ایمپلنت دندانایمپلنت در یک روز

تا چندین سال قبل کاشت ایمپلنت در یک روز یک رویا به نظر می رسید، اما امروزه امکان پذیر است. از زمان ابداع ایمپلنت دندان تا کنون پیشرفت های زیادی در این زمینه بوجود آمده است و ایمپلنت های جدید بدون دوره ی زمانی بلند مدت انجام می شوند که به آن ایمپلنت فوری یا یک روزه می گویند.

جراحی لثه در رشت | دکتر آرش غفوری

چگونه ایمپلنت دندان را در یک روز انجام می دهند؟

ایمپلنت یک روزه به معنای واقعی کلمه فقط یک روز نیست. نام ایمپلنت دندان یک روزه یا فوری به روش قرار دادن ایمپلنت ها و دندان ها اشاره دارد. مراحل زیر ممکن است در طی 24 ساعت انجام شود، اما همه ی اینها بستگی به وضعیت دهان بیمار دارد. برای انجام ایمپلنت فوری حتما به یک متخصص ایمپلنت دندان ماهر و با تجربه مراجعه کنید.

معمولا با استفاده از اشعه ایکس تصویر دقیقی از دهان شما گرفته می شود که نه تنها دندان ها، بلکه رگ های خونی، ماهیچه ها و اعصاب آن قسمت به خوبی مشاهده شود. متخصص ایمپلنت برنامه ی درمانی ایمپلنت یک روزه را مشخص می کند یعنی انجام ایمپلنت دندان فقط یک روز طول می کشد. اما نتیجه ی نهایی ممکن است چند هفته طول بکشد.

اگر نیاز به کشیدن دندان باشد چند هفته زودتر دندان کشیده می شود تا التهاب لثه کمتر شود. البته کشیدن دندان و کاشت در همان روز خطر چندانی ندارد و بر اساس میزان و سلامت استخوان و سلامت بیمار تصمیم گیری می شود. برخلاف روند ایمپلنت دندان سنتی که به چند مرحله تقسیم می شود، ایمپلنت های فوری با دندان مصنوعی در یک مرحله نصب می شوند.

ایمپلنت در یک روز

ایمپلنت در یک روز

انجام ایمپلنت معمولا چند ساعت طول می کشد و ممکن است از بی حسی ضعیفی برای بیمار استفاده شود. استفاده از بی حسی بستگی به میزان تحمل درد و اضطراب بیمار دارد. بعد از کاشت ایمپلنت، نوبت به نصب تاج یا بریج یا پروتز می رسد. بعضی وقتها به صورت موقت قرار می دهند در این صورت بیمار باید چند هفته دیگر برای سرپوش دائمی یا مجموعه ی دندان های مصنوعی مراجعه کند.

در ایمپلنت های فوری روند استخوان سازی بعد از انجام ایمپلنت مسیر خود را طی می کند اما در ایمپلنت های سنتی، قبل از نصب دندان های جدید درمان استخوان سازی کامل می شود که معمولا 3 تا 6 ماه طول می کشد.

چه کسانی برای کاشت ایمپلنت یک روزه یا ایمپلنت فوری مناسب هستند؟

ایمپلنت دندان فوری را چه کسانی می توانند انجام دهند؟

همه ی افراد نمی توانند ایمپلنت فوری را انجام دهند. افرادی می تواند ایمپلنت فوری انجام دهد که از سلامت کلی خوبی برخوردار باشد و دخانیات مصرف نکند.

موارد منع انجام ایمپلنت فوری:

  • بیماری پریودنتیت
  • بیماری خود ایمنی
  • بیماری مزمن
  • فقدان سلامت عمومی دهان و دندان
  • بهداشت نامناسب
  • عادت به دندان قروچه
  • استخوان بسیار نازک یا نرم

معمولاً برای جایگزینی قوس کامل دندان ها از ایمپلنت های یک روزه استفاده می شود. ایمپلنت فوری یک انتخاب عالی برای جایگزینی دندان تک در قسمت جلوی دهان است.

مزایا و معایب ایمپلنت دندان فوری

همه ی عمل های جراحی می توانند با خطرات مربوط به خود همراه باشند. انجام ایمپلنت های فوری به شدت بستگی به مهارت و تخصص دندانپزشک انجام دهنده ی آن دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که در یک مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و توسط یک متخصص ایمپلنت دندان ماهر و مطمئن ایمپلنت فوری دندان را انجام دهیم.  فشار اضافی تاج روی ایمپلنت می تواند منجر به شکست جوش خوردن ایمپلنت با استخوان شود.

آیا ایمپلنت یک روزه واقعی است؟ | کاشت ایمپلنت فوری چیست؟

در عین حال که استخوان ها در حال ادغام و جوش خوردن با ایمپلنت دندان هستند شما دارای لبخند جدید و دلخواه خود هستید و در صورت عدم رعایت دستورالعمل متخصص ایمپلنت، احتمال حرکت و عفونت ایمپلنت افزایش پیدا می کند. همچنین سیگار نکشیدن برای داشتن نتیجه ی موفقیت آمیز بسیار مهم و ضروری است.

مزایای ایمپلنت فوری:

  • درمان سریع
  • داشتن ظاهر طبیعی در عین حال که لثه ها در اطراف ایمپلنت در حال رشد هستند
  • داشتن دندانهای جدید در طول دوره بهبودی
  • مقرون به صرفه بودن نسبت به ایمپلنت های دیگر

نکات منفی ایمپلنت فوری:

  • ضرورت انجام ایمپلنت فوری توسط یک متخصص مجرب و دارای تجهیزات پیشرفته
  • دستورالعمل های بعد از عمل محدود کننده هستند
  • احتمال شکست بیشتر در نتیجه
  • ایمپلنت های فوری در مقایسه با ایمپلنت های سنتی

ایمپلنت در یک روز در مقایسه با ایمپلنت های سنتی

بزرگترین مزیت ایمپلنت های فوری، کوتاه بودن مدت درمان است. علاوه بر زمان کوتاه، دندان جدید بلافاصله قرار می گیرد و لثه ها می توانند در اطراف آن رشد کرده و باعث ایجاد ظاهر طبیعی لبخند و دهان بیمار شوند. با توجه به میزان استخوان برداشته شده ، احتمال فرسایش لثه نیز کمتر است.

در ایمپلنت های سنتی معمولاً بعد 3 تا 6 ماه دندان های جدید نصب می شوند. یعنی ممکن است بیمار مجبور باشد بدون دندان باشد.

جابجایی ایمپلنت در ایمپلنت های فوری بسیار بیشتر است. و از نظر موفقیت ایمپلنت های سنتی حدود 95 درصد موفقیت آمیز هستند در حالی که ایمپلنت های فوری 70 درصد احتمال موفقیت دارند.

هزینه ی ایمپلنت های فوری در مقایسه با درمان سنتی مقرون به صرفه تر است.

اگر شما فردی هستید که نیاز به انجام ایمپلنت دندان دارید می توانید با مراجعه به مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت و جراح لثه ی مجرب و ماهر در محیطی آرام و دلنشین با جدیدترین متد دندانپزشکی روز دنیا تجربه ی درمان کاشت دندان موفقیت آمیز و مطمئنی را داشته باشید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر