جراحی لثهجراحی سوزنی

بسیاری از بیمارانی که از بیماری پریودنتال و تحلیل لثه رنج می برند دوست دارند که خط لثه ی خود را بازسازی و ترمیم کنند و همچنین بتوانند از ریشه دندان های خود محافظت کنند. اما خیلی از بیماران  از روش های سنتی جراحی و پیوند لثه که روشی تقریبا دردناک به همراه طول درمان طولانی  است ترس و اضطراب دارند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت دندانپزشکی و جراحی انجام  جوانسازی و جراحی لثه خیلی راحت تر و سریع تر از گذشته ارائه می شود. جراحی سوزنی (پین ​​هول) اولین گزینه ی درمانی کم تهاجمی و بدون درد برای ترمیم و اصلاح موفقیت آمیز لثه های بیمار و آسیب دیده است.

دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان و جراح لثه در رشت در محیطی آرام با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و تکنیک های دندانپزشکی و به روز دنیا انواع مختلف جراحی لثه و جراحی سوزنی را با نتایج موفقیت آمیز و رضایت بخش برای بیماران خود ارائه می دهد.

یکی از تکنیک های جدید جراحی لثه تکنیک جراحی سوزنی (پین هول) می باشد که کم تهاجمی تر و آسان تر از روش های سنتی جراحی لثه می باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این تکنیک به چه شکل است و چه مزایا و معایبی می تواند داشته باشد. در ادامه به معرفی جراحی سوزنی لثه می پردازیم.

جراحی سوزنی ( پین ​​هول ) چیست؟

جراحی سوزنی پین ​​هول یک روش جایگزین انقلابی برای جراحی سنتی لثه است.در تکنیک جراحی سوزنی برای تغییر شکل بافت لثه ی اطراف دندان و پیوند بافت لثه،  چاقو و تیغ جراحی و درمان تهاجمی وجود نخواهد داشت.

در این تکنیک برای ترمیم و جوان سازی لثه از ابزارهای تخصصی استفاده می شود که از طریق ایجاد یک سوراخ کوچک درست بالای دندان، وارد لثه می شود. سپس بافت لثه روی دندان ها قرار می گیرد و لثه ها با استفاده از نوارهای کلاژن ظریف در جای خود محکم می شوند. جراحی و جوانسازی لثه با تکنیک پین ​​هول را می توان در یک جلسه با نتایج فوری و حداقل زمان استراحت یا بهبودی انجام داد.

 برای جلوگیری از جراحی لثه و درمان های پیشرفته شاید بهتر است اول دلیل تحلیل و پسروری لثه را بدانید تا بتوانید از بروز آن پیشگیری کنید. سوالی که اینجا مطرح می شود این است که به طور کلی تحلیل لثه چیست؟

عقبی نشینی لثه که به آن تحلیل لثه می گویند، حالتی است که بافت لثه عقب رفته و از دندان ها دور می شود.یکی از عارضه های جانبی طبیعی تحلیل لثه این است که با ایجاد فضاها و شکاف هایی که بین دندان ها و خط لثه بوجود میاید ریشه ی دندان ها آشکار می شود. این شکاف ها محیط ایده آلی برای رشد و تجمع باکتری ها و تشکیل پلاک ها هستند. تحلیل رفتن لثه، بیمار را بسیار مستعد ابتلا به پوسیدگی و بیماری لثه می کند که می تواند منجر به از دست دادن دندان شود.

مواردی که باعث ایجاد تحلیل لثه و نیاز به جراحی سوزنی در افراد می شود را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

  • مسواک زدن تهاجمی. گاهی وقتها بعضی ها تصور می کنند که هر چقدر شدید تر مسواک بزنند بهتر دندان های خود را تمیز می کنند اما این یک عمل اشتباه است. مسواک زدن تهاجمی می تواند باعث عقب نشینی و تحلیل لثه ها شود.
  • استفاده از مسواک نامناسب. برای اینکه به لثه هایتان آسیب نزنید همیشه از یک مسواک نرم برای تمیز کردن دندان های خود استفاده کنید.
  • دندان قروچه: دندان قروچه کردن چه به صورت ناخودآگاه هنگام خواب یا حتی در ساعات بیداری باشد می تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامت دهان و دندان شود. استفاده از محافظ دهان می تواند از آسیب به لثه ها و دندان ها جلوگیری کند.
  • ناهماهنگی و ناهنجاری دندان ها. موقعیت غیرطبیعی دندان می تواند در ایجاد تحلیل لثه به دلیل ورود نیروی بیش از حد بر روی لثه و استخوان فک کمک کند.
  • بیماری لثه . رعایت نکردن بهداشت دهان، مانند مسواک نزدن و استفاده نکردن از نخ دندان، می تواند دلیل بروز مشکلاتی از جمله بیماری لثه باشند. ممکن است تجمع پلاک ها و باکتری ها شما را به بیماری لثه مبتلا کند، اگر خیلی زود و در زمان مناسب روند درمان را شروع نکنید و بیماری را متوقف نکنید به احتمال زیاد در معرض خطر انواع عوارض سلامت دهان و دندان از جمله تحلیل لثه قرار می گیرید.
  • ژنتیک. ممکن است یکی از عوامل تحلیل لثه ژنتیکی باشد. اگر در خانواده ی شما وجود داشته باشد و سایر اعضای خانواده تحلیل لثه را تجربه کرده اند، شما نیز در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آن هستید.

بعد از شناخت و درک تحلیل لثه و عوامل موثر در ایجاد آن ممکن است متوجه شده باشید که شما هم فردی هستید که دچار علائم تحلیل لثه و در معرض آن هستید. اما نگران نباشید چون جوانسازی و ترمیم لثه با استفاده از تکنیک های جدید جراحی از جمله جراحی سوزنی می تواند از راحت ترین راه و بدون درد نتیجه ی مطلوبی را ارائه دهد. شاید برایتان جالب باشد که دلیل محبوبیت و مزایای تکنیک  جراحی سوزنی را بدانید. پس در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت:

  • همانطور که گفتیم روش جراحی سوزنی لثه Pinhole یک روش کم تهاجمی است که نیازی به برش و بخیه ندارد. یک روش درمانی سریع و موثر برای تحلیل لثه است که کاملا بدون درد است و بیمار در یک مدت کوتاه بهبودی خود را به دست می آورد و می تواند به فعالیت های عادی خود در همان روزی که عمل انجام می شود بپردازد.
  • این تکنیک آسیب کمتری به بافت لثه وارد می کند و به تبع آن باعث کاهش خونریزی و تورم بعد از جراحی می شود.
  • تجربه ثابت کرده است که در صد میزان موفقیت در این روش بالا است و نتایج به دست آمده ماندگاری زیادی دارند.
  • در تکینک جراحی سوزنی چندین قسمت مختلف از تحلیل لثه به طور همزمان درمان می شود.

جمع بندی

یکی دیگر از موارد مهم دیگری که برای خیلی از بیماران دغدغه محسوب می شود این است که آیا جوانسازی لثه با روش Pinhole یا جراحی سوزنی می تواند برای آنها مناسب باشد یا خیر؟ اگر شما بیماری هستید که دچار پسروی و تحلیل لثه شده است و نگران ظاهر لبخند و سلامتی دندان و دهان هستید بهتر است در اسرع وقت قبل از پیشرفت بیماری به مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه دکتر آرش غفوری مراجعه کنید. دکتر آرش غفوری متخصص و جراح لثه مجرب و ماهر بعد از معاینه و بررسی های لازم و کافی دهان و لثه بهترین روش درمانی و تکنیک های روز دنیا را برای برطرف کردن مشکلات شما ارائه خواهد داد. هدف ما در این مرکز همیشه ارائه ی بهترین تشخیص حرفه ای به بیماران برای کمک به تعیین بهترین درمان برای نیازهای منحصر به فرد شما است.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر