ایمپلنت دندانانجام ایمپلنت فوری در رشت توسط دکتر آرش غفوری

با توجه به علائم، تکمیل درمان ایمپلنت دندان  بین سه تا دوازده ماه طول می کشد، و در این مدت مراجعه به متخصص ایمپلنت چندین بار لازم است. اگر نیاز به انجام ایمپلنت فوری باشد، زمان بهبودی دندان ها و تعداد مراجعه به متخصص کمتر می شود که هم برای روند درمان و هم خود بیمار مفید است.

 

 ایمپلنت فوری چیست؟

انجام فوری ایمپلنت در شرایطی است که همزمان با کشیدن دندان طبیعی ایمپلنت را قرار می دهند. کاشت ایمپلنت در سوکت های آماده برای اولین بار توسط Schulte و Heimke در سال 1976 انجام شد که به آن ایمپلنت فوری میگفتند. برای داشتن نتیجه ی قابل پیش بینی و زیبایی، دقت در شرایط بیمار، برنامه ریزی درمانی مناسب و قرار دادن دقیق و درست ایمپلنت ضروری است.

 

مراحل کاشت ایمپلنت دندان / سوالات متداول ایمپلنت

بارگذاری فوری ایمپلنت چیست؟

بارگذاری فوری دندان به عنوان ایمپلنت فوری دندان شناخته می شود، شامل انجام دادن گذاشتن تاج دندان در 48 ساعت بعد از قرار دادن ایمپلنت است. این تکنیک پاسخگوی تقاضای زیاد بیماران برای کاهش زمان درمان و بهبودی سریعتر دندانها می باشد.

 

مزایای ایمپلنت فوری برای بیمار و شیوه ی عملکرد

قرار دادن فوری ایمپلنت دندان و بارگذاری فوری در موقعیت مناسب مزایایی را برای بیمار به همراه دارد از جمله کاهش زمان درمان و کاهش زمان ترمیم های زیبایی در روز جراحی. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که بیماران در مقایسه با چهار تکنیک درمانی دیگر ایمپلنت فوری دندان را در فک قدامی بالا ترجیح می دهند. 

 بارگذاری فوری ایمپلنت نیاز به انجام جراحی و روش های پیچیده ی درمانی مثل پیوند استخوان را کاهش می دهد که در غیر این صورت ممکن است نیاز به انجام پیوند استخوان برای قرار دادن ایمپلنت دندان داشته باشیم. در این تکنیک یک مرحله ای، روند کار جراحی ساده تر است و بیمار به جای دو مورد جراحی، تحت یک جراحی قرار می گیرد.

بیمارانی که برای یک بازسازی دندان بدون فلپ خود این عمل را انجام داده اند بهبودی سریع را تجربه کرده اند. تا کنون موارد موفقیت آمیز تکنیک بارگذاری فوری برای قرار دادن چندین ایمپلنت گزارش شده است و نگرانی خیلی از افراد را که آیا ایمپلنت یک روزه واقعی است برطرف کرده است.

 

 

 

 

جراحی دیجیتالی ایمپلنت

 

با همکاری پیوسته بین جراح دهان و دندان، متخصص ایمپلنت، متخصص پروتز و تکنسین آزمایشگاه ، قرار دادن فوری ایمپلنت و بارگذاری فوری می تواند یک پیشنهاد درمان منحصر به فرد و بازاریابی جهانی در صنعت دندانپزشکی باشد.

 

اهمیت انتخاب سیستم ایمپلنت مناسب

یک سیستم ایمپلنت دندانی زمانی می تواند مورد اطمینان باشد که از نظر بالینی اثبات شده باشد و به خوبی مورد بررسی قرار گرفته باشد،و همچنین قابلیت پیش بینی و موفقیت طولانی مدت را در قرار دادن ایمپلنت و بارگذاری فوری داشته باشد. NobelActive برای قرار دادن ایمپلنت تکی، ساختار و بدنه ی  ایمپلنت را باریک و مخروطی می کند تا استخوان بتواند به تدریج متراکم شود، و جراحی را آسان تر کند حتی وقتی استخوان ها نرم هستند یا سوکت های ایمپلنت خارج شده باشند.

 

 

 

چه کسانی برای کاشت ایمپلنت یک روزه یا ایمپلنت فوری مناسب هستند؟

شرایط انجام ایمپلنت فوری چیست؟

شرایط انجام ایمپلنت فوری دندان در قدم اول این است که  نیازمند مراجعه به یک مرکز مطمئن و پیشرفته و انجام جراحی توسط یک متخصص ایمپلنت با تجربه و ماهر می باشید. متخصص ایمپلنت دندان شما باید بتواند با بررسی های لازم و استفاده از ابزار لازم و دیجیتالی تشخیص دهد که آیا بیمار دارای شرایط مناسب جهت انجام جراحی ایمپلنت فوری است یا خیر.

در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری با وجود استفاده از اسکنرهای داخل دهانی و به تبع آن داشتن اطلاعات دقیق تر از فضای داخلی دهان تشخیص مناسب بودن وضعیت موجود دهان و دندان برای کاشت فوری ایمپلنت بسیار آسان و سریعتر انجام می شود.

تقریبا تمامی نکاتی که فرد باید برای انجام جراحی ایمپلنت به روش معمول داشته باشد جزئی از شرایط ایمپلنت فوری هم است. مثلا اگر فرد دیابتی باشد باید از نوع دیابت کنترل شده باشد و یا اگر دارای سیستم ایمنی ضعیف و بیماری های زمینه ای می باشد باید با متخصص خود در میان بگذارد تا متخصص بتواند وضعیت موجود را مدیریت کند.

 

 

 

 

یکی از مهم ترین موردی که باعث می شود شما بتوانید در همان روز ایمپلنت انجام دهید و شرایط ایمپلنت فوری را داشته باشید وضعیت تراکم استخوان فک شماست. اگر استخوان فک از تراکم کافی برخوردار نباشد که معمولا افرادی که بعد از مدت طولانی برای کاشت دندان خود اقدام می کنند دچار تحلیل رفتگی استخوان فک می شوند نمی توانند از مزایای ایمپلنت های فوری برخوردار شوند.

چون متخصص ابتدا باید جراحی پیوند استخوان یا لیفت سینوس انجام دهد و بعد از گذشت مدت لازم که معمولا تا 3ماه زمان لازم است و ادغام کامل استخوان می تواند پایه را درون استخوان قرار دهد. بنابراین افرادی که مدت زمان زیادی از جای خالی دندان ها می گذرد احتمال فرسایش استخوان فک زیاد است این افراد از انجام ایمپلنت های فوری در یک جلسه محروم اند.

توصیه ما به شما این است که در پر کردن جای خالی دندان خود تعلل نکنید و در کوتاه ترین زمان ممکن قبل از فرسایش استخوان اقدام به کاشت دندان خود کنید. اقدام زودتر به معنی صرفه جویی در زمان و هزینه کاشت ایمپلنت  و جلوگیری از عوارض ایمپلنت فوری می باشد.

عدم وجود بیماری های پریودنتال و عفونت لثه یکی دیگر از شرایط کاشت ایمپلنت فوری می باشد. اگر متخصص بعد از معاینه و بررسی های لازم متوجه عفونت و بیماری پریودنتال شود ابتدا نیاز است که اقدامات لازم جهت درمان این بیماری ها انجام شود. چه بسا که وجود این بیماری ها می تواند یکی از عوامل مستقیم موثر تحلیل استخوان فک باشد. وجود بیماری های لثه و عفونت می تواند عامل اصلی پس زدگی کاشت ایمپلنت و عدم موفقیت جراحی باشد.

بنابراین اگر شما دندانتان را در همان روز یا نهایتا دو هفته بعد از اینکه از دست داده اید به مرکز ما مراجعه کنید و در صورت مهیا بودن شرایط دیگر ایمپلنت فوری دکتر آرش غفوری در محیطی آرام و بدون استرس و استفاده از مواد بی حسی شروع به کاشت ایمپلنت دندان شما در همان روز می کند که در مدت زمان یک الی دو ساعته شما با یک دندانی که فرقی با دندان طبیعی نمی کند از مطب خارج می شوید.

 

 

و در آخر…

همه ی بیماران خواستار درمان کارآمد و مطمئن و موثر هستند. آنها به دنبال روش درمانی هستند که در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین درد و ناراحتی ممکن انجام شود. انجام و بارگذاری فوری ایمپلنت تکنیک های ارزشمندی هستند که متخصص باید بتواند از آنها استفاده کند، اما داشتن مهارت و تجربه و همچنین انتخاب درست، موارد مهمی برای اطمینان در رسیدن به  نتیجه ی موفقیت آمیز در دراز مدت هستند.

مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری به دلیل مهارت بالای متخصص ایمپلنت و مجهز بودن به تکنیک ها و ابزار پیشرفته دندانپزشکی یکی از موفق ترین مراکز در زمینه کاشت ایمپلنت فوری در رشت و تهران می باشد.

در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت در رشت با استفاده از بهترین برندهای ایمپلنت دندان در محیطی کاملا آرام و پیشرفته و پرسنلی حرفه ای و آموزش دیده، دغدغه و نگرانی مراجعین گرامی از روند جراحی و پیگیری های بعد از آن کاملا رفع و تجربه ای شیرین از جراحی ایمپلنت دندان برایشان رقم خواهد خورد. نظرات مراجعین گرامی از تجربه ایمپلنت دندان در این مرکز خود گواهی بر این ادعا میباشد.

 


شما می توانید برای دریافت مشاوره دندانپزشکی از دکتر آرش غفوری ، جراح لثه و متخصص ایمپلنت در رشت ، به صفحه مشاوره آنلاین رفته و فرم را پر کنید.

همچنین برای تماس با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت ، به صفحه تماس با ما رفته و اطلاعات تماس با مجموعه ، آدرس و ساعات کاری را مشاهده نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر