جراحی لثهلثه با لیزر

آیا جراحی لثه با لیزر دردناک است؟

در درمان لثه با لیزر، حداقل احساس ناراحتی وجود دارد. لیزر در واقع در هنگام درمان بیماری های لثه کیفیت درد را کاهش میدهد. لیزرها انرژی را سریعتر از آنچه برای تحریک پاسخ عصبی لازم است تحویل می دهند بنابراین پرتو نور لیزر قبل از اینکه بیمار حتی آن را احساس کند، پایان می یابد.

جراحی لثه در رشت | ایمپلنت در رشت | دکتر آرش غفوری متخصص جراحی لثه

در طی درمان لثه با لیزر توقع چه نتیجه ایی باید داشته باشم؟

این روش به طور کلی دو بار انجام می شود که هر کدام یک تا دو ساعت به طول می انجامد. دندانپزشک در هر ویزیت یک طرف دهان را درمان می کند. این جلسه ها با فاصله ی دو تا سه هفته از هم برنامه ریزی می شوند تا باکتری های طرف درمان نشده فرصتی برای آلوده کردن بافت و استخوان  بافت درمان شده نداشته باشند.

دندانپزشک از لیزر برای ازبین بردن هرگونه جرم وبافت های آلوده ی اطراف دندان شما استفاده می کند و پس از اتمام درمان نیز از لیزر برای پاک سازی بافت درمان شده، بازسازی استخوان و شروع روند ترمیم استفاده می کند.

زمان بهبودی معمولا کمتر از 24 ساعت است، بنابراین بیشتر بیماران می توانند روز بعد به کار خود برگردند. بسیاری از بیماران، در صورت وجود درد، فقط درد و ناراحتی جزئی پس از جراحی لثه گزارش شده است.

جراحی لثه: معرفی انواع جراحی لثه

LANAP چیست؟

LANAP مخفف جمله Laser Assisted New Attachment Procedure است. این یک روش لیزری مورد تأیید و ثبت اختراع FDA برای استفاده دردرمان  بیماری های لثه با لیزر است. LANAP توسط دکتر رابرت اچ. گرگ دوم و دکتر دلونن مک کارتی در Cerritos، کالیفرنیا ساخته و کامل شد. LANAP از اولین لیزر دندانپزشکی دیجیتال در جهان، لیزر PerioLase استفاده می کند. LANAP به روش منحصر به فرد بافت آلوده ی لثه و باکتری های موجود در لثه را ازبین میبرد. لیزر فقط بافت آلوده را هدف قرار می دهد که رنگ آن تیره تر از بافت سالم است و بافت سالم را در جای خود باقی می گذارد. با از بین بردن تمام عفونت، لیزر برای بار دوم از اطراف ناحیه جراحی عبور داده می شود تا ناحیه گرم شود و لخته ایجاد شود. این لخته با بستن قسمتهایی از بافت که درمعرض هستند از آن محافظت می کند و به بدن اجازه می دهد تا به طور طبیعی بهبود یابد و قسمتهای عمیق لثه بهبود یافته و دندان ها محکم  ترشوند.

درمان لثه با لیزر چیست؟

لیزر PerioLase چیست؟

لیزر PerioLase، توسط Millennium Dental Technologies، طراحی و برای استفاده در درمان لثه توسط لیزر (LPT ) ساخته شده است.

از این لیزر برای انجام طیف وسیعی از روش های درمانی بافت نرم و سخت استفاده می شود و هنگامی که در درمان بیماری لثه استفاده می شود، منجر به خونریزی، تورم و ناراحتی  کمتربرای بیمار می شود.همچنین  لیزر PerioLase میتواند به صورت مستقیم به قسمت ریشه هدایت شود تا باعث از بین بردن باکتری ها و رسوب شود. این لیزرهمچنین به انعقاد خون کمک می کند، و باعث ترمیم و بازسازی استخوان های سالم می شود.

با  انقلاب در روش درمانهای دندانپزشکی  و درمان با لیزر دندانپزشکی بدون درد برای شما امکان پذیر است. تیم حرفه ای ما در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت دکتر آرش غفوری اوقات خوبی را برای شما درمکانی آرام و راحت اختصاص داده است، و ما این اطمینان را به شما میدهیم که تمامی مراحل کاشت ایمپلنت بدون درد در این مرکز به بهترین شکل انجام خواهد شد.