ایمپلنت دنداندرد ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت دندان یکی از جدید ترین روشهای برگرداندن لبخند مردم توسط دندان پزشکان است. این روش تاثیر بیشتری نسبت به بریج دندان دارد. بهترین جنبه ایمپلنت دندان مقاومت بسیار بالا، تقریبا بدون درد و سریع بودن آن است. در این مطلب به اینکه آیا ایمپلنت دندان درد دارد یا خیر می پردازیم.

ایمپلنت دندان با دکتر آرش غفوری در مرکز ایمپلنت رشت

عمل کاشت ایپملنت چگونه است؟

این عمل شامل بی حسی موضعی میشود. بی حسی به دندانپزشک شما اجازه میدهد تا خط لثه را برش بدهد و از این طریق فک شما را پیدا کند. این قسمت جایی است که برای کاشت ایمپلنت سوراخ شده و سپس ایمپلنت به صورت دائم کاشته می شود. اگرچه به نظر دردناک میرسد، فک خودش پایانه عصبی ندارد که این خبر خارق العاده ای است! اگر شما کمی احساس ترس نسبت به کاشت ایمپلنت دارید خیالتان راحت باشد. ممکن است شما از فشار کاشت ایمپلنت، کمی احساس ناراحتی کنید، ولی تنها چیزی که در حین عمل احساس می کنید همین مساله خواهد بود. کاشت ایمپلنت دندان خیلی سریع است و حدودا یک ساعت زمان میبرد تا انجام شود. البته مشخص است که زمان کلی بسته به تعداد کاشتی است که قرار است انجام شود.

مطلب مفید: مراحل کاشت ایمپلنت دندان

جلوگیری از هر نوع ناراحتی و درد

دندانپزشک شما ممکن است قبل از جراحی داروی ضد درد را برای شما فراهم سازد. این دارو وقتی داروی بیهوشی از بین رفت به شما کمک میکند که بعد از عمل نیز دردی نداشته باشید و احساس ناراحتی نکنید. این طبیعی است که انتظار مقداری ناراحتی را بعد از اتمام کار داشته باشید اما دندانپزشکتان در مدیریت آن به شما  کمک میکند. همچنین لازم است که مواردی که دکتر شما، بعد از اتمام عمل به شما می گوید را رعایت کنید تا بهبودی شما با موفقیت شکل بگیرد.

مطلب مفید: عمل ایمپلنت دندان | ۶ نکته مهم قبل از جراحی ایمپلنت دندان

مراقبت در مرحله نقاهت و بهبودی

زمان بهبود پیدا کردن به تعداد کاشت و سطح سلامت کلی شما بستگی دارد. اما بیشتر بیماران، ده روز بعد از عمل بهبود پیدا میکنند. گرچه انتظار میرود بعد از هفت روز اول هنوز کمی درد را تجربه کنید، اما اگر درد شما از دو هفته بگذرد برای اطمینان پیدا کردن از عدم وجود عفونت یک قرار ملاقات با پزشک خود تعیین کنید. دیدن دندانپزشک، برای بررسی دندان و چک کردن روند بهبود و سلامتی بسیار مهم و حیاتی است. حتما در این مورد وسواس داشته باشید و از پشت گوش انداختن دوری کنید. اولین مساله مهم این هست که باید ابتدا به توصیه های دندانپزشک خود عمل کنید، از سیگار دور بمانید و بهداشت دندان را طبق برنامه معالجه تان پیش ببرید. اگر موارد گفته شده را رعایت کنید متوجه خواهید شد که ایمپلنت دندان درد ندارد.

ایمپلنت دندان درد دارد

مطلب مفید: ۹ راه حل برای بهبود موقت درد دندان در منزل

راه های دیگری که میتوانید بهبودی خود را در خانه مدیریت کنید

۱- کیسه یخ را خارج از گونه خود بگذارید تا درد را بی حس کرده و تورم را کاهش دهد.

۲- به آرامی آب نمک گرم غرغره کنید. این درمان ممکن است کمی باعث سوزش شود ولی به کمک آب نمک باکتری های عفونی از بین می رود.

۳- بدن شما به مقدار زیادی استراحت نیاز دارد. مطمئن شوید که این استراحت تامین می شود. این مساله به این معناست که نباید چیزهای سنگین بلند کنید و از ورزش های سنگین خودداری کنید

۴- در طی این مدت غذاهای سرد، نرم و پوره مانند ترجیح داده میشود. لذت بردن از یک اسموتی سرد یا ماست دقیقا چیزی هست که دندانپزشک شما دستور داده است.

عمل کاشت ایمپلنت حدودا یک ساعت زمان میبرد و تقریبا بدون درد است. با این حال ممکن است از فشار احساس کمی ناراحتی کنید. شما باید طی ده روز با دنبال کردن از توصیه های دندانپزشکتان بهبود یابید. برای پیروی از توصیه ها زمان بیشتری بگذارید تا احتمال عفونت بعد از عمل کاهش یابد. غذاهای سرد آماده کنید و غذاهای آسان بخورید تا روند درمانتان راحتتر شود.


در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت برندهای شناخته شده و روز دنیا با گارانتی معتبر و قابل اخذ توسط مراجعین گرامی ارائه میگردد که همین امر این مرکز را به یکی از بهترین و مطمئن ترین مراکز ایمپلنت در رشت تبدیل کرده است. شما می توانید در صفحه تماس با ما اطلاعات تماس با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت را مشاهده نمایید. همچنین می توانید در صفحه مشاوره آنلاین ، مشکلات خود را بیان کنید. ما پس از بررسی درخواست مشاوره شما، در اولین فرصت با شما تماس خواهیم گرفت.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر