ایمپلنت دندانایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو نوعی از ایمپلنت دندان است که برای دندان های از دست رفته قسمت جلو فک اجرا می شود. دندان های پیشین Incisors نقش مهمی در زیبایی صورت ایفا می کنند. این دندان ها نه تنها وظیفه تکه تکه کردن غذا را به عده دارند بلکه نقش مهمی در قدرت تکلم افراد ایفا می کنند. از دست رفتن این دندان های باعث برهم خوردن ساختار صورت، اشکال در تکلم، عدم توانایی در تکه کردن غذا و از همه مهمتر کاهش اعتماد به نفس در افراد می شود. خوشبختانه امروزه با توجه به توانایی دندان پزشکان در کار گذاشتن ایمپلنت دندان جلو این مشکلات به راحتی قابل حل است.

ایمپلنت دندان در رشت | دکتر آرش غفوری، متخصص ایمپلنت در رشت

افرادی که دندان های پیشین خود را در اثر حوادث، از بین رفتن ریشه، پوسیدگی، بیماری های مختلف و … از دست می دهند می توانند با روش کاشت ایمپلنت ، دندان های از دست رفته شان را جایگزین کنند. ایمپلنت دندان جلو و حفظ زیبایی چهره افراد، نیاز به تبحر دندانپزشک دارد. در شرایط خاصی می توان همزمان با کشیدن دندان ، ایمپلنت را هم در همان جلسه کاشت. البته این موضوع رابطه مستقیمی با شرایط استخوان فک، لثه و نوع کشیدن دندان دارد.

قیمت و هزینه پروتز دندان یا روکش دندان و عوامل تاثیر گذار در آن

در این شرایط باید دندان را خیلی محافظه کارانه و با کمترین دستکاری و آسیب به لثه، کشید. برای این که این روش درمانی انجام شود، باید استخوان کافی در فک وجود داشته باشد. تراکم استخوانی کم نمی تواند شرایط ایده آل را برای کاشت فراهم کند. خوشبختانه تراکم اندک به معنی شکست در ایمپلنت دندان جلو نیست. امروزه با روشی به عنوان پیوند استخوان می توان تراکم استخوانی را برای کاشت دندان فراهم کرد. این روش بطور معمول شامل پیوند (اضافه کردن) مواد استخوانی یا بونلیک به فک است.

 

چه عواملی مانع ایمپلنت دندان جلو می شود؟

بیماری هایی مانند سرطان ، دیابت کنترل نشده ، الکلیسم ، استعمال دخانیات یا بیماری های پریودنتال کنترل نشده می توانند روی ایمپلنت تاثیر بگذارد. این بیماری ها مانع از همجوشی و ادغام کامل ایمپلنت ها به داخل استخوان فک می شود. بنابراین اگر به این مشکلات دچار هستید باید قبل از ایمپلنت دندان جلو با پزشک متخصص و دندانپزشک خود مشورت کنید.

ایمپلنت دندان چیست ؟

پس از پایان مراحل ایمپلنت و نصب تاج دندان بیمار می تواند مانند هر انسان سالمی از داشتن دندان های پیشین لذت ببرد. بازگشت دندان های پیشین باعث بازگشت اعتماد به نفس، ظاهر زیبا، برطرف شدن مشکل تکلم و البته لذت از غذا خوردن می شود.

عوامل مهم در نتیجه ایمپلنت دندان جلو

  • وضعیت قرار گیری ایمپلنت در محل دندان کشیده شده
  • به کارگیری ایمپلنت های مناسب با محل
  • برخورداری از استخوان کافی
  • وجود بافت نرم در محل ایمپلنت
  • وجود فاصله مناسب ایمپلنت با دندان های مجاور

 

 

دو عامل مهم در ایمپلنت دندان جلو

هر چند کاشت ایمپلنت یکی از بهترین روش ها برای درمان عدم وجود دندان در دهان شما می باشد؛ اما برای انجام آن باید به یک سری نکات توجه کرد؛ چرا که اگر اختلالی در آن ایجاد شود، می تواند برای سایر دندان ها هم مشکلاتی ایجاد کند.

تفاوت ایمپلنت دندان جلویی با سایر دندان ها در این است که عموما دندانپزشکان متخصص ترجیح می دهند تا از ایمپلنت فوری برای دندان جلو بهره بگیرند؛ چرا که نبود دندان در قسمت جلویی روی زیبایی و همین طور صحبت کردن افراد تاثیر زیادی می گذارند. روش های سنتی می تواند زمان زیادی را ببرند، برای نتیجه گیری سریع تر، معفولا از ایمپلنت فوری استفاده می کنند.

انجام ایمپلنت فوری هم به یک سری نکات و ملاحظات نیاز دارد که دندانپزشک متخصص پیش از انجام آن ها را بررسی می کند. شرایط سلامت استخوان فک و عدم وجود بیماری های لثه مانند عفونت در انجام این کاشت نقش تعیین کننده ای دارند.

 

بررسی سابقه پزشکی بیمار

یکی از مهم ترین عواملی که باید در زمان انجام کاشت ایمپلنت دندان جلو صورت بگیرد، بررسی شرایط کلی بیمار است. افرادی که مشکلات خاص داشته باشند یا این که دخانیات و الکل استفاده کنند معمولا باید تحت شرایط خاص باشند. از طرفی سلامت استخوان فک اهمیت بالایی دارد. اگر استخوان فک سالم نباشد  و یا این که مقاومت کافی نداشته باشد، تیتانیوم یا پایه ایمپلنت را پس می زند. از این رو پیش از انجام ایمپلنت دندان جلو حتما باید از پودر استخوان فک استفاده کرد.

ضمنا باید بررسی کرد تا بیمار مبتلا به بیماری های دیابت نباشد، چرا که این دست از بیماران بیشتر در معرض آسیب دیدگی در بخش دهان و لثه هستند و باید برای انجام خدمات آن، شرایط ویژه ای در نظر داشت.

 

 

بهترین متخصص ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو نیاز به تخصص و مهارت دارد. دندان های جلویی از اهمیت بیشتری برخوردارند؛ چرا که روی زیبایی تاثیر مستقیمی می گذارند. اگر دندان های جلویی به خوبی ایمپلنت نشوند یا روی آن ها کاشت صورت نگیرد، ممکن است به سایر دندان ها آسیب زده و روی جذابیت چهره هم تاثیر بدی بگذارند و فرد هم نتواند برخی از کلمات را به راحتی گذشته ادا کند.

به این ترتیب شما نیاز دارید تا ایمپلنت دندان جلو را توسط یک متخصص کاشت ایمپلنت انجام دهید. امروزه شاید دندانپزشکان زیادی در حال ارائه خدمات ایمپلنت باشند. اما مراکز تخصصی که به صورت ویژه در این حوزه فعالیت کنند کم هستند و کیفیت کار آن ها واقعا متفاوت خواهد بود.

اگر شما ساکن استان گیلان هستید بهترین مرکز کاشت ایمپلنت دندان جلو برایتان مرکزتخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری است که با استفاده از بهترین مواد و رعایت پروتکل های بهداشتی این خدمات را انجام می دهد.

 

مدت زمان ایمپلنت دندان جلو

دندان های جلو نسبت به دندان های دیگر اهمیت ویژه ای دارند زیرا این دندان ها در زیبایی صورت افراد خیلی مؤثر هستند و هرگونه شکستگی و خرابی در آن ها باعث می شود تا از جذابیت چهره و خنده کاسته شود. دندان های جلو را می توان نسبت به دندان های دیگر آسیب پذیرتر دانست زیرا این دندان ها در معرض فشارها و آسیب های احتمالی می باشند. اگر جزو افرادی هستید که دندان جلوی شما دچار آسیب شده است و یا آن را از دست داده اید ایمپلنت می تواند کمک زیادی به شما کند.

ایمپلنت دندان جلو سبب می گردد تا ظاهر دندان های شما کاملاً طبیعی به نظر برسد و دیگر جای خالی آن ها احساس نشود. در واقع پایه ایمپلنت برای این دندان ها طوری طراحی می شود که در زیر خط لثه قرار می گیرد و با دندان های طبیعی هیچ تفاوتی ندارد. ایمپلنت دندان جلو دارای مزایای زیادی برای افراد می باشد. این دندان ها ظاهر کاملاً طبیعی دارند و همین طور عملکرد آن همانند دندان های طبیعی افراد می باشد. کاشت ایمپلنت اگر توسط متخصص ایمپلنت انجام شود هیچ گونه حساسیت و مشکلی را برای افراد ایجاد نمی کند و ریسک ایجاد عفونت در آن خیلی کم می باشد.

 بعد از کاشت ایمپلنت دندان جلو هیچ مشکلی برای صحبت کردن و خوردن افراد به وجود نمی آید و استفاده کردن از آن ها خیلی راحت می باشد. ایمپلنت برخلاف روکش های مختلف دندانی که برای جایگزین کردن دندان ها استفاده می شود بهترین روش برای پر کردن جای خالی دندان طبیعی می باشد که هیچ وقت دچار لقی و مشکل نمی شود.

ایمپلنت دندان جلو در تمام افرادی که سن آن ها بیشتر از هجده سال می باشد قابل کاشت است و مراحل آن به این صورت است که متخصص ایمپلنت بعد از بررسی استخوان فک و دندان بیمار پایه ایمپلنت را در استخوان فک جاگذاری می کند. نکته مهمی که در این جا وجود دارد این است که فرد باید حتما از لحاظ سلامت عمومی و دهانی در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد. سوالی که این جا شاید برای افرادی که قصد انجام ایمپلنت دندان را دارد پیش بیاید مدت زمان انجام ایمپلنت می باشد.

این مدت زمان بستگی به تعداد دندان هایی دارد که برای ایمپلنت باید کاشته شوند. اگر فرد هیچ گونه مشکل لثه و استخوان فکی نداشته باشد به سرعت می تواند کاشت را انجام دهد. هرچه تعداد دندان هایی که از دست رفتن بیشتر باشد مدت زمان بیشتری زمان نیاز دارد تا بهبود یابد.

هزینه کاشت این ایمپلنت همانند انواع دیگر است. ولی نکته ای که بیماران باید به آن خیلی توجه کنند این است که بودجه خوبی برای این کار در نظر بگیرند و  بهترین و با کیفیت ترین برند از ایمپلنت را انتخاب کنند. همچنین برای کاشت ایمپلنت به متخصصی مراجعه نمایند که از مهارت و تجربه کافی برخوردار است. هزینه انجام کاشت ایمپلنت دندان جلو شاید در نگاه اول برای بیماران خیلی گران به نظر برسد ولی نباید نگرانی داشته باشند زیرا می توانند به علت طولانی بودن دوره درمان آن را در چند مرحله پرداخت نمایند.

 

 


برای آگاهی از مراحل ایمپلنت دندان های پیشین می توانید با مشاوران ما در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدریت دکتر آرش غفوری ، با شماره 32134040-013 تماس بگیرید و یا برای دریافت مشاوره آنلاین می توانید اطلاعات خود را از طریق بخش مشاوره آنلاین …. برای ما ارسال کنید. همکاران ما در مرکز ایمپلنت رشت ، در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند و مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

 

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر