ایمپلنت دندانمقایسه ایمپلنت دندان با دندان طبیعی

مقایسه ایمپلنت های دندان با دندان های طبیعی

حتما این جمله را که ایمپلنت های دندان هم از نظر عملکرد و هم از نظر ظاهر خیلی شبیه دندان های طبیعی هستند زیاد شنیده اید. ولی شاید لازم باشد که شباهت های ایمپلنت های دندان را به عنوان کاشت دائمی دندان با دندان های طبیعی به طور دقیق بررسی کنیم.

همانطور که می دانید یکی از راه های موثر در اصلاح لبخند های آسیب دیده ناشی از جای خالی دندان کاشت ایمپلنت دندان است. مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه در رشت با مدیریت دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت دندان و جراح لثه با مهارت تخصصی خود در زمینه کاشت دندان یکی از بهترین و مطمئن ترین مرکز ارائه دهنده کاشت دائمی دندان می باشد.

ایمپلنت دندان یک روش موفقیت آمیز برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته و بهبود لبخند بیمار می باشد. همچنین ایمپلنت ها فرصت خوردن غذاهای مورد علاقه و سلامت دهان و دندان را برای بیماران فراهم می کنند.

در ادامه به بررسی شباهت های ایمپلنت های دندان با دندان های طبیعی می پردازیم. شاید داشتن اطلاعات کافی در تصمیم گیری شما برای کاشت ایمپلنت دندان موثرتر باشد.

 

 

 

چه زمانی افراد نیاز به کاشت ایمپلنت دندان دارند؟

به طور کلی زمانی که در دهان خود جای خالی یک یا چند تا از دندان از دست رفته داریم. علت از دست دادن دندان می تواند هر چیزی باشد. مثل ضربه در تصادفات یا برخورد دندان با یک جسم سخت مثلا در ورزش های مبارزه ای و فیزیکی همچنین مشکلات و بیماری های دهان و دندان به دلیل عدم رعایت اصولی بهداشت دهان و دندان می تواند باعث پوسیدگی و خرابی و در نهایت لق شدن و افتادن دندان شود.

 

شباهت ایمپلنت های دندانی با دندان های طبیعی

 

ماندگاری ایمپلنت ها

اگر بخواهیم مقایسه ای بین ایمپلنت های دندانی با دندان طبیعی داشته باشیم، دندان های طبیعی به علت داشتن لایه سخت و محکم حتی سخت تر از استخوان به نام مینای دندان که از ساختار درونی دندان محافظت می کند می توانند تا آخر عمر برای ما دوام داشته باشند. به هر حال دندان های طبیعی مستعد آسیب پذیری هستند و می توانند به علت های مختلف از جمله بیماری های پریودنتال یا آسیب فیزیکی آن ها را از دست بدهیم. یکی از شباهت های ایمپلنت های دندانی با دندان های طبیعی ماندگاری دائمی آنها می باشد. ایمپلنت ها به اندازه دندان های طبیعی از قدرت و استحکام برخوردار هستند که برای از دست دادن آنها به قدرت و فشار زیادی لازم است. مانند دندان های طبیعی در صورت عدم رعایت بهداشت درست دهان و دندان و ضربه های محکم ممکن است دندان های کاشته شده خود را از دست بدهیم.

عملکرد ایمپلنت ها

ایمپلنت ها از پایه های تیتانیومی، اباتمنت ( اتصال دهنده تاج با پایه تیتانیومی) و تاج تشکیل شده است. پست یا پایه های تیتانیومی ایمپلنت شبیه یک پیچ هستند که درون استخوان فک کاشته می شوند و عملکرد ریشه دندان را دارند. در واقع به عنوان ریشه مصنوعی دندان کارایی دارند. اباتمنت ها یک اتصال دهنده بین پایه ها و تاج هستند که با داشتن تاج امکان جویدن غذا برای بیمار را فراهم می کنند. ایمپلنت های دندان امکان خوردن هرنوع  غذا را برای فرد فراهم می کنند دقیقا مانند دندان های طبیعی.

 

مقایسه ایمپلنت دندان با دندان های طبیعی از نظر عملکرد

یکی دیگر از موارد مقایسه ایمپلنت دندان با دندان های طبیعی این است که بعد از کاشت دندان دائمی تشخیص تفاوت بین آنها و دندان های طبیعی دشوار است و این یکی از امتیازات ویژه و مهم کاشت ایمپلنت دندان است. تاج های نصب شده روی ایمپلنت ها از نظر اندازه، شکل و رنگ کاملا شبیه دندان هستند. متخصص ایمپلنت دندان در انتخاب طیف رنگی و سایه تاج دندان برای مطابقت با دندان های مجاور دقت لازم را ارائه می دهد. (تاج های سرامیکی،  پرسلن،  پرسلن ترکیبی با فلز و تمام فلزی)

 

 

نحوه مراقبت و نگه داری از ایمپلنت ها

بیشتر افرادی که دندان های خود را از دست می دهند به دلیل عدم توجه به سلامت دهان و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد. اگر بیمار بعد از کاشت ایمپلنت دندان به روند قبلی خود در بهداشت دهان و دندان ادامه دهد به احتمال زیاد با شکست یا فیل شدن ایمپلنت مواجه می شود. همانطور که دندان های طبیعی به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مداوم برای حفظ سلامت و استحکام نیاز دارند ایمپلنت ها هم برای ماندگاری و موفقیت آمیز بودن به رعایت این موارد نیاز دارند.  عدم استفاده از مسواک و نخ دندان می تواند باعث ایجاد باکتری و ایجاد عفونت در دهان شود که خود یکی از عوامل موثر در شکست ایمپلنت های کاشته شده درون استخوان فک هستند.

 

جمع بندی

در مطلب بالا مقایسه ای بین ایمپلنت دندان و دندان طبیعی بیان شد و گفته شد که ایمپلنت ها علاوه بر اینکه خودشان ظاهر کاملا طبیعی و زیبایی دارند با تقویت استخوان فک و حمایت دندان های دیگر به زیباتر شدن کل ساختار چهره کمک می‌کنند. تقویت رشد استخوان فک با استفاده از ایمپلنت دندان از تحلیل استخوان جلوگیری می کند. در مقایسه با روشهای دیگر جایگزین کردن دندان از دست رفته مثل بریج دندان یا دندان مصنوعی، کاشت دندان به روش ایمپلنت ساختار لب ها، لبخند، جوانی صورت و جذاب تر بودن را حفظ می کند. در صورتی که چند دندان خود را از دست داده باشید جای خالی آنها پس از مدتی چروک هایی را اطراف دهان شما به وجود خواهد آورد و اگر مدت زمان زیادی از جای خالی دندان بگذرد به علت تحلیل استخوان، صورت  پیرتر به نظر خواهد رسید. در صورتی که با کاشت ایمپلنت دندان زیبایی و جوانی و جذابیت ظاهری شما حفظ خواهد شد.

از دست دادن دندان یک وضعیت ناراحت کننده می باشد که ممکن است خجالت آور باشد و فرد نتواند به راحتی معاشرت کند. خبر خوب این است که با کاشت ایمپلنت های دندانی در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری ، بهترین متخصص ایمپلنت دندان در سطح کشور می توانید دوباره از ظاهر طبیعی دندان ها و لبخند زیبای خود لذت ببرید. همچنین کاشت ایمپلنت ها می تواند باعث بهبود سلامتی و عملکرد دهان و دندان شما باشند. پس بهتر است هر چه سریعتر جهت کاشت دائمی دندان خود اقدام کنید قبل از اینکه دیر شود.

همینطور میتوانید برای آگاهی از هزینه تخمینی وارد بخش قیمت ایمپلنت دندان و هزینه کاشت دندان شوید و یا با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت تماس و وقت ملاقات با دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندانی دریافت و طرح درمان دقیقی از ایشان دریافت نمایید.

 

 

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر