جراحی لثهدرمان لثه با لیزر

درمان لثه با لیزر (که به آن LPT نیز گفته می شود) یا درمان پریودنتال لثه یک روش درمانی بدون نیاز به جراحی و تأیید شده توسط FDA برای درمان بیماری های لثه است. درمان لثه با لیزر یک گزینه موثر و کم تهاجمی برای جراحی لثه است. ازاین روش در درمان  بازسازی استخوان نیز استفاده می شود.

جراحی لثه رشت | دکتر آرش غفوری | متخصص ایمپلنت و جراح لثه در رشت

درمان لثه از طریق لیزر به چه صورت است

انرژی متمرکز با قدرت بالا توسط لیزر قوی به شکل یک پرتوی نور ساطع می شود، که دندانپزشک از آن برای اصلاح بافت لثه بیمار، از بین بردن تجمع پلاک سخت شده و اصلاح استخوان آسیب دیده استفاده می کند. LPT همچنین می تواند به از بین بردن عفونت و بهبود بافت لثه بیمار کمک کند. لیزر اشعه باریکی را که فقط روی تعداد مشخصی از لایه های سلولی لثه متمرکز است ارائه می دهد و در نتیجه کنترل دقیقی روی قسمت درمان فراهم می کند.

کانتورینگ لثه چیست؟

قدرت لیزر از طریق یک پدال پا توسط دندانپزشک کنترل می شود. دندانپزشک میتواند با استفاده از حرکت آهسته لیزر، ناحیه آسیب دیده را درمان می کند، باکتری ها را از بین ببرد و بافت آسیب دیده را به طور انتخابی خارج کند. برای اصلاح بافت نرم لثه، دندانپزشک فیبر نوری لیزر را که ساطع کننده پرتو است را مستقیماً بر روی بافت لثه قرار می دهد و آن را در امتداد خط برش مورد نظر حرکت می دهد تا برش ایجاد کند. برای از بین بردن عفونت، فیبر نوری لیزر بین دندان و لثه قرار داده می شود تا عفونت از بین برود. سپس از یک دستگاه تمیز کننده اولتراسونیک استفاده می شود تا جرم را از سطح ریشه و دندان پاک کند.

جراحی لثه: معرفی انواع جراحی لثه

در نهایت لیزر مجدداً از اطراف بافت لثه عبور داده می شود تا یک پانسمان طبیعی در اطراف گردنه ی دندان ها ایجاد کند و لثه و دندانها را در برابر عفونت مجدد مهر و موم نماید. لیزر پریودنتال تراپی در به حداکثر رساندن حفظ هرچه بیشتر سلامت بافت لثه، حفظ ارتفاع لثه اطراف دندان و به حداقل رساندن خونریزی و اذیت شدن در حین و بعد از عمل جراحی لثه موثر است.

پیوند لثه چیست؟ راهنمای جامع پیوند لثه

مزایای درمان لثه با لیزر  نسبت به جراحی لثه چیست؟

• جراحی لثه با لیزر به زمان و تعداد ویزیت چکاپ کمتری از جراحی سنتی نیاز دارد زیرا هیچ بخیه ای برای برداشتن وجود ندارد.
  • باعث بهبود سریعتر می شود.
  • به علت دقیق تر بودن باعث سلامت بیشتر بافت لثه و استخوان میشود.
  • این درمان حالت تهاجمی کمتری دارد و در نتیجه خونریزی در این روش کمتر می شود.
  • ناراحتی و درد در این روش پس از درمان کمتر است و معمولاً با داروهای مسکن بدون نسخه قابل کنترل است.
  • این روش درمانی استریل تر است و خطر عفونت را کاهش می دهد.
  • درمان لثه با لیزر نتایج بهتر و ماندگارتری را ارائه می دهد. مطالعات نشان داده است که 98%بیماران تحت لیزر بعد از پنج سال پیشرفت بیماری ندارند، در حالی که این درصد در بیماران جراحی لثه 5% میباشد.
  • احتمال حساسیت لثه و دندان در این درمان کمتر است

جراحی پریودنتال لثه چیست؟

شما می توانید برای جراحی لثه به مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری مراجعه نمایید. ما در مرکز تخصصی ایمپلنت در رشت به صورت تخصصی بر روی ایمپلنت دندان و جراحی لثه تمرکز کرده ایم و تضمین می دهیم که بهترین نتیجه را در زمینه ایمپلنت دندانی و جراحی لثه برای شما به ارمغان بیاوریم.

مشاوره آنلاین دندانپزشکی

5/5 - (1 امتیاز)