جراحی لثهعلائم پوسیدگی خط لثه

از آنجا که حفره ها (سوراخ های دندان ) در طول زمان و به آرامی شروع می شوند، ممکن است در ابتدا حتی متوجه آن نشوید. با این حال، چند نشانه وجود دارد که باید مراقب آنها باشید. در ادامه به علائم پوسیدگی خط لثه و کسانی که در معرض پوسیدگی خط لثه هستند بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ایمپلنت در رشت | جراحی لثه در رشت | دکتر آرش غفوری | متخصص جراحی لثه در رشت

• درد در دندان: دندان درد یکی از رایج ترین علائم پوسیدگی خط لثه و ایجاد حفره است.
  • حساسیت به دما: دندان های شما ممکن است به سرما و گرما حساس شوند.
  • حساسیت به شیرینی ها: ااگر دندان شما بعد از خوردن مواد شیرین کمی درد کند، ممکن است در نتیجه آسیب مینای دندان و سمنتوم باشد.
  • لکه های روی سطح دندان: اینها ممکن است اوایل مانند لکه های سفید به نظر برسند، اما می توانند رنگ آنها تیره شود.
  • سوراخ ها یا چاله ها: اگر متوجه سوراخ کوچکی در دندان خود شدید، قطعاً از دندانپزشک خود بخواهید که این مسئله را بررسی کند.

پوسیدگی زیر خط لثه چیست؟

چه کسی در معرض پوسیدگی خط لثه است؟

علاوه بر علائم پوسیدگی خط لثه، عوامل زیر می توانند در خطر ایجاد پوسیدگی خط لثه موثر باشند:

سن

به طور کلی، شواهد نشان می دهد که پوسیدگی ها دربین بزرگسالان فوق العاده رایج است. بیشتر از 90 درصد بزرگسالان، حداقل یک پوسیدگی دندان را دارند. و به نظر می رسد هر چه پیرتر می شوید، خطر پوسیدگی افزایش می یابد.

علائم و علل پوسیدگی دندان و حفره دندان

تحقیقات نشان داده است که پوسیدگی های ریشه بیشتر در بزرگسالان مسن تر اتفاق می افتد. تا حدی، این به دلیل فرسایش لثه است که با افزایش سن، بیشتر اتفاق می افتد. در  حقیقت در 70 درصد از بزرگسالان 65 سال به بالا، نوعی بیماری پریودنتال وجود دارد که شامل عقب رفتن لثه از روی دندان است.

بهداشت ضعیف دهان و دندان

اگردرست و کامل مسواک و نخ دندان نکشید، ممکن است پس مانده ی موادغذایی و نوشیدنی ها باقی بماند و باکتری های موجود در دهان از آن باقی مانده تغذیه می کنند که باعث ایجاد پلاک می شود.

پلاک  ها می توانند باعث ساییده شدن و ازبین رفتن مینای دندان شوند، که باعث ایجاد حفره می شود. همچنین پلاک ها در امتداد خط لثه شما جمع می شوند و می توانند بصورت لایه ی جرم سخت شوند که ازبین بردن آن سخت است و باعث تهدید دندان های شما میشود.

معرفی عوامل خطرناک پوسیدگی دندان

از بین بردن پلاک ها باعث کاهش تجمع جرم می شود و احتمال ایجاد حفره های لثه را کاهش می دهد.

دهان خشک

Xerostomia که به عنوان خشکی دهان نیز شناخته می شود، هنگامی ایجاد می شود که بزاق کافی تولید نکنید. بزاق از پوسیدگی دندان و بیماری لثه جلوگیری ومحافظت می کند، بنابراین کمبود بزاق می تواند خطرپوسیدگی را افزایش دهد.

علائم پس زدن ایمپلنت دندان

مرکز تخصصی ایمپلنت رشت :

شما می توانید برای دریافت مشاوره دندانپزشکی از دکتر آرش غفوری ، جراح لثه و متخصص ایمپلنت در رشت ، به صفحه مشاوره آنلاین رفته و فرم را پر کنید.

همچنین برای تماس با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت ، به صفحه تماس با ما رفته و اطلاعات تماس با مجموعه ، آدرس و ساعات کاری را مشاهده نمایید.