اطلاعات عمومی دندانکانتورینگ زیبایی دندان

اگر از شکل و اندازه دندان های خود ناراضی هستید، حتما در مورد ارزش استفاده از کانتورینگ زیبایی دندان تحقیق کنید. کانتورینگ دندان چیست و دقیقاً چه کاری را انجام میدهد؟ ما مهمترین اطلاعاتی را که باید در مورد کانتورینگ زیبایی دندان بدانید در چهار بخش قابل فهم ارائه کرده ایم.

مرکز تخصصی ایمپلنت در رشت | دکتر آرش غفوری | متخصص ایمپلنت | جراح لثه در رشت

روش جراحی به چه شکلی است؟

کانتورینگ زیبایی دندان (که به آن جراحی ادونتوپلاستی یا تغییر شکل دندان نیز گفته می شود) یک روش ساده است که مقداری از مینای تاج دندان شما را بر می دارد تا فرم دندان و شکل آن را تغییر دهد. هدف از کانتورینگ زیبایی دندان، تغییر شکل طول یا شکل ظاهری دندان ها برای بهبود ظاهر شما است.

متخصص دندانپزشکی شما این کار را با استفاده از مته یا لیزر برای از بین بردن مقدار کمی از مینای تاج دندان انجام می دهد. تاج دندان لایه بیرونی سخت دندان های شما است که از آسیب پذیری به قسمت های داخلی دندان های شما محافظت می کند. به همین دلیل این روش با توجه به ساختار دندان شما انجام می شود تا دندان های شما در معرض خطر قرار نگیرند.

لمینت سرامیکی دندان یا پرسلین ونیر

یک ویژگی جذاب در مورد این روش این است که معمولاً سریع، بدون درد و بدون نیاز به دوره نقاهت است و به طور معمول، متخصص دندانپزشک شما می تواند آن را در یک مراجعه و بدون استفاده از بی حسی موضعی تکمیل کند.

 

آیا می دانستید مینای دندان سخت ترین ماده در بدن انسان است؟

 

این روش چه مزایایی دارد؟

کانتورینگ دندان به طور کل می تواند مزایا و استفاده های زیادی داشته باشد. با این حال کانتورینگ زیبایی دندان فقط به منظور بهبود ظاهر شما انجام می شود. با این اوصاف، این روش، حتی اگر بیشتر به فکر بهبود شکل و طرح لبخند خود متمرکز باشید، ممکن است امتیازات دیگری را نیز ارائه دهد. اینکه این روش برای شما کاربرد داشته باشد یا نه به سابقه سلامت فردی و ساختار مینای دندان شما بستگی دارد.

۴ نکته که نیاز است قبل از پیوند لثه بدانید

از مزایای کانتورینگ زیبایی دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با تغییر شکل یا اندازه دندان ها، ظاهر خود را بهبود ببخشید
  • رفع دندانهای ترک خورده، تراش خورده، کج، و یا به طور نامناسب تراز شده
  • بهبود آسیب ناشی از ساییدن دندان (که به دندان قروچه نیز معروف است)
  • ایجاد سهولت در تمیز کردن نواحی بین دندان های شما

این جراحی اغلب با باندینگ دندانی ترکیب شده و موجب می شود تا با استفاده از مواد، حجم یا شکل دندان شما افزایش یابد.

کانتورینگ زیبایی دندان

آیا  این روش معایبی نیز دارد؟

یکی از محدودیت های کانتورینگ زیبایی دندان، طرح و ساختار دندان ها و مینای دندان شما است. از آنجا که این روش شامل حذف مینای دندان است، ضخامت آن در نقاطی که نیاز به تغییر شکل دارند محدود می شود. این بدان معنی است که این روش فقط می تواند مشکلات جزئی زیبایی را برطرف کند و تغییرات شدیدی در عملکرد جویدن و یا ظاهر شما ایجاد نکند.

هیلینگ ایمپلنت چیست ؟

خوشبختانه، متخصص دندانپزشک شما یک منبع مفید در تعیین اینکه آیا کانتورینگ زیبایی دندان برای شما مناسب است یا خیر است. او با انجام معاینه و در بیشتر موارد به کمک عکس رادیوگرافی، مقدار مینای دندان شما را بدست می آورد و روش مناسب را ارزیابی می کند. اگر این روش مینای دندان شما را نازک کند، می تواند خطر ایجاد مشکلات مربوط به دندان مانند حساسیت دندان را افزایش دهد. به همین دلیل، انجام یک روند مناسب مراقبت از دهان و دندان پس از انجام کانتورینگ بسیار مهم است.

آیا ایملپنت دندان مناسب من است؟

اگر کانتورینگ زیباایی دندان دریافت کردید، حتماً موارد زیر را انجام دهید:

  • به آرامی با استفاده از یک برس نرم و خمیر دندان مناسب مسواک بزنید
  • از جویدن یخ و مواد غیر غذایی که می توانند به مینای دندان شما آسیب برسانند، خودداری کنید
  • از استعمال دخانیات یا استفاده از محصولات تنباکویی خودداری کنید
  • حداقل سالی دو بار به متخصص دندانپزشکی خود مراجعه کنید

 

آیا کانتورینگ زیبایی دندان برای شما مناسب است؟

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کانتورینگ زیبایی دندان برای شما مناسب است یا خیر، هوشمندانه است که با متخصص دندانپزشک خود مشورت کنید. کانتورینگ زیبایی دندان از نظر پزشکی ضروری نیست، در نتیجه تصمیم برای گرفتن این نوع روش زیبایی به شما بستگی دارد.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر