ایمپلنت دندانکاشت ایمپلنت

یکی از سوالات رایج بیمارانی که قصد انجام ایمپلنت دندان را دارند این است که چه مدت بعد از، از دست دادن دندان می توانند کاشت ایمپلنت انجام دهند؟

مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه دکتر آرش غفوری بابت انتخاب مناسب جایگزینی دندانتان به روش  کاشت ایمپلنت به شما تبریک می گوید.خب پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به جواب خودتان برسید و در نهایت میتوانید در انتهای همین مقاله سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

ممکن است دندان های خود را بر اساس عارضه های مختلف مثل شکستگی، پوسیدگی  حادثه و مشکلات ژنتیکی از دست داده باشید و بخواهید آنها را از طریق کاشت ایمپلنت جایگزین کنید.

کاشت ایمپلنت دندان در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه در رشت زیر نظر متخصص مجرب و ماهر این مرکز دکتر آرش غفوری با ارائه ی بهترین خدمات درمانی برای بیماران انجام می شود.

فضای خالی دندان از دست رفته اگر ترمیم نشود می تواند در ایجاد بی نظمی و رشد نامناسب دندان های دیگر تاثیرگذار باشد. همچنین می تواند موجب تحلیل لثه و استخوان فک شود و علاوه بر ایجاد ظاهر بد و کاهش اعتماد به نفس در فرد منجربه مشکلات جدی در جویدن شود. ایمپلنت دندان یک ترمیم ماندگار و مناسب برای جایگزینی دندان است که نتایج قابل توجهی دارد.  اینکه چه مدت بعد از، از دست دادن دندان می توان ایمپلنت انجام داد نیازمند بررسی های تخصصی توسط متخصص جراحی لثه و ایمپلنت دندان است که از طریق تصاویر به دست آمده از رادیوگرافی و اشعه ایکس انجام می شود.

بررسی شرایط لثه و استخوان بعد از کشیدن دندان، سطح تراکم استخوان فک ، سلامت عمومی بیمار و سن بیمار در تصمیم نهایی متخصص ایمپلنت موثر است.

دوره های زمانی مختلف برای ایمپلنت دندان

متخصص ایمپلنت و جراح لثه با توجه به شرایط دهان و دندان و  سلامت عمومی بیمار مناسب ترین زمان را برای کاشت ایمپلنت تعیین می کند.

  • فوری یعنی بلافاصله بعد از کشیدن دندان
  • بعد از مدتی کوتاه یعنی حدود یک الی دو ماه بعد از کشیدن دندان
  • بعد از مدتی طولانی یعنی حدود سه الی شش ماه بعد از کشیدن دندان
  • سالانه یعنی حدود یک سال بعد از کشیدن دندان

ایمپلنت فوری

در کاشت ایمپلنت فوری بلافاصله بعد از کشیده شدن دندان پایه ی ایمپلنت درون فک قرار می گیرد. البته انجام ایمپلنت فوری بستگی به سلامت استخوان فک و سایر شرایط سلامت عمومی بیمار دارد که بعد از بررسی های لازم از طریق تصویر برداری رادیو گرافی و اشعه ایکس انجام می شود. ایمپلنت در طی مدت سه الی شش ماه به استخوان جوش می‌خورد و بعد از آن تاج پروتز قرار داده می شود. ایمپلنت ها شکل و عملکرد دندان را به طور کامل باز می گردانند. دکتر آرش غفوری افرادی را که دارای سلامت کامل و استخوان فک کافی میباشند را با استفاده از روش ایمپلنت فوری درمان مینمایند.

کاشت ایمپلنت بعد از مدت کوتاه

مهم ترین مورد در کاشت ایمپلنت دندان تراکم کافی استخوان فک می باشد به همین دلیل بهترین زمان برای انجام کاشت ایمپلنت دندان 2 الی 4 ماه بعد از کشیدن دندان و انجام پیوند استخوان است. تراکم کافی استخوان فک در ماندگاری و استحکام ایمپلنت بسیار تاثیرگذار است.

کاشت ایمپلنت بعد از مدت طولانی

در بعضی از موارد ممکن است  متخصص ایمپلنت و جراح لثه بعد از بررسی های لازم متوجه وجود مشکلات شدیدی شود. مواردی مثل نیاز به پیوند استخوان یا جراحی لیفت سینوس یا درمان بیماری لثه که در اینصورت کاشت ایمپلنت بعد از مدت طولانی حدودا 6 ماه بعد از کشیدن دندان انجام می شود.

کاشت ایمپلنت بعد از یک سال

ممکن است یک سال از کشیدن دندان شما گذشته باشد که در اینصورت احتمال کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد. البته قبل از انجام ایمپلنت دندان معاینات و بررسی های تخصصی توسط متخصص انجام می شود تا از صحت سلامت سایر  دندان ها و عدم تحلیل استخوان فک مطمئن شود.

با توضیحات بالا متوجه شدید که تعیین بهترین زمان برای ایمپلنت دندان بستگی به شرایط سلامت دندان و لثه و تراکم استخوان فک شما دارد. دکتر آرش غفوری در مرکز تخصصی ایمپلنت و جراحی لثه در رشت بعد انجام معاینات و بررسی های لازم از دهان و دندان های شما مناسب ترین زمان ممکن برای ایمپلنت را تعیین می کند و شما را در جریان برنامه ریزی روند درمان قرار می دهد.

کاشت ایمپلنت دندان ممکن است پروسه ی زمان بری داشته باشد اما نتایج به دست آمده از آن ارزش این زمان و تلاش را  دارد. ایمپلنت بهترین جایگزین موجود برای دندان های سالم و طبیعی است همچنین پایدار و بادوام هستند و راه حلی دائمی برای بازگرداندن لبخند زیبا، اعتماد به نفس و عملکرد دندان از دست رفته ارائه می دهند. ایمپلنت ها تنها ترمیم هایی هستند که به حفظ استخوان کمک می کنند زیرا دقیقا مانند ریشه های طبیعی دندان عمل می کنند. با مراقبت های مناسب، ایمپلنت های دندان پتانسیل ماندگاری تا آخر عمر شما را دارند.

 

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر