جراحی لثهجراحی لیفت لثه

اساساً جراحی لیفت لثه زمانی انجام می شود که مقداری از بافت لثه ی اطراف دندان ها را کاهش می دهیم و ساختار بیشتری از دندان را آشکار کنیم. لیفت لثه می تواند هدف زیبایی یا درمانی داشته باشد. برای آگاهی بیشتر در این مورد در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

جراحی لثه در رشت

فرایند جراحی لیفت لثه

در مرکز تخصصی ایمپلنت و جراحی لثه دکتر آرش غفوری جراحی لیفت لثه توسط پیشرفته ترین تجهیزات و به روز ترین تکنیک های روز دنیا انجام می شود. لیفت لثه یک جراحی کم تهاجمی است اما در این مرکز برای اطمینان و راحتی بیشتر بیماران در حین عمل از بی حسی استفاده می شود تا بیمار کمترین درد و ناراحتی را تجربه کند.

برای انجام جراحی های دندانپزشکی معمولا متخصص یا جراح با توجه به وضعیت بیمار اگر ببیند که بیمار دچار استرس و اضطراب زیادی می باشد ممکن است از آرامبخش های قبل از عمل استفاده کند مثل اکسید نیتروژن ملایم که باعث کاهش سریع اضطراب می شود و حساسیت بیمار را نسبت به محرک های خارجی کم می کند.

انواع تکنیک های لیفت لثه

در سال های گذشته، لیفت لثه به این صورت بود که بافت بیمار لثه یا بافت لثه ی اطراف دندان برش داده می شد و بعد از برداشتن آن قسمت از بافت لثه، روی محل جراحی شده را برای بهبودی و حداقل تحریک پانسمان قرار می دادند که معمولاً یک هفته بعد یا بیشتر برداشته می شود.

درمان لثه با لیزر چیست؟

امروزه، درمان های مدرن لیفت لثه معمولاً یک روش کمتر تهاجمی است که از فناوری لیزر استفاده می شود. جراح لثه در یک جلسه با استفاده از لیزر می تواند بافت لثه را بدون خونریزی اضافی، تورم و بهبودی کوتاه مدت تغییر شکل دهد. لیزر برای از بین بردن بافت اضافی یا تغییر شکل لثه از روش سوزاندن جزئی استفاده می کند که روند بهبودی را سریعتر و عوارض جانبی را کاهش می دهد. درمان و جراحی لثه با استفاده از لیزر بدون درد و در زمان نسبتا کوتاه در مطب انجام می شود.

بعد از بی حس شدن کامل بافت لثه با استفاده از دستگاه لیزر قلمی برای اصلاح شکل لثه استفاده می شود. این دستگاه در حین کار دارای جرقه های کوچکی از نور تقویت شده هستند. همانطور که به آرامی شکل لثه از یک دندان به دندان دیگر اصلاح می شود، لثه ها به طور طبیعی به عقب برمی گردند تا ساختار دندان بیشتر نمایان شود و از آنجا که هیچ برشی انجام نمی شود، خونریزی یا التهاب کمی بعد از عمل وجود دارد و روند بهبودی تسریع می شود.

بهبودی بعد از لیفت لثه

در درمان لثه با استفاده از لیزر در مدت زمان کوتاهی بهبودی به دست می آید. از آنجا که بخیه یا پانسمی برای برداشتن وجود ندارد ممکن است در هر زمانی به روال عادی زندگی خود برگردید.

در چند روز اول بهتر است غذاهای نرم بخورید و در صورت امکان از غذاهای تند، ترد یا سفت خودداری کنید.

معمولا بعد از لیف لثه دچار التهاب و تورم می شوید اما از آنجا که فناوری لیزر التهاب در بافت را به حداقل می رساند، بعد از جراحی درد کمتری را تجربه می کنید. ممکن است در مواردی نیاز به داروی ضد التهاب مثل موترین یا ایبوپروفن داشته باشید، اما ممکن است در خیلی موارد لازم نباشد.

آیا دندانپزشکی با لیزر بدون درد است؟

شستشو با آب نمک گرم برای کاهش التهاب عالی است و می توانید بعد از رفتن به خانه از این روش استفاده کنید. همچنین شستشوی ملایم به از بین بردن بقایای مواد غذایی کمک می کند چون بعد از جراحی لثه باید چند روز از مسواک زدن خودداری کنید.

اگر به هر دلیلی دچار قرمزی، تورم، تب یا سایر علائم عفونت شوید باید بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید.

اهداف به دست آمده از لیفت لثه

جراحی لیفت لثه به اندازه درمانهای معمولی مثل پر کردن، درمان پریودنتال یا کشیدن دندان رایج نیستند. اما آنها دارای ویژگی های درمانی منحصر به فرد در شرایط درمانی خود هستند.

نیازهای ترمیمی

ممکن است یک دندان فرسوده شده باشد یا بخاطر ترمیم های مکرر نیاز به تاج داشته باشد. اگر بخواهیم به صورت عامیانه بگوییم ممکن است دندان کافی برای استفاده از آن نداشته باشید و نیاز به گذاشتن تاج داشته باشید. برای تاج گذاری اگر قسمتی که قرار است تاج نصب شود به اندازه ی کافی نباشد ممکن است تاج با موفقیت نصب نشود به همین دلیل جراح از طریق جراحی لیفت لثه ارتفاع لثه های اطراف دندان را کاهش می دهد و سطح وسیعی را برای تاج نمایان می کند. به این نوع از جراحی لیفت لثه “افزایش طول تاجمی گویند و معمولا در روشهای ترمیمی مثل دندان های تمام پوشیده شده از بافت لثه استفاده می شود(برای جلوگیری از کشیدن غیر ضروری دندان.)

سوالات متداول درمان لثه با لیزر | آیا جراحی لثه با لیزر دردناک است؟

درمان بیماری های لثه

بیماری پریودنتال (لثه) باعث جدا شدن بافت لثه از سطوح ریشه دندان و ایجاد شکاف های عمیق در زیر لثه می شود. هرچه این شکاف عمیق تر باشد تمیز کردن آن از باکتری های موجود سخت تر می شود و از بین رفتن استخوان بیشتر می شود. برای کاهش روند بیماری و جلوگیری از، از دست دادن دندان، عمل جراحی کاهش شکاف را انجام می دهند که در اصل همان عمل لیفت لثه یا افزایش طول تاج است. این درمان عمق شکاف را کم می کند تا از طریق بهداشت دهان و دندان و پاکسازی حرفه ای بیماری پریودنتال متوقف شود و بهبود یابد.

درمان زیبایی

رشد بیش از حد لثه می تواند دندان ها را کوتاه یا کج نشان دهد. در برخی موارد رشد بیش از حد لثه در اثر تغییرات هورمونی یا مصرف داروهای خاص ایجاد می شود. با کاهش میزان تراکم بافت لثه در آن قسمت، می توان ظاهر کلی دندان و لبخند را تغییر داد و دندان ها متقارن و سالم به نظر می رسند.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا به لیفت لثه نیاز دارید؟

بسته به دلایلی که به لیفت لثه نیاز پیدا می کنید، از این درمان به عنوان افزایش طول تاج و درمان لبخند لثه ای نیز یاد می شود.

مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه در رشت

اگر نیاز به جراحی لیفت لثه با اهداف مختلف از جمله افزایش طول تاج دندان، یا درمان لبخند لثه ای و بیماری لثه دارید می توانید به مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه در رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری مراجعه کرده و بعد از بررسی های لازم وضعیت شما با استفاده از تجهیزات پیشرفته ی جراحی تحت درمان و جراحی لیفت لثه بدون درد و مطمئن قرار بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)