ایمپلنت دنداناشتباه رایج ایمپلنت

در واقع هرنوع عمل جراحی که انجام می دهیم باید دقیقا بدانیم که انتظار چه نتیجه ای از آن جراحی داریم و قطعا عمل ایمپلنت دندان از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله خواهیم گفت که قبل از تصمیم گیری برای شروع روند درمانی کاشت ایمپلنت دندان، مطمئن شوید که آیا ایمپلنت دندان برای شما مناسب است یا خیر و با این آگاهی می توانید از تصمیمات اشتباه در پروسه ی این روش درمانی جلوگیری کنید. با مطلب جلوگیری از 4 اشتباه رایج در ایمپلنت دندان همراه ما باشید.

ایمپلنت بدون درد در رشت | جراحی لثه در رشت

1. پذیرش پیشنهادات غیر منطقی و نادرست برای ایمپلنت دندان

واقعیت این است که انجام یک ایمپلنت باکیفیت و درست هزینه ی زیادی را شامل می شود. اما ممکن است شما پیشنهاداتی برای انجام ایمپلنت با هزینه ی کم و ارزان داشته باشید، که قطعا در این مورد با یک دندانپزشک بی تجربه و ایمپلنت بی کیفیت  و مشکلات بیشتر بهداشتی مواجه هستید.

امروزه بیشتر مردم به صورت آنلاین و در فضای اینترنت دنبال یک کلینیک و دندانپزشک مناسب هستند. همانطور که می دانیم فضای اینترنت می تواند محیط مناسبی برای ادعاهای کاذب باشد و از آنجا که خیلی از بیماران به دنبال روش درمانی ایمپلنت هستند بسیاری از پزشکان بی تجربه از تبلیغات مجازی زیادی در این زمینه استفاده می کنند که در خیلی موارد قابل اعتماد نیستند. پس بهتر است بعد از جستجو در اینترنت از باتجربه بودن دندانپزشک خود مطمئن شوید.

واقعیت در مورد ایمپلنت دندان ارزان قیمت

ممکن است برای ارزان تر بودن این روش به کلینیک هایی مراجعه کنید که که روش های درمانی ضروری برای ماندگاری و درمان درست ایمپلنت را حذف می کنند مثل اینکه یک بیمار نیاز به پیوند به استخوان داشته باشد ولی برای کم کردن هزینه این قسمت از درمان را انجام ندهند.

بهتر است به سلامتی خود اهمیت دهید و برای هزینه ی کمتر سلامتی خود را نادیده نگیرید و برای ایمپلنت دندان خود تجربه وتخصص دندانپزشک را حتما در نظر بگیرید.

2. مراجعه به یک دندانپزشک با تجربه و متخصص

دومین اشتباه رایج در ایمپلنت دندان، عدم انتخاب دندانپزشک مناسب است. قبل از مراجعه به دندانپزشک از باتجربه بودن آن مطمئن شوید. دندانپزشک باتجربه در اولین اقدام که بسیار مهم است بیمار را معاینه می کند که ببیند آیا درمان ایمپلنت برای آن بیمار مناسب است یا خیر. همچنین در تصمیم گیری سابقه ی درمانی بیمار و سازگاری زیستی بدن بیمار را در نظر می گیرد.

جراحی ریشه دندان یا آپیکوکتومی چیست؟

بیشتر از 150 شرکت تولید کننده قطعات ایمپلنت دندان وجود دارد که معروف ترین و معتبر ترین آنها شرکت های  Nobel Biocare، Straumann ، Dentsply Sirona ، BEGO و ‌‌‌Biohorizons هستند. همه ی این تولید کننده ها بالای 30 سال تجربه ی کافی در تولید و تحقیقات و مطالعات در زمینه ی ایمپلنت دندان دارند. همچنین، ایمپلنت هایی که تولید می کنند در سراسر جهان مورد طرفدار و قابل دسترسی است، بنابراین دندانپزشکان به راحتی می توانند تجهیزات ایمپلنت مرغوب را تهیه  کنند. بهتر است قبل از شروع روند ایمپلنت از مرغوب بودن تجهیزات کاشت مطمئن شوید.

اشتباه رایج کاشت ایمپلنت

3. ندادن فرصت کافی ولازم برای بهبودی بعد از عمل

برای اینکه ایمپلنت دندان بتواند به درستی پیوند بخورد و ماندگاری بالا داشته باشد و نتیجه ی مورد نظر را ارائه دهد بیمار باید زمان لازم وکافی را برای بهبودی بعد از جراحی در نظر بگیرد. اگر نمی توانید از دستورالعمل های مراقبت های بعد از جراحی که دندانپزشک توصیه می کند پیروی کنید، احتمال بهبودی و ماندگاری و نتیجه ی دلخواه کم می شود.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

ممکن است تا چند ساعت بعد از عمل بی حسی موضعی از بین نرود پس بهتر است در این مدت غذای گرم یا نوشیدنی مصرف نکنید. طبیعی است که بعد از جراحی بیمار تجربه ی یک تورم جزئی را داشته باشد که بهتر است یک روزکامل در استراحت باشد و فعالیت سنگین نداشته باشد.  ممکن است برای جلوگیری از درد و عفونت نسخه های دارو به بیمار داده شود که حتما باید تهیه شوند.

4. مراقبت های بعد از انجام ایمپلنت

چهارمین اشتباه رایج در ایمپلنت دندان، عدم رعایت نکات گفته شده توسط پزشک بعد از کاشت ایمپلنت دندان است. برای داشتن یک نتیجه ی باکیفیت و بهبودی کامل، بهتر است تا 2 روز اول غذاهای مایع مثل سوپ و ماست و غذاهای نرم مثل پوره سیب زمینی و بلغور جو دوسر مصرف کنید و از مصرف غذاهای ترد و سفت مثل آجیل به مدت یک هفته بعد از جراحی خودداری کنید. از استعمال سیگار و مصرف مشروبات الکلی باید پرهیز شود.

10 دلیل مهم حساسیت دندان | آیا مراجعه به دندانپزشک لازم است؟

برای سلامتی و بهبودی کامل ایمپلنت، رعایت بهداشت درست دهان و دندان ضروری است. بهتر است به جای استفاده از دهانشویه های تجاری یا اسپری های موجود در بازار که خیلی قوی هستند از یک دهانشویه ی خوراکی ملایم و ضد باکتری یا آب نمک گرم، برای نظافت روزانه در ناحیه ی ایمپلنت استفاده کنید. دندانپزشک توصیه های لازم جهت مراقبت را به شما می دهد و از شما می خواهد که برای معاینات بعدی روند بهبودی به مطب مراجعه کنید.

برای اینکه بدانید نیاز به ایمپلنت دندان دارید حتما برای مشاوره به یک دنداپزشک با تجربه مراجعه کنید. می توانید برای مشاوره در زمینه ی ایمپلنت دندان با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری تماس بگیرید.


امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر