جراحی لثهجراحی پریودنتال لثه

اگر شما عفونت لثه جدی داشته باشید، که به عنوان بیماری پریودنتال شناخته میشود، دندانپزشک ممکن است به شما جراحی پریودنتال لثه را توصیه کند. این روش میتواند:

  1. باکتری ها را از زیر لثه شما از بین ببرد
  2. تمیز کردن دندان ها را آسان تر سازد
  3. جلوگیری از آسیب لثه در آینده

جراحی لثه در مرکز تخصصی ایمپلنت در رشت ، توسط متخصص ایمپلنت و جراح لثه، دکتر آرش غفوری

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر درمورد آنچه که در طی جراحی پریودنتال ( جراحی لثه ) وبهبودی آن اتفاق می افتد  این مقاله را بخوانید.

 

چه کسی کاندیدای مناسبی برای این عمل است؟

افراد مبتلا به بیماری شدید یا پیشرفته در اطراف لثه  و بافت هایی که از دندان هایشان محافظت میکنند، معمولا کاندیدای جراحی پریودنتال  لثه هستند. اگر بیماری لثه دارید علائم شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. لثه هایی که ملتهب ، قرمز یا خونی هستند
  2. فرورفتگی های عمیقی که بین دندان و لثه شکل میگیرد
  3. از دست دادن دندان ها
  4. درد هنگام جویدن
  5. بد نفس کشیدن
  6. لثه هایی که از دندان شما عقب میروند یا دور میشوند

جراحی لثه: معرفی انواع جراحی لثه

اگر شما بتوانید از جراحی پریودنتال بهره مند شوید دندانپزشک شما به عنوان طرح درمان آن را به شما توصیه میکند، اما اگر بیماری لثه شما پیشرفته نباشد ممکن است دندانپزشک شما شیوه درمانی محافظه کارانه تری را توصیه کند.

 

آماده سازی برای عمل

ممکن است نیاز باشد که شما، دو هفته قبل از جراحی پریودنتال  لثه (جراحی لثه )، مصرف داروهایی معینی را مانند آسپیرین( بایر، بوفرین)، مسکن ها و رقیق کنند های خون را متوقف سازید. بیشتر دندانپزشکان توصیه میکنند حداقل ۲۴ ساعت قبل از عمل از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل خودداری کنید.دندانپزشک شما ممکن است قبل از عمل به شما یک آنتی بیوتیک تجویز کند تا احتمال بروز عفونت را کاهش دهد.

عمل ایمپلنت دندان | ۶ نکته مهم قبل از جراحی ایمپلنت دندان

توصیه میشود که در روز جراحی فردی همراه شما باشد که بعد از اتمام عمل شما را به منزل برساند، چون ممکن است داروی بیهوشی،مسکن ها یا داروهایی دیگری که طی عمل استفاده میکنید به زمان عکس العمل شما تاثیر بگذارند. این بدان معناست که بعد از آن رانندگی برای شما ایمن نیست و بهتر است فرد دیگری شما را به منزل برساند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد روش های جراحی پریودنتال لثه مطلب زیر را مشاهده نمایید:

معرفی روش های جراحی پریودنتال لثه


معرفی مرکز تخصصی ایمپلنت رشت :

مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری، متخصص جراحی لثه و ایمپلنت در رشت افتخار دارد از سال 1394 تا کنون به افراد زیادی در زمینه جایگزینی دندان های خارج شده با استفاده از ایمپلنت دندانی کمک کند.

مهارت و احساس مسئولیت تیم مرکز تخصصی ایمپلنت رشت در کنار استفاده از محصولات و برند های شناخته شده معتبر دنیا، این مرکز را به یکی از مراکز مورد اعتماد در بین بیماران تبدیل کرده است و تمام تلاش تیم درمانی ما فراهم آوردن محیطی آرام و با نشاط است تا تجربه تازه از درمان های دندانپزشکی و ایمپلنت را برای شما خلق کنند.

امتیاز این مطلب

2 دیدگاه

    • برای افرادی که بیماری لثه دارند و جراحی لثه انجام دادند هر ماه توصیه میشود برای چکاپ لثه اقدام کنند و بعد از بهبودی هر ۳ ماه چکاپ داشته باشند. ولی برای افراد عادی بهتر است هر ۶ ماه نزد متخصص مربوطه برای اطمینان از سلامتی لثه تشریف ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر