جراحی لثهدرمان پیوند لثه

معمولا  افراد مسن و سالخورده بیشتر دچار مسئله ی فرسایش لثه می شوند، ولی این اتفاق ممکن است در هرسنی به دلایل مختلف برای افراد اتفاق بیوفتد. اگر لثه های شما پسروی کرده اند و تحلیل رفته اند، بهتر است در اولین فرصت آن را درمان کنید تا لبخند زیباتر و دهان و دندان سالمی داشته باشید. برای درمان تحلیل یا فرسایش لثه چندین روش مختلف وجود دارد. یکی از روش های رایج و سنتی که برای درمان این بیماری وجود دارد، روش جراحی پیوند لثه است. در این روش برای درمان لثه ی تحلیل رفته از قسمت کام دهان بافت برداشته یا بافت های اهدا شده را در قسمت آسیب دیده ی لثه قرار می دهند. این روش درمانی در بهبودی لثه خیلی موثر است، اما حالت تهاجمی تری نسبت به روش های دیگر دارد و روند بهبودی در این روش خیلی طولانی تر از سایر روش ها است. به همین دلیل ممکن است برای درمان فرسایش لثه، انجام روش های درمانی زیر را به پیوند لثه ترجیح دهید.

جراحی لثه | جراحی لثه در رشت

روش درمانی جراحی سوزنی

یکی از بهترین روش های جایگزین روش سنتی پیوند لثه، روش جدیدی به نام Pinhole Surgical Technique (جراحی سوزنی) است. این جراحی دقیقا شبیه جراحی ارتوسکوپی / لاپاراسکوپی است، که با حالت تهاجمی کمی که دارد سوراخ بسیار کوچکی در خط لثه برای درمان قسمت آسیب دیده ی لثه ایجاد می کنند. و در مراحل بعدی ، متخصص لثه بوسیله ی ابزارهای مخصوص بافت لثه ها را شل و جابجا می کند و در موقعیت مناسب قرار می دهند. این روش به دلیل راحت تر بودن نسبت به روش سنتی پیوند لثه بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.

بهترین روش درمان فرسایش لثه | روش Pinhole Surgical (جراحی سوزنی)

جرمگیری و درمان  ریشه

جرمگیری روشی است که رسوب های تشکیل شده  در سطح دندان ها یا زیر خط لثه را از بین می برد، و درمان ریشه رسوب ها و عفونت زیر خط ریشه را از بین می برند. باقی ماندن باکتری ها در روی سطح دهان یا زیر خط لثه یا ریشه باعث تشکیل پلاک و رسوب می شوند، و در نهایت خطر ابتلا به بیماری پریودنتال (بیماری لثه) را افزایش می دهد که یکی از دلایل تحلیل و پسروی لثه است. بنابراین با از بین بردن این باکتری ها، سلامت لثه ها بیشتر تضمین می شود.

پیوند لثه چیست؟ راهنمای جامع پیوند لثه

بازسازی

لثه هایی که به شدت تحلیل رفته اند ممکن است باعث خرابی استخوان های نگه دارنده ی آن قسمت شوند. در روش بازسازی، لثه های آسیب دیده را لایه برداری می کنند تا بتوانند پیوند استخوان انجام دهند و بافت را در جای مناسب خود قرار می دهند. معمولا  روش بازسازی خیلی انجام نمی شود مگر در مواردی که فرد دچار بیماری شدید لثه است.

درمان پیوند لثه

کانتورینگ لثه (تغییر شکل لثه)

روش دیگری که می تواند جایگزین پیوند لثه باشد یا اینکه همراه آن انجام شود روش کانتورینگ لثه (تغییر شکل لثه) است. در پیوند لثه با استفاده از چاقوی جراحی یا لیزر، خطوط لثه و در نتیجه لبخند بیمار تغییر داده می شود. معمولا در این روش قبل از شروع عمل بیمار بی هوش می شود و در پایان عمل بیمار دارای لبخندی زیبا و درخشان همراه با لثه های سالم می باشد. انجام این روش، باعث کاهش عمق فضاهای ایجاد شده بین لثه و دندان و همچنین راحت تر شدن نظافت دندان و لثه و در نهایت کاهش خطر ابتلا به بیماری لثه می شود.

علل پیوند لثه چیست؟ پیوند لثه چه زمانی انجام میشود؟

هر بیمار نیاز به یک روش درمانی مناسب خود را دارد، بنابراین بهتر است برای تشخیص بهترین روش درمان با دندانپزشک و متخصص لثه مشورت کنید. تیم مرکز تخصصی ایمپلنت رشت دکتر آرش غفوری آماده ی پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه در انتهای همین صفحه می باشد.


شما می توانید برای جراحی لثه به مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری مراجعه نمایید. ما در مرکز تخصصی ایمپلنت در رشت به صورت تخصصی بر روی ایمپلنت دندان و جراحی لثه تمرکز کرده ایم و تضمین می دهیم که بهترین نتیجه را در زمینه ایمپلنت دندانی و جراحی لثه برای شما به ارمغان بیاوریم.

تماس با ما

مشاوره آنلاین دندانپزشکی

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر