماران استفاده می کند به طور مشخص قابل مشاهده است.

اما نکته ای که در این مطلب سعی کردیم به طور کامل به بررسی آن بپردازیم مراحل انجام کاشت ایمپلنت دندان و هزینه های مرتبط به هر مرحله از کاشت دندان که در محاسبه هزینه ایمپلنت دندان موثر می باشند.

کاشت دندان طبیعی از طریق جراحی ایمپلنت دندان در دو مرحله اصلی انجام می شود که در بعضی موارد ممکن است به دلیل شرایط خاص بیمار دارای مراحل و جراحی های اضافه باشد که هر کدام از آنها عاملی موثر در محاسبه هزینه ایمپلنت دندان هستند.

 

مراحل اصلی و ثابت جراحی ایمپلنت دندان و نقش آن در محاسبه هزینه ایمپلنت دندان

 

متخصص ایمپلنت دندان در جلسه اول برای تشخیص مناسب بودن ایمپلنت دندان و ارائه طرح و برنامه ریزی منحصر به فرد بیمار نیاز به انجام یکسری عکس برداری و معاینات دارد. عکس برداری و رادیوگرافی به تنهایی قسمتی از هزینه های کل جراحی را تشکیل می دهد.

جراحی ایمپلنت دندان به طور کلی در دو مرحله انجام می شود. مرحله اول که بعد از جلسه مشاوره و معاینه و انتخاب ایمپلنت مناسب شروع می شود کاشت و قرار دادن فیکسچر تیتانیومی ایمپلنت دندان درون استخوان فک می باشد.

متخصص ایمپلنت دندان می تواند از روش های مختلفی برای این مرحله از کاشت استفاده کند. مثلا می تواند از روش های دیجیتالی و برش لیزری (حداقل برش) و ایمپلنت پانچی استفاده کند و یا از روش های معمول و شکاف بافت لثه و استخوان توسط تیغ جراحی و سپس انجام بخیه استفاده کند. ارائه هر کدام از این روش های جراحی کاشت ایمپلنت چه به صورت دیجیتالی و یا به صورت معمولی دارای هزینه منحصر به فرد خود هستند که موجب تغییر در محاسبه هزینه ایمپلنت دندان می شوند.

هر چقدر ابزار استفاده شده در جراحی پیشرفته تر ( استفاده از اسکنرهای سه بعدی و …) روند جراحی راحت تر و سریعتر و با دقت بیشتری انجام می دهد. طبیعی است که در این شرایط هزینه جراحی بیشتر شود.

در مرحله دوم نوبت به نصب اباتمنت و قالب گیری برای ساخت پروتز دندان ها می رسد.

در این بخش متخصص ایمپلنت دندان بعد از ترمیم و بهبودی کامل پایه و استخوان ها اباتمنت های مخصوص ایمپلنت انتخاب شده را روی ایمپلنت ها نصب می کند. سپس برای تهیه تاج دندان قالب گرفته شده را به لابراتوار دندانپزشکی می فرستد.

چگونگی نصب و جنس اباتمنت ها و نحوه قالب گیری پروتز دندان (دیجیتالی یا معمولی) و نصب و جنس پروتز آماده شده (پروتز سرامیکی یا pfm یا فلز خالص ) همگی از موارد موثر در محاسبه هزینه ایمپلنت دندان هستند.

 

 

 

 

مواردی که ممکن است باعث افزایش و کاهش هزینه کاشت ایمپلنت دندان شوند

 

تعداد دندان های از دست رفته

 

این یک امر مسلم است که هر چقدر تعداد دندان های از دست رفته بیشتر باشد در محاسبه  هزینه ایمپلنت دندان تغییر بیشتری ایجاد می شود. ممکن است در بعضی موارد چند دندان کنارهم  افتاده باشند یا کشیده شده باشند در این حالت متناسب با حجم و تراکم استخوان در جای خالی دندان ها تعداد کاشت ایمپلنت تعیین  میشود.

معمولا جایگزینی دندان ها در فک بالا به دلیل ضعیف بودن استخوان فک و وجود سینوس ها به تعداد بیشتری پایه ایمپلنت برای کاشت نیاز است.

 اما یک روش مقرون به صرفه برای افرادی که همه یا تعداد زیادی از دندان های خود را ازدست داده اند وجود دارد به نام ایمپلنت all on 4  که در این روش به جای کاشت تعداد زیادی پایه از  4 یا 6 پایه ایمپلنت دندان برای نصب پروتزهای دندان استفاده می شود. بنابراین یک روش بسیار موثر در کاهش قیمت ایمپلنت دندان محسوب می شود.

 

نوع ایمپلنت دندان انتخاب شده

 

 ایمپلنت های دندانی آمریکایی و اروپایی از گرانترین و بهترین نوع ایمپلنت های تولید شده در سراسر دنیا می باشند. ایمپلنت های کشور آمریکا سیستمی متفاوت با بقیه دنیا دارند. این ایمپلنت ها دارای مقاومت در سطح بالا و درجه اتصال بسیار خوبی با استخوان دارند. به دلیل کیفیت و مقاومت بالا گزینه عالی برای کاشت ایمپلنت دندان all on 4  هستند.

ایمپلنت های کره ای در رده پایین تری نسبت به ایمپلنت های آمریکایی و آلمانی قرار دهند اما این به معنی بی کیفیت بودن آنها نیست. ایمپلنت های کره ای یک انتخاب مناسب برای افرادی است که به دنبال کاشت ایمپلنت دندان با قیمت مقرون به صرفه هستند.

کشورهای آمریکا و سوییس و آلمان و فرانسه و کره و در چند سال اخیر ایران و بسیاری از کشورهای دیگر تولید کننده ایمپلنت های دندانی هستند. دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان بعد از بررسی تمام شرایط بیمار به صورت همه جانبه هم سلامتی دهان و دندان و هم میزان بودجه مالی بیمار و بعد از محاسبه هزینه ایمپلنت دندان او مناسب ترین ایمپلنت را برای بیمار خود پیشنهاد می دهد.

پس نگران بالا بودن قیمت ایمپلنت دندان خود نباشید. در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری ایمپلنت دندان متناسب با بودجه بیمار انتخاب می شود.

 

کشیده شدن دندان و ریشه دندان

 

در بیشتر موارد مکن است دندان ها به دلیل پوسیده شدن و تخریب راهی برای درمان نداشته باشند و باید کشیده شوند و یا اگر ریشه دندان باقی مانده باشد برای کاشت ایمپلنت دندان باید خارج شود و پایه ایمپلنت به عنوان یک ریشه مصنوعی درون استخوان کاشته می شود. کشیدن دندان و ریشه می تواند یک هزینه اضافه در محاسبه هزینه ایمپلنت دندان محسوب شود.

 

جراحی لیفت سینوس و پیوند استخوان

 

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده در هزینه ایمپلنت دندان اگر در جلسه معاینه متخصص تشخیص دهد که بیمار دارای تراکم کافی استخوان نمی باشد نیاز به جراحی لیفت سینوس در قسمت فک بالا و جراحی پیوند استخوان در فک پایین می باشد. انجام این نوع از جراحی ها با توجه به استفاده از روش های دیجیتالی یا معمولی می تواند متفاوت باشد. دکتر آرش غفوری علاوه بر اینکه دارای بورد تخصصی در زمینه ایمپلنت دندان می باشد دارای تخصص و تجربه کافی در جراحی لثه و لیفت سینوس و جراحی پیوند استخوان می باشد.

به همین دلیل در صورت نیاز و تشخیص ابتدا جراحی های لازم قبل از کاشت ایمپلنت را برای بیمار خود در همان مرکز با استفاده از روش ها و تکنینک های جدید ارائه می دهد. انجام جراحی های اضافه برای آماده سازی کاشت ایمپلنت از عوامل مستقیم و موثر در محاسبه هزینه ایمپلنت دندان هستند.

 

روکش ایمپلنت و لابراتوار دندانپزشکی در هزینه کاشت ایمپلنت دندان

 

به دلیل پیچیده بودن و سخت تر بودن ساخت پروتز ایمپلنت دستمزد تکنسین پروتز در لابراتوار دندانپزشکی گران تر از ساخت روکش های دیگر است.

هر چه لابراتوار دندانسازی دارای تخصص و تجربه بیشتری در ساخت روکش های ایمپلنت دندان داشته باشد به تبع آن با افزایش قیمت روبرو هستیم. همچنین کیفیت مواد تشکیل دهنده و ابزار مورد استفاده در ساخت روکش ها روی دوام و قیمت آنها تاثیر گذار است. ساخت روکش ایمپلنت دیجیتالی با استفاده از اسکنر 3Shape (اسکنرهای داخل دهانی که ارائه دهنده تصاویر سه بعدی می باشند) باعث افزایش کیفیت و ماندگاری و نتیجه درمان می شود.

 

 

متخصص ایمپلنت دندان

 

بهتر است برای ارزان تر بودن کاشت دندان های خود به دنبال دندانپزشکان بی تجربه که برای تبلیغ کار خود وعده ارزان بودن کاشت ایمپلنت را می دهند نباشید. ایمپلنت دندان یک جراحی بسیار مهم و پیچیده است که نیاز به تخصص و تجربه دندانپزشک دارد.قطعا متخصصین ایمپلنت دندان که دارای سابقه کار و تجربه زیاد هستند به دلیل تخصصی بودن انتخاب مطمئن تری برای انجام جراحی ایمپلنت دندان هستند.

متخصصین ایمپلنت دندان به دلیل گذراندن دوره های تخصصی و شناخت همه جانبه ایمپلنت های دندانی و تجربه فراوان دستمزد بیشتری نسبت به دندانپزشکان نامعتبر دارند. اما بهتر است بدانید انجام کاشت دندان توسط یک متخصص ایمپلنت دندان صدها برابر مقرون به صرفه تر از انجام کاشت دندان توسط یک دندانپزشک معمولی است. اگر جراحی ایمپلنت دندان به درستی انجام نشود می تواند در دراز مدت باعث هزینه های اضافه برای درمان مجدد باشد. بنابراین یکی از مواردی که تاثیر بسیار زیادی بر محاسبه هزینه ایمپلنت دندان دارد انتخاب متخصص ایمپلنت دندان است.

دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت در رشت و تهران افراد بسیاری را که از مشکل بی دندانی رنج میبردند درمان نموده اند. شما میتوانید نظرات مردم و مراجعین در مورد کاشت ایمپلنت در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری را از طریق همین لینک مشاهده نمایید.

 

 جمع بندی

 

بنابراین نمی توانیم به طور مشخص یک قیمت واحد برای جراحی ایمپلنت دندان در نظربگیریم. ایمپلنت های دندانی به روش های مختلفی انجام می شوند. مثل ایمپلنت های فوری یا یک روزه و یا مینی ایمپلنت ها و یا انجام ایمپلنت دندان به صورت دیجیتالی. که هرکدام از این روش ها دارای قیمت خاص خودشان هستند. کیفیت قطعات ایمپلنت دندان و ابزار به کار گرفته شده در جراحی و همچنین میزان دانش و تخصص دندانپزشک از عوامل بسیار مهمی هستند که در افزایش و کاهش قیمت کاشت ایمپلنت دندان و محاسبه هزینه ایمپلنت دندان ارتباط مستقیم دارند.

 برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه کاشت ایمپلنت دندان وارد بخش قیمت ایمپلنت دندان و هزینه کاشت دندان شوید و یا با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت تماس و وقت ملاقات با دکتر آرش غفوری دریافت و طرح درمان دقیقی از ایشان دریافت نمایید.

 

 

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر