جراحی لثهکانتورینگ لثه

ممکن است لثه ها مقدار کم یا زیادی تا روی دندان ها قرار گرفته باشند و این باعث شود شما از لبخندتان احساس خوبی نداشته باشید. دراینصورت می توانید یکی از افرادی باشید که میخواهد کانتورینگ لثه انجام دهد.کانتورینگ لثه یکی از روش های زیبایی لثه و دندان است که لثه را تراش می دهد و باعث تغییر شکل لثه میشود و ناهمواری خط لثه را از بین میبرد و لبخند رضایت بخشی به شما میدهد.

 جراحی لثه | جراحی لثه در رشت | دکتر آرش غفوری

چه عواملی باعث ایجاد ناهمواری لثه می شود؟

لثه هایی که قسمت زیادی از دندان های شما را پوشانده اند، باعث میشوند دندان ها کوچکتر دیده شوند. این مساله ممکن است به دلیل ژنتیک، یا یک مشکل خاص، یا عوارض مصرف بعضی از داروها باشد.

لثه هایی که خیلی بالا هستند و باعث می شوند دندان ها خیلی بلند به نظر برسند، غالباً به دلیل فرسودگی لثه ایجاد می شوند، بافت لثه از دندان عقب می رود و ریشه دندان را نشان می دهد. فرسودگی لثه نه تنها باعث بلند دیده شدن دندان میشود، بلکه می تواند منجربه مشکلات جدی دندان مانند پوسیدگی و از دست دادن دندان شود. تحلیل و فرسودگی لثه همچنین ممکن است نشانه ای از بیماری لثه باشد و باعث از بین رفتن قسمت هایی که از دندان پشتیبانی میکنند مثل لثه و استخوان باشد.

جراحی لثه: معرفی انواع جراحی لثه

 

آیا جراحی کانتورینگ لثه یک جراحی ضروری است؟

کانتورینگ لثه یک عمل زیبایی محسوب می شود و اکثرا از نظر پزشکی ضروری نیست و بیشتر افراد برای اصلاح لبخند کانتورینگ لثه انجام میدهند. ولی بعضی از افراد برای اقدامات ضروری روی قسمت هایی از لثه، مثل بلند شدن تاج یا کم شدن فضا یا ترمیم باید عمل کانتورینگ انجام دهند.

روش هایی از این عمل که به عنوان زیبایی محسوب نمی شوند شامل اضافه کردن لثه در هنگام تحیل و فرسودگی، و همچنین اصلاح بافت های خیلی رشد کرده که تاج دندان را پوشانده اند است.

کانتورینگ زیبایی دندان: مواردی که باید در مورد آن بدانید

انتخاب جراح لثه مناسب

بسیاری از دندانپزشکان و جراحان لثه (متخصصان لثه) می توانند عمل کانتورینگ لثه را انجام دهند. به دلیل حساس بودن جراحی لثه، بهتر است قبل از انجام کانتورینگ از سوابق و تجربه ی جراح لثه خود اطلاع داشته باشید.

پوسیدگی زیر خط لثه چیست؟

هزینه ی کانتورینگ چقدر است؟

هزینه این عمل بستگی به میزان کار انجام شده دارد . با توجه به نیازهای شخصی خود، درمورد هزینه با دندانپزشک صحبت کنید. بیمه دندانپزشکی معمولاً کانتورینگ لثه را که هدف آن زیباییست تحت پوشش قرار نمیدهد.


شما می توانید برای جراحی لثه به مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری مراجعه نمایید. ما در مرکز تخصصی ایمپلنت در رشت به صورت تخصصی بر روی ایمپلنت دندان و جراحی لثه تمرکز کرده ایم و تضمین می دهیم که بهترین نتیجه را در زمینه ایمپلنت دندانی و جراحی لثه برای شما به ارمغان بیاوریم.

تماس با ما

مشاوره آنلاین دندانپزشکی

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر