ایمپلنت دندانایمپلنت فوری واقعی

ایمپلنت دندان یک روزه شاید در ابتدا واقعی به نظر نرسد، اما امکان پذیر است. تاریخ کاشت دندان در حدود دهه 1950 آغاز شده و از آن زمان تاکنون روش ها بهتر و مدرن تر شده اند و خبر خوش این است که اکنون می توان با صرف زمانی بسیار کم، با دندان های جدید، مطب را ترک کنیم. بطور خلاصه بخواهیم بگوییم، بله ایمپلنت یک روزه واقعی است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

ایمپلنت های فوری دندان یا همان ایمپلنت های یک روزه همانطور که از اسمش پیداست کاشت ایمپلنت دندان یا به عبارت دیگر جایگزینی دندان از دست رفته در یک روز می باشد که خیلی از شماها دوست دارید بدانید آیا شرایط انجام ایمپلنت فوری را دارید؟ با توجه به این موضوع که تقریبا برای همه افراد جای خالی دندان های از دست رفته یک معضل بزرگ است که می تواند باعث ایجاد اختلال در زندگی روزمره و روابط فردی و اجتماعی باشد ایمپلنت های فوری می توانند یکی از بزرگترین اتفاقات زندگی هر فردی برای پر کردن جای خالی دندان ها و زیباتر شدن لبخند او باشد.

ممکن است دندانتان خراب شده است جوری که دیگر کاری برای ترمیم آن وجود ندارد و حتما باید کشیده شود و یا در یک حادثه ای مثل درگیری یا تصادف یا ورزش دندانتان را از دست داده باشید اگر بدانید که می توانید در همان روز نهایت تا دو هفته بعد از کشیدن دندان دارای دندان واقعی شوید خوشحال نمی شوید؟ قطعا داشتن دندان و پر شدن جای خالی آن در یک روز یکی از اتفاقات بسیار خوشحال کننده برای بیشتر مردم است.

اما خیلی از شما مراجعین عزیز و کاربران محترم سوالی که از ما در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان می پرسید این است که آیا من شرایط ایمپلنت فوری را دارم؟ و یا چه شرایطی لازمه انجام ایمپلنت های یک روزه است؟ شرایط انجام ایمپلنت فوری چه مواردی است؟

می خواهیم در ادامه در مورد شرایط لازم جهت کاشت ایمپلنت یک روزه بیشتر توضیح دهیم.

 

 

 

 

ایمپلنت یک روزه در رشت | کاشت ایمپلنت فوری در رشت | دکتر آرش غفوری

 

هنگامی که ایمپلنت های کاشته شده با استخوان فک جوش میخورند، به اندازه ریشه دندان های طبیعی شما محکم می شوند. با این حال، این فرایند با برخی از مشکلات مواجه است. قوانینی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید. این اطلاعات و سایر اطلاعات مفید در مورد ایمپلنت فوری را می توان در زیر مشاهده کرد.

 

چه کسانی برای کاشت ایمپلنت یک روزه یا ایمپلنت فوری مناسب هستند؟

ایمپلنت یک روزه چیست؟

اگر بخواهیم به طور خلاصه یک تعریف جامع و کامل از ایمپلنت یک روزه داشته باشیم باید بگوییم که ایمپلنت یک روزه یعنی در همان روزی که دندان از دهانتان خارج شد پایه های تیتانیومی ایمپلنت در طی یک برش جراحی با استفاده از ابزار استریل شده مخصوص جراحی درون استخوان فک کاشته می شوند. و اقدامات بعدی مثل نصب اباتمنت ها (اتصال دهنده پیچ و پروتز) و در نهایت نصب پروتزهای آماده روی آن در همان روز انجام می شود.

در واقع فرصت چند ماهه برای جوش خوردن استخوان و پیچ ایمپلنت و مرحله دوم جراحی برای نصب اباتمنت ها در ایمپلنت های فوری حذف می شود و صفر تا صد کاشت یک دندان طبیعی در یک روز و یک جلسه تمام میشود. البته چکاپ و نصب پروتز دائمی در جلسه بعدی سر جای خودش باقی است. ایمپلنت های فوری یعنی شما در یک جلسه می توانید جای خالی دندان خود را پر کنید و با یک لبخند طبیعی و زیبا به زندگی عادی برگردید.

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ابزار لیزری و دیجیتالی مثل اسکنرهای داخل دهانی و برش های لیزری شرایط انجام ایمپلنت های فوری بسیار کاربردی و راحت تر شده و عوارض ایمپلنت فوری نیز به کمترین میزان رسیده است. در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری با استفاده از اسکنرهای داخل دهانی تمامی شرایط دهان و دندان شما جهت انجام کاشت ایمپلنت در همان روز بررسی می شود و کاشت ایمپلنت در همان جلسه دندانپزشکی در مدت زمان کوتاه شاید یک  الی دو ساعته تمام شود.

برش های لیزری بافت لثه و استخوان باعث کمتر شدن خونریزی و عدم نیاز به بخیه می شوند به تبع آن درد و خونریزی بعد از جراحی و از بین رفتن اثر بی حسی کمتر می شود و شما می توانید بعد از یک روز استراحت به زودی به زندگی عادی خود بر گردید. البته یکسری نکاتی وجود دارد که باید بعد از کاشت ایمپلنت خود حتما رعایت کنید.

مثلا باید به مدت چند روز از خوردن غذاهای بسیار سفت مثل آجیل یا جویدن آدامس خودداری کنید. هر جراحی و زخمی نیاز به فرصت و ترمیم دارد. جراحی ایمپلنت های فوری از این امر مستثنی نیستند و دکتر آرش غفوری در پایان کار از شما می خواهد به دستورالعمل های بهداشت دهان و دندان خود به خوبی پایبند باشید.

 

 

متخصصین ایمپلنت چگونه در یک روز کاشت ایمپلنت فوری را انجام می دهند؟

اول از همه اینکه ایمپلنت یک روزه یا انجام ایمپلنت فوری به معنای واقعی یک روز کاری در مطب دندانپزشکی نیست. بلکه در حقیقت به معنای قرار گرفتن صحیح ایمپلنت ها در جای درست، و در مدت زمان بسیار کم، ( که به وضعیت دهان و دندان و استخوان فک شما بستگی دارد) و رفتن شما به منزل با دندان های جدیدتان است. در ادامه به این مساله می پردازیم که مراحل کاشت ایمپلنت فوری چیست.

راهنمای نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان

مشاوره دندان پزشکی

  • وقتی به دنبال کاشت ایمپلنت دندان هستید، مطمئن شوید که نزد یک متخصص ماهر در این زمینه می روید.
  • مشاوره مقدماتی الزامی است، در طول این ویزیت، شما به دندانپزشک خود در مورد سابقه پزشکی خود و اینکه آیا بیماری دارید یا خیر صحبت میکنید و سلامت عمومی دهان شما بررسی می شود.
  • به احتمال فراوان شما باید عکس رادیوگرافی از دندان ها و فک خود تهیه نمایید. این عکس مدلی که نه تنها دندان های شما بلکه رگ های خونی، عضلات و اعصاب منطقه را نیز نشان می دهد و به متخصص ایمپلنت، در تصمیم گیری بهترین مکان برای کاشت ایمپلنت کمک میکند.
  • دندانپزشک شما یک برنامه درمانی را طراحی می کند. کاشت ایمپلنت یک روزه به این معنی است که کاشت ایمپلنت تنها یک جلسه به طول خواهد انجامید. اما برای تیم دندانپزشکی شامل برنامه ریزی دقیق است. آنها پیش بینی نتایج شما را انجام می دهند که این ممکن است دو هفته طول بکشد.

 

بررسی معایب و مزایای ایمپلنت یک روزه

کشیدن و خارج کردن دندانها

  • اگر هرگونه استخراج و کشیدن دندان ضروری باشد، باید قبل از جراحی انجام شود. بنابر تشخیص پزشک، این امر ممکن است تا 6 هفته زودتر و یا در همان روز جراحی اتفاق بیفتد.
  • کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت در همان روز خطر زیادی ندارد. این تصمیم توسط دندانپزشک متخصص، اما بر اساس میزان استخوان شما و سلامتی شما گرفته می شود.

 

اقدامات جراحی و زیبایی

  • برخلاف روند سنتی کاشت دندان که به مراحل جداگانه ای تقسیم می شود، کاشت ایمپلنت فوری در همان روز، انجام می شود.
  • روش جایگذاری ایمپلنت چند ساعت طول خواهد کشید. حتما بی حس خواهید شد و هیچ دردی را احساس نخواهید کرد، اما اگر فقط یک یا دو دندان را تعویض کنید، ممکن است از نوع بی حسی سبک تری استفاده شود. این به میزان تحمل درد و اضطراب شما بستگی دارد. دندانپزشک شما یقینا بهترین تصمیم را در این زمینه را خواهد گرفت.
  • وقتی که میخواهید یک فک کامل را با ایمپلنت ترمیم کنید، متخصص ایمپلنت معمولا از بریج دندان و اوردنچرها استفاده میکنند که بر روی 4 تا 6 پایه ایمپلنتی سوار میشوند.
  • بعد از قرار دادن ایمپلنت، زمان تاج، بریج یا پروتز مصنوعی است. گاهی اوقات این تاج ها به صورت موقتی است در این صورت، باید چند هفته دیگر برای تاج دندان دائمی به مطب برگردید.

 

 

 

بهبودی و معاینه نهایی

با یکی شدن و جوش خوردن استخوان فک به فیکسچر ایمپلنت میتوان از روند درمان اطمینان حاصل کرد. این مساله زمانی رخ میدهد که بعد از کاشت ایمپلنت، بهداشت و نکات نگهداری و مراقبت از ایمپلنت را رعایت کنید. این اتفاق 3 تا 6 ماه طول می کشد و ممکن است شما به خصوص در طی 6 تا 8 هفته اول، مجبور به خوردن غذاهای نرم باشید.

بعد از این زمان شما یک معاینه مجدد انجام می دهید تا دندانپزشک بتواند مطمئن شود همه چیز به خوبی پیش رفته است.

همانطور که می دانید یکی از ویژگی های جراحی کاشت ایمپلنت زمان بر بودن پروسه آن می باشد. روند و پروسه طول دوره درمان و جراحی کاشت ایمپلنت دندان با توجه به شرایط بیمار در بعض موارد چندین ماه یا حتی یکسال ادامه دارد.

به طور کلی دندان ها در کیفیت صحبت کردن، غذا خوردن، جویدن و گوارش شما تاثیر گذار هستند و نداشتن دندان می تواند  اثرات منفی زیادی در روحیه شما داشته باشد. به همین دلیل طولانی بودن طول دوره درمان در کاشت ایمپلنت می تواند منجر به تضعیف روحیه و خسته شدن بیمار شود. اما اگر شرایط انجام ایمپلنت فوری را داشته باشید ایمپلنت فوری باعث می شود تا تعداد جلسات مراجعه به دندانپزشک کمتر شده و همچنین روند پروسه کاشت سریعتر و با اطمینان بالاتر انجام گیرد.

در پایان باید گفت که بله. ایمپلنت یک روزه واقعی است. اما حتما در انتخاب متخصص ایمپلنت خود دقت نمایید و از بهترین برندهای موجود ایمپلنت استفاده نمایید.

مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری به دلیل مهارت بالای بهترین متخصص ایمپلنت و مجهز بودن به تکنیک ها و ابزار پیشرفته دندانپزشکی یکی از موفق ترین مراکز در زمینه کاشت ایمپلنت فوری در رشت و تهران می باشد.

 

 

 

 

در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت در رشت با استفاده از بهترین برندهای ایمپلنت دندان در محیطی کاملا آرام و پیشرفته و پرسنلی حرفه ای و آموزش دیده، دغدغه و نگرانی مراجعین گرامی از روند جراحی و پیگیری های بعد از آن کاملا رفع و تجربه ای شیرین از جراحی ایمپلنت دندان برایشان رقم خواهد خورد. نظرات مراجعین گرامی از تجربه ایمپلنت دندان در این مرکز خود گواهی بر این ادعا میباشد. 


شما می توانید برای دریافت مشاوره دندانپزشکی از دکتر آرش غفوری ، جراح لثه و متخصص ایمپلنت در رشت ، به صفحه مشاوره آنلاین رفته و فرم را پر کنید.

همچنین برای تماس با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت ، به صفحه تماس با ما رفته و اطلاعات تماس با مجموعه ، آدرس و ساعات کاری را مشاهده نمایید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر