ایمپلنت دندانایمپلنت دندان جلو

 

جراحی ایمپلنت دندان یکی از روش های منحصر به فرد جایگزین کردن دندان های از دست رفته در تمام قسمت های دهان چه دندان های خلفی و آسیاب چه دندان های قدامی و جلویی دهان می باشد..دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت و کاشت دندان در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت و تهران طرح درمانی مناسبی را برای جایگزینی دندان های از دست رفته قدامی بیماران خود با استفاده از روشهای نوین و منحصر به فرد ارائه می دهد. این روش ها در سمینارها و دوره های آموزشی در کشورهای مختلف آموزش داده میشود و نتایج بسیار خوبی در کاشت ایمپلنت دندان داشته است.

اهمیت کاشت ایمپلنت دندان های جلو

از دست دادن دندان های جلویی و جای خالی آنها می تواند یکی از عوامل مهم از دست دادن اعتماد به نفس و به تبع آن نداشتن روابط و موقعیت اجتماعی و فردی مناسب باشد. زیبایی و درخشندگی دندان های جلوی دهان به علت قابل مشاهده بودن اهمیت زیادی در نوع برخورد و معاشرت ما با مردم دارد. به همین دلیل فقدان آنها می تواند بسیار آزار دهنده و مشکل ساز باشد. جایگزینی دندان های قدامی از طریق جراحی ایمپلنت دندان باعث می شود که دوباره به لبخند و ظاهر طبیعی دندان های خود دست پیدا کنید. دندان‌ های جلویی بسیار آسیب پذیر هستند و ممکن است در حین ورزش یا هر برخورد دیگری دچار آسیب شوند. در بعضی موارد ممکن است  به دلیل عفونت یا پوسیدگی دندان جلو کشیده شود و گاهی نیز التهاب لثه (بیماری لثه پیشرفته)، باعث آسیب جدی و از بین رفتن دندان‌های جلویی می شود. البته مواردی هم وجود دارد که فرد به صورت مادرزادی دارای دندان‌های جلو نمی باشد یعنی رشد نمی کند.

فیکسچرهای ایمپلنت به دلیل قرار گرفتن در زیر خط لثه باعث طبیعی به نظر رسیدن دندان های کاشته شده هستند و در اکثر موارد قابل تشخیص از دندان های طبیعی نمی باشد.

متخصص ایمپلنت دندان می تواند بعد از بررسی و عکس برداری های لازم با استفاده از برنامه طراحی شده در طی یک جراحی ایمپلنت دندان دو مرحله ای و در بعضی موارد یک مرحله ای جای خالی دندان های جلویی را به خوبی دندان های طبیعی پر کند.

 

مراحل جراحی ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان های از دست رفته جلویی

تست‌های تشخیصی

تست‌های تشخیصی برای بررسی کیفیت و کمیت استخوان فک و اطمینان از مناسب بودن بیمار برای انجام ایمپلنت دندان استفاده می‌شود. تست های تشخیصی  از طریق سی تی اسکن و با استفاده از تصاویر سه بعدی یا اسکن دو بعدی انجام می شود و یک برنامه درمانی تخصصی برای بیمار طراحی می شود.

برنامه ریزی و طرح درمانی

متخصص ایمپلنت دندان با استفاده از اطلاعات به دست آمده در مورد انتخاب بهترین روش کاشت ایمپلنت دندان جلو و نحوه کاشت آن مانند عمق ایمپلنت، زاویه ایمپلنت و هزینه ایمپلنت دندان با بیمار خود مشورت می کند. همچنین با دیدن  تصاویر دیجیتالی می توانید شاهد دندان های خود بعد از کاشت ایمپلنت باشید.

دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت دندان در رشت و تهران ممکن است لازم بداند که بیمار ابتدا نیاز به جراحی پیوند استخوان یا لیفت سینوس دارد بنابر این در این مورد و هزینه های مربوط به پیوند استخوان و جراحی لیفت سینوس نیز با بیمار صحبت میشود تا از هزینه کاشت دندان به طور کامل آگاهی یابد.

کاشت ایمپلنت دندان در سه مرحله

کاشت ایمپلنت دندان در سه مرحله انجام میگیرد. در مرحله اول فیکسچر تیتانیومی یا زیرکونیوم ایمپلنت دندان در طی یک عمل جراحی و بی حسی کامل درون استخوان فک قرار می گیرد و بافت لثه شکافته شده بخیه زده میشود. در مورد انتخاب فیکسچر تیتانیوم و زیرکونیوم باید بگوییم که هر کدام از این فلزات دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند و هر دوی آنها آلیاژی سازگار با زیست بدن می باشند. البته ایمپلنت زیرکونیوم چون از جنس سرامیک است، ساختار و ظاهر طبیعی و نزدیک به دندان طبیعی دارد و به دلیل ظاهر طبیعی و زیبای آن می توان در ایمپلنت دندان های جلو از فیکسچر زیرکونیوم استفاده کرد.

مرحله ی بعدی تقریبا بعد از گذشت  3 ماه زمانی که پایه‌ ایمپلنت کاملا به استخوان فک جوش خورده باشد ، انجام می شود. به اینصورت که اباتمنت (abutment) که به نوعی اتصال دهنده میان پایه‌ ایمپلنت و تاج دندان است و از جنس طلا، تیتانیوم یا سرامیک تهیه می‌شود را با پیچ به پایه ایمپلنت متصل می‌کنند.

در مرحله آخر نوبت به نصب روکش دندان یا تاج دندان می‌شود. بعد از قالبگیری و قبل از آماده شدن روکش دائمی از روکش موقت برای حفظ فیکسچر و بافت لثه استفاده می شود. روکش های دندان‌های جلویی عموما از جنس سرامیک تهیه می‌شوند. به این دلیل که هم استحکام لازم را دارند و هم اینکه نسبت به روکش‌های فلزی و PFM (روکش‌ فلز سرامیک)، پتانسیل بیشتری در تطبیق رنگ با سایر دندان‌ها دارند.

مزیت ایمپلنت دندان نسبت به سایر روش های جایگزین کردن دندان های جلویی

روش های دیگر مثل دندان مصنوعی های ثابت یا متحرک و یا روش بریج دندان برای پر کردن جای خالی دندان های قدامی وجود دارد.اما ایمپلنت دندان به دلیل داشتن مزایای زیر نسبت به روش های دیگر محبوبیت بیشتری دارد:

یکی از مزیت های خیلی مهم آن ارائه ظاهر طبیعی و عملکرد مشابه  دندان های طبیعی می باشد. دندان های مصنوعی از لحاظ ظاهر و عملکرد هیچوقت به زیبایی و طبیعی بودن ایمپلنت ها نیستند. ایمپلنت دندان یک روش کاشت دندان ایمن است که خطر عفونت در این روش بسیار پایین و کم است. در بعضی موارد که فرد تعداد زیادی از دندان های قدامی خود را از دست داده است ایمپلنت ها برعکس بریج ها می توانند به راحتی از جایگزینی چندین دندان حمایت کنند. پروتزهای مصنوعی و متحرک از لحاظ ایمنی و ثبات در حین غذا خوردن و صحبت کردن دارای امنیت کمی هستند درست برخلاف ایمپلنت ها که از ثبات و ماندگاری بالا برخوردارند. طول عمر تخمین زده شده برای بریج های دندانی ۵ تا ۱۵ سال است و طول عمر ایمپلنت دندان هم معمولا ۲۰ سال و در بهترین برندهای ایمپلنت مادام العمر می باشد.

بریج دندان درمانی است که دندان های مجاور دندان از دست رفته را نیز درگیر می کند و نیاز دارد که دندان ها تراش داده شوند و در مواقعی که دندان کاملا سالم باشد بیمار تمایل چندانی به این کار ندارد. ایمپلنت دندان به طور مستقیم تاثیری روی دندان های مجاور ندارد اما لق شدن دندان های مجاور یکی از عوارض کوتاه مدت ایمپلنت دندان است که با جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک و تکمیل درمان این عارضه رفع می شود.

 

 

چه کسانی می توانند از طریق جراحی ایمپلنت جای خالی دندان های جلویی یا قدامی خود را پر کنند؟

کاشت ایمپلنت دندان جلو در بیمارانی که رشد دندان‌های استخوان فک کامل شده باشد امکان پذیر است. کودکانی که دندان‌های ردیف جلوی خود را به دلیل ضربه یا عدم رشد مادرزادی از دست داده‌اند باید تا سن ۱۸ سالگی صبر کنند و سپس برای ایمپلنت دندان اقدام کنند.

البته برای کاشت دندان های جلو فقط سلامت استخوان و بافت لثه ضروری نیست بلکه برخی بیماری ها نیز می توانند بر درمان ایمپلنت دندان های جلو تاثیر گذار باشند. بیماری هایی مثل سرطان، دیابت کنترل نشده، رادیوتراپی آرواره، مصرف زیاد الکل، سیگار کشیدن و بیماری های پریودنتال از جوش خوردن صحیح ایمپلنت با استخوان فک جلوگیری می کنند. بنابراین اگر از از این بیماری ها رنج می برید، حتما باید دندانپزشک و متخصص ایمپلنت خود را در جریان بگذارید.

تفاوت ایمپلنت دندان جلویی با سایر دندان ها

به طور کلی کاشت دندان های جلوی تفاوت زیادی به سایر دندان ها ندارد و شایدبتوان گفت تنها تفاوت کاشت دندان جلو با دندان های دیگر در حساسیت بیشتر این دندان ها است.  دندان های جلو، به صورت کاملا مستقیم بر زیبایی و طرح لبخند فرد موثر هستند. در نتیجه باید  بهترین روش کاشت دندان که جراحی ایمپلنت یکی از مناسب ترین آنها است ارائه شود. عوامل دیگری که در کاشت دندان های دیگر اهمیت دارند مثل انتخاب یک متخصص ایمپلنت ماهر یا استفاده از برند معتبر ایمپلنت و …. در کاشت دندان های جلویی هم موثر می باشند.

آیا ایمپلنت فوری برای دندان های جلویی امکان پذیر است؟

دندان های جلو تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دهان و چهره دارند، به همین دلیل بسیاری از افراد می خواهند با ایمپلنت فوری مشکل خود را هرچه زودتر حل  کنند. ایمپلنت فوری در رشت نیز توسط دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت در رشت به بهترین شکل و روش ممکن با نتایج عالی بعد از چراحی انجام میگیرد. اما بهتر است بدانید روش ایمپلنت فوری نیاز به وجود شرایط مناسب زیادی می باشد و به همین دلیل در بسیاری از موارد امکان پذیر نیست، شرایطی مانند وجود استخوان سالم در اطراف دندان، عدم وجود عفونت و شکل ریشه دندان و لثه سالم برای انجام این روش ضروری است. بنابراین بهتر است برای اطمینان از نتیجه و داشتن یک دندان مطمئن و محکم مثل دندان های طبیعی از روش ایمپلنت دندان دو مرحله ای استفاده کنید. متخصص ایمپلنت دندان با استفاده از پروتزهایی موقتا جای خالی دندان را پر می کند که البته نیاز به مراقبت و دقت زیاد دارند.

قیمت ایمپلنت دندان های جلو

ایمپلنت دندان های جلو هم مانند بقیه دندان ها به عوامل زیادی مثل نوع برند استفاده شده و نحوه ارائه و تکنیک های به کار گرفته شده توسط متخصص ایمپلنت دندان و شرایط و وضعیت سلامت کلی بیمار و دهان و دندان او بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ایمپلنت دندان می توانید از طریق مشاوره آنلاین ایمپلنت با ما در تماس باشید.

جمع بندی

اگر دندان های جلویی خود را از دست داده اید نگران نباشید بهتر است در اسرع وقت و تا قبل اینکه دچار تحلیل و مشکلات استخوان فک شده باشید به مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری مراجعه کنید و با ارائه بهترین تکنیک روز دنیا و تجهیزات پیشرفته در این مرکز زیبایی لبخند خود را به دست آورید.

دکتر آرش غوری بهترین متخصص ایمپلنت دندان در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت می باشد که با توجه به شرایط و وضعیت خاص بیمار خود بهترین برنامه درمانی کاشت دندان را طراحی و ارائه می دهد.انواع روش های ایمپلنت دندان در رشت مانند ایمپلنت فوری در رشت ، ایمپلنت all on 4 در رشت , … برای جایگزینی دندان های از دست رفته افراد با شرایط و نیاز های مختلف بیماران ارائه میگردد.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس و یا از طریق بخش مشاوره آنلاین ایمپلنت سوالات خود را مطرح نمایید. به سرعت آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم.

همچنین برای اطلاع ازهزینه کاشت دندان به صفحه  قیمت ایمپلنت دندان مراجعه نمایید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر