ایمپلنت دندانجدیدترین روش کاشت ایمپلنت توسط دکتر آرش غفوری

جدیدترین روش کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به عنوان یک روش موثر و موفق در جایگزین کردن دندان های از دست رفته از گذشته تا امروز مسیر طولانی را طی کرده است. هرچقدر علم و ابزار مورد استفاده در درمان و شاخه های مختلف دندانپزشکی پیشرفت کرد به تبع آن کاشت ایمپلنت دندان به عنوان یک روش درمانی در دندانپزشکی دستخوش تغییرات مثبت پیشرفت تکنولوژی قرار گرفت. یکی از جدیدترین روش ایمپلنت دندان “کاشت ایمپلنت دندان بدون جراحی” است.

جراحی ایمپلنت دندان نامی آشنا برای پرکردن جای خالی دندان ها می باشد. خیلی از افراد دارای فوبیا و استرس زیاد از انجام جراحی های مختلف از جمله جراحی ایمپلنت دندان هستند به همین دلیل ممکن است افرادی وجود داشته باشند که به دلیل ترس از جراحی و بی هوشی از کاشت ایمپلنت دندان و داشتن دندان هایی شبیه به دندان های طبیعی اولیه محروم می شوند.

دکتر آرش غفوری به عنوان یکی از بهترین متخصص ایمپلنت دندان در رشت و تهران این نوید را به بیماران خود می دهد که با استفاده از جدید ترین روش کاشت ایمپلنت دندان بدون جراحی و با کمترین درد و خونریزی همراه با بی حسی های موضعی و دوره نقاهت کوتاه مدت دیگر نگران جراحی های گسترده و درد و طول درمان بلند مدت برای کاشت دندان های طبیعی خود نباشند.

کاشت ایمپلنت دندان با جراحی به روش سنتی

به طورکلی کاشت و قرار دادن پایه های تیانیومی یا زیرکونیومی ایمپلنت دندان درون استخوان فک نیاز به باز شدن و برش قسمتی از بافت لثه و دسترسی به عمق لازم از استخوان فک دارد. در روش معمول و قدیمی بر عکس جدیدترین روش ایمپلنت دندان متخصص ایمپلنت دندان برای بررسی های لازم عمق استخوان و تشخیص محل دقیق قرار دادن پایه به برش تقریبا وسیعی از بافت لثه نیاز داشت. یعنی بعد از تشخیص مناسب بودن کاشت ایمپلنت و وضعیت استخوان فک و یا چند ماه بعد از جراحی پیوند استخوان فک متخصص بعد از استفاده از مواد بی حسی قوی بافت لثه جای خالی دندان را بوسیله تیغ جراحی شکافته و سپس پایه را در عمق مناسب استخوان قرار می دهد سپس قسمت برش داده را توسط بخیه می بندد. ترمیم بخیه و ادغام پایه با استخوان نیازمند مدت زمان لازم می باشند تا متخصص بتواند مرحله دوم جراحی یعنی نصب اباتمنت و هیلینگ و قالب گیری برای تاج مصنوعی را انجام دهد. دوره نقاهت در جراحی کاشت ایمپلنت به دلیل شکافته شدن لثه می تواند چند ماه تا یکسال طول بکشد در حالی که دوره نقاهت در جدیدترین روش کاشت ایمپلنت دندان (فلپ لس) یک الی دو ماه است.

 

 

کاشت ایمپلنت دندان بدون جراحی

به طور کلی کاشت ایمپلنت دندان بدون جراحی به عنوان جدیدترین روش از انواع مدل کاشت ایمپلنت دندان به دو روش زیر انجام می شود

روش ایمپلنت پانچ

در این روش متخصص ایمپلنت دندان بعد از مشاهده تصاویر سه بعدی بدست آمده از سی تی اسکن ها و استفاده از اسکنرهای دیجیتالی داخل دهان و تشخیص مکان مناسب کاشت پایه درون استخوان و استفاده از ایمپلنت مناسب ( در صورت کم بودن تراکم استخوان مینی ایمپلنت ها می توانند گزینه مناسب و جلوگیری از جراحی پیوند لثه باشند) سوراخی به اندازه قطر ایمپلنت روی لثه و استخوان ایجاد می کنند و فیکسچر انتخاب شده را درون حفره به صورت پانچ قرار می دهند. در این روش بیمار احساس درد و خونریزی خیلی کمتری را نسبت به جراحی تجربه می کند و از شکاف لثه و استخوان و بخیه خبری نیست. تنها شباهت روش پانچ و جراحی کاشت ایمپلنت دندان مدت زمان لازم برای ادغام و جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک است که معمولا تا 3 ماه طول می کشد.

ایمپلنت دیجیتالی

لیزر نوعی از امواج الكترومغناطیسی مانند اشعه ایكس و … است که بصورت متمرکز و تك رنگ ساطع می شود. دندانپزشک با شناخت کامل از طول موجهای لیزر های مختلف و آشنایی کامل با اصول کاری و حفاظت بیماران اقدام به درمان با استفاده از لیزر دندان می کند. استفاده از لیزر در درمان دندانپزشکی و کاشت ایمپلنت دندان می تواند باعث سریع تر شدن و در عین حال دقت بیشتر روند جراحی و درمان شود.

یکی دیگر از روش های کاشت ایمپلنت استفاده از لیزر در کاشت ایمپلنت دندان به صورت دیجیتالی میباشد. درمان و جراحی های ایمپلنت با لیزر به سرعت در حال گسترش بوده و از استقبال فراوانی در بین بیماران و دندانپزشکان همراه شده است.در این روش متخصص با استفاده از تصاویر سه بعدی از ساختار استخوان فک، رشته های عصبی و موقعیت دندان و تشخیص مناسب کاشت فیکسچر قسمت کوچکی از بافت لثه و استخوان را با استفاده از لیزر برش می دهد. برش لیزری خونریزی ندارد به همین دلیل نیاز به بخیه وجود ندارد و به راحتی در مدت زمان خیلی کوتاه ترمیم می شود. استفاده از لیزر در کاشت ایمپلنت دندان باعث جلوگیری از ورود آسیب به بافت اطراف و دندان های دیگر می شود. هرچقدر آسیب و خونریزی کمتر باشد احتمال بروز عفونت هم کمتر می شود. لیزر می تواند شانس موفقیت کاشت ایمپلنت را افزایش دهد.

 

 

بکار بردن لیزر با طول موج مناسب و دقیق در مراحل مختلف کاشت نکته بسیار مهم و حساسی است که یک متخصص ایمپلنت دندان با تجربه و ماهر از پس اینکار به خوبی بر می آید. هم در مرحله اولیه کاشت ایمپلنت دندان می توان برداشتن لثه و ایجاد شکاف را با لیزر انجام داد و هم می تواند بافت ایجاد شده روی ایمپلنت را برداشت و عملیات کاشت را ادامه داد.

در مرحله دوم جراحی کاشت ایمپلنت دندان، متخصص به راحتی و با دقت زیاد می تواند از لیزر برای برداشتن بافت روی ایمپلنت استفاده کند. در این حالت متخصص ایمپلنت دندان به وسیله تکنولوژی لیزر برشی را بر روی سطح لثه برای رسیدن به ایمپلنت ایجاد میکند،  بدون اینکه بیمار هیچ درد و ناراحتی احساس کند. متخصص باید از نگه داشتن لیزر در یک منطقه برای مدت زمان طولانی پرهیز نماید تا از افزایش حرارت روی اجزاء ایمپلنت جلوگیری شود. اصلی ترین مزایای استفاده از لیزر در این مرحله عبارتند از متوفق شدن خونریزی؛ سهولت دسترسی به هیلینگ (پیچی که طی مرحله استئواينتگريشن روی ایمپلنت قرار می گیرد)، لخته شدن خون. خون وقتی روی زخم لخته می شود به روند بهبودی و ترمیم کمک می کند. علاوه بر همه اینها، روکش دندان را می توان در همان جلسه روی ایمپلنت قرار داد.

 

هزینه های جدیدترین روش  کاشت ایمپلنت دندان

اگر کاشت ایمپلنت دندان بدون جراحی و با استفاده از روش ها و تکنیک های نوین کاشت ایمپلنت دندان به صورت دیجیتالی و لیزری انجام شود قطعا این موضوع مشخص است که به دلیل کاربرد و استفاده از ابزار پیشرفته و دیجیتالی علاوه بر افزایش احتمال موفقیت در نتیجه کاشت ایمپلنت قیمت ایمپلنت دندان هم نسبت به روش های قدیمی و جراحی های گسترده بیشتر می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه روش های مختلف کاشت ایمپلنت دندان ازجمله جدیدترین روش کاشت ایمپلنت که ایمپلنت فلپ لس یا بدون جراحی است و همچنین برندهای مختلف آن می توانید به صفحه لیست قیمت ایمپلنت دندان مراجعه کنید یا با مشاورین ما در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری در تماس باشید.

 

جمع بندی

بنابراین جدیدترین روش کاشت ایمپلنت دندان همان تکنیک ایمپلنت دیجیتالی و یا پانچی می باشد که فیکسچر بدون نیاز به شکافته شدن لثه و استخوان درون استخوان و در محل مناسب خود قرار می دهد یعنی همان کاشت فلپ لس یا بدون جراحی. در این روش از کاشت دندان ناراحتی های پس از درمان که در درمان های قدیمی وجود داشت به شکل قابل ملاحظه ای کم می شود. استفاده از لیزر باعث کاهش میزان سطح تخریبی بافت مورد نظر و بافت های اطراف آن می شود به همین دلیل سرعت ترمیم بسیار بالاتر می رود. لیزر امکان برش دقیق بافت ها را ایجاد کرده در حالی که در روشهای قدیمی برش بافت و میزان تخریب لثه زیاد بود و بیمار خونریزی و در زیادی را تجربه می کرد.

مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری یکی از پیشرفته ترین مراکز کاشت ایمپلنت دندان در ایران می باشد. در این مرکز شما می توانید در محیطی پر از آرامش و مطمئن و مجهز به آخرین تکنیک ها و جدید ترین روش کاشت ایمپلنت دندان و ابزار پیشرفته برای انجام ایمپلنت های دیجیتالی و ایمپلنت فوری دندان ،دندان های از دست رفته خود را جایگزین کنید و با یک لبخند زیبا مرکز را ترک کنید.

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر