ایمپلنت دندانکاشت دندان ثابت و متحرک

کاشت دندان ثابت و متحرک با استفاده از ایمپلنت

دراین مقاله می خواهیم بدانیم مفهوم کاشت دندان ثابت ومتحرک چیست؟ آیا کاشت دندان ثابت و متحرک همان دندان مصنوعی ها به مفهوم قدیمی هستند؟ آیا بازسازی کامل دندان ها توسط ایمپلنت های دندانی مقدور است؟
در پاسخ به این سوال می توانیم به شما عزیزان بگوییم که مفهوم کاشت دندان به طور کلی به معنی همان کاشت ایمپلنت دندان است. به این دلیل که فیکسچرهای تیتانیومی یا زیرکونیومی ایمپلنت در طی یک جراحی و شکافته شدن بافت لثه درون اسنخوان فک کاشته می شوند.
این پایه های کاشته شده درون استخوان به عنوان یک ریشه مصنوعی دندان عمل می کنند و از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردارند. این پایه ها به خوبی می توانند از پروتزهای دندانی نگه داری کنند بدون اینکه فرد هیچگونه نگرانی در هنگام خوردن و صحبت کردن از بابت حرکت و بیرون آمدن دندان های خود داشته باشد. بنابراین کاشت دندان ثابت و متحرک به صورت کاشت ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت دندان انجام می شود.
با توضیح بالا روشن است که چرا کاشت دندان ثابت و متحرک نمی تواند به معنی دندان مصنوعی های قدیمی باشد. دندان مصنوعی های سنتی به صورت پروتزهای یکسره یا تکی نصب شده روی قالبی که شبیه به لثه هستند متناسب با فضای درونی دهان و قالب گیری ( قالب های گچی ) از جای خالی دندان ها ساخته می شوند.
این دندان مصنوعی ها متحرک هستند یعنی باید در هنگام خواب و برای شستشو از دهان خارج شوند. بنابراین هیچ کاشت  ایمپلنتی درون لثه و استخوان در کار نیست. دندان مصنوعی های سنتی روی بافت لثه و کام دهان قرار میگیرند.
بازسازی کامل فک با ایمپلنت

بازسازی کامل دندان ها با استفاده از ایمپلنت های دندانی توسط دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت ذر رشت

تفاوت کاشت دندان ثابت و متحرک با دندان مصنوعی های متحرک

ایمپلنت های دندانی به صورت ثابت و بدون حرکت درون استخوان فک کاشته می شوند بنابراین منظور ما ازکاشت دندان ثابت و متحرک مربوط به قسمت پروتز نصب شده روی فیکسچرها می باشد. فیکسچر ها معمولا از جنس تیتانیوم هستند که یک نوع فلز سازگار با زیست بدن است که در 95 درصد مواقع بدون ایجاد حساسیت به راحتی درون استخوان کاشته می شوند (فیکسچرهای زیرکونیومی از نوع سرامیک هستند در مواردی که بیمار به تیتانیوم آلرژی دارد از زیرکونیوم استفاده می شود) و سپس نوبت به نصب هیلینگ و اباتمنت ها و در آخر پروتز دندان می رسد.
تمامی این مراحل می توانند در یک روز توسط متخصص ایمپلنت دندان مجرب به نام ایمپلنت فوری دندان برای شما انجام شوند. دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان در رشت از روش ایمپلنت فوری دندان برای افرادی که دارای شرایط لازم هستند استفاده میکند در این روش بلافاصله بعد از کشیدن دندان و در صورت داشتن تراکم لازم استخوان فک بیمار متخصص میتواند ایمپلنت را در استخوان فک کاشت نماید.
پروتزهای نصب شده روی ایمپلنت ها می توانند به صورت ثابت و یا متحرک باشند. کاشت دندان ثابت و متحرک بستگی به شرایط بیمار و تشخیص متخصص ایمپلنت دندان دارد. معمولا بیمارانی که تعداد زیادی از دندان های خود را ازدست داده اند دکتر آرش غفوری ایمپلنت های دندانی all on 4  را با پروتز های ثابت انجام می دهد.
پروتزهای ثابت بعد از قالبگیری بوسیله اسکنرهای داخل دهانی و به اصطلاح قالبگیری دیجیتالی و  آماده شدن توسط لابراتوار دندانسازی به صورت دائمی و همیشگی روی ایمپلنت ها نصب می شوند بدون اینکه هیچگونه حرکت و جابجایی در هنگام غذا خوردن و جویدن و صحبت کردن ایجاد کنند.
پروتزهای متحرک که معمولا به صورت پارسیل (پروتز تکی) روی ایمپلنت نصب می شوند و قابلیت جابجای و برداشته شدن را دارند، برای شستشو و نظافت و در هنگام خواب از دهان خارج می شوند.
کاشت دندان ثابت و متحرک در هر صورت یک پایه به عنوان ریشه مصنوعی دارد که ثابت است بر عکس دندان مصنوعی های متحرک و قدیمی که هیچگونه نگه دارنده و تکیه گاهی ندارند و به راحتی با فشار دست از دهان خارج می شوند.

مزایای کاشت دندان به این روش

دندان مصنوعی های قدیمی ظاهر مصنوعی و ناخوشایندی نسبت به ایمپلنت های کاشته و پروتزهای ثابت و متحرک آن دارند. کاشت دندان ثابت و متحرک به دلیل شباهت زیاد ظاهری به دندان های طبیعی به عنوان یکی از خدمات زیبایی و اصلاح طرح لبخند در دندانپزشکی محسوب می شوند.
همچنین عملکرد دندان های کاشته شده چه به صورت ثابت و چه به صورت متحرک مانند دندان های طبیعی است و بعد از کامل شدن روند درمان و نصب پروتز ها بیمار می تواند تمامی غذاهای مورد علاقه خود را بخورد و به راحتی و بدون استرس در اجتماع بخندد و صحبت کند.
پروتز ها می توانند جنس های مختلفی داشته باشند. از جمله پروتزهای فلزی (طلا و نقره و…) یا پروتزهای تمام سرامیکی و پروتزهای پی اف ام که نسل جدیدی از پروتزهای دندانی هستند و هیچ فرقی با دندان های طبیعی ندارند. هر بیماری با توجه به سلیقه و بودجه مالی خود یکی از انواع پروتز را انتخاب می کند.
پروتزهای ثابت نسبت به پروتز متحرک می تواند گزینه بهتری باشد چون از لحاظ نظافت و نگه داری و غذا خوردن هم راحت تر هستند هم امنیت بیشتری دارند.
به طور کلی نظافت و نگهداری کاشت دندان ثابت و متحرک بسیار آسان تر از دندان مصنوعی های متحرک است. برای اینکه بتوانید سالیان طولانی از ایمپلنت های دندانی خود استفاده کنید فقط کافیست یک برنامه روتین بهداشتی داشته باشید. روزی دوبار مسواک بزنید از دهان شویه ها استفاده کنید نخ دندان یادتان نرود همچنین چکاپ های شش ماه یا یک سال دندانپزشکی خود را فراموش نکنید. با رعایت این نکات می توانید تا آخر عمر از دندان های کاشته شده خود لذت ببرید.
 اما دندان مصنوعی ها برای تمیز شدن باید از دهان خارج شوند تا بتوانید مسواک بزنید. شب تا صبح باید در آب و یا محلول ضد عفونی کننده نگه داری شوند. دندان مصنوعی های سنتی معمولا بعد از چند سال استفاده نیاز به تعویض دارند چیزی که در ایمپلنت های کاشته شده در صورت مراقبت اصولی وجود ندارد.

هزینه کاشت دندان ثابت و متحرک

هزینه کاشت دندان ثابت و متحرک همانند هزینه ایمپلنت های دندانی هستند. هر چقدر متخصص شما مجرب تر و ماهر و امکانات و تکنیک های پیشرفته تر و به روزتر باشد مثل انجام ایمپلنت های دیجیتالی هزینه کاشت ایمپلنت ها افزایش می یابد اما در عوض یک سرمایه گذاری همیشگی برای دندان های شما می باشد.
برند ایمپلنت دندان یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش و افزایش هزینه ایمپلنت دندان است. ایمپلنت های کره ای و آلمانی و آمریکانی و سوییسی ، چهار نوع برند معتبر جهانی هستند که دکتر آرش غفوری برای بیماران خود متناسب با شرایط بیمار انتخاب می کند.
هزینه کاشت دندان ثابت و متحرک با تعرفه آزاد محاسبه می شود و معمولا شرکت های بیمه بخشی از هزینه کاشت دندان را متقبل می شوند. اگر بیمه تکمیلی دارید می توانید در مورد چگونگی پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با شرکت بیمه خود صحبت کنید.
جمع بندی
مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری در رشت ارائه دهنده انواع خدمات کاشت دندان ثابت و متحرک با جدیدترین تکنیک های روز دنیا و ابزار پیشرفته می باشد.
مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری می تواند محیطی امن و راحت برای افرادی باشد که علاقه مند به یک لبخند طبیعی و زیبا هستند. کاشت دندان ثابت و متحرک یک روش عالی برای بیمارانی است که تعداد زیادی از دندان های خود را از دست داده اند یا حتی از جای خالی یک دندان خود رنج می برند.
دکتر آرش غفوری متناسب با شرایط و موقعیت بیمار بعد از بررسی های لازم یکی از روش های کاشت ایمپلنت فوری و ایمپلنت دیجیتالی و ایمپلنت های on all 4  را برای کاشت دندان ثابت یا متحرک اجرا می کند.
شما می توانید از هر کجای دنیا که هستید با مشاوره آنلاین ما در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان سوالات خود را در زمینه کاشت دندان در میان بگذارید و مناسب ترین روش ممکن را برای خود انتخاب کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر